ترمیم کاشت ابرو

  • همه ما با گذشت زمان شاهد تغییرات زیادی در زیبایی ابرو و مژه ها هستیم. به گونه ای که معیارها زیبایی نیز در زندگی همه ما عوض شده هستیم. به همین دلیل خانم ها در طی سال های اخیر فرم ابروهای خود را تغییر داده و در ظاهر ابروهای خود تغییراتی از طریق کاشت ابرو ایجاد می کنند. اما به طور کلی معیار اصلی در مورد کاشت ابرو این است که ابروهایی زیبا و خوش فرم و با ظاهری طبیعی داشته باشید.

    ترمیم کاشت ابرو

    با گذشت زمان علایق و سلیقه خانم ها تغییر پیدا کرده و امروزه اکثر خانم ها علاقه دارند ابروهای پهن و پر پشتی داشته باشند. به همین دلیل اکثر افرادی که در کلینیک پوست و مو اقدام به کاشت ابرو می کنند، از فرم ابروهای قدیمی خود ناراضی هستند. نکته ای که در مورد کاشت ابرو وجود دارد؛ این است که در برخی موارد برای افزایش کیفیت کاشت لازم است ترمیم کاشت ابرو انجام شود.

    ترمیم کاشت ابرو

    سال هاست خدمات کاشت ابرو در کلینیک های زیبایی انجام می شود. این روش برای افرادی که ابروهایی با فرم به هم ریخته دارند، یا افرادی که ابروهای آن ها نازک یا کوتاه است، و علاقه دارند که ابروهایی زیبا و خوش فرم داشته باشند، پیشنهاد می شود. یکی از چالش های مهمی که برخی افراد پس از کاشت ابرو با آن روبرو هستند، نیاز به ترمیم کاشت ابرو است. بدیهی است برای افزایش مدت زمان ماندگاری کاشت ابرو، لازم است که ترمیم کاشت انجام شود.

    در صورتی که شما نیز قصد کاشت ابرو و سپس ترمیم آن را دارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با نکات مهم در این زمینه آشنا شوید.

       

      ترمیم کاشت ابرو چیست؟

      ترمیم ابرو یکی از مهم ترین اقداماتی است که پس از کاشت ابرو برای افراد انجام می شود. ترمیم ابرو یک روش آرایشی است که از آن برای زیباتر کردن فرم ابروها استفاده می شود. در واقع زمان ترمیم کاشت ابرو طبق نظر و سلیقه مشتری و همچنین طبق فرم صورت مشتری، تغییرات لازم در صورت نیاز برای ترمیم و فرم دهی ابروها و از بین بردن نواقص احتمالی انجام می شود.

      در برخی موارد مهم ممکن است در کلینک زیبایی پوست و مو ایران ترمیم کاشت ابرو پیشنهاد نشود. به همین منظور در ادامه مقاله به بررسی دلایلی که لازم است پس از آن ترمیم کاشت انجام شود، می پردازیم.

      photo 2023 03 31 02 32 00 min min

      در چه صورتی نیاز به ترمیم کاشت ابرو است؟

      در روند کاشت ابرو، از موهای خود فرد برای کاشت استفاده می شود. به همین دلیل روند رشد ابروها مانند موی طبیعی خواهد بود. در برخی موارد پزشک متخصص پس از کاشت ابرو پیشنهاد می کند که در صورت نیاز و مشاهده موارد زیر برای ترمیم کاشت ابرو اقدام نمایید. به طور کلی کاشت ابرو یک روش بی عارضه و بی خطر است.

      با این وجود پس از کاشت ابرو توصیه می شود که اقدامات و مراقبت های لازم پس از کاشت را به طور کامل و صحیح انجام دهید. علاوه بر این، با رعایت موارد زیر می توانید از بروز مشکلاتی که باعث می شود نیاز به ترمیم کاشت ابرو داشته باشید نیز جلوگیری می شود:

      • شستشوی منظم و صحیح با شوینده مناسبی که توسط پزشک تجویز و پیشنهاد می شود.
      • استفاده منظم از داروهای تجویز شده توسط پزشک
      • مراجعه و انتخاب کلینیک زیبایی مناسب و معتبر

      مراقبت های قبل از کاشت ابرو

      در صورتی که موارد زیر را به درستی رعایت کنید، ابروهایی خوش فرم و متراکم خواهید داشت. در غیر این صورت ممکن است پس از کاشت در ناحیه ابروها شاهد ریزش در قسمت های مختلف آن، عدم قرینگی و حتی کم پشتی ابروها باشید.

      نکات و مراقبت های مهم قبل از کاشت ابرو

      با وجود این که کاشت ابرو یک روش کم تهاجم و با ماندگاری مداوم محسوب می شود، اما لازم است که قبل از اقدام به کاشت مراقبت هایی را انجام دهید. انجام این مراقبت ها کمک می کند که پس از کاشت دیگر نیازی به ترمیم نباشد. از جمله مهم ترین مراقبت های مهم قبل از کاشت ابرو به شرح زیر است:

      1. در صورتی که هر گونه دارویی مصرف می کنید، قبل از کاشت به پزشک متخصص در کلینیک پوست و مو اطلاع دهید تا اگر نیاز است، آن را قطع کنید.
      2. یک روز قبل از کاشت از مصرف مسکن های قوی که تسکین دهنده درد یا التهاب است، خودداری کنید. مصرف مسکن ها برخلاف تصور عموم مردم باعث کاهش درد حین کاشت ابرو نمی شود.
      3. در صورتی که هر گونه داروی رقیق کننده خون مانند وارفارین، آسپرین، مکمل های حاوی ویتامین E مصرف می کنید، یک هفته قبل از کاشت، مصرف آن را قطع کنید.
      4. در صورتی که به هر گونه دارویی حساسیت دارید، به پزشک اطلاع دهید.
      5. روز کاشت ابرو، استحمام کنید و تمام مواد آرایشی از جمله کرم، مداد ابرو، ریمل ابرو، و … را از آن پاک کنید.

      مراقبت های پس از کاشت ابرو چیست؟

      همان طور که در پاراگراف بالا اشاره شد، رعایت نکات مهم و مراقبت های لازم پس از کاشت ابرو تاثیر زیادی در افزایش مدت زمان ماندگاری آن دارد. از جمله مهم ترین مراقبت های لازم پس از کاشت ابرو به شرح زیر است:

      • روزی دو مرتبه پانسمان را از جایی که گرافت مو برداشته شده، تعویض کنید.
      • دو روز پس از کاشت ابرو می توانید حمام کنید. نکته مهم این است که زمان حمام کردن مراقب باشید طوری استحمام کنید که آب به صورت مستقیم با ابروها تماس نداشته باشد.
      • در اول هفته از پمادهایی که توسط پزشک تجویز می شود، استفاده کنید.
      • برای شستشوی ابروها از شامپو بچه و آب محلول استفاده کنید. مراقب باشید که به این نواحی فشار وارد نکنید و محلول شامپو و آب را به آرامی روی ابروها بکشید.
      • در برخی شرایط ممکن است پزشک برای جلوگیری از عفونت، آنتی بیوتیک تجویز کند. به همین دلیل توصیه می شود آنتی بیوتیک ها را به صورت منظم مصرف کنید تا دچار مشکل نشوید.
      • تا ۱۵ روز بعد از کاشت ابرو، برای اصلاح آن اقدام نکنید.
      • به مدت ۱۰ الی ۱۴ روز دخانیات مصرف نکنید.

      در چه صورتی نیاز به ترمیم کاشت ابرو است؟

      روش های افزایش ماندگاری کاشت ابرو

      امروزه کاشت ابرو به عنوان یکی از بهترین روش ها برای داشتن ابروهایی پر پشت و زیبا محسوب می شود. با این وجود با رعایت کردن اصول و مراقبت های پس از کاشت ابرو تاثیر زیادی در افزایش کیفیت کاشت و افزایش مدت زمان ماندگاری آن دارد. به همین دلیل توصیه می شود با رعایت و انجام روش های زیر از زیبایی ابروهای خود تا مدت طولانی و سالیان سال لذت ببرید:

      ۱- از لوازم آرایشی و بهداشتی معتبر و با کیفیت استفاده کنید

      یکی از مهم ترین عواملی که طبق بررسی های انجام شده تاثیر زیادی در افزایش ریزش ابروها و کم پشت شدن آن ها دارد، استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی بی کیفیت است. به همین دلیل توصیه می شود در قدم اول استفاده از لوازم بی کیفیت را کنار بگذارید. استفاده از سایه ابرو، مداد ابرو، و کرم های آرایشی- بهداشتی بی کیفیت باعث ایجاد التهاب و خارش در ناحیه ابروها و تحریک شدن آن ها برای ریزش می شود.

      ۲- ابروهای خود را نازک نکنید

      شاید برخی از مردم اطلاع نداشته باشند، اما اصلاح کردن و نازک کردن بیش از حد ابروها باعث آسیب دیدن فولیکول های موی ابرو و ریزش دائمی آن ها می شود. به همین دلیل توصیه می شود حتی بعد از کاشت هم به هیچ وجه به فکر نازک کردن فرم ابروها نباشید. صرفا مدلی را زمان کاشت ابرو انتخاب کنید که متناسب چهره شما است.

      مراقبت های پس از کاشت ابرو چیست؟

      ترمیم کاشت ابرو برای چه افرادی تجویز می شود؟

      همان طور که در پاراگراف های بالاتر اشاره شد، ترمیم کاشت ممکن است برای برخی افراد ضروری و برای برخی دیگر صرفا راهی برای افزایش ماندگاری کاشت باشد. به طور کلی ترمیم کاشت ابرو برای افراد زیر پیشنهاد می شود:

      • افرادی که تتو، هاشور، فیبروز یا میکروبلیدینگ انجام داده اند: انجام روش های مختلف ذکر شده برای داشتن ابروهایی پر پشت و زیبا، ممکن است برای اکثر افراد باعث کاهش خونرسانی به آن سطح شود. چون در این قسمت ها پوست تخریب شده و خونرسانی به خوبی انجام نمی شود. به همین دلیل معمولا این افراد ممکن است پس از مرحله اول کاشت ابرو، حتما به ترمیم کاشت نیاز داشته باشند.
      • افرادی که سیگار یا دخانیات دیگر مصرف می کنند: توصیه می شود دو هفته قبل از کاشت ابرو و دو ماه پس از کاشت، مصرف هر گونه دخانیات را به طور کامل قطع کنید. چون استعمال دخانیات، باعث کاهش اکسیژن ‌رسانی به گرافت‌ های کاشت شده می شود. همچنین در نهایت شاهد کاهش تراکم نهایی نتیجه کاشت ابروها خواهید بود.
      • عدم رعایت مراقبت های پس از کاشت: این روش برای افرادی است که مراقبت های ذکر شده در بالا را رعایت نکنند و انجام ندهند.

      روش انجام ترمیم کاشت ابرو چگونه است؟

      همان طور که می دانید برای کاشت ابرو روش های مختلفی وجود دارد. از بین این روش ها در صورتی که فرد نیاز به ترمیم کاشت ابرو داشته باشد، معمولا با روش FUT انجام می شود. در این روش نیز مجددا از پشت سر فرد که موهایی با ضخامت طبیعی دارد، مجددا گرافتی ایجاد شده و طی چند سانتی متر پیاز مو  به مقدار لازم برداشته می شود. سپس در همان قسمت ها ریزش مشاهده می شود، مجددا ترمیم کاشت ابرو انجام می شود.


      سوالات متداول ترمیم کاشت ابرو 

      ۱- ترمیم کاشت برای همه افراد لازم است؟

      خیر. در صورتی که مراقبت های پس از کاشت را به درستی انجام دهید، نیازی به ترمیم نیست.

      ۲- هزینه ترمیم کاشت ابرو چقدر است؟

      با توجه به میزان خالی شدن یا ریختن ابروهای کاشت شده، هزینه ترمیم متفاوت خواهد بود.

      میانگین امتیازات ۵ از ۵
      از مجموع ۲ رای

      تیم نویسندگی کلینیک ایرانمشاهده نوشته ها

      Avatar for تیم نویسندگی کلینیک ایران

      این مقاله به کوشش مدیریت و اعضای تیم کلینیک ایران تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش اعضا، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

      بدون دیدگاه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *