مسائل شرعی بوتاکس

  • مسائل شرعی بوتاکس

    یکی از مشکلات شایع برای همه افراد که با افزایش سن و دهیدراته شدن شدید پوست رخ می دهد، ایجاد چین و چروک است. به همین دلیل افرادی که به زیبایی چهره خود اهمیت می دهند، همواره به دنبال انجام روش های جوانسازی پوست خود هستند.

    یکی از بهترین روش های پر طرفدار، تزریق بوتاکس است. در این روش سم بولوتونیوم بوتاکس در قسمت هایی که دچار چین و چروک شدید شده، تزریق می شود. پس از آن به صورت موقت فلج می شود و چین و چروک ها به طور موقت از بین می رود.

    اما نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد، مسائل شرعی بوتاکس است. چون برخی افراد به منظور رعایت مسائل شرعی از تزریق بوتاکس یا انجام مراقبت های پس از آن خودداری می کنند. به همین منظور در این مقاله به بررسی کامل تر مسائل شرعی بوتاکس و نکات مهم در این زمینه می پردازیم.

    بعد از بوتاکس چگونه نماز بخوانیم؟

    یکی از مهم ترین مراقبت ها پس از تزریق بوتاکس که توصیه می شود به آن عمل کنید، این است که از آب زدن و خیس کردن صورت تا ۲۴ ساعت خودداری کنید. بنابراین توصیه می شود بعد از بوتاکس به جای وضو گرفتن و آب زدن به صورت، تیمم کنید. اما در صورتی که اصرار به وضو گرفتن دارید، صرفا از آب ولرم استفاده کنید.

    توجه داشته باشید که به هیچ وجه به صورت فشار یا ضربه ای وارد نشود. همچنین توصیه اکید می شود که تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق بوتاکس نشسته نماز بخوانید و زمان سجده کردن، مهر را بالا بیاورید و به پیشانی بچسبانید.

    بعد از بوتاکس چگونه نماز بخوانیم؟

    آیا بوتاکس حرام است؟

    یکی از سوالات متداول دیگری که زمان تزریق بوتاکس توسط برخی از مراجعین مطرح می شود، این است که آیا بوتاکس حرام است؟

    طبق بررسی های انجام شده در مورد مسائل شرعی مهم جهت تزریق بوتاکس یا سایر عمل های جراحی یا روش های جوانسازی پوست، می توان گفت که بوتاکس صورت در صورتی که ضرر قابل توجه و زیادی نداشته باشد، حرام نیست. اما در صورتی که با روش غیر صحیح انجام شده و به صورت فرد آسیب برساند، حرام تلقی می شود.

    ایا بوتاکس گناه دارد؟

    امروزه با توجه به این که تزریق بوتاکس و انجام سایر روش های جوانسازی بین خانم ها و آقایان رایج شده، برخی از مراجعین به کلینیک زیبایی در سعادت آباد در مورد این مسائل سوالات مختلفی را مطرح می کنند.

    یکی از سوالات مهم در این زمینه این است که آیا طبق شرع، بوتاکس گناه دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت در صورتی که تزریق بوتاکس آسیبی به سلامت فرد نرساند و ضرری برای او نداشته باشد، خیر بوتاکس گناه و اشکالی ندارد.

    حکم بوتاکس برای روزه داران

    بدیهی است که برخی افرادی که برای انجام و تزریق بوتاکس اقدام می کنند، ممکن است روز تزریق روزه دار باشند یا قصد روزه گرفتن داشته باشند. بنابراین در چنین شرایطی نیز شناخت مسائل شرعی بوتاکس نیز اهمیت پیدا می کند.

    به همین دلیل در پاسخ به سوال حکم بوتاکس برای روزه داران می توان گفت که چون ژل بوتاکس صرفا ماده ای است که جذب بدن نمی شود و زیر پوست تزریق شده و قرار می گیرد، تزریق آن در ماه رمضان برای روزه داران منعی ندارد. یعنی تزریق بوتاکس در ماه رمضان روزه، روزه داران را باطل نمی کند.


    سوالات متداول مسائل شرعی بوتاکس

    • آیا پس از تزریق بوتاکس می توان روزه گرفت؟

    بله. ماده بوتاکس چون صرفا به پوست تزریق می گردد می توان روزه گرفت.

    • چه زمانی بعد از تزریق بوتاکس می توان وضو گرفت؟

    توصیه می شود ۲۴ ساعت بعد از تزریق بوتاکس به صورت خود آب نزنید.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۳۷ رای

    تیم نویسندگی کلینیک ایرانمشاهده نوشته ها

    Avatar for تیم نویسندگی کلینیک ایران

    این مقاله به کوشش مدیریت و اعضای تیم کلینیک ایران تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش اعضا، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *