• بروز جوش صورت یا در نواحی مختلف بدن یکی از مشکلات شایعی است که معمولا بین نوجوانان و جوانان دیده می شود. حتی برخی از جوانان ممکن است در سنین بالاتر هم شاهد برآمدگی و جوش هایی در صورت باشند که باعث به وجود آمدن احساس ناخوشایندی می شود.

    تخصصی ترین کلینیک لیزر جای جوش

    برخی از جوش ها در سنین مختلف روی پوست ایجاد می شود، ممکن است باعث باقی ماندن لکه های قوی و ماندگاری روی پوست شود. اما خوشبختانه در طی دهه اخیر روش های مختلفی برای از بین بردن و رفع جای جوش وجود دارد.

    یکی از بهترین روش ها لیزر جای جوش است. در این روش طی چندین جلسه جای لک های باقی مانده از جوش ها برطرف و درمان می شود. در صورتی که شما نیز به زیبایی چهره خود اهمیت می دهید و به دنبال راهی برای برطرف شدن جای جوش خود هستید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با یکی از بهترین روش ها به نام لیزر جای جوش آشنا شوید.

    لیزر محل جوش

    دلایل جوش و آکنه صورت چیست؟

    بروز جوش در صورت دلایل مختلفی دارد که دختران و پسران جوان و نوجوان به آن دچار می شوند. به صورتی که میزان جوش ها در دوران بلوغ و نوجوانی به اوج خود می رسد. غدد چربی در نزدیکی فولیکول ها قرار دارند و به طور طبیعی ماده ای به نام سبوم تولید می کنند تا پوست صورت خشک نشود. اگر این ماده سبوم بیش از حد تولید و ترشح شود، باعث ترکیب شدن با سلول های مرده سطح پوست شده و روی فولیکول ها جوش ایجاد می شود.

    نوع آکنه ای که روی پوست ایجاد می شود نیز با توجه به باز یا بسته بودن فولیکول پوست متفاوت خواهد بود. در هر صورت یکی از روش های موثر در از بین بردن جای جوش لیزر است که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.

    لیزر جای جوش در کلینیک ایران چگونه انجام می شود؟

    در برخی شرایط جوش هایی که در قسمت های مختلف بدن ایجاد می شود، به دلایل مختلف باعث به وجود آمدن عوارض مختلفی می شود. یکی از مهم ترین عوارض به جا ماندن جای جوش روی پوست است. در برخی شرایط بدن قابلیت ترمیم کردن پوست را نداشته و به همین دلیل باید از روش های درمانی برای رفع جای جوش استفاده کرد.

    یکی از بهترین روش هایی که در کلینیک ایران انجام می شود، لیزر جای جوش است. لیزر درمانی یک درمان تهاجمی محسوب می شود که با استفاده از آن یک اشعه روی پوست تابیده می شود و لکه ها به مرور برطرف می شود. اشعه لیزر به عمق لایه های پوست صورت یا قسمت های دیگر نفوذ می کند. سپس این اشعه باعث تحریک شدن کلاژن سازی و تشکیل سلول های جدید در پوست می گردد.

    در واقع در این روش انتظاری نمی رود که بلافاصله شاهد از بین رفتن جای جوش ها باشید. بلکه مدت زمانی طول می کشد که فرایند تولید کلاژن کامل شده و متناسب با مقدار لازم پوست کلاژن تولید شود.

    لیزر محل جوش

    روش های لیزر جای جوش صورت

    به طور کلی با توجه به عمق لک های قهوه ای یا قرمزی که بر اثر جای جوش ایجاد ی شود، روش های مختلفی هم برای درمان و استفاده از لیزر جای جوش وجود دارد. بنابراین پزشک پس از معاینه کردن بهترین روش موثر را پیشنهاد داده و اجرا می کند. به طور کلی دو نوع لیزر برای جای جوش وجود دارد که عبارتند از:

    ۱- لایه برداری سطحی:

    در این روش صرفا یک لایه برداری از سطح پوست انجام می شود.

    ۲- ایجاد حرارت در لایه میانی:

    در این روش، اشعه لیزر روی لایه میانی پوست تابیده می شود. سپس لایه ها و سلول های مرده سطح پوست از بین می رود. پس از آن سلول های جدید شروع به تولید کردن کلاژن کرده و به مرور جای جوش ها از بین می رود.

    مزایای لیزر جوش چیست؟

    لیزر جای جوش صورت به دلیل مزایای منحصر به فردی که دارد، به عنوان یک روش مناسب و کاربردی محسوب می شود. این روش با وجود این که یک روش تهاجمی است، اما طرفداران زیادی هم دارد. از جمله مهم ترین مزایای لیزر جوش می توان موارد زیر را نام برد:

    1. از بین بردن انواع لکه های پوستی
    2. از بین رفتن کامل تغییر رنگ های پوستی
    3. درمان فرو رفتگی های ناشی از اسکار و جای جوش
    4. یکدست شدن قسمت های مختلف صورت
    5. روشن تر شدن رنگ پوست

    مزایای لیزر جوش چیست؟

    بهترین زمان انجام لیزر جای جوش

    همان طور که در پاراگراف اول اشاره شد، بروز جوش صورت به دلایل مختلفی ایجاد می شود. از جمله مهم ترین دلایل شایع می توان به تغذیه غیر صحیح، نوسانات هورمونی، اختلالات کبدی، قرار گرفتن در سن بلوغ مصرف برخی از داروها و … اشاره کرد.

    بنابراین می توان گفت بهترین زمان برای انجام لیزر جای جوش زمانی است که ابتدا دلیل بروز جوش توسط پزشک متخصص پوست و زیبایی تشخیص داده شود. سپس با استفاده از کرم های موضعی جوش ها درمان شده و شدت جوش زدن کاهش یابد. پس از آن در صورت لزوم لیزر جای جوش انجام شود.

    بهترین لیزر جای جوش در کلینیک ایران چیست؟

    با توجه به این که جوش صورت یا نواحی مختلف به دلایل متفاوتی ایجاد می شود، برای درمان جای جوش نیز ممکن است برای همه بیماران استفاده از یک روش لیزر پیشنهاد نشود. بنابراین باید ابتدا با یک پزشک متخصص پوست و زیبایی مشورت کنید.

    به طور کلی می توان گفت برای درمان لکه های ناشی از جای جوش که دارای رنگ دانه هستند، لیزر نوری موثرتر است. اما برای درمان اسکارهای برآمده یا فرورفته، لیزر فرسایشی مانند اربیوم و فرکشنال روش مناسب تری است و اثر گذاری بهتری دارد.

    مراقبت های قبل و بعد از لیزر محل جوش

    مراقبت های قبل و بعد از لیزر جای جوش

    برای این که پس از انجام لیزر جای جوش، شاهد مشکلات یا حساسیت های پوستی نباشید، توصیه می شود که مراقبت های لازم قبل و پس از لیزر را به طور کامل انجام دهید. از جمله مهم ترین مراقبت ها می توان موارد زیر را نام برد:

    1. دو هفته قبل از لیزر، مصرف سیگار را قطع کنید.
    2. از محصولات مراقبت پوستی حاوی رتینوئید یا اسید گلیکولیک هستند، ۲ تا ۴ هفته قبل از لیزر استفاده نکنید.
    3. قبل از لیزر در معرض نور مستقیم خورشید نباشید.
    4. از کرم ضد آفتاب با کیفیت استفاده کنید.
    5. از تونر یا مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

    سوالات متداول لیزر جای جوش

    ۱- آیا افرادی که جوش فعال دارند، می توانند لیزر کنند؟

    خیر. بهتر است ابتدا جوش ها درمان شود.

    ۲- لیزر تا چند درصد باعث بهبود جای جوش می شود؟

    با توجه به نوع پوست، نوع لیزر و میزان لک های ناشی از پوست، امکان برطرف شدن جای جوش بین ۶۰ تا ۱۰۰ درصد وجود دارد.

    ۳- بعد از چند جلسه جای جوش برطرف می شود؟

    بسته به نوع پوست ممکن است حداقل به ۳ جلسه لیزر نیاز باشد تا جای جوش ها برطرف شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    ۲ دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *