کاشت ابرو در مردان

  • همان طور که می دانید یکی از مهم ترین فاکتورهای تاثیر گذار در افزایش زیبایی چهره هر خانم یا آقایی، ابروها است. اما متاسفانه بروز دلایل و اتفاقات مختلفی باعث می شود که مردان نیز در سنین مختلف با ریزش ابرو روبرو شوند؛ هر چند میزان و تعداد ریزش ابرو مردان در مقایسه با خانم ها کم تر است. به همین منظور زمانی که آقایان نیز با ریزش شدید در ابروها روبرو شدند، می توانند برای کاشت ابرو اقدام کنند.

    کاشت ابرو در مردان

    ریزش ابرو در زنان و مردان دلایل متفاوت و مختلفی دارد که در ابتدا برای درمان آن لازم است که اقدامات مهمی برای بررسی دلیل ریزش ابرو انجام شود. در صورتی که شما نیز قصد کاشت ابرو دارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با روند کاشت ابرو مردانه و دلایل عمده ریزش ابرو آشنا شوید.

       

      دلایل ریزش ابرو در مردان چیست؟

      ریزش ابرو یکی از معضلات شایعی است که متاسفانه زنان و مردان در طول زندگی خود حداقل یک بار به آن دچار می شوند. به طور کلی ممکن است دلیل یا دلایل ریزش ابرو برای هر فرد و با توجه به سن او متفاوت باشد. به همین دلیل ابتدا برای درمان ریزش ابرو، باید دلیل ریزش آن مشخص شود. سپس پزشک متخصص پوست و مو در کلینیک ایران بهترین روش را تجویز می کند.

      کاشت ابرو در مردان

      کاشت ابرو در مردان

      از جمله مهم ترین دلایل ریزش ابرو در مردان می توان موارد زیر را نام برد:

      • مبتلا شدن به بیماری
      • مصرف برخی از داروها
      • افزایش سن
      • کمبود میزان مواد مغذی و لازم برای رشد ابرو
      • باقی ماندن جای زخم روی ابرو
      • شکستن ناحیه ای یا کل ابروها

      کاشت ابرو در مردان چگونه است؟

      کاشت ابرو با وجود این که یک روش کم عارضه و بی خطر محسوب می شود. اما انجام آن ممکن است برای برخی مراجعین و به ویژه برای مردان متفاوت خواهد بود. بدین صورت که کاشت ابرو در مردان به دو مرحله “زمان کاشت” و “پس از کاشت” تقسیم می شود که در ادامه به بررسی کامل این دو مرحله می پردازیم.

      زمان کاشت ابرو در مردان

      زمان کاشت ابرو، ناحیه ابروها کمی بی حس می شود. بدین صورت که دیگر نیازی به بستری شدن در کلینیک پوست و مو وجود ندارد. اما لازم است که حتما توسط پزشک متخصص و مجرب انجام شود. چون انجام کاشت ابرو، به صورت مستقیم در زیبایی چهره فرد تاثیر دارد.

      به طور کلی  تعداد دقیق تار موی مورد نیاز برای کاشت با توجه به اندازه و ظاهر ابروی فعلی و همچنین نتیجه موردنظر برای هر مشتری، متفاوت است.برای مثال برای پیوندهای جزئی نیاز به ۱۰۰ تا ۲۰۰ تار مو و برای پیوندهای کامل تر و کاشت ابرو مردانه به صورت کامل به ۲۰۰ تا ۴۰۰ تار مو نیاز است.

      کاشت ابرو در مردان چگونه است؟

      برای شروع کاشت، ابتدا متناسب با حجم ابروهای مورد نیاز، از پشت سر یا پشت گوش فرد، و از بانک موی فرد، مو برداشته می شود. سپس فولیکول ‌های موی اهدا کننده با استفاده از سوزن‌ های بسیار ریز، برداشته می شود. پس از آن تارهای مو در فاصله های بسیار نزدیک و کنار یک دیگر و به صورت کاملا منظم کنار یک دیگر قرار داده می شود.

      پس از کاشت ابرو

      مرحله دوم بعد از کاشت ابرو، پس از کاشت برای مردان است. این مرحله نیاز به استراحت کردن، در منزل ماندن و حتی بستری شدن در کلینک پوست ندارد. فقط ممکن است پس از کاشت در ناحیه ابروها کمی تورم و قرمزی دیده شود که سریعا برطرف می شود.

      پس از کاشت ابرو، طی ۱ الی دو هفته ابروهای کاشت شده می ریزند. این ریزش ابرو بخش مهمی از روند کاشت است و بهبودی آن است و به هیچ وجه نگران کننده نیست. بدین صورت که پس از این دو هفته شاهد رشد کامل ابروهای کاشت شده خواهید بود. نتایج حاصل از کاشت ابرو معمولا بین ۲ تا ۱۲ ماه مشخص می شود. اما این اطمینان را داشته باشید که نتایج کاشت دائمی و همیشگی است.

      مزایای کاشت ابرو برای مردان

      یکی از مهم ترین فاکتورهایی که به صورت مستقیم می توان در زیبایی چهره موثر واقع شد، داشتن ابروهای پر پشت و زیبا است. طبق بررسی های انجام شده زنان و مردانی که به هر دلیلی دچار ریزش مو شده اند، روش های مختلفی را برای داشتن ابروهایی زیبا و خوش فرم انجام می دهند.

      مزایای کاشت ابرو برای مردان

      از جمله روش های رایج و موقت تتو، فیبروز، میکروبلیدینگ، هاشور و … است. اما این روش ها به هیچ وجه ماندگار نیست. در صورتی که کاشت ابرو یک روش دائمی و ماندگار است که مزایای دیگری نیز دارد و به شرح زیر است:

      • بهبود و افزایش زیبایی چهره
      • افزایش اعتماد به نفس
      • داشتن ابروهایی خوش فرم و صاف
      • امکان پنهان کردن جای زخم و جای سوختگی
      • ظاهر طبیعی
      • عدم نیاز به انجام روش های دیگر برای طراحی و داشتن ابروهای خوش فرم
      • عدم نیاز به طی کردن دوران نقاهت و استراحت کردن

      مراقبت های پس از کاشت ابرو

      به طور کلی مدت زمان بهبود و گذارندن دوران نقاهت پس از کاشت ابرو در مقایسه با روش های دیگر بسیار آسان و سریع تر است. در چند هفته اول پس از کاشت توجه داشته باشید که به فعالیت های سبک و روزمره انجام دهید. اما در صورتی که لازم است پس از مدتی به انجام فعالیت های سنگین و سخت قبلی بپردازید، حتما با پزشک در این مورد مشورت کنید.

      سپس در این مدت ممکن است فرد با توجه به میزان و ناحیه کاشت، در ناحیه ابروها شاهد پوست پوست شدن، پوست اطراف ابروها باشد. توصیه می شود به هیچ وجه این پوسته ها را دستکاری نکنید و نخارانید. علاوه بر این، ممکن است در ناحیه کاشت تورم و قرمزی و حتی زخم های کوچکی مشاهده کنید که کاملا طبیعی است.

      در برخی مواقع پزشک تجویز می کند که از پمادهای مناسب برای کاهش تورم و قرمزی استفاده کنید تا سریع تر بهبود یابد. مدت زمان ماندن این تورم و زخم ها ممکن است در برخی افراد سریع بهبود یابد و در برخی دیگر مدتی طول بکشد. به طور کلی حداقل ۶ تا ۱۲ ماه طول می کشد تا به طور طبیعی شروع به رشد کردن کند. پس از کاشت نیز کافی است طبق فرم ابروهای خود، اطراف ابروها را اصلاح کنید تا همیشه از دیدن ابروهای خوش فرم و زیبای خود در آینه لذت ببرید.

      میانگین امتیازات ۵ از ۵
      از مجموع ۲ رای

      تیم نویسندگی کلینیک ایرانمشاهده نوشته ها

      Avatar for تیم نویسندگی کلینیک ایران

      این مقاله به کوشش مدیریت و اعضای تیم کلینیک ایران تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش اعضا، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

      بدون دیدگاه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *