• با گذشت زمان روز به روز بر اهمیت زیبایی چهره افزوده می شود. به همین دلیل اکثر افرادی که به هر دلیلی به زیبایی خود اهمیت می دهند، علاقه دارند که روش های جوانسازی پوست و مو و … را انجام دهند. پوست صورت و گردن و دست ها جزء مهم ترین اعضای صورت محسوب می شوند که بیشتر در معرض آسیب قرار دارند. به همین دلیل عوامل مختلفی می تواند در بروز نشانه و علائم پیری موثر واقع شود.در چنین شرایطی افراد تصمیم می گیرند که از همان سنین جوانی و زمانی که علائم پیری در چهره نمایان می شود، برای درمان و برطرف کردن آن اقدام کنند.

    کلنیک معتبر خدمات پی ار پی prp

    یکی از بهترین خدمات جوانسازی، استفاده از خدمات پی آر پی است. در این روش اجزای خون بیمار (پلاسمای خون) گرفته شده و سپس برای نوسازی و تحریک کردن بافت های آسیب دیده از آن استفاده می شود.به طور کلی در اجزای خون ساختارها و فاکتورهای مختلفی وجود دارد که یکی از مهم ترین ساختارهای آن پلاسما است. در این مقاله به معرفی کامل خدمات PRP و چگونگی استفاده از پلاسمای خون می پردازیم.

    هزینه پی ار پی در کلینیک ایران قیمت
    🧑 صورت 💶 ۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان 
    👁 زیر چشم 💵 ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان
    👩 تقویت موی سر 💶 ۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان
    👨تقویت ابرو 💵 ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان

    خدمات پی ار پی prp

    Prp چیست؟

    Prp یکی از بهترین خدمات جوانسازی پوست محسوب می شود که در آن از پلاسمای غنی شده با پلاکت استفاده می شود. از این روش ابتدا برای درمان کردن بافت نرم و زخم ها استفاده می شد. پس از آن از این روش به عنوان درمان و رفع چین و چروک ریز صورت، ریزش مو، جوانسازی پوست، و کاهش منافذ باز صورت استفاده می شود.

    در واقع در فرایند درمان با prp از پلاکت خون و پلاسمای رشدی که در آن وجود دارد، برای تحریک کلاژن سازی استفاده می گردد.

    پلاکت چیست؟

    به سلول های کوچکی که در خون وجود دارد، پلاکت می گویند. پلاکت دارای مقدار زیادی فاکتور رشد است که با استفاده از آن بافت های آسیب دیده یا آسیب های وارد شده به پوست را درمان کرد.

    Prp چیست؟

    استفاده از خدمات پی آر پی برای چه افرادی پیشنهاد می شود؟

    خوشبختانه امروزه با رشد و پیشرفت تکنولوژی روش های نوین مختلفی برای جوانسازی و رفع چین و چروک صورت وجود دارد. یکی از بهترین روش ها استفاده از خدمات پی آر پی است. این روش به طور کلی برای افرادی پیشنهاد می شود که سبک زندگی آن ها فعال است و علاقه دارند که پوست سالم و زیبا داشته باشند.

    یکی از بهترین ویژگی های این روش این است که می توان در مدت زمان بسیار کم پی آر پی را بدون نیاز به طی کردن و گذارندن دوران نقاهت طی کرد. چون وقت زیادی از بیمار نمی گیرد و فرد پس از انجام می تواند به کارهای روزمره بپردازند. این روش برای افرادی که به زیبایی چهره خود اهمیت می دهند؛ همچنین افرادی که پوست آن ها چین و چروک دارد یا ریزش مو دارند، پیشنهاد می شود.

    با استفاده از روش PRP چه قسمت هایی از پوست را می توان درمان کرد؟

    یکی از بهترین مزایای استفاده از روش PRP این است که می توان از آن برای درمان قسمت های مختلف بدن استفاده کرد. بدین صورت که فرد دارای هر میزان چین و چروک که باشد، می تواند این روش را استفاده کند. ابتدا لازم است که فرد تحت معاینه قرار گرفته و با پزشک مشورت کند. به طور کلی با روش پی آر پی می توان قسمت های زیر را درمان کرد:

    1. درمان چین و چروک های ریز در اطراف چشم
    2. گونه ها
    3. وسط صورت
    4. درمان خطوط و چین و چروک های گردن
    5. چروک های ایجاد شده در خط فک
    6. چروک های پشت دست و بازو
    7. ناحیه دکلته

    با استفاده از روش PRP چه قسمت هایی از پوست را می توان درمان کرد؟

    پی آر پی پوست چگونه انجام می شود؟

    کلمه PRP مخفف عبارت Plasma Rich Platelet به معنای پلاسمای غنی شده از پلاکت است. این روش درمانی برای جوانسازی کاملا طبیعی و غیر تهاجمی است و به عنوان یکی از بهترین روش های درمانی محسوب می شود.

    در این روش از بیمار متناسب با سطح چین و چروک ها یا ناحیه درمان کمی خون گرفته می شود. سپس فاکتورهای رشد، فیبروبلاست ها، و سایر سلول های بنیادی که در پلاکت های خون وجود دارد از آن جدا می شود.سپس به ناحیه مورد نظر تزریق شده و باعث تحریک کلاژن سازی و بهبود رشد فاکتورهای موثر در زیبایی می شود. زمانی که کلاژن پوست مجددا شروع به تولید سنتز کند، پوست به مرور جوان و زیبا و شاداب می شود.

    مزایای درمان با روش PRP

    با وجود این که روش های جوانسازی مختلفی در کلینک های زیبایی از جمله کلینیک ایران انجام می شود، اما استفاده از روش PRP مزایای منحصر به فرد و ویژه ای دارد که عبارتند از:

    ۱- یک فرایند غیر تهاجمی است:

    برخی از روش های جوانسازی در دسته فرایندهای تهاجمی قرار می گیرد که ممکن است در صورت اجرای غیر صحیح به پوست آسیب برساند. در صورتی که روش پی آر پی یک روش غیر تهاجمی است که ابتدا پلاسما از پلاکت جدا شده و با یک سوزن به ناحیه مورد نظر تزریق می شود. این روش باعث آسیب رسیدن به سطح پوست نمی شود.

    ۲- سریع انجام می شود:

    فرایند تزریق پلاسما و PRP یک فرایند غیر جراحی محسوب می شود که نهایتا در عرض ۳۰ دقیقه انجام می شود. در این روش فاکتورهای رشد و کلاژن سازی وجود دارد که باعث می شود پوست به مرور زمان شروع به کلاژن سازی و بهبود جوانسازی کند.

    ۳- تاثیر بلند مدت:

    با وجود این که این روش سریع و آسان انجام می شود، اما تاثیر بلند مدت و طولانی دارد. در صورتی که مراقبت های پس از آن به درستی انجام دهید، تاثیر آن معمولا ۱۸ ماه یا بیشتر هم ماندگاری دارد.

    مزایای درمان با روش PRP

    مراقبت های بعد از درمان با روش prp

    برای این که مدت زمان ماندگاری تاثیر پی آر پی افزایش یابد، باید مراقبت هایی را پس از درمان انجام دهید که به شرح زیر است:

    1. در طول دوره درمان در معرض نور ماور بنفش و نور خورشید قرار نگیرید.
    2. روزانه از ضد آفتاب با spf 30 استفاده کنید.
    3. تا ۵ روز اول ابتدای درمان از مکمل های حاوی ویتامین آ، و رتینول استفاده نکنید.
    4. تا مدتی از انجام اپیلاسیون و سایر صدمات ضربه ای خودداری کنید.

    سوالات متداول خدمات پی ار پی prp

    ۱- چند جلسه درمان prp نیاز است؟

    تعداد جلسات درمانی به نوع پوست، میزان مشکلات فعلی پوست، و نوع اهداف درمانی بستگی دارد. بنابراین ابتدا باید با پزشک مشورت کرده تا تعداد جلسات تخمینی تعیین شود.

    ۲- آیا درمان پی آر پی برای همه مناسب است؟

    خیر. بیماران مبتلا به عملکرد غیر طبیعی پلاکت، اختلالات انعقاد خون و بیماری ‌های مزمن کبدی نمی توانند درمان پی آر پی انجام دهند.

    ۳- آیا prp درد دارد؟

    خیر. سوزن های تزریق پلاسما بسیار ظریف و کوچک است که درد خفیفی دارد. به همین دلیل قبل از تزریق از یک کرم بی حس کننده سبک استفاده می شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    ۲ دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *