تفاوت مزو و مزوژل

  • تفاوت مزو و مزوژل

    افزایش استقبال افراد برای انجام روش های درمانی و جوانسازی پوست باعث شده که روش های مختلفی در کلینیک پوست و زیبایی انجام شود. همان طور که می دانید نشانه های پیری پوست در مقایسه با گذشته به پیش تر موکول شده و باعث شده افراد حتی در سنین پایین هم پوست آن ها دچار چین و چروک شود.

    خوشبختانه در طی سال های اخیر روش های مختلفی برای جوانسازی پوست و دور چشم در کلینیک پوست و مو انجام می شود که بسیار موثر است. دو نمونه از بهترین روش های جوانسازی پوست صورت و چشم، مزو و مزوژل است.

    برخی از مراجعین زمان انجام این روش ها تصور می کنند که تزریق مزو با مزوژل یکسان است. در صورتی که این دو روش با یک دیگر تفاوت دارند. وجود روش های مختلف برای جوانسازی پوست تا حدی افزایش یافته که خانم ها و آقایانی که به زیبایی چهره خود اهمیت می دهند، زمان انتخاب روش مناسب سردرگم می شوند.

    این موضوع در مورد مزو و مزوژل نیز صدق می کند. به گونه ای که مراجعین زمان مراجعه به کلینیک پوست و موی ایران ابتدا در مورد تفاوت این دو مورد می پرسند. به همین منظور در ادامه به بررسی اثرات هر کدام از این دو مورد می پردازیم.

    مزوژل چیست؟

    پوست اطراف چشم به عنوان یکی از حساس ترین پوست های صورت محسوب می شود که توجه به آن اهمیت زیادی دارد. در واقع به دلایل مختلف مانند افزایش سن، عدم استفاده از کرم دور چشم، عدم استفاده از عینک آفتابی، و … ممکن است روند چروک شدن دور چشم سریع تر رخ دهد.

    مزوژل چیست؟
    یکی از بهترین روش های درمانی برای برطرف کردن چین و چروک و آبرسانی دور چشم ها، مزوژل است. در این روش یک ژل حاوی هیالورونیک اسید، کوآنزیم ‌ها و مواد معدنی، اسیدهای آمینه، ویتامین‌ و آنتی ‌اکسیدان‌ های لازم و ضروری دور چشم ها تزریق می شود.

    عملکرد مزوژل چیست؟

    همان طور که در پاراگراف بالا اشاره شد، در ساختار ژل مزوژل مواد مغذی و لازمی است که به طور معمول در ساختار طبیعی پوست وجود دارد. بنابراین زمانی که این مواد مغذی در پوست تزریق می شود، باعث افزایش میزان تولید کلاژن و تحریک کلاژن سازی، خونرسانی به بافت ها در پوست و افزایش میزان آب در این نواحی می شود

    . علاوه بر این، با توجه به این که مزوژل دارای مقدار کمی هیالورونیک اسید و آنتی اکسیدان است، وجود آن در پوست، باعث تقویت شدن و ترمیم پوست می شود. بنابراین در صورتی که با افزایش سن میزان هیالورونیک اسید در پوست بدن و صورت کاهش یابد، می توان با تزریق مزوژل مجددا با آبرسانی پوستی شاداب و زیبا داشت.

    تاثیر مزوژل بر پوست بدن چگونه است؟

    برخی از مراجعین تصور می کنند که از مزوژل صرفا برای از بین بردن و درمان چین و چروک های صورت استفاده می شود. در صورتی که از این ژل بی نظیر می توان برای درمان مشکلات پوستی نیز استفاده کرد. اما نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که تاثیر مزوژل و عملکرد آن بر پوست صورت و بدن با یک دیگر متفاوت است. به طور کلی تاثیر تزریق مزوژل بر پوست بدن به شرح زیر است:

    1. باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست بدن شده و باعث از بین رفتن خطوط ریز در نواحی گردن می شود.
    2. مزوژل را می توان روی دست ها نیز تزریق کرد. با این کار خاصیت ارتجاعی پوست دست ها افزایش یافته و مجددا جوانی به پوست دست ها بر می گردد.
    3. باعث از بین رفتن و درمان شدن گودی های روی دست و برجستگی های روی دست ها می شود.
    4. ترک های پوستی که بر اثر افزایش سن، کم آبی (دهیدراته) شدن پوست، آفتاب سوختگی و … ایجاد شده، درمان می کند و از بین می برد.
    5. چاقی موضعی و سلولیت های ایجاد شده روی پوست بدن بر اثر چاقی یا لاغری را درمان می کند.
    6. باعث از بین رفتن و درمان شدن لکه های تیره روی پوست می شود.

    مزو چیست؟

    مزو یا مزوتراپی یکی از روش های دیگر جوانسازی پوست است که در مقایسه با مزوژل دارای میزان زیادی ویتامین، مواد مغذی، و مواد معدنی و مقادیر بیشتری هیالورونیک اسید است. بنابراین با تزریق آن طی چندین دوره باعث افزایش میزان رطوبت و آبرسانی شدن پوست می شود.

    بنابراین می توان گفت تفاوت اصلی مزو با مزوژل تفاوت در نوع مواد و ترکیباتی است که در آن ها وجود دارد. علاوه بر این، کاربرد مزو و مزوژل تفاوت های زیادی با یک دیگر دارند که در ادامه مقاله به معرفی و بررسی این موارد می پردازیم.

    مزو چیست؟

    کاربرد مزوژل چیست؟

    مزوژل نوعی محصول و روش جوانسازی پوست است که در آن ترکیبات لازم و ضروری به لایه میانی پوست تزریق می شود. به همین دلیل می توان گفت تزریق مزوژل کاربردهای گسترده ای دارد که به شرح زیر است:

    • درمان و از بین بردن چین و چروک های ریز و درشت در پوست صورت یا دست ها
    • آبرسانی کردن پوست
    • جوانسازی پوست با افزایش میزان هیالورونیک اسید به مدت طولانی
    • افزایش و حفظ طراوت و شادابی در پوست
    • برطرف کردن چاله های عمیق ایجاد شده بر روی پوست
    • برطرف کردن خط اخم و خط لبخند
    • حجم دادن به بخش های مختلف پوست
    • رفع و درمان گودی زیر چشم

    کاربرد مزو چیست؟

    همان طور که در پاراگراف های بالاتر اشاره شد، زمان تزریق مزو، ترکیبات مختلفی در این روش وجود دارد که تاثیر زیادی در جوانسازی و افزایش آبرسانی پوست صورت و حتی بدن دارد. علاوه بر این، تزریق مزو کاربردهای گسترده تر دیگری هم دارد که به شرح زیر است:

    • افزایش خاصیت ارتجاعی پوست از طریق تزریق هیالورونیک اسید
    • رفع چین و چروک های ریز در پوست و حتی در نواحی گردن
    • برطرف و درمان شدن ترک های پوستی
    • درمان و از بین بردن برجستگی رگ‌ ها و گودی ‌های پشت دست ها
    • درمان سلولیت
    • درمان چاقی بدن (چربی زدایی)
    • جلوگیری و درمان ریزش مو
    • درمان و از بین بردن لکه های پوستی

    کاربرد مزو چیست؟

    مزایای تزریق مزوژل در مقایسه با تزریق مزو چیست؟

    در مزو و مزوژل ترکیبات مختلفی وجود دارد که وجود همه آن ها برای پوست ضروری و لازم است. اما هر کدام از این دو روش مزایایی نسبت به یک دیگر دارند که به شرح زیر است:

    • اثر گذاری بیشتر:

    یکی از تفاوت های اصلی بین مزو و مزوژل در تفاوت بین میزان هیالورونیک اسید در آن است. میزان اثر گذاری مزوژل در مقایسه با مزو به دلیل داشتن میزان زیاد هیالورونیک اسید، بیشتر و طولانی مدت تر است. همچنین در مدت زمان کوتاه تری و با جلسات کم تر به نتیجه دلخواه خواهید رسید.

    • میزان ماندگاری:

    میزان ماندگاری مزوژل به دلیل داشتن هیالورونیک اسید با غلظت بیشتر در مقایسه با مزو بیشتر است.

    مزوژل بهتر است یا مزو؟

    • عارضه کم تر:

    تزریق مزوژل یک روش غیر تهاجمی محسوب می شود که آسیبی به بافت پوست صورت یا بدن نمی رساند. به طور کلی در مزوژل ممکن است کبودی و تورم کمی در پوست ایجاد شود که طی چندین روز برطرف می شود.

    مدت زمان ماندگاری ژل و مزوژل چقدر است؟

    یکی از چالش های مهم دیگری که در مورد ژل و مزوژل نیز وجود دارد، در مورد مدت زمان ماندگاری و دوام این دو مورد است. به طور کلی مدت زمان ماندگاری تاثیر تزریق ژل (فیلر) پوست، بین ۸ تا ۱۲ ماه است. بدین صورت که از زمان تزریق شدن کم کم درون پوست نفوذ می کند. از جمله مهم ترین عوامل تاثیر گذار در مدت زمان ماندگاری تزریق ژل می توان موارد زیر را نام برد:

    1. نوع برند ژل (فیلر)
    2. قدرت جذب پوست فرد
    3. ناحیه ای که ژل به آن تزریق می شود.
    4. نحوه و زاویه تزریق ژل به پوست توسط پزشک

    در صورتی که مزوتراپی به منظور درمان مشکلات پوستی به صورت یا گردن فرد تزریق می شود. بدین صورت که به ساختار اصلی پوست نفوذ کرده و مشکلات پوستی فرد را درمان می کند. به همین دلیل نمی توان مدت زمان مشخصی را برای ماندگاری مزوتراپی مشخص کرد.

    مزوژل بهتر است یا مزو؟

    در ابتدای این مقاله به طور کامل با مزایا و تفاوت های مزوژل و مزو پرداخته شد. با این وجود ممکن است زمان انتخاب روش مناسب با مشکل مواجه شده و تردید داشته باشید. به طور کلی زمانی که قصد جوانسازی پوست و رفع مشکلات پوستی خود را دارید، ابتدا به پزشک متخصص پوست و مو در کلینیک زیبایی مراجعه کنید تا مشکلات پوستی شما با انجام آزمایش ها و بررسی های لازم تشخیص داده شود.

    تقاوت اصلی  مزوژل و مزوتراپی وجود پروتئین کلاژن و به میزان ۴۸ درصد ترکیبات هیالورونیک اسید در ترکیبات مزوژل است. پس از انجام معاینات لازم، یکی از روش های مزو یا مزوژل توصیه و انجام می شود.


    سوالات متداول تفاوت مزو و مزوژل 

    ۱- بهترین مرکز برای تزریق مزوژل و ژل کجاست؟

    کلینیک پوست و مو ایران با توجه به مشکلات پوستی بهترین روش جوانسازی را توصیه و اجرا می کند.

    ۲- قیمت مزو کم تر است یا مزوژل؟

    معمولا هزینه تزریق مزوژل بیشتر از مزوتراپی است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    تیم نویسندگی کلینیک ایرانمشاهده نوشته ها

    Avatar for تیم نویسندگی کلینیک ایران

    این مقاله به کوشش مدیریت و اعضای تیم کلینیک ایران تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش اعضا، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *