ورم بعد از تزریق مزوژل

  • ورم بعد از تزریق مزوژل

    توجه به فاکتورهای مهم و تاثیر گذار در زیبایی صورت امروزه در مقایسه با گذشته بیش از پیش مورد اهمیت قرار گرفته است. به همین دلیل زنان و مردان در سنین مختلف وقتی که شواهد مختلفی از پیری پوست، چین و چروک، افتادگی پوست و … را مشاهده می کنند، سریعا برای درمان یا پیشگیری از افزایش آن، اقدامات لازم و ضروری در این زمینه را انجام می دهند.

    یکی از بهترین روش های درمان و رفع چین و چروک، تزریق مزوژل است. مزوژل یک ژل طبیعی است که پس از تزریق شدن جذب بدن می شود. در واقع یکی از ترکیبات مهم در مزوژل هیالورونیک اسید است که جذب قسمت های مختلف و آبرسانی بهتر پوست می شود. این اسید هیالورونیک تاثیر زیادی در جذب بهتر آب و آبرسانی بهتر به قسمت های مختلف پوست دارد.

    اما یکی از شایع ترین عوارض آن که باید پس از تزریق به آن توجه کافی داشته باشید، ورم کردن است. اما سوال مهم این است که علت ورم بعد از تزریق چیست؟ در صورتی که شما نیز قصد تزریق مزوژل دارید و از عوارض آن مانند تورم در نواحی مختلف اضطراب دارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید، تا به بررسی کامل مشکل این ورم، و روش های کاهش ورم آشنا شوید.

    مزوژل چیست؟

    بدیهی است که با افزایش سن و عدم رسیدگی و مراقبت از پوست، پوست به مرور کم آب و کدر شده و نشانه های پیری پوست در آن ظاهر می شود. به همین دلیل خانم ها و آقایانی که به زیبایی و سلامت پوست خود اهمیت می دهند، اقدام به انجام روش های جوانسازی پوست می کنند.

    یکی از بهترین روش ها برای جوانسازی پوست، تزریق مزوژل است. مزوژل دارای مواد بازسازی کننده و تغذیه کننده پوست مثل هیالورونیک اسید، ویتامین و پپتید‌ها است که تزریق آن تاثیر زیادی در افزایش آبرسانی پوست و شفاف شدن آن دارد.

    همان طور که می دانید یکی از دلایل اصلی ایجاد و بروز نشانه های پیری پوست، دهیدراته شدن و کدر شدن پوست است. به همین دلیل می توان گفت با تزریق مزوژل می توان مجددا زیبایی و طراوت را به پوست خود هدیه کرد. چون پس از آبرسانی شدن پوست، میزان منافذ باز صورت کاهش یافته و حتی از بین می رود و به مرور باعث ایجاد نشانه های شادابی و طراوت پوست می شود.

    علاوه بر این، با توجه به این که در مزوژل، آنتی اکسیدان و مواد معدنی و مغذی برای پوست وجود دارد، به بازسازی پوست و تقویت و ترمیم مشکلات آن کمک شایانی می کند.

    مراقبت ها و نکات قبل از تزریق مزوژل

    با انجام و رعایت نکات و مراقبت های لازم قبل از تزریق مزوژل می توان تا حد زیادی از بروز عارضه های مختلف از جمله ورم پس از تزریق مزوژل جلوگیری کرد. مهم ترین نکات به شرح زیر است:

    1. در یک کلینیک معتبر اقدام به انجام و تزریق مزوژل کنید.
    2. با پزشک در مورد برند ژل، و کسب اطمینان از کیفیت آن صحبت کنید.
    3. یک هفته قبل از تزریق، مصرف داروهای رقیق کننده خون از جمله آسپرین، وارفارین و ایبوبروفن را قطع کنید.
    4. در صورتی که هر گونه دارویی مصرف می کنید، به پزشک اطلاع دهید.

    نحوه تزریق مزوژل چگونه است؟

    روش تزریق مزوژل به منظور کاهش و درمان چین و چروک در نواحی مختلف صورت و به ویژه اطراف چشم، صرفا باید در کلینیک زیبایی و توسط پزشک متخصص انجام شود. زمان تزریق ابتدا نواحی تزریق باید به طور کامل با استفاده از مواد ضد باکتری و استریل به طور کامل تمیز و استریل شود.

    علاوه بر این، با توجه به این که برخی بیماران ممکن است زمان تزریق درد کمی احساس کنند، قبل از تزریق از کرم بی حس کننده استفاده می شود. نحوه تزریق بدین صورت است که ابتدا پزشک با توجه به عمق و میزان چین و چروک ها، مقدار مورد نیاز از ژل فیلر را آماده می کند. سپس ژل را به میزان لازم در نواحی مورد نظر تزریق می کند و به آرامی ماساژ می دهد.

    نحوه تزریق مزوژل چگونه است؟

    آیا تزریق مزوژل باعث تورم می شود؟

    به طور کلی کلیه روش های جوانسازی که در کلینیک پوست و مو انجام می شود، ممکن است برای فرد باعث عارضه کمی شود. در این میان تزریق مزوژل هم از این قاعده مسثتنی نیست. بدین صورت که از تزریق به مدت چندین ساعت و حتی چند روز باعث تورم در ناحیه تزریق می شود.

    همان طور که می دانید ناحیه اطراف چشم و پوست افراد آن بسیار ظریف و نازک و حساس است. بنابراین پس از تزریق مزوژل ممکن است برخی بیماران درد کم و همراه با تورم را تجربه کنند. اما دلیل این عارضه چیست؟ در ادامه این مقاله به طور کامل تر به بررسی دلایل ایجاد و بروز ورم پس از تزریق می پردازیم.

    دلایل ورم بعد از تزریق مزوژل چیست؟

    به طور کلی ایجاد و نشانه تورم بعد از تزریق مزوژل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. مهم دلیل بروز ورم، خود پروسه تزریق مزوژل است. در واقع این تزریق بدین صورت است که زمان تزریق زخم های ظریف و کوچکی در بافت های اطراف پوست محل تزریق ایجاد می شود. بنابراین دلیل اصلی وجود ورم پس از تزریق، کاملا طبیعی و ناشی از تخریب شدن این بافت های ظریف اطراف چشم است.

    در واقع نشانه و دلیل اصلی این تورم این است که پوست به طور طبیعی کار خود را برای ترمیم کردن پوست اطراف و بافت های محل تزریق آغاز کرده است.

    موارد تاثیر گذار در افزایش ورم پس از تزریق مزوژل

    شاید ندانید اما رعایت نکردن موارد و نکات کوچک و روزانه که همه ما در زندگی روزمره با آن ها روبرو می شویم، تاثیر زیادی در بروز عارضه ها و مشکلات مختلف پوستی برای ما می شود. به همین دلیل با رعایت این موارد می توان بدون نیاز به انجام روش های جانبی برای جوانسازی پوست، پوستی شاداب و زیبا داشت. بنابراین به طور کلی می توان گفت موارد مختلف دیگری در افزایش میزان تورم بعد از تزریق مزوژۀ موثر هستند که به شرح زیر است:

    1. سیگار کشیدن و مصرف دخانیات
    2. در معرض دود و آلودگی های محیطی شدید قرار گرفتن
    3. مصرف غذاهای پر ادویه و به ویژه غذاهای تند
    4. استفاده زیاد از چای گیاهی
    5. استفاده زیاد از قند و نمک
    6. مصرف زیاد مواد غذایی آماده و دارای مواد نگهدارنده
    7. استفاده زیاد از فست فودها
    8. مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند ایبوبروفن، آسپرین، وارفارین و مکمل های حاوی ویتامین E

    چگونه ورم بعد از تزریق مزوژل را کاهش دهیم؟

    همان طور که در پاراگراف بالا اشاره شد، یکی از شایع ترین عارضه های تزریق مزوژل، ایجاد ورم در نواحی مختلف محل تزریق است. بنابراین می توان گفت این تورم به هیچ وجه نشانه خطرناکی نیست. اما برای این که مدت زمان بهبود این مورد کاهش یابد، می توانید موارد و نکات زیر را انجام دهید:

    • مدتی قبل از تزریق، میوه و سبزیجات زیادتر مصرف کنید.
    • پس از تزریق، از کمپرس سرد استفاده کنید و روی نواحی تزریق قرار دهید.

    چگونه ورم های پس از تزریق مزوژل را کاهش دهیم؟

    • میزان زیادی آب و آبمیوه مصرف کنید تا بدنتان هیدراته شود.
    • پس از تزریق، در صورتی که حساسیت خاصی ندارید قرص آنتی هیستامین مصرف کنید.
    • سرتان را بالا نگه دارید. چون وجود جاذبه زمین باعث افزایش تورم یا ایجاد آن خواهد شد.
    • محل تزریق و اطراف آن را به آرامی ماساژ دهید.
    • در صورتی که شدت تورم در این نواحی تزریق زیاد است، موضوع را پزشک اطلاع دهید تا تجویز لازم را پیشنهاد کند.
    • تا چندین روز پس از تزریق، از انجام ورزش های سنگین و سخت خودداری کنید.
    • در صورتی که هر گونه دارویی مصرف می کنید، قبل از شروع تزریق به پزشک متخصص در کلینیک پوست و مو اطلاع دهید.
    • در صورتی که هر گونه داروی رقیق کننده خون مصرف می کنید، مانند آسپرین، وارفارین، و … یک الی ۲ هفته قبل از تزریق، مصرف آن را قطع کنید. چون باعث افزایش خون مردگی و افزایش تورم می شود.
    • قبل و بعد از تزریق آب آناناس و میوه آناناس بخورید.
    • تا یک هفته پس از تزریق مراقب باشید که در معرض نور و تابش نستقیم نور آفتاب نباشید. همچنین زمان بیرون رفتن از منزل از عینک آفتابی و کلاه نقاب دار استفاده کنید.
    • به صورت مستقیم نواحی تزریق را محکم فشار ندهید. حتی در صورت خارش این نواحی را نخارانید. این کار باعث پخش شدن ماده اصلی تزریقی خواهد شد و ممکن است نتیجه دلخواه و مورد نظرتان را نداشته باشد.
    • حداقل تا دو روز پس از تزریق ژل، از مواد آرایشی به ویژه آرایش های سنگین که باعث اعمال فشار به نواحی تزریق می شود، خودداری کنید.

    تزریق مزوژل برای چه افرادی توصیه نمی شود؟

    در پاراگراف های بالاتر اشاره شد که انجام این روش جوانسازی پوست ممکن است برای برخی افراد باعث تورم شود. بنابراین با توجه به این عارضه، تزریق مزوژل به افراد زیر توصیه نمی شود:

    • خانم های باردار و شیرده
    • افرادی که دیابت دارند.
    • افرادی که از قرص های انعقاد خون سال هاست استفاده می کنند.
    • مبتلایان به بیماری تیروئید
    • افرادی که به ترکیبات داخل مزوژل آلرژی دارند.

    سوالات متداول علت ورم بعد از تزریق مزوژل

    ۱- مدت زمان تورم پس از تزریق مزوژل چقدر است؟

    در صورتی که مراقبت های پس از تزریق را به درستی انجام دهید، بین چند ساعت تا چند روز تورم ها از بین می رود.

    ۲- مدت زمان ماندگاری تزریق مزوژل چقدر است؟

    به طور متوسط مزوژل بین ۱۲ تا ۱۴ ماه ماندگاری دارد.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۴ رای

    تیم نویسندگی کلینیک ایرانمشاهده نوشته ها

    Avatar for تیم نویسندگی کلینیک ایران

    این مقاله به کوشش مدیریت و اعضای تیم کلینیک ایران تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش اعضا، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *