مزو هیر کر

  • تاثیر مزو هیر کر بر ریزش مو

    یکی از شایع ترین مشکلاتی که افراد از سنین جوانی با آن روبرو هستند، ریزش مو است. متاسفانه امروزه در مقایسه با گذشته به دلیل مصرف غذاهای نا سالم، و همچنین زیاد در معرض نور آفتاب و رادیکال های آزاد بودن میزان ریزش مو افزایش یافته است. به گونه ای که احتمال ریزش مو در افراد جوان و زیر ۳۰ سال هم افزایش یافته است.

    به طور کلی ریزش مو برای هر فرد ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. بنابراین برای درمان ریزش مو زمانی که کلینیک پوست و مو ایران مراجعه می کنید، ابتدا آزمایش ها و بررسی های لازم انجام شده و سپس روش مناسب برای او تجویز می شود. یکی از روش های رایج و بسیار موثر برای درمان ریزش مو، مزو هیر کر است. در صورتی که شما نیز با این مشکل روبرو هستید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با این روش و مزایای آن به طور کامل آشنا شوید.

    دلایل ریزش مو چیست؟

    همان طور که در پاراگراف بالا اشاره شد، ریزش مو دلایل مختلفی دارد که شناخت و بررسی این دلیل در تجویز روش مناسب برای جلوگیری از ریزش مو تاثیر زیادی دارد. علاوه بر این، با توجه به این که الگوی ریزش مو در زنان و مردان با یک دیگر متفاوت. بنابراین روش مناسب برای درمان ریزش مو برای زنان و مردان نیز متفاوت خواهد بود.

    دلایل ریزش مو چیست؟

    از جمله مهم ترین دلایل شایع و رایج ریزش مو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • به وجود آمدن اختلالات هورمونی
    • افزایش سن
    • بارداری
    • جنس و حالت مو
    • عدم رعایت بهداشت موها
    • مصرف داروهای مختلف مانند استروئیدها
    • سبک زندگی ناسالم
    • مسائل روانی و اجتماعی
    • اختلالات وسواسی
    • کاهش گردش خون در پوست سر
    • کمبود مواد مغذی بدن
    • ناهماهنگی های هورمونی مثل تولید بیش از حد اندروژن DHT

    بهترین روش درمان ریزش مو در کلینیک ایران

    خوشبختانه با گذشت زمان و رشد تکنولوژی روش های مختلفی برای درمان و حتی جلوگیری از ریزش مو انجام می شود. یکی از بهترین روش ها با عنوان مزو هیر کر یا مزوتراپی شناخته می شود، جز بهترین روش ها است.

    در این روش الگوی رشد موها برای زنان و مردانی که دچار ریزش مو شده اند، تحریک شده و رشد و رویش مجدد موها آغاز می شود. در واقع همان طور که در پاراگراف بالا اشاره شد، یکی از دلایل اصلی ریزش مو، کمبود ویتامین ها و پروتئین های ضروری و لازم برای رشد و رویش موها است.

    بنابراین با روش مزو هیر کر این مواد مغذی، مواد معدنی، و پروتئین های لازم به پوست و لایه میانی موها وارد می شود. روش مزو هیر کر بدین صورت است که این مواد مغذی و مورد نیاز برای رشد موها با استفاده از سوزن های ریزی داخل پوست و لایه میانی پوست تزریق می شود.

    مزو هیر کر چگونه ریزش مو را درمان می‌ کند؟

    یکی از شایع ترین مشکلاتی که خانم ها و آقایان به دلایل مختلف با آن روبرو هستند، ریزش مو و کم پشت شدن آن است. به همین دلیل سال هاست در بهترین کلینیک های پوست و مو روش های مختلفی برای تقویت و رشد بهتر موها و جلوگیری از ریزش مو انجام می شود که یکی از بهترین روش ها مزو هیرکر است. مزو هیر کر شامل مراحل و مزایای مختلفی است که در ادامه این مقاله به بررسی آن می پردازیم.

    تاثیر مزو هیر کر بر ریزش مو

    مراحل مزو برای درمان ریزش مو

    همان طور که می دانید دلیل و الگوی ریزش مو برای هر فرد با توجه به سن و فاکتورهای دیگر متفاوت خواهد بود. به همین دلیل ممکن است مراحل مزو برای درمان ریزش مو متفاوت خواهد بود. به طور کلی مراحل مزو هیر کر به شرح زیر است:

    1. در مرحله اول باید توسط پزشک متخصص پوست و مو در کلینیک پوست و مو ایران مشاوره و ویزیت شوید تا آزمایش ها و معاینات لازم انجام شود. با این کار دلیل ریزش مو، و میزان ریزش مو تشخیص داده می شود. پس از آن با توجه به میزان و دلیل ریزش مو، ترکیبات مفید و لازم برای درمان ریزش مشخص می شود.
    2. پزشک متخصص ترکیبات و مواد لازم را با یک دیگر ترکیب کرده و برای تزریق آماده می کند.
    3. بیمار برای تزریق مزو آماده شده و آمپول ها با ترکیبات مختلف به کف سر بیمار تزریق می شود.

    مزو هیر کر برای چه افرادی مناسب است؟

    طبق بررسی های انجام شده، مزو هیر کر به عنوان یکی از کم عارضه ترین روش ها برای درمان ریزش مو محسوب می شود. اما به طور کلی ممکن است برای همه افرادی که ریزش مو دارند، مناسب نباشد. بنابراین می توان گفت مزو برای همه افرادی که به دلیل دریافت نکردن مواد مغذی مختلف، موهای آن ها به تازگی شروع به ریزش کرده و زیبایی و سلامت قبل را ندارد، پیشنهاد می شود.

    علاوه بر این، به طور کلی می توان گفت مزو هیر کر برای تقویت شدن مو، افزایش ضخامت مو و جلوگیری از شکننده شدن موها مناسب و موثر است.
    علاوه بر این، با توجه به این که در این روش ترکیبات مفید برای رشد و تقویت موها تزریق می شود، می توان گفت مزو برای افراد زیر مناسب است:

    1. کسانی که موهای آن ها به دلایل مختلف آسیب دیده حساس شده است.
    2. افرادی که ریزش موهای آن ها به صورت سکه ای است.
    3. افرادی که به دلیل استرس روحی یا مشکلات جسمی، موهای آن ها دچار ریزش شده است.
    4. خانم ها یا آقایانی که پوست سر یا موهای آن ها بسیار خشک یا بسیار چرب است.
    5. افرادی که به تازگی کاشت مو انجام داده اند و به دنبال روشی برای تقویت رشد جدید موهای کاشته شده هستند.

    مزایای مزو هیر کر چیست؟

    قبل از این که روش های درمانی مختلف برای ریزش و کنترل ریزش مو و درمان آن برای هر فرد انجام شود، آزمایش های لازم برای بررسی و دلایل ریزش مو روی هر فرد انجام می شود. یکی از مهم ترین دلایل رایج ریزش موها که ممکن است در سنین مختلف رخ دهد؛ کاهش میزان گردش خون در قسمت های مختلف پوست کف سر است.

    به همین دلیل پیشنهاد می شود که قبل از خواب کف سر خود را با انگشتان به آرامی ماساژ دهید. در روش تزریق مزو هیر کر نیز از طریق تزریق مواد مغذی و پروتئین های لازم گردش خون در رگ‌ های خونی پوست سر به بهترین نحو انجام می شود. در نتیجه تاثیر زیادی در بهبود گردش خون و خونرسانی بهتر به فولیکول های مو و افزایش استحکام آن ها می شود.

    در واقع علاوه بر موارد ذکر شده مزو هیر کر مزایای دیگری هم دارد که به شرح زیر است:

    • مزوتراپی یک روش کم تهاجم و بی خطر و عارضه است.
    • ساقه ها موها آبرسانی می شود.
    • از طریق افزایش رشد بیشتر موها، تاثیر زیادی در افزایش حجم موها دارد.
    • از طریق تقویت شدن فولیکول موها، باعث می شود فولیکول ها به مرحله آناژن برسد.
    • باعث افزایش استحکام فولیکول و ساقه موها می شود.
    • در مقایسه با روش های دیگر ریسک کم تری دارد و باعث ایجاد آلرژی نمی شود.
    • بهبودی و جوابدهی آن بسیار سریع است.
    • از پوسته پوسته شدن پوست کف سر جلوگریری می کند.
    • در مقایسه با سایر روش های درمان ریزش مو قیمت مقرون به صرفه ای دارد.
    • باعث افزایش درخشش و زیبایی موها می شود.

    مزایای مزو هیر کر چیست؟

    مواد مورد استفاده در تزریق مزوتراپی چیست؟

    در تزریق مزو تراپی و انجام مزو هیر کر مواد مغذی و لازم برای رشد موها به پوست کف سر تزریق می شود. اما نکته و سوال مهم این است که مواد مورد استفاده در تزریق مزو هیر کر چیست؟ از جمله مهم ترین ترکیبات مزوتراپی می توان اسیدهای آمینه، ویتامین‌ ها و عنصر روی را نام برد.

    استفاده از این مواد مغذی و تزریق آن ها به کف سر، باعث تقویت شدن ریشه، فولیکول ها و حتی ساقه آن ها می شود. یکی از بهترین تاثیرات اصلی تزریق مزوتراپی تنظیم و افزایش هورمون های مو است که در نتیجه باعث رشد بهتر موها می شود. علاوه بر این، از جمله مهم ترین مواد مورد استفاده در تزریق مزو هیر کر می توان موارد زیر را نام برد:

    • آرژنین
    • گلوتامین
    • گلیسین
    • اورنیتین
    • ویتامین های گروه B
    • هیالورونیک اسید

    میزان تزریق مزو برای هر بیمار چقدر است؟

    با توجه به این که الگوی ریزش مو برای هر فرد و به ویژه در زنان و مردان متفاوت است، میزان تزریق مزو و مواد مغذی برای هر فرد نیز متفاوت است. به طور کلی تعداد تزریق ها، معمولا بستگی به هر بیمار و وضعیت پوست سر و مو دارد. در هر جلسه معمولا بین ۳۰ تا ۴۰ تزریق در نواحی و قسمت های مختلف مو انجام می شود.

    هر جلسه تزریق نیز بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه طول می کشد. بسته به میزان ریزش موها ممکن است برای هر فرد تعداد جلسات مختلفی برای تزریق نیاز باشد. اما به طور کلی نتیجه حاصل از مزو هیر کر پس از جلسه سوم و چهارم نیز مشخص می شود.

    سوالات متداول تاثیر مزو هیر کر بر ریزش مو

    ۱- چند جلسه مزو برای درمان ریزش مو پیشنهاد می شود؟

    تعداد جلسات مزوتراپی بستگی زیادی به نوع و شدت ریزش مو دارد. حداقل ۳ جلسه برای درمان لازم است.

    ۲- آیا تاثیر مزو دائمی است؟

    خیر. برای این که نتیجه مزو ثابت و با کیفیت اولیه باشد، باید چندین ماه یک بار به پزشک مراجعه کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    تیم نویسندگی کلینیک ایرانمشاهده نوشته ها

    Avatar for تیم نویسندگی کلینیک ایران

    این مقاله به کوشش مدیریت و اعضای تیم کلینیک ایران تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش اعضا، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *