روش های داشتن پاهایی نرم

  • داشتن پاهایی نرم و لطیف

    امروزه رسیدگی و اهمیت دادن به سلامت و زیبایی همه قسمت های بدن بیش از پیش اهمیت دارد. چرا که زمان حضور در مهمانی و مجالس مختلف، داشتن دست و پاهایی نرم و لطیف باعث زیباتر به نظر رسیدن فرد می شود. اما متأسفانه عوامل مختلفی باعث خشک شدن پاها، ترک خوردن و به وجود آمدن نشانه هایی از پیری پوست می شود.

    در نگاه اول ممکن است زیبایی و نرم بودن پاها اهمیت زیادی نداشته باشد. اما زمانی که پاهایی نرم و لطیف داشته باشید، نه تنها در زیبایی ظاهری آن موثر است، بلکه می توانید از سلامت کل بدن خود اطمینان حاصل کنید.

    علاوه بر این، می توانید بدون محدودیت در فصول گرم سال، هر نوع کفشی که می خواهید بپوشید. به همین دلیل با انجام روش های زیر می توانید به هر دلیل که پاهای شما خشک شده، وضعیت آن را بهبود ببخشید.

    یکی از مهم ترین عوامل این است که خانم ها معمولا در منزل بیشتر در معرض نور آفتاب هستند و مراقبت نکردن از پوست ممکن است باعث ترک ترک و پوست پوست شدن پاها شود. اما خوشبختانه با رعایت نکات مهمی در این زمینه و انجام مراقبت های لازم می توانید پاهایی نرم و لطیف داشته باشید.

    عوامل خشک شدن پاها

    به طور کلی در طول روز کلیه قسمت های بدن به ویژه دست ها و پاها و صورت و گردن در معرض نور آفتاب و عوامل محیطی مختلف هستند. به همین دلیل رسیدگی نکردن به سلامتی آن ها و انجام ندادن مراقبت های مختلف، باعث خشک شدن پاها می شود. علاوه بر نور آفتاب و تابش خورشید به دست و پا، عوامل مختلف دیگری باعث خشک شدن پاها می شود که عبارتند از:

    • عوامل طبیعی
    • عوامل محیطی
    • کم بودن میزان توده های چربی در پاها
    • تابش نور خورشید زیاد
    • دهیدراته شدن پوست
    • ماندن پاها به مدت طولانی در کفش
    • کمبود ویتامین های مفید برای پوست
    • اسکراب نکردن پوست پاها

    عوامل خشک شدن پاها

    روش های داشتن پاهایی نرم و لطیف

    حتما شما هم اصطلاح پاها قلب دوم انسان هستند را شنیده اید. به همین دلیل مراقبت کردن از پاها و رسیدگی به سلامت و تمیز بودن آن ها تاثیر زیادی در بهبود سلامت پاها دارد. برخی افراد ممکن است در ساعات مختلف شبانه روز ساعات و مدت زیادی از روز پاهایشان در کفش باشد. به همین دلیل رسیدگی و مراقبت از پاها اهمیت زیادی دارد. خوشبختانه روش های مختلفی برای داشتن پاهای نرم و لطیف وجود دارد که همه افراد می توانند این روش را امتحان کنند.

    ۱- اسکراب کردن پاها

    خوشبختانه انواع اسکراب های مخصوص پا و بدن و حتی کف پا وجود دارد که می توانید هفته ای یک بار یا متناسب با میزان خشکی پاها، از اسکراب مناسب بدن استفاده کنید. علاوه بر این، می توانید اسکراب های خانگی بسازید و روی پاها بزنید. برای مثال می توانید مقداری شکر و روغن نارگیل، یا شکر و پودر قهوه خشک شده را با یک دیگر ترکیب کنید. سپس به مقدار لازم روی قسمت های مختلف باز بزنید. سپس چندین دقیقه صبر کنید و به آرامی روی پوست بکشید تا کم کم سلول های مرده پوست از بین برود.

    اسکراب کردن پاها

    ۲- استفاده از نمک بدن

    یکی از بهترین روش های دیگر برای نرم شدن پاها، استفاده از نمک بدن است. انواع نمک بدن متناسب با نوع پوست وجود دارد که می توانید زمان استحمام کردن روی پوست خود بزنید. برای این کار می توانید ابتدا سطح پوست خود را کمی خیس و مرطوب کنید. سپس به مقدار مناسب روی قسمت های مختلف پاها، نمک بدن بزنید.

    ۳- استفاده از کرم مرطوب‌کننده مناسب

    یکی از بهترین روش های دیگر داشتن پاهای نرم و لطیف، استفاده از کرم مرطوب‌کننده مناسب است. چون ممکن است شنا کردن به صورت مداوم، در معرض نور آفتاب قرار گرفتن و … باعث خشک شدن پاها می شود. برای مثال می توانید از کرم های مناسب پوست خشک یا پوست چرب را تهیه کرده و پس از هر بار حمام کردن روی همه قسمت های پوست پا بزنید. به مرور با استفاده از کرم مرطوب‌کننده پوست پاها نرم و لطیف می شود.

    استفاده از کرم مرطوب کننده مناسب برای پا

    ۴- به مقدار مناسب آب بنوشید

    یکی از مهم ترین عوامل خشک و ترک خوردن پوست پاها، دهیدراته شدن پوست است. به همین دلیل توصیه می شود روزانه میزان زیادی آب بنوشید تا بدن به میزان کافی آب دریافت کند.نوشیدن آب همچنین تاثیر زیادی در جوان سازی پوست دارد. علاوه بر این، در صورتی که علاقه دارید، به صورت روزانه موهیتو، و آبمیوه های طبیعی مصرف کنید تا به مرور زمان رطوبت رسانی به قسمت های مختلف بدن انجام شود.

    ۵- استفاده از ضد آفتاب مناسب

    بهترین روش برای رسیدگی کردن به پاها و داشتن پاهایی نرم و لطیف، استفاده از ضد آفتاب مناسب برای افرادی است که پاهای آن ها به صورت طولانی در معرض نور آفتاب هستند. برای این کار ۳۰ دقیقه قبل از رفتن به محیط های پر نور ضد آفتاب بی رنگ بزنید.

    ۶- استفاده از برس خشک

    پوست پاها مانند سایر قسمت های بدن، ممکن است به دلیل دهیدراته شدن یا سایر عوامل دیگر پوست پوست شده و حتی روی آن ترک هایی ایجاد شود. برای از بین بردن ترک های روی پوست پاها، هر بار که استحمام می کنید پس از شستن کل بدن خود برس خشک بکشید تا کلیه سلول های مرده از سطح پوست جدا شود. سپس روی آن مقداری لوسیون یا کرم مرطوب‌کننده بزنید.

    استفاده از برس خشک برای نرم کردن پا

    ۷- روغن تراپی

    ماساژ دادن قسمت های مختلف بدن به ویژه پاها تاثیر زیادی در بهبود گردش خون و خونرسانی در قسمت های مختلف بدن دارد. برای این کار مقداری روغن بادام، یا روغن زیتون و … که متناسب با پوست شما است، روی پاها بزنید و به آرامی پاها را ماساژ دهید. این کار را می توانید پس از حمام کردن انجام دهید تا به سرعت روغن جذب پوست شما شود. همچنین این کار باعث بهبود گردش خون در قسمت های مختلف پا و نرم و لطیف شدن آن ها می شود.

    ۸- استفاده از جوش شیرین

    جوش شیرین اثر لایه برداری دارد. برای این کار دو قاشق جوش شیرین را داخل آب گرم بریزید. سپس نیم ساعت پاهای خود را درون آب قرار دهید و کمی ماساژ دهید تا لایه و سلول های مرده از روی پوست پاها حذف شود. این کار به صورت هفتگی تکرار کنید تا به مرور پوست پاها نرم شود.

    ۹- استفاده از موز

    موز جزء میوه های گرمسیری محسوب می شود که استفاده از آن برای نرم و مرطوب کردن پوست بدن تاثیر زیادی دارد. یک موز رسیده را به طور کامل له کنید تا حالت خمیری پیدا کند. سپس خمیر به دست آمده را به صورت یکدست روی پاها ماساژ دهید. اجازه دهید تا ۱۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس خشک شود. پس از ۱۰ دقیقه با آب گرم این خمیر را بشویید.

    استفاده از موز برای نرم کردن پا

    ۱۰- استفاده از شیر

    یکی از بهترین گزینه ها برای نرم شدن پوست پاها، استفاده از شیر به عنوان یک مرطوب کننده قوی و موثر است. برای نرم شدن پاها، یک فنجان شیر داغ را درون یک تشت آب داغ بریزید. سپس به مدت ۱۵ دقیقه پاهای خود را درون آن قرار داده و به آرامی شروع به ماساژ دادن کنید . این کار را چندین بار انجام دهید تا پس از آن شاهد نرم شدن پاهای خود باشید.

    اهمیت لایه برداری از پوست پا

    همان طور که در قسمت های پیشین مقاله هم ذکر شد، یکی از بهترین روش ها برای نرم و لطیف شدن پوست پاها، لایه برداری کردن آن ها است. پاها در طول شبانه روز ساعات زیادی درون کفش قرار دارد، و در مقایسه با قسمت های دیگر بدن بیشتر در معرض آلودگی و عفونت قرار می گیرد. بنابراین می توان گفت که لایه برداری از پوست پا از اهمیت زیادی برخوردار است.

    ماسک لایه بردار پا چیست؟

    شاید کم تر کسی در مورد لایه برداری کردن از پاها بداند؛ در صورتی که انجام این روش برای بهبود سلامت پاها از اهمیت زیادی برخوردار است. زمانی که پاها در معرض آلودگی و عفونت باشند، سریعا لطافت خود را از دست می دهند. ماسک های پا دارای مواد مرطوب کننده ای هستند که استفاده از آن ها تاثیر زیادی در از بین بردن آلودگی و عفونت های پوست دارد.

    ماسک لایه بردار پا چیست؟

    زمانی که مواد مرطوب کننده به پوست پا نفوذ می کند، لایه ها و سلول های مرده ای که دارای عفونت و آلودگی هستند، از سطح پوست جدا می شوند. سپس پوست جدید و نرم جایگزین پوست های خشک پا می شود و پس از ۲ الس ۳ بار استفاده از ماسک لایه بردار پا و حتی در یک جلسه هم پوست پاها نرم و لطیف می شود.

    مزایای استفاده از ماسک لایه بردار پا

    امروزه انواع ماسک های لایه بردار مخصوص پا وجود دارد که می توانید بدون محدودیت و به راحتی از آن استفاده کنید. از جمله بهترین مزایای ماسک لایه بردار پا می توان موارد زیر را نام برد:

    1. طرز استفاده از ماسک پا سریع و آسان است.
    2. نتیجه موثر و فوری برای رفع خشکی پا دارد.
    3. سلول ها و پوست های مرده را از سطح پوست جدا می کند.
    4. مدت زمان ماندگاری تاثیر ماسک لایه بردار تا مدت طولانی باقی می ماند و به صورت طولانی پاها نرم و لطیف خواهد بود.

    طرز استفاده از ماسک لایه بردار برای نرم و لطیف شدن پاها

    همان طور که در پاراگراف بالا هم ذکر شد، یکی از بهترین مزایای خرید و استفاده از ماسک لایه بردار، استفاده آسان از آن است. ابتدا دستور العمل ذکر شده در مورد نحوه استفاده از ماسک را مطالعه نمایید و با ترکیبات آن آشنا شوید تا با پوست شما سازگاری داشته باشد. طرز استفاده از ماسک های لایه بردار تقریبا با یک دیگر یکسان است. بدین صورت که ابتدا باید ماسک ها را از داخل بسته خارج کنید و سپس آن را به صورت جوراب معمولی بپوشید.

    طرز استفاده از ماسک لایه بردار پا

    سپس بین ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صبر کنید تا ماسک ها به خوبی جذب شود. پس از آن می بینید که مواد لایه بردار داخل ماسک، پوست پاها را نرم و لطیف کرده و پوست های مرده و اضافه روی پوست پا جمع شده است. این پوست را تمیز کنید و در صورت لزوم پاهایتان را به آرامی بشویید تا پوست های اضافه کاملا پاک شود.

    چنانچه سوالی داشتید میتوانید از پایین همین مقاله در قسمت نظرات مطرح کنید تا پزشکان و مشاوران کلینیک ایران در این خصوص شما را راهنمایی کنند.


    سوالات متداول راه های جلوگیری از خشکی پوست پا

    ۱-آیا کمبود ویتامین باعث خشک شدن پاها می شود؟

    بله. کمبود شدید ویتامین باعث خشکی پوست پاها و دهیدراته شدن آن می شود.

    ۲-چه مدت اسکراب بزنیم تا پوست پاها نرم شود؟

    حداقل چندین هفته روش های مختلف را امتحان کنید تا لایه های مرده از روی پوست برداشته شود و پوستتان نرم شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۶ رای

    تیم نویسندگی کلینیک ایرانمشاهده نوشته ها

    Avatar for تیم نویسندگی کلینیک ایران

    این مقاله به کوشش مدیریت و اعضای تیم کلینیک ایران تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش اعضا، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *