عوارض جوانسازی پوست با لیزر

  • امکان انجام روش های مختلف جوانسازی افراد متقاضی و علاقه مند به جوانسازی تا حدی افزایش یافته که بسیاری از افراد بر اساس نوع پوست یا مشکل پوستی خود می توانند بهترین روش را انتخاب کنند. نکته حائز اهمیت این است که هر کدام از روش های جوانسازی ویژگی ها، کاربردها و مزایا و عوارض مختلفی برای افراد با تیپ های پوستی مختلف دارد.

    عوارض جوانسازی پوست با لیزر

    به همین دلیل یکی از مهم ترین نکاتی که باید مد نظر داشته باشید، انتخاب روش مناسب و مراجعه به کلینیک های زیبایی معتبر و همچنین انجام مشاوره های ضروری و مورد نیاز است. یکی از بهترین روش های جوانسازی، لیزر است. این روش نیز مزایا و معایب و عوارض خاص خود را دارد که بررسی کردن این عوارض قبل از انجام آن خالی از لطف نیست. در این مطلب از کلینیک زیبایی ایران نیز به بررسی کامل عوارض جوانسازی پوست با لیزر می پردازیم.

    جوانسازی پوست با لیزر چگونه است؟

    شل و افتاده شدن پوست با افزایش سن یکی از بدیهی ترین اتفاقاتی است که همه افراد تجربه می کنند. اما در برخی موارد به دلیل عدم مراقبت صحیح از پوست، عدم استفاده از ضد آفتاب و محصولات مراقبتی، سبک زندگی اشتباه و … باعث می شود که زودتر شاهد شواهد پیری پوست خود باشید. به همین دلیل یکی از بهترین روش هایی که برای جوانسازی پیشنهاد و انجام می شود، جوانسازی پوست با لیزر است.

    جوانسازی با لیزر بدین صورت است که با استفاده از یک دستگاه تخصصی امواج و اشعه های لیزر به لایه های زیرین و عمقی پوست نفوذ می کند. این کار باعث تحریک تولید کلاژن در پوست شده و به مرور شاهد سفت و لیفت شدن پوست خود خواهید بود. با تحریک شدن کلاژن سازی در پوست، لایه های چروک و سلول های آسیب دیده از بین رفته و با لایه ها و بافت های جدید جایگزین خواهد شد. البته ممکن است عوارض جوانسازی پوست با لیزر نیز وجود داشته باشد.

    ادامه مطلب
    آر اف فرکشنال در سعادت آباد

    انواع روش های جوانسازی پوست با لیزر

    انواع روش های جوانسازی پوست با لیزر

    یکی از مهم ترین ویژگی هایی که با رشد و پیشرفت در حوزه پزشکی با آن مواجه هستیم، امکان استفاده از روش های مختلف جوانسازی با لیزرهای متنوع است. به همین دلیل یکی از مهم ترین مواردی که زمان انجام و انتخاب جوانسازی پوست با لیزر باید مد نظر داشته باشید، انجام مشاوره های تخصصی و لازم توسط پزشکان مجرب و فعال در حوزه زیبایی است.

    کلینیک ایران با داشتن یک تیم مجرب و کارشناسان حرفه ای در این زمینه، شما را در انتخاب بهترین روش جوانسازی با لیزر کمک می کنند. انواع روش های جوانسازی پوست با لیزر شامل روش های مختلف زیر است:

    • لیزر Co2 فرکشنال
    • لیزر CO2
    • لیزر اربیوم

    هر کدام از انواع لیزرهای ذکر شده، مزایا و کاربردهای مختلفی دارند. در این میان یکی از بهترین روش ها لیزر فرکشنال و لیزر CO2 است که به جوانسازی پوست کمک می کند و عوارض جوانسازی پوست با لیزر را به حداقل می رساند.

    مهم ترین عوارض جوانسازی پوست با لیزر

    همان طور که در پاراگراف های بالاتر هم ذکر شد، در جوانسازی پوست با لیزر با گرم شدن لایه های عمیق و زیرین پوست، فرایند کلاژن سازی در پوست تحریک شده و کمک می کند که سلول های آسیب دیده یا به اصطلاح چروک و پیر شده، از بین رفته و سلول ها و بافت های جدید جایگزین آن شود. با این وجود این روش با توجه به این که باعث گرم شدن بافت های پوست می شود، عوارضی هم دارد که مهم ترین آن ها شامل موارد مختلف زیر است:

    ۱- التهاب و قرمز شدن پوست

    از عوارض جوانسازی پوست با لیزر بدیهی است که با گرم شدن لایه های زیرین پوست، اولین نشانه یا عارضه ای که مشاهده می کنید، قرمز شدن پوست و ایجاد التهاب در آن است. چون لایه های سطحی پوست سریع تر واکنش نشان داده و بیشتر در معرض اشعه های لیزر هستند. برای از بین بردن این التهاب و قرمزی، کافی است که طبق دستور و تجویز پزشک، کمپرس سرد روی پوست خود قرار دهید. این التهاب و قرمزی کوتاه مدت و کاملا طبیعی بوده و در عرض چند ساعت و نهایتا چند روز از بین می رود.

    ادامه مطلب
    لیفت صورت شهرک غرب

    ۲- خشک شدن پوست

    یکی دیگر از عوارض جوانسازی پوست با لیزر که برخی افراد با پوست های خشک و حساس ممکن است با آن مواجه شوند، خشک شدن پوست بعد از لیزر است. چون با تابیدن لیزر و اشعه های آن به سطح پوست، سد دفاعی پوست این افراد بیش از پیش در معرض آسیب و خشک شدن خواهد بود. برای جلوگیری و درمان این عارضه نیز کافی است طبق دستور یا تجویز پزشک مراقبت های قبل و بعد از لیزر را به صورت کامل و صحیح انجام دهید. این مراقبت ها شامل استفاده از کرم ضد آفتاب، کرم های ترمیم کننده و … است.

    ۳- تغییر رنگ پوست

    از عوارض جوانسازی پوست با لیزر ممکن است رخ دهد. در صورتی که لیزر پوست با شدت بالا و توسط افراد کم تجربه انجام شود، ممکن است برخی افراد شاهد تغییر رنگ در پوست خود و همچنین تیره شدن پوست باشند. به همین دلیل معمولا به افرادی که به صورت ژنتیکی یا به دلیل آفتاب سوختگی رنگ پوست آن ها تیره شده، توصیه می شود که لیزر را برای جوانسازی پوست انتخاب نکنند.

    ۴- حساس شدن پوست

    یکی از عوارض جوانسازی پوست با لیزر که پس از لیزر پوست ممکن است با آن مواجه شوید، حساس شدن پوست و نیاز به انجام مراقبت های مورد نیاز بعد از لیزر است. در واقع باید به منظور جلوگیری از حساس شدن پوست حتما از کرم ضد آفتاب یا سایر کرم ها و محصولات مراقبتی دیگر از جمله کرم های ترمیم کننده، کرم آبرسان و … استفاده کنید.

    ادامه مطلب
    لیزر جای جوش در سعادت آباد

    کاندید نامناسب جوانسازی پوست با لیزر

    کاندید نامناسب جوانسازی پوست با لیزر

    با وجود این که جوانسازی پوست با لیزر جز روش های غیر تهاجمی محسوب می شود و مزایایی هم دارد. اما انجام آن برای همه افراد با پوست های مختلف هم توصیه نمی شود و مناسب نیست و عوارض جوانسازی پوست با لیزر ممکن است رخ دهد. برای مثال افرادی که دارای مشکلات پوستی حاد و شدید مانند جای جوش شدید و زیاد و قدیمی نیستند، یا افرادی که افتادگی پوست آن ها شدید نیست، لیزر پوست پیشنهاد نمی شود. بلکه پیشنهاد اول انجام روش های ساده تر و غیر تهاجمی تر است.

    همچنین لیزر کردن برای افرادی که به صورت ژنتیکی دارای پوست تیره هستند، نیز توصیه نمی شود. چون در پوست های تیره میزان ملانین بیشتر از پوست های معمولی است. بنابراین احتمال سوختگی و تیره شدن پوست در این افراد بیشتر از سایر افراد معمولی با رنگ پوست سفید و حتی گندمی است.

    مراقبت های قبل و بعد از جوانسازی پوست با لیزر

    یکی از مهم ترین اقداماتی که به منظور جلوگیری از بروز عوارض جوانسازی پوست با لیزر به آن تاکید زیادی می شود، انجام مراقبت های قبل و بعد از لیزر است. مهم ترین مراقبت ها شامل موارد مختلف زیر است:

    • حداقل یک هفته قبل از لیزر از کرم های ترمیم کننده، کرم آبرسان و ضد پیری استفاده کنید.
    • در صورتی که هر گونه دارویی مصرف می کنید یا مبتلا به بیماری خاصی هستید، حتما پزشک را مطلع کنید تا در صورت نیاز مصرف آن را قطع کنید.
    • قبل از انجام لیزر از برنزه کردن پوست خود و رفتن به سولاریوم خودداری کنید.
    • به هیچ وجه به محل لیزر دست نزنید.
    • در معرض نور مستقیم خورشید نروید.
    • در صورت پوسته پوسته شدن پوست، به هیچ وجه به آن دست نزنید.
    • به صورت کامل از داروهایی که پزشک تجویز می کند، استفاده کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    پشتیبان سایتمشاهده نوشته ها

    Avatar for پشتیبان سایت

    این مقاله به کوشش مدیریت و اعضای تیم کلینیک ایران تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش اعضا، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *