لیزر برای از بین بردن لک صورت

  • لیزر برای از بین بردن لک صورت

    یکی از مهم ترین فاکتورهایی که به صورت مستقیم در ایجاد و افزایش اعتماد به نفس افراد تاثیر زیادی دارد، داشتن صورتی صاف و عاری از لکه و جای جوش است. اما امروزه متاسفانه به دلیل مشکلات مختلفی درونی و هورمونی، و به ویژه عدم مراقبت از پوست صورت و گردن، شاهد لک هایی قهوه ای و قرمز در این نقاط هستیم.

    به همین دلیل می توان گفت بروز این نشانه ها طبق بررسی های انجام شده، تاثیر زیادی در کاهش اعتماد به نفس و حتی نشانه هایی از پیری در صورت و گردن و به ویژه برای خانم ها محسوب می شود.

    یکی از بهترین روش هایی که امروزه در کلینیک پوست و مو انجام می وشد و طرفداران زیادی هم دارد، لیزر است. برخی از مراجعین کلینیک پوست و موایران می پرسند که آیا لیزر برای از بین بردن لک صورت مفید است؟ در این مقاله به بررسی کامل تر اهمیت لیزر لک های پوست صورت و مزایای آن می پردازیم.

    دلیل ایجاد لک های صورت

    یکی از مشکلات شایعی که خانم ها و آقایان ممکن است به دلایل مختلف روی پوست صورت و گردن دیده شود، لک است. در برخی مواقع لک های پوستی روی نواحی مختلف صورت و به ویژه گونه، و چانه دیده می شود. در برخی شرایط نیز این لک ها روی نواحی گردن و سینه نیز دیده می شود.

    دلیل ایجاد لک های صورت

    به طور کلی طبق بررسی های انجام شده، لک های صورت و بدن به دلایل مختلف زیر بروز می کند:

    • کاهش کلاژن سازی در پوست
    • عدم استفاده از کرم ضد آفتاب
    • عدم استفاده از کرم های مراقبتی
    • افزایش سن
    • تغییرات هورمونی به ویژه در زنان
    • پشت سر گذاشتن دوران بارداری (لک های ملاسما)
    • استفاده از قرص های ضد بارداری
    • استفاده از کرم های غیر معتبر و بی کیفیت
    • زمینه ژنتیکی

    لیزر پوست چه کاربردی دارد؟

    یکی از بهترین روش ها برای درمان لک های صورت که به یکی از دلایل زیر ایجاد می شود، لیزر پوست است. خوشبختانه با معرفی شدن این روش و استفاده از آن در بهترین کلینیک های پوست و مو، از لیزر پوست می توان برای درمان بیماری ها و مشکلات پوستی مختلف استفاده کرد. از جمله مهم ترین کاربردهای لیزر پوست می توان موارد زیر را نام برد:

    • درمان لک های پوستی مختلف
    • درمان لک کک و مک
    • رفع جای آکنه، جوش و اسکار
    • کنترل کردن پسوریازیس
    • لایه برداری سطحی و عمقی
    • رفع چین و چروک پوست صورت و گردن
    • جوانسازی پوست
    • پاک کردن تاتو
    • رفع و درمان ترک های پوستی ناشی از افزایش سن یا بارداری
    • درمان ماه گرفتگی

    لیزر پوست چه کاربردی دارد؟

    انواع لیزر پوست چیست؟

    با توجه به این که امروزه لیزر پوست صورت به عنوان یکی از بهترین روش های درمان مشکلات پوستی محسوب می شود، لیزر نیز انواع مختلفی دارد. بدین صورت که برای هر بیمار روش های مختلف لیزر پوست انجام می شود. برای این کار ابتدا لازم است که به کلینیک پوست و مو مراجعه کنید تا نوع لک صورت و عمق و میزان آن مشخص و بررسی شود. سپس بهترین لیزر پوست برای شما تجویز می شود.

    از جمله پر کاربردترین انواع لیزر برای لک های صورت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    لیزر فرکشنال:

    یکی از بهترین انواع لیزرهای جدید که با استفاده از متد خاصی، به درمان و از بین بردن لک های صورت بیماران کمک می کندف لیزر فرکشنال (Fractional CO2) است. از این روش لیزر می توان برای درمان لک های بسیار قوی و مقاوم در برابر درمان، بستن و کاهش میزان منافذ باز پوست، و برطرف کردن ترک های پوستی بر اثر چاقی و دوران بارداری، کاربرد دارد.

    لیزر الکساندرایت

    (Alexandrite):

    از این نوع لیزر نیز برای درمان کردن لکه های پوستی قوی و بلند مدت و تاتوهایی با ماندگاری زیاد استفاده می شود. علاوه بر این، کاربرد اصلی لیزر اکساندرایت، برای رفع موهای زائد بدن و صورت است.

    نحوه لیزر لک های پوست صورت

    همان طور که در پاراگراف های بالاتر ذکر شد، دلایل مختلفی برای بروز لک های پوستی روی صورت وجود دارد. بنابراین ابتدا باید نزد پزشک متخصص پوست و مو ویزیت شوید تا روش درمانی مناسب برای از بین بردن لک های پوست صورت را به شما معرفی و توصیه کند. همچنین همان طور که می دانید لیزر لک های پوست صورت امروزه به عنوان یکی از بهترین روش ها محسوب می شود.

    برای انجام لیزر لک های پوست صورت، توصیه می شود که صورت خود را با شوینده مناسب پوست صورت خود به خوبی بشویید تا هیچ گونه مواد آرایشی روی آن نباشد. سپس با استفاده از چشم بندهای مناسب چشم های شما پوشانده می شود. همچنین روی پوست صورت یک لایه ژل کننده پوست قرار داده می شود.

    نحوه لیزر لک های پوست صورت

    در برخی از کلینیک های پوست و مو از جمله کلینیک پوست و مو ایران، از یک دستگاه خنک کننده که شبیه باد سشوار است، برای خنک کردن صورت نیز استفاده می شود. سپس نور و اشعه لیزر روی قسمت هایی از پوست صورت که دچار لک های کوچک و بزرگی شده، قرار داده می شود.

    در برخی موارد نور و اشعه لیزر توسط اپراتور به قسمت های مختلف دیگر که لک بیشتری دارد، نیز تابانده می شود. پس از انجام لیزر نیز یک کرم مخصوص روی همه قسمت های پوست استعمال می شود تا از بروز عوارض دیگر ناشی از لیزر که ممکن است برای برخی از مراجعین رخ دهد، جلوگیری شود.

    مدت زمان ماندگاری لیزر لک های پوست صورت

    مدت زمان ماندگاری همه روش ها و مراقبت هایی که برای درمان لک های پوست صورت توسط پزشک متخصص پوست توصیه و انجام می شود، بستگی به مراقبت های بیماران پس از انجام آن دارد. به همین دلیل می توان گفت در صورتی که مراقبت های پس از لیزر که در کلینیک پوست و مو توصیه و پیشنهاد می شود، را رعایت کنید، برای مثال در طول روز از کرم ضد آفتاب مناسب پوست خود استفاده کنید؛ همچنین در هفته های اول پس از تزریق در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.

    بنابراین به طور کلی اگر مراقبت ها را به طور صحیح انجام دهید، همچنین لیزر لک های پوست صورت به درستی انجام شود، برای ۹۹ درصد بیماران موفقیت آمیز خواهد بود. همچنین با توجه به میزان و عمق لک ها لازم است که چند جلسه لیزر لک های پوست صورت انجام شود تا ماندگاری بلند مدت و حتی همیشگی داشته باشد.


    سوالات متداول لیزر برای از بین بردن لک صورت

    چند جلسه برای درمان لک های پوست صورت لازم است؟

    با توجه به میزان و سطح عمق لک ها، با تجویز و تشخیص پزشک تعداد جلسات برای هر بیمار متفاوت خواهد بود.

    عوارض لیزر لک های پوستی چیست؟

    تاکنون عوارضی پس از لیزر گزارش نشده است. عوارض کمی مانند قرمزی شایع است که پس از چند روز از بین می رود.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    تیم نویسندگی کلینیک ایرانمشاهده نوشته ها

    Avatar for تیم نویسندگی کلینیک ایران

    این مقاله به کوشش مدیریت و اعضای تیم کلینیک ایران تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش اعضا، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *