کاشت مو در تهران

  • داشتن موهای پر پشت و زیبا یکی از مهم ترین فاکتورهای تاثیر گذار در زیبایی انسان محسوب می شود. اما متاسفانه در طی دهه اخیر ریزش مو بین جوانان و افراد میانسال بیش از پیش دیده می شود. ریزش مو و کاهش تراکم و کاهش ضخامت مو به دلایل مختلفی وابسته است. به همین دلیل در برخی شرایط ممکن است امکان رشد مجدد موها وجود دارد.

    کاشت مو در تهران

    اما در برخی شرایط نیز ممکن است فولیکول های مو از دست رفته و امکان رشد مجدد وجود نداشته باشد. به همین منظور در این شرایط کاشت مو توصیه می شود. خوشبختانه کاشت مو به دلیل تاثیر گذاری سریع و زیادی که دارد، به عنوان یکی از بهترین روش های رشد مجدد موها محسوب می شود. در صورتی که شما نیز به زیبایی خود اهمیت می دهید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با نکات کاشت مو در تهران آشنا شوید.

       

      دلایل ریزش مو

      سن شروع ریزش مو در مقایسه با گذشته بسیار کاهش یافته است. به صورتی که جوانان از بالای ۲۰ سالگی ریزش موی آن ها شروع می شود. در بسیاری از مواقع به دلیل جدی نگرفتن دلایل ریزش مو و درمان نکردن آن، به مرور تراکم و ضخامت موها کاهش می یابد. به طور کلی ریزش مو دلایل مختلفی دارد که عبارتند از:

      • آب و هوای محل زندگی
      • استرس و اضطراب
      • تغییرات هورمونی
      • ژنتیک و عوامل ارثی
      • افزایش سن
      • استفاده از داروهای مختلف
      • تغذیه نا مناسب
      • استفاده مداوم و زیاد از رنگ های شیمیایی و نا معتبر
      • استفاده از شامپوی نا مناسب
      • کمبود ویتامین ها و مواد مغذی و مناسب برای مو

      کاشت مو در تهران

      کاشت مو برای چه افرادی پیشنهاد می شود؟

      همان طور که در پاراگراف بالا ذکر شد، ریزش مو دلایل مختلفی دارد. به همین دلیل ابتدا باید آزمایش های هورمونی و تخصصی مختلف برای شناخت دلیل ریزش مو انجام شود. پس از آن پزشک معالج تعیین می کند که آیا امکان کاشت مو وجود دارد یا خیر؟ به طور کلی کاشت مو برای افرادی پیشنهاد می شود که فولیکول موی آن ها به طور کامل از دست رفته و امکان رشد مجدد برای او وجود ندارد.

      در واقع این روش معمولا برای افرادی پیشنهاد می شود که به دلیل مبتلا شدن به بیماری های خاص، یا مصرف داروهای قوی و همچنین عوامل ژنتیکی و ارثی موی خود را از دست داده اند. علاوه بر این، طبق بررسی های انجام شده، کاشت مو برای افراد بالای ۲۵ سال که بانک موی قوی و فولیکول های سالمی در پس سر یا خط ریش دارند، پیشنهاد می شود.

      بهترین تجهیزات پیشرفته کاشت مو در کلینیک ایران

      یکی از بهترین ویژگی هایی که امروزه در کلینیک های کاشت مو دیده می شود، استفاده از تجهیزات جدید و به روز است. به گونه ای که با استفاده از این تجهیزات می توان به بهترین نحو و بالاترین کیفیت اقدام به کاشت مو برای مراجعین کرد. بهترین تجهیزاتی که در کلینک ایران برای کاشت مو استفاده می شود، عبارتند از:

      دستگاه میکرواسکنر:

      با استفاده از دستگاه میکرواسکنر می توان با دقت بالا میزان گرافت های سالم مو را در میان تمام گرافت های موجود روی سر شناسایی کرد. در واقع با استفاده از این دستگاه می توان گرافت های سالم را بدون آسیب رسیدن به فولیکول موها جدا کرد.

      دستگاه سه بعدی لیزری:

      با استفاده از دستگاه سه بعدی می توان نقطه میانی سر را برای کاشت مو انتخاب و مشاهده کرد. سپس با طراحی دقیق خط رویش مو را متناسب با صورت بیمار انجام داد. با استفاده از این دستگاه امکان خطا تا حد زیادی کاهش می یابد.

      دستگاه ایمپلنتر:

      برای کاشت مو ابتدا از پس سر یا پشت گوش بیمار، گرافت ها و فولیکول های سالم مو جدا می شود. پس از آن با استفاده از دستگاه ایمپلنتر کاشت هر تار موی جدا شده، کاشت می شود. با استفاده از این ابزار بر اساس ضخامت مو، کاشت مو را با بالاترین کیفیت انجام می دهد. بدین صورت که با استفاده از این روش برای کاشت مو، تاثیر زیادی در افزایش تراکم مو، افزایش مدت زمان ماندگاری مو، و تسریع یافتن روند درمان ترمیم پوست نواحی کاشت مو می شود.
      بهترین تجهیزات پیشرفته کاشت مو در کلینیک ایران

      روش های کاشت مو در کلینیک ایران

      همان طور که می دانید با افزایش و رشد پیشرفت تکنولوژی روش های مختلفی برای کاشت مو در کلینیک ایران و سایر کلینیک ها انجام می شود. در واقع همان طور که در پاراگراف های بالا اشاره شد، ریزش مو دلایل مختلفی دارد. بنابراین روش کاشت برای هر بیمار و بررسی دلیل ریزش مو برای هر فرد متفاوت خواهد بود. به طور کلی روش های مختلف کاشت مو در کلینیک ایران به صورت زیر است:

      • کاشت مو به روش Super fue

      • روش میکروگرافت

      • روش کاشت fit

      • روش کاشت Fut

      مراحل کاشت مو در کلینیک ایران

      همان طور که در پاراگراف بالا اشاره شد، روش های مختلفی برای کاشت مو با توجه به نوع مو، میزان بانک موی فرد، و دلیل ریزش مو و … وجود دارد. اما به طور کلی مراحل کاشت مو در برخی از این روش ها با یک دیگر مشابه و یکسان است. مراحل کاشت مو به شرح زیر است:

      • معاینه تخصصی توسط پزشک: در این مرحله میزان طاسی سر، و کیفیت بانک مو بررسی می شود.
      • برداشت فولیکول یا گرافت از بانک مو: در این مرحله با توجه به یک الگوی خاص و مشخصی، اقدام به برداشت گرافت از قسمت مشخصی از سر یا خط ریش می شود.
      • آماده کردن گرافت ها: گرافت هایی که در مرحله قبل برداشته شد، برای کاشتن آماده و جدا سازی می شود.
      • کاشت مو: پس از انتخاب گرافت های با کیفیت، کاشت مو در قسمت هایی از سر که پزشک یا تکنسین کاشت مو انتخاب کرده، انجام می شود.

      مراقبت های مهم بعد از کاشت مو

      کاشت مو در تهران امروزه به عنوان یکی از بهترین روش های موثر و بی عارضه محسوب می شود که متقاضیان زیادی هم دارد. در این روش با توجه به میزان و الگوی ریزش مو، بانک موی مناسب انتخاب شده و کاشت مو برای فرد انجام می شود. نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد، رعایت نکات و مراقبت های بعد از کاشت مو است. رعایت این نکات تاثیر زیادی در افزایش کیفیت کاشت و جلوگیری از عوارض شایع آن دارد.

      همان طور که می دانید کاشت مو با وجود این که یک روش تهاجمی محسوب می شود، اما عوارض بد و غیر قابل درمانی ندارد. فقط کافی است که مراقبت های بعد از کاشت مو را به طور صحیح انجام دهید تا با مشکلی مواجه نشوید.

      مراقبت های مهم بعد از کاشت مو

      به طور کلی، پس از کاشت مو نیازی به بستری شدن در بیمارستان یا استراحت کردن در منزل نیست. بلکه کافی است نسبت به بهداشت و مراقبت از ناحیه برداشت مو و ناحیه دریافت‌ کننده باید حساسیت زیادی داشته باشید.پس از گذشت روزها و ماه های اول، این مراقبت ها به مرور کاهش می یابد و نیازی به سخت گیری کردن و رعایت نکات زیادی نیست.

      مهم ترین مراقبت های بعد از کاشت مو باید حداقل تا ۳ ماه آن را رعایت کنید به شرح زیر است:

      1. در برخی از روش های کاشت مو، ناحیه گردن و دور سر یا نواحی که از آن مو برداشته می شود، با بانداژ بسته می شود. همچنین ناحیه کاشت مو باز می ماند تا سریع تر بهبود یابد. تا ۳ روز اول بعد از کاشت مو، این نواحی را به خوبی تمیز کنید تا هیچ گونه آلودگی یا میکروبی را به خود جذب نکند. در ۳ روز اول به صورت مرتب بانداژ را برداشته و محل را با محلول یا روش هایی که پزشک پیشنهاد می کند، شستشو دهید.
      2. در ۳ روز اول به حمام، محیط های مرطوب مانند جکوزی، سونا و استخر نروید.
      3. به محل کاشت مو ضربه یا فشار وارد نکنید.
      4. پس از کاشت مو به صورت مرتب آنتی بیوتیک یا مسکن هایی که پزشک تجویز می کند، به صورت صحیح و مرتب مصرف کنید تا روند بهبودی تسریع یابد.
      5. فولیکول های موی کاشته شده را تا مدت های طولانی از گرد و غبار، آفتاب مستقیم، محافظت کنید.
      6. از ۳ روز تا یک هفته مصرف الکل و کلیه دخانیات را به طور کامل قطع کنید. در غیر این صورت ممکن است روند رشد موها تا اختلال روبرو شده و روند ترمیم شدن و بهبود رشد موها کندتر خواهد شد.
      7. برای جلوگیری از آسیب رسیدن به موها تا چند هفته اول به پشت بخوابید.
      8. پس از گذشت ۳ روز، می توانید استحمام کنید. برای استحمام مراقب باشید تا آب به صورت مستقیم با پوست سر برخورد نداشته باشد.
      9. در هفته اول ممکن است محل کاشت مو پوست پوست شده و باعث خارش شود. در این مدت به هیچ وجه محل کاشت را نخارانید. چون پس از گذشت ۱۰ روز پوسته پوسته شدن ها بهبود می یابد.

      سوالات متداول کاشت مو در تهران

      آیا کاشت مو درد دارد؟

      خیر. در صورتی که کاشت مو توسط فرد با تجربه و با تجهیزات مناسب انجام شود، میزان درد به حداقل می رسد. همچنین با مصرف مسکن های معمولی سریعا برطرف می شود.

      مدت زمان ماندگاری موی کاشته شده چقدر است؟

      مدت زمان ماندگاری به نحوه مراقبت بیمار، سبک زندگی و سلامت عمومی فرد بستگی دارد.

      پس از چه مدت از گذشت کاشت مو، نتیجه مطلوب حاصل می شود؟

      پس از کاشت مو، رویش مجدد پس از ۳ الی ۶ ماه بعد شروع می شود. سپس با گذشت ۱ سال به مطلوب ترین حالت خود می رسد.

      میانگین امتیازات ۵ از ۵
      از مجموع ۲ رای

      تیم نویسندگی کلینیک ایرانمشاهده نوشته ها

      Avatar for تیم نویسندگی کلینیک ایران

      این مقاله به کوشش مدیریت و اعضای تیم کلینیک ایران تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش اعضا، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

      بدون دیدگاه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *