بهترین ماسک خانگی برای جوانسازی پوست صورت

  • داشتن صورتی زیبا و جوان که هیچ ردی از چین و چروک‌ها و نشانه‌های پیری در آن وجود ندارد، هدفی است که افراد زیادی برای دستیابی به آن تلاش می‌کنند. در این مسیر راهکارهای بسیاری وجود دارد که می‌تواند به آن‌ها کمک کند. یکی از این راهکارها استفاده از ماسک‌های خانگی مخصوص جوانسازی پوست صورت است.

    بهترین ماسک خانگی برای جوانسازی پوست صورت

    در این مطلب از جمله مقالات سایت مرکز زیبایی ایران تصمیم داریم به بررسی بهترین ماسک خانگی برای جوانسازی پوست صورت بپردازیم و به شما بگوییم که چگونه می‌توانید این ماسک‌ها را تهیه و از آن‌ها استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه این مطلب از کلینیک ایران را از دست ندهید.

    ۱- جوانسازی پوست با ماسک عسل، موز و ماست

    جوانسازی پوست با ماسک عسل، موز و ماست

    عسل، موز و ماست هر کدام به تنهایی خواص بسیاری برای پوست دارند و می‌توانند به ما کمک کنند تا زیبایی‌های ظاهری خود را حفظ کنیم. حال فرض کنید این سه کنار یک دیگر قرار بگیرند و مخلوط شوند؛ حالا تاثیر بیشتری در تحریک کلاژن‌سازی پوست دارند و می‌توانند چین و چروک‌های ظاهر شده روی صورت را نیز از بین ببرند.

    کافی است یک عدد موز را له کرده و به آن یک قاشق غذا خوری عسل و یک قاشق غذا خوری ماست اضافه کنید. حالا ترکیب حاصل شده را روی پوست صورت بزنید و به مدت ۲۰ دقیقه صبر دهید. در نهایت نیز پوست را با آب ولرم بشویید.

    ۲- ماسک شیر و زردچوبه جوانساز پوست

    ترکیب شیر و زردچوبه می‌تواند یک ماسک خانگی فوق‌ العاده برای کمک به بهبود آسیب‌های پوستی و رفع چین و چروک‌ها باشد.برای تهیه این ماسک کافی است یک قاشق چای ‌خوری زردچوبه را به یک لیوان شیر اضافه و ترکیب کنید. حالا با کمک یک پنبه ماسک را روی پوست صورت بزنید و ۱۵ دقیقه صبر بدهید. بعد از گذشت این مدت زمان صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید و با حوله نرم خشک کنید.

    ادامه مطلب
    لیزر co2 در سعادت آباد

    ۳- ماسک عسل و آلوئه‌ ورا

    ماسک عسل و آلوئه‌ ورا برای جوانسازی پوست

    عسل و آلوئه ‌ورا هر دو دارای خواص ترمیم‌ کنندگی پوست هستند و می‌توانند با کاهش التهاب و افزایش الاستینه به جوانسازی کمک شایانی کنند. برای تهیه ماسک عسل و آلوئه ‌ورا نیاز است دو قاشق غذا خوری عسل را با یک قاشق غذا خوری ژل آلوئه‌ ورا ترکیب کنید. سپس ترکیب حاصل شده را روی پوست صورت بزنید. برای افزایش تأثیر گذاری این ماسک توصیه می‌شود که به مدت ۱۵ دقیقه صبر کرده و سپس پوست را با آب شستشو دهید.

     ۴- جوانسازی با ماسک نارگیل و گوجه فرنگی

    مقداری گوجه فرنگی را رنده کرده و کمی آب نارگیل به آن اضافه کنید. اگر به آب نارگیل دسترسی ندارید، می‌توانید چندین قطره روغن نارگیل به گوجه فرنگی بیافزایید. این ماسک را به مدت ۳۰ دقیقه روی صورت بگذارید و سپس با آب بشویید. ماسک نارگیل و گوجه فرنگی نه تنها برای جوانسازی پوست خوب است؛ بلکه می‌تواند در رفع جای زخم و اسکار نیز موثر باشد.

    ۵- ماسک خیار و آبلیمو جوان کننده صورت

    خیار از زمان‌های قدیم به عنوان یک گیاه برای کمک به التیام و جوانسازی پوست شناخته می‌شود. به همین دلیل متخصصان بسیاری توصیه می‌کنند خیار را رنده کرده و سپس به آن آبلیمو اضافه کنید. حالا این ترکیب را روی پوست صورت به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید تا شاهد جوان ‌تر و شاداب‌ تر شدن پوستتان باشید.

    ۶- ماسک سیب زمینی، زردچوبه، عسل جوانساز پوست

    ماسک سیب زمینی، زردچوبه، عسل جوانساز پوست

    اگر احساس می ‌کنید چند وقتی است حالت کشسانی پوست‌ تان کم شده است، توصیه می‌شود ماسک سیب زمینی، زردچوبه و عسل را امتحان کنید. ابتدا یک عسل سیب زمینی تازه را درون ظرفی رنده کنید. سپس یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای‌ خوری زردچوبه به آن بیافزایید.‌ حالا ترکیب حاصل شده را روی پوست صورت بگذارید و پس از گذشت مدت زمانی بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با آب بشویید.

    استفاده از این ماسک دو بار در هفته کمک می‌کند تا بسیاری از علائم پیری پوست کاهش یافته و شاهد پوستی جوان ‌تر، شاداب و روشن باشید.

    نتیجه‌گیری

    در این مطلب به معرفی بهترین ماسک خانگی برای جوانسازی پوست صورت پرداختیم و گفتیم که چگونه می‌ توان این ماسک‌ ها را در خانه تهیه کرد. با این که ماسک‌ های ذکر شده می‌تواند به شما در کاهش چین و چروک‌ های پوستی جزئی کمک کند؛ اما به یاد داشته باشید که برای رفع چین و چروک‌‌های عمیق نیاز است از روش‌های زیبایی استفاده کنید.

    ادامه مطلب
    بهترین کلینیک جوانسازی پوست در تهران مجهزترین + تضمینی

    مرکز زیبایی ایران یکی از بهترین مراکز زیبایی است که با کمک پزشکانی خبره و توانا از بهترین تجهیزات برای ارائه خدمات به زیبا جویان استفاده می‌کند.‌ اگر قصد جوانسازی پوست صورت خود را دارید، دریافت خدمات از متخصصان این مجموعه می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

    سوالات متداول ماسک خانگی برای صورت

    ۱- آیا از ماسک صورت خانگی می‌توان برای کاهش جوش هم استفاده کرد؟

    بله، برخی از ماسک صورت‌های خانگی با کاهش چربی پوست به رفع جوش نیز کمک بسیاری می‌کنند.

    ۲- بهترین روغن‌های گیاهی برای مراقبت از پوست صورت کدامند؟

    روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن بادام تلخ از بهترین روغن‌های گیاهی برای مراقبت از پوست صورت محسوب می‌شوند.

    ۳- چرا باید از ماسک خانگی صورت استفاده کرد؟

    زیرا ماسک‌های خانگی معمولا بدون استفاده از مواد شیمیایی ساخته می‌شوند و قابلیت جوانسازی پوست را دارند.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *