مزوتراپی مو درد دارد؟

• مزوتراپی مو درد دارد؟

یکی از شایع ترین مشکلاتی که امروزه افراد زیادی و حتی جوانان هم با آن روبرو هستند، ریزش مو و کم شدن حجم موها است. به همین دلیل افراد از سنین پایین به دنبال روش هایی برای درمان و جلوگیری از ریزش مو هستند.

امروزه با توجه به تغییرات زیادی که در نوع تغذیه و آب و هوا و شرایط جغرافیایی رخ داده، میزان ریزش مو هم بیش از پیش بین جوانان هم افزایش یافته است. به همین دلیل این افراد با مراجعه به کلینیک پوست و مو به دنبال روشی برای حل این مشکل هستند.

یکی از بهترین روش هایی که در کلینیک پوست و مو ایران انجام و توصیه می شود، مزوتراپی مو است. این روش به  دلیل این که جز کم عارضه و حتی بی عارضه ترین روش های درمان ریزش مو محسوب می شود، متقاضیان زیادی دارد.

اما هنوز هم برخی افراد در مورد انجام مزوتراپی تردید دارند و می پرسند که آیا مزوتراپی مو درد دارد یا خیر؟ اگر شما نیز چنین تصور یا سوالی در این زمینه دارید، همراه ما باشید تا با مزوتراپی مو، مزایا و کاربرد آن آشنا شوید.

دلایل ریزش مو چیست؟

پس از مراجعه به کلینیک زیبایی اولین اقدامی که متخصص پوست و مو برای شما انجام می دهد، بررسی دلیل ریزش مو است. چرا که این موضوع در تعیین و انجام روش درمان ریزش مو تاثیر زیادی دارد. بدین صورت که ممکن است به دلیل تفاوت در الگوی ریزش مو، یک روش درمانی برای فردی مناسب نباشد، و برای فرد دیگر به عنوان بهترین روش  انتخاب شود.

دلایل ریزش مو چیست؟

به طور کلی ریزش مو با توجه به سن، شرایط سنی و شرایط زندگی دلایل مختلفی دارد که در ادامه به معرفی مهم ترین دلایل می پردازیم:

1. بروز مشکلات هورمونی به ویژه در زنان
    2. افزایش سن
    3. کمبود ویتامین های لازم و ضروری برای رشد مو
    4. کمبود مواد مغذی در ناحیه رشد فولیکول موها
    5. عوامل ارثی و ژنتیکی

مزوتراپی مو چیست؟

همان طور که در پاراگراف بالا اشاره شد، یکی از دلایل اصلی ریزش مو کمبود مواد مغذی و ویتامین های لازم در فولیکول ها و ریشه مو است. به همین دلیل در صورتی که مواد مغذی به میزان لازم از طریق مصرف مکمل های خوراکی هم به بدن فرد نرسد، می توان از طریق مزوتراپی این کار را انجام داد.

در مزوتراپی مو با استفاده از سوزن های بسیار ریز داخل پوست سر تزریق می شود که حاوی میزان زیادی مواد مغذی، ویتامین ها و پروتئین های لازم است. این روش ممکن است برای برخی از بیماران با توجه به نقاطی که تزریق برای آن انجام می شود، باعث درد شود. بنابراین در ادامه این مقاله به این موضوع می پردازیم.

فواید مزوتراپی مو چیست؟

یکی از مهم ترین چالش هایی که امروزه خانم ها و آقایان حتی در سنین پایین با آن روبرو هستند، ریزش مو است. اما خوشبختانه امروزه با مزوتراپی مو می توان مجددا موهایی پر پشت و زیبا داشت.

فواید مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی مو امروزه به عنوان یکی از بهترین روش های بازسازی و احیا مو محسوب می شود که نتایج بسیار مطلوبی دارد. از جمله بهترین فواید و مزایای مزوتراپی می توان موارد زیر را نام برد:

1. کوکتل های موجود در مزوتراپی در فولیکول مو ته نشین می شوند. بنابراین با تغذیه شدن فولیکول مو، موهایی سالم و خوش حالت خواهید داشت.
      2. امکان تزریق مزوتراپی بدون نیاز به بی هوشی یا اقدامات خاصی به راحتی وجود دارد.
      3. دوران نقاهت پس از تزریق مزوتراپی بسیار کوتاه است.
      4. میزان مقاومت موها در برابر عوامل مختلف و آلودگی های محیطی افزایش می یابد.
      5. خاصیت شکنندگی، و نازک شدن موها به دلیل کاهش میزان مواد مغذی برای رشد و سلامت موها از بین می رود و درمان می شود.
      6. افرادی که موهایی ضعیف و شکنتده دارند، پس از تزریق مزو، موهایی پر پشت و زیبا و سالم خواهند داشت.
      7. ظاهر موها شاداب و درخشان می شود.
      8. مزوتراپی حتی برای افرادی که موها و پوست سر آن ها دارای شوره است، مناسب می باشد.

کاندیدای مناسب مزوتراپی مو چه افرادی هستند؟

به طور کلی همه ما از داشتن موهایی سالم، پر پشت و زیبا لذت می بریم. اما بدیهی است که همه خانم ها و آقایان به دلایل مختلف ممکن است موهایی سالم نداشته باشند. به همین دلیل همه افرادی که به هر دلیلی موهای آن ها نازک و کم پشت شده، به دنبال راهی برای درمان آن هستند.

بنابراین می توان گفت با انجام مزوتراپی مو می توان تا حد زیادی بسیاری از مشکلات موی سر را درمان کرد. به طور کلی می توان گفت افراد زیر کاندیدای مناسبی برای انجام مزوتراپی مو هستند:

1. افرادی که موهای کم حجم و کم پشتی دارند.
    2. افرادی که پوست سر آن ها خشک و شکننده شده است.
    3. خانم ها یا آقایانی که به دلیل تحلیل رفتن غدد چربی، میزان چربی پوست و موی آن ها کاهش یافته و تحلیل رفته، و موهای آن ها خشک و شکننده شده است.
    4. آقا یا خانم هایی که به دلایل ارثی و ژنتیکی، موهای آن ها کم پشت شده و ریزش مو دارند.

آیا مزوتراپی مو باعث درد برای بیمار می شود؟

یکی از ویژگی های اصلی مزوتراپی مو این است که انجام این روش ممکن است برای برخی افراد درد داشته باشد. بنابراین برخی از مراجعین کلینیک زیبایی ایران ممکن است از انجام آن خودداری کنند. در هر فرد ممکن است نقاط درد متفاوت باشد. بنابراین با توجه به نقطه ای از سطح پوست مو تزریق و مزوتراپی مو انجام می شود، ممکن است فرد درد کمی را احساس کند.

آیا مزوتراپی مو باعث درد برای بیمار می شود؟

به همین دلیل در صورتی که تصور می کنید یا نگران درد ناشی از تزریق هستید، می توانید قبل از تزریق با پزشک در این مورد صحبت کنید. به همین دلیل پس از آن، پزشک از یک کرم بی حسی موضعی استفاده می کند تا درد تزریق کاهش یابد. این ماده بی حسی یا بیهوشی با تجویز پزشک پیشنهاد شده و روی پوست سطح سر فرد زده می شود.

سپس با استفاده از این بی حسی، درد ناحیه تزریق کاهش می یابد. در واقع زمانی که به پزشک و کلینیک زیبایی مراجعه می کنید، پزشک بررسی های لازم را انجام داده و میزان عمق لازم برای تزریق مشخص می کند. در واقع میزان عمق تزریق سوزن های مزوتراپی  از ۱ تا ۴ میلی متر به داخل پوست خواهد بود.

علاوه بر این، در برخی موارد سوزن ها به صورت زاویه دار تزریق می شود تا اثر گذاری بهتری داشته باشد. بنابراین می توان در نتیجه گفت که مزوتراپی مو باعث احساس درد کمی برای برخی مراجعین می شود.

روش های کاهش درد مزوتراپی

همان طور که در پاراگراف بالا اشاره شد، مزوتراپی مو به دلیل وارد شدن سوزن های ریز داخل پوست سر، ممکن است برای برخی از مراجعین که به درد حساس هستند، باعث درد کمی می شود. بنابراین پزشک قبل از تزریق روش های مخلتفی را پزشک معرفی می کند. از جمله بهترین روش های کاهش درد مزوتراپی می توان موارد زیر را نام برد:

استفاده از کرم های بی حسی موضعی:

یکی از بهترین روش های رایجی که برای کاهش درد مزوتراپی پیشنهاد می شود، استفاده از کرم های بی حسی موضعی نیم ساعت قبل از شروع تزریق است. به همین منظور پزشک قبل از تزریق این مواد را روی سطح پوست سر می زند. پس از چندین دقیقه نواحی مختلف پوست سر بی حس شده و بیمار دردی احساس نمی کند.

روش های کاهش درد مزوتراپی

قرص مصرف داروهای مسکن:

در صورتی که بیمار قبل از شروع درمان به پزشک اطلاع دهد که به درد حساس است، پزشک توصیه می کند که مصرف داروهای مسکن از جمله آسپرین و ادویل را قطع کند. چون برخلاف تصور عموم مراجعین استفاده از مسکن نه تنها باعث کاهش درد مزوتراپی نمی شود؛ بلکه درد ناشی از وارد شدن سوزن ها به پوست سر را تشدید می کند. بنابراین توصیه می شود که چند روز قبل از تزریق مصرف مسکن ها را به طور کامل قطع کند.

قطع مصرف داروهای ضد التهاب:

یکی از موارد تاثیر گذار دیگر در افزایش درد مزوتراپی استفاده از داروهای ضد التهاب است. بنابراین توصیه می شود در صورتی که هر گونه دارویی برای درمان بیماری خود مصرف می کنید، قبل از شروع جلسات مزوتراپی به پزشک اطلاع دهید.

سپس با اجازه و تجویز پزشک معالج خود، به مدت یک هفته قبل از مزوتراپی مصرف داروهای ضد التهاب را قطع کنید. قطع داروهای ضد التهاب، علاوه بر کاهش درد مزوتراپی، تاثیر زیادی در جلوگیری از التهاب، تورم، قرمزی و شدت کبودی دارد.

مراقبت های مهم بعد از انجام مزوتراپی مو

یکی از مهم ترین نکاتی که در کاهش درد زمان انجام مزوتراپی تاثیر زیادی دارد، انجام مراقبت های لازم برای مزوتراپی مو است. از جمله مهم ترین مراقبت های مهم پس از مزوتراپی مو به شرح زیر است:

1. تا ۴ روز سر و موهای خود را نشویید.
    2. در هفته های اول پس از تزریق، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.
    3. بعد از تزریق به استخر و سونا و جکوزی نروید.
    4. قبل از تزریق از خوردن نوشیدنی های الکلی خودداری کنید.

سوالات متداول درد مزوتراپی

۱- آیا همه افراد درد مزوتراپی برای همه افراد یکسان است؟

خیر. برخی از مراجعین با توجه به شرایط جسمانی و به ویژه روحی خود ممکن است درد کم یا زیادی را احساس کنند.

۲- تعداد جلسات لازم برای انجام مزوتراپی مو چقدر است؟

با توجه به میزان کم پشتی و مشکلات که هر فردی به دلیل ریزش مو دارد، تعداد جلسات لازم برای هر فرد متفاوت خواهد بود.

تیم نویسندگی کلینیک ایرانمشاهده نوشته ها

Avatar for تیم نویسندگی کلینیک ایران