• رشد زیاد موهای زائد یکی از مشکلات عمده ای است که خانم ها و آقایان با آن روبرو هستند. به همین دلیل برای بر طرف کردن آن روش های مختلفی را امتحان می کنند. یکی از بهترین روش های بدون عوارض، لیزر موهای زائد است. در این روش دیگر نیازی به پیگیری و حضور مکرر در سالن های اپیلاسیون، استفاده از تیغ، مومک، موبر و دستگاه اپیلیدی، جوش ها و موهای زیر پوستی و … نیست.

    لیزر موهای زائد بدون بازگشت

    با این روش به راحتی و بدون درد می توانید موهای زائد را از بین ببرید. با وجود این که این روش سال هاست در ایران انجام می شود، اما برخی افراد هنوز هم با این روش آشنایی کامل ندارند. به همین منظور در این مقاله به توضیح کامل در مورد لیزر موهای زائد می پردازیم.

    هزینه لیزر موهای زائد در کلینیک ایران قیمت
    🧍‍♀️ کل بدن 💶 ۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان تا ۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان
    🙌 دست ها 💵 ۴۵۰,۰۰۰ تومان
    🦵 پاها 💶 ۶۵۰,۰۰۰ تومان
    🙆‍♀️ زیر بغل 💵 ۲۰۰,۰۰۰ تومان
    🩲 بیکینی 💶 ۳۰۰,۰۰۰ تومان 
    🧑 صورت 💵 ۳۰۰,۰۰۰ تومان 
    💁🏽 کمر 💶 ۳۵۰,۰۰۰ تومان 
    🤸‍♀️سینه و شکم 💵 ۴۰۰,۰۰۰ تومان 

    لیزر موهای زائد

    لیزر موهای زائد چیست؟

    لیزر نوعی پرتو نوری پر انرژی است که بدون اثر گذاشتن روی قسمت های دیگر بدن، به بهترین نحو موهای زائد همه قسمت های بدن را از بین می برد. یکی از بهترین ویژگی های این روش این است که می توان برای حذف موهای زائد در همه قسمت های بدن استفاده کرد. همچنین خوشبختانه دستگاه های مختلفی برای استفاده جهت رفع موهای زائد پوست های روشن و تیره تولید شده است.

    در واقع عملکرد دستگاه لیزر بدین صورت است که هر نقطه ای که تیره باشد را حرارت داده و می سوزاند. بدین صورت که با حرارت دیدن فولیکول های موهای زائد آسیب دیده و از بین می رود. یکی از مهم ترین ویژگی های روش لیزر موهای زائد این است که حتما باید در چندین جلسه انجام شود. برای درک بهتر این موضوع به نکته زیر دقت کنید:

    همه موهای بدن و سر دارای چرخه رشد و استراحت هستند. در زمان های مختلف برخی از موها در فاز رشد و برخی دیگر در فاز استراحت هستند. اگر در زمان فاز استراحت اقدام به انجام لیزر کنید، اشعه لیزر تاثیری روی آن ندارد. بنابراین توصیه می شود که طی چندین جلسه باید لیزر موهای زائد انجام شود. چون با هر جلسه لیزر موهای زائد سوخته شده و از رشد مجدد آن ها جلوگیری می شود. پس از مدتی نیز همه موهای زائد از بین می روند.

    کاربردهای لیزر موهای زائد

    یکی از بهترین ویژگی هایی که باعث محبوبیت استفاده از لیزر شده، این است که امکان استفاده از آن برای همه قسمت های بدن وجود دارد. تصمیم با فرد مراجعه کننده است که می خواهد موهای زائد کدام قسمت از بدن را از بین ببرد؟ برای مثال اکثر خانم ها برای از بین بردن موهای بیکینی، زیر بغل، کشاله ران، و لیزر موهای صورت مراجعه می کنند. برای آقایان نیز لیزر موهای زائد زیر بغل، خط ریش، موهای کمر و پشت گردن و … انجام می شود.

    لیزر موهای زائد

    ویژگی منحصر به فرد دستگاه های لیزر این است که بسیار سریع، موثر و انعطاف پذیر است. به همین دلیل می توان گفت لیزر موهای زائد کاربرد زیاد و ویژه ای دارد. اما نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که محل تحت درمان لیزر وسیع یا کوچک باشد، باید دوره درمانی آن را کامل کنید تا به نتیجه مورد نظرتان برسید. برای مثال دوره درمان ممکن است بین ۴ تا ۶ جلسه باشد.

    انواع لیزر موهای زائد

    زمانی که بیماران به کلینیک های پوست و مو مراجعه می کنند، دغدغه و چالش های زیادی دارند. برای مثال ممکن است برخی از مراجعین در جلسه اول به نتیجه دلخواه نرسند و این کاملا طبیعی است. به همین دلیل توصیه می شود که قبل از شروع لیزر طی یک جلسه مشاوره با پزشک صحبت کنید. با تشخیص پزشک با بهترین دستگاه لیزر جلسات درمانی آغاز می شود. در واقع با توجه به رنگ موی بدن یا صورت، نوع پوست (خشک یا چرب)، ضخامت مو و ناحیه درمان از یکی از دستگاه های زیر استفاده می شود:

    1. دستگاه الکساندرایت
    2. با لیزر روبی (یاقوت)
    3. لیزر تور پالسی بالا
    4. لیزر ND:YAG
    5. لیزر دایود

    انواع لیزر موهای زائد

    بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد

    با توجه به این که امروزه دستگاه های مختلفی برای لیزر موهای زائد در کلینیک های زیبایی استفاده می شود، برخی از مراجعین زمان انتخاب کلینیک مورد نظر مردد می شوند. به همین منظور توصیه می شود قبل از انجام لیزر به خوبی تحقیق کرده و به مراکزی مراجعه کنید که از دستگاه های با کیفیت و به روز استفاده می کنند. به طور کلی طبق بررسی های انجام شده، بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد به شرح زیر است:

    1. دستگاه لیزر الکساندرایت با طول موج ٧۵۵ نانومتر
    2. دستگاه لیزر دایود با طول موج ۸۱۰ نانومتر
    3. لیزر ان دى یاگ (Nd-YAG) با طول موج ١٠۶۴ نانومتر
    4. دستگاه IPL

    چه کسانی می توانند لیزر موهای زائد انجام دهند؟

    به طور کلی همه مرد و زنانی که می خواهند بدن و صورت بی مو و صاف و یک دست داشته باشند، می توانند برای انجام لیزر اقدام کنند. این امکان وجود دارد که فرد هر قسمتی از بدن را که می خواهد لیزر کند. طبق بررسی های انجام شده هر چه رنگ موها تیره تر باشد، اثر گذاری لیزر بهتر است. علاوه بر این، فردی که می خواهد لیزر انجام دهد، باید حداقل بالای ۱۲ سال سن داشته باشد. بنابراین می توان گفت همه زنان و مردان که دارای شرایط خاص نیستند می توانند موهای زائد را لیزر کنند، به جز افراد زیر :

    1. مصرف دارو های خاص
    2. سابقه تبخال مکرر
    3. افرادی که خیلی برنزه هستند
    4. مصرف داروهای حاوی طلا
    5. زنان باردار
    6. سابقه عفونت فعال مثل جوشهای چرکی
    7. وجود اختلالات هورمونی شدید
    8. افراد دارای سابقه بیماری هایی مثل لوپوس

    لیزر موی زائد

    تعداد جلسات لازم برای انجام لیزر موهای زائد

    یکی از سوالات پر تکرار برخی افراد زمان مراجعه به کلینیک های پوست و زیبایی این است که تعداد جلسات لازم برای انجام لیزر چقدر است؟ در واقع به طور کلی می توان گفت همه چیز بستگی به نوع پوست، میزان موهای زائد، نوع دستگاه لیزر، ضخامت موها، و … دارد. بنابراین پزشک معالج در جلسه اول یا جلسه مشاوره موارد ذکر شده را بررسی می کند. پس از آن، تعداد جلسات مورد نیاز برای حذف موها را تخمین زده و اعلام می کند.

    چه نواحی را می توان در کلینیک ایران لیزر کرد؟

    انعطاف پذیری و قدرت دستگاه های لیزر در کلینیک ایران به گونه ای است که امکان لیزر کردن همه قسمت های بدن و با توجه به صلاح دید پزشک معالج وجود دارد. بنابراین به طور دقیق تر می توان گفت نواحی زیر را می توان بدون عارضه و مشکلی لیزر کرد:

    1. خانم ها می توانند نواحی مختلف بدن از جمله صورت، چانه، گردن، بازوها، زیر بغل، دست ها، بیکینی، پاها، خط ناف را لیزر کنند.
    2. آقایان نیز می توانند نواحی صورت، جلوی گردن، پشت گردن، بالای سینه، پشت کمر، روی شکم، دست ها، باسن، پاها و خط ناف را لیزر نمایند.

    به طور کلی تعداد جلسات لازم برای لیزر برای هر کدام از نواحی ذکر شده برای هر فرد با توجه به موارد ذکر شده در پاراگراف بالا ممکن است متفاوت و متغیر باشد.
    چه نواحی را می توان لیزر کرد؟

    نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد

    با وجود این که به طور کلی در نتیجه لیزر موهای زائد موارد مختلفی تاثیر گذار است؛ اما با رعایت نکات مهمی می توان اثر گذاری آن را سریع تر و بهتر کرد. به نکات مهم زیر قبل از لیزر دقت داشته باشید:

    1. ناحیه مورد نظر برای لیزر را به طور کامل با ژیلت بتراشید.
    2. دقت کنید که در معرض نور خورشید به صورت مستقیم نباشید.
    3. در صورتی که پوستتان به تازگی دچار آفتاب سوختگی شده، باید به مدت ۲ هفته آن را درمان کرده و سپس برای انجام آن اقدام کنید.
    4. از مصرف محصولات برنزه کننده به مدت ۱ هفته قبل از لیزر خودداری کنید.
    5. ۳۰ تا ۴۰ دقیقه قبل از شروع لیزر موهای زائد، در صورت لزوم از کرم های موضعی بی حس کننده با تایید پزشک، استفاده کنید.
    6. از مواد شیمیایی و محصولاتی که اثر گذاری شدیدی روی پوست دارند، مانند لایه بردارها، دو هفته قبل از لیزر استفاده نکنید.
    7. برای رعایت و حفظ بهداشت خود و کلینیک زیبایی، قبل از مراجعه استحمام کنید.
    8. دو هفته قبل از انجام لیزر، محصولاتی که دارای آلفا هیدروکسی و بتا هیدروکسیل (AHA / BHA) ، هیدروکینون، رتینول ها/ رتینوئید، تازوراک و دیفرفرین و … هستند، را قطع کنید.
    9. سه هفته قبل از مراجعه به هیچ وجه روش هایی مانند اپیلاسیون، و حتی استفاده از موچین را انجام ندهید.
    10. اگر قصد لیزر موهای زائد پا را دارید، بلافاصله پس از اتمام چکمه نپوشید.
    11. اگر می خواهید موهای صورت یا دست ها را لیزر کنید، همه مواد آرایشی و عطری را از روی پوست پاک کنید.
    12. برای انجام لیزر کل بدن، توصیه می شود لباس گشاد بپوشید.

    سوالات متداول لیزر موهای زائد

    ۱- قیمت لیزر موهای زائد چقدر است؟

    قیمت لیزر هر ناحیه با توجه به نظر پزشک متفاوت است.

    ۲- دلیل جوش زدن پوست بعد از لیزر چیست؟

    جوش زدن بدن بعد از لیزر ممکن است دلایل مختلفی مانند تنظیمات نامناسب دستگاه لیزر موهای زائد، حساس بودن پوست، استفاده بیش از اندازه از کرم زینک اکساید و … باشد که طی چندین روز برطرف می شود.

    ۳- مدت زمان لیزر موی زائد چقدر است؟

    با توجه به اندازه ناحیه مورد نظر ممکن است مدت زمان لازم برای لیزر متفاوت و متغیر باشد.

    ۴- آیا لیزر باعث نازایی می شود؟

    خیر. اشعه لیزر فقط تا ۱ میلی متر در پوست نفوذ می کند و به تخمدان ها نمی رسد. همچنین تاکنون مدرکی مبنی بر نازایی به دلیل لیزر مطرح و بیان نشده است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    ۶ دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *