آر اف فرکشنال بهتر است یا هایفو؟

  • رشد و پیشرفت در حوزه های مختلف و به ویژه در حوزه پزشکی سبب شده افرادی که به زیبایی و جوانسازی چهره خود اهمیت می دهند، بتوانند روش مناسب را برای انتخاب کرده و انجام دهند. دو مورد از بهترین روش های جوانسازی که تاثیر قابل توجهی در حفظ و بهبودی و شادابی چهره و صورت دارد، آر اف فرکشنال و هایفو است.

    آر اف فرکشنال بهتر است یا هایفو؟

    هر کدام از این روش ها، مزایا، ویژگی ها، و کاربردهای مختلفی دارند. با این وجود برای انتخاب روش مناسب برای جوانسازی صورت، باید حتما توسط پزشک متخصص پوست و زیبایی معاینه شده و روش مناسب را انجام دهید. در این مقاله از کلینیک ایران نیز به بررسی و پاسخ به سوال آر اف فرکشنال بهتر است یا هایفو؟ می پردازیم.

    آر اف فرکشنال چیست؟

    برای آشنایی بیشتر آر اف فرکشنال باید گفت که این روش یک روش درمانی برای جوانسازی پوست است که در آن با استفاده از یک دستگاه مخصوص، اشعه لیزر به منظور گرم کردن لایه های درم پوست تابیده می شود. با تابیدن این گرما به لایه های عمیق پوست، کلاژن سازی در پوست تحریک شده و پس از مدتی شاهد بهبود و کاهش چین و چروک ها در نواحی مختلف صورت خواهید بود.

    در واقع با تحریک شدن کلاژن سازی در پوست، بافت های جدید و حاوی کلاژن تولید می شوند. به همین دلیل می توان گفت که مهم ترین تاثیر و مزیت آر اف فرکشنال این است که باعث سفت شدن پوست شده، و میزان اسکارهای باقی مانده از جای جوش یا زخم کاهش پیدا می کند.

    ادامه مطلب
    0 تا 100 زاویه‌ سازی صورت با ورزش ✅ 8 تمرین آسان و سریع

    مزایای استفاده از آر اف فرکشنال

    مزایای استفاده از آر اف فرکشنال

    یکی از مهم ترین مواردی که باعث متمایز شدن روش های مختلف جوانسازی خواهد شد، مزایای مختلف و متفاوت روش های جوانسازی است. آر اف فرکشنال با توجه به این که یک روش غیر تهاجمی برای درمان و جوانسازی پوست محسوب می شود، مزایای مختلف و قابل توجه و بسیار مهمی دارد. از جمله مهم ترین مزایای درمان پوست با روش آر اف فرکشنال می توان به موارد مختلف زیر اشاره کرد:

    • کاهش چین و چروک در قسمت های مختلف پوست صورت و حتی غبغب
    • جلوگیری و درمان سریع افتادگی پوست
    • افزایش قدرت کشسانی پوست
    • کاهش میزان منافذ باز پوست برای افراد با پوست چرب یا مختلط
    • بهبود خطوط ظریف پوست
    • عدم نیاز به مراقبت های طولانی و دوران نقاهت طولانی
    • جوابدهی و ماندگاری لازم و مورد نظر طی ۳ الی ۴ جلسه آر اف فرکشنال

    هایفو چیست؟

    برای این که روش مناسب را برای جوانسازی پوست انتخاب کنید، باید ابتدا با تعریف کامل و عملکرد خدمات هایفو پوست نیز آشنا شوید. هایفو تراپی یا هایفو نیز یک روش غیر تهاجمی برای جوانسازی پوست و برطرف کردن مشکلات و عیوب پوستی است. در این روش نیز با استفاده از یک دستگاه خاص و منحصر به فرد، امواج فراصوت به لایه های زیرین و عمیق پوست تابیده می شود. این گرمای حاصل شده از دستگاه به بافت های مورد نظر، آسیب می زند.

    سپس بدن را تشویق می کند تا این بافت های آسیب دیده، مجددا بازسازی شده و سپس کلاژن سازی مجددا در بدن و پوست شروع شود. در واقع پروسه جوانسازی پوست با استفاده از هایفو، بدین صورت است که ناحیه های تحت درمان با استفاده از امواج فراصوت تمیز شده و سپس فرایند بازسازی شدن سلول ها و بافت های آسیب دیده پوست آغاز می شود.

    به همین دلیل می توان گفت که مهم ترین کاربرد هایفو، درمان علائم پیری پوست و همچنین کاهش چین و چروک های ناشی از افزایش سن خواهید بود.

    تفاوت آر اف فرکشنال و هایفو

    تفاوت آر اف فرکشنال و هایفو

    طبق توضیحات ذکر شده می توان فهمید که آر اف فرکشنال و هایفو در بهبود و جوانسازی پوست، عملکردهای مختلفی دارند. برای مثال برای جوانسازی صورت و بهبود علائم پیری با استفاده از هایفو، امواج فراصوت به قسمت مورد نظر پوست تابیده شده و روی همان قسمت متمرکز می شود.

    ادامه مطلب
    تفاوت مزو و مزوژل در چیست؟

    بدین صورت که این روش درمانی ممکن است بین ۳۰ دقیقه تا ۹۰ دقیقه انجام شود. همچنین طی ۳ الی ۶ جلسه مشکلات پوستی برطرف می گردد. در صورتی که درمان و بهبود چین و چروک ها با روش هایفو بین ۲۰ دقیقه تا ۳۰ دقیقه طول می کشد. همچنین به سه الی ۴ جلسه درمان نیاز است.

    همچنین تفاوت دیگر آر اف فرکشنال و هایفو ، دستگاه هایفو و روش هایفوتراپی این است که از انرژی اولتراسوند استفاده می کند. سپس با دقت و شدت بالا و به صورت متمرکز روی لایه خیلی عمیق پوست تمرکز می کند.

    در صورتی که درمان جوانسازی صورت با استفاده از روش آر اف فرکشنال در سعادت آباد، انرژی گرمایی نه به صورت متمرکز، بلکه به صورت واگرا به بافت منتقل می گردد. بنابراین می توان گفت که در آر اف فرکشنال، گرما به بافت های خیلی عمیق صورت نفوذ نمی کند.

    برای جوانسازی صورت آر اف فرکشنال بهتر است یا هایفو؟

    در پاراگراف های بالاتر به بررسی کامل عملکرد و چگونگی تاثیر گذاری هایفو و آر اف فرکشنال پرداخته شد. بر اساس موارد ذکر شده می توان گفت که اگر پوست شما به دلیل افزایش سن یا کاهش ناگهانی وزن شل و افتاده شده، و می خواهید پوست صورت خود را لیفت کنید، بهتر است که هایفو یا هایفوتراپی را انتخاب کنید.

    چون با انجام این روش درمانی، لایه عمیق پوست شما سفت تر و لیفت خواهد شد. حتی با استفاده از هایفو می توان به قسمت های شل شده در صورت فرم داد و از آن برای قسمت های مختلف صورت و گردن و ناحیه دکلته نیز استفاده کرد.

    ادامه مطلب
    14 فواید میکرونیدلینگ صورت برای جوانسازی پوست ❤️ کاربرد و مزایا

    اما در صورتی که پوست صورت شما به دلیل کاهش میزان کلاژن سازی در صورت یا افزایش سن و رژیم های سنگین، چین و چروک ها و خطوط ریز و حتی عمیقی دارد، روش درمانی با آر اف فرکشنال بهترین انتخاب است. چون با این روش، می توانید برخی از قسمت های مورد نظر پوست را که چین و چروک دارد، درمان کرده و حتی حجم دهید.

    به همین دلیل می توان گفت که آر اف فرکشنال برای افراد جوان که دوست دارند تغییرات کمی در فرم صورت و چانه آن ها انجام شود، هم می توانند از این روش استفاده کنند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    پشتیبان سایتمشاهده نوشته ها

    Avatar for پشتیبان سایت

    این مقاله به کوشش مدیریت و اعضای تیم کلینیک ایران تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش اعضا، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *