زمان تاثیر مزوتراپی مو

  • زمان تاثیر مزوتراپی مو

    با افزایش سن و تغییر سبک زندگی و مصرف غذاهای نا سالم سبب شده که در طی دهه اخیر شاهد افزایش ریزش مو بین جوانان در سنین پایین باشیم. این مورد بیشتر در افرادی که به صورت ارثی و ژنتیکی دچار ریزش مو هستند، بیشتر دیده می شود. به همین دلیل در صورتی که به دلایل مختلف و به ویژه به دلیل مشکلات ارثی و ژنتیکی دچار ریزش مو شده اید، می توانید از همان زمان شروع ریزش مو، و حتی پیش از آن شروع به انجام روش های درمانی کنید.

    یکی از بهترین روش های درمانی و حتی برای جلوگیری کردن از ریزش مو انجام می شود، مزوتراپی مو است. این روش سال هاست در کلینیک پوست و مو مانند کلینیک ایران زیر نظر و با تجویز پزشک متخصص انجام می شود. طبق بررسی های انجام شده این روش دارای مزایای منحصر به فرد و ویژه ای است.

    امروزه مزوتراپی به عنوان یکی از بهترین روش های احیا و بازسازی موها محسوب می شود که طرفداران زیادی دارد. در این روش، مواد مغذی و مفید برای موها به ریشه و پوست سر تزریق می شود. چالش مهمی که در مورد تزریق مزوتراپی مو وجود دارد، در مورد مدت زمان ماندگاری آن است. به همین منظور در ادامه این مقاله به بررسی کامل تر تاثیر مزوتراپی و مدت زمان این تاثیر می پردازیم.

    مزوتراپی مو چیست؟

    به طور کلی بدن انسان از ۳ لایه اپی درم (خارجی ترین لایه پوست) درم (لایه میانی) و هیپودرم (لایه داخلی) ساخته و تشکیل شده است. برای درمان ریزش مو و مزوتراپی هدف پزشک متخصص پوست و مو روی درمان و بررسی لایه درم (لایه میانی پوست) است.

    ساختارهای مهم مانند فولیکول مو و پیاز مو  در لایه درم پوست کف سر وجود دارند. بدین صورت که در پیاز مو، تار مو ساخته شده، سپس رشد می کند و از پوست کف سر بیرون می آید. پس از آن نیز از طریق رشد کردن، ساقه موها بلندتر می شود. اما زمانی که ریشه و ساختار موها به دلایل مختلف سست و شکننده شود، شاهد ریزش مو خواهید بود.

    بنابراین برای درمان و جلوگیری از ریزش مو، روش مزوتراپی مو توصیه می شود. در این روش با استفاده از سوزن های بسیار ریز مواد و ترکیبات مفید و مغذی برای مو به داخل لایه میانی تریق و وارد می شود.

    مزوتراپی مو چیست؟

    از جمله بهترین مواد  مغذی و مورد نیاز برای رشد و تحریک فولیکول موها می توان انواع آمینواسیدها، ویتامین ها، بیوتین، مواد معدنی، داروهای هورمونی، کلسی تونین و … را نام برد. از هر کدام از این ترکیبات با توجه به نوع الگوی ریزش در زنان و مردان مقدار مناسبی از ترکیبات برداشته شده و سپس در درم پوست کف سر تزریق می شود.

    چه موادی در مزوتراپی مو استفاده می شود؟

    همان طور که می دانید، موها برای این که رشد مطلوب و طبیعی داشته باشند، به مواد مغذی و ویتامین های لازم؛ نیاز دارند. با این وجود ممکن است همه افراد در طول روز این مواد مغذی را از تغذیه روزانه خود دریافت نکنند. بنابراین با تزریق مزوتراپی مو می توان مواد مغذی برای رشد و تقویت موها را تامین کرد.

    به همین دلیل ابتدا باید توسط پزشک متخصص پوست و مو در بهترین کلینیک پوست و مو معاینه شوید تا میزان مشخص و دقیق تر هر کدام از این مواد بررسی و تجویز شود. چون میزان لازم مواد معدنی، کوآنزیم و نوکلئیک اسید برای هر فرد متفاوت خواهد بود. از جمله مهم ترین موادی که در اکثر مزوتراپی ها وجود دارد، می توان موارد زیر را نام برد:

    1. آمینواسیدها
    2. ویتامین ‌ها
    3. مواد معدنی
    4. پروتئین
    5. عصاره گیاهان دارویی
    6. کوانزیم
    7. نوکلئیک اسید

    مدت زمان تاثیر مزوتراپی مو چقدر است؟

    به طور کلی زمانی که برای شروع مزوتراپی یا سایر روش های درمانی مختلف اقدام می کنید، باید تا پایان دوره درمان به صورت مرتب جلسات مزوتراپی را انجام دهید . به صورتی که برای مراجعه به کلینیک پوست و مو وقفه ای ایجاد نشود. بنابراین در صورتی که به صورت مرتب جلسات مزوتراپی را انجام دهید، اثر بخشی آن بهتر و سریع تر مشخص می شود. در غیر این صورت ممکن است نتیجه دلخواه و مورد نظرتان را دریافت نکنید.

    مدت زمان تاثیر مزوتراپی مو چقدر است؟

    به طور کلی مدت زمان ماندگاری و تاثیر مزوتراپی با توجه به نوع و دلیل ریزش مو برای هر فرد متفاوت خواهد بود. برای مثال در صورتی که دلیل ریزش مو به دلایل مختلفی مانند بارداری، کرونا، استرس، عوامل ارثی و ژنتیکی، و تغییرات آب و هوایی و … باشد، مدت زمان تاثیر مزوتراپی ۶ ماه خواهد بود. پس از آن باید پزشک مجددا بررسی های لازم را انجام دهد تا نتایج مورد نظر حاصل شود.

    در برخی شرایط نیز ممکن است نیاز به تکرار و تجدید جلسات مزوتراپی نخواهد بود. یکی از بهترین روش های موثر برای افزایش تاثیر مزوتراپی استفاده از قرص و مکمل های تقویتی مناسب برای مو است. با این کار مدت زمان تاثیر گذاری مزوتراپی افزایش می یابد.

    تعداد جلسات لازم مزوتراپی چقدر است؟

    تعداد جلسات لازم برای مزوتراپی نیز با توجه به میزان ریزش موها، دلیل ریزش، جنس موها و زن یا مرد بودن فرد ممکن است برای هر فرد متفاوت باشد. در واقع تعداد جلسات با توجه به شرایط بیمار و هدف درمان متفاوت خواهد بود.

    به طور کلی هر چه تعداد جلسات مزوتراپی بیشتر باشد، مدت زمان اثر گذاری نیز سریع تر خواهد بود. بنابراین برای تشخیص و تعیین تعداد جلسات لازم مزوتراپی باید ابتدا به طور کامل توسط پزشک متخصص پوست و مو بررسی شود.

    تعداد جلسات لازم مزوتراپی معمولا بین ۸ تا ۱۵ جلسه خواهد بود. هر چه میزان رشد یا ریزش موها کم یا زیاد باشد، تعداد این جلسات نیز متفاوت خواهد بود. بین هر جلسه نیز یک هفته یا بیشتر باید فاصله باشد. برای مثال در ماه اول، هفته ای یک بار تزریق انجام می شود،؛ در ماه دوم، یک هفته در میان و در ماه سوم و چهارم، مزوتراپی ماهی یک بار انجام می شود.

    تاثیر مزوتراپی پس از چند بار مشخص می شود؟

    یکی از مهم ترین چالش ها و سوالات مراجعینی که برای انجام مزوتراپی مراجعه می کنند، این است که تاثیر مزوتراپی پس از چندین بار مشخص می شود؟ به طور کلی این مدت نیز برای هر بیمار و با توجه به میزان ریزش موها متفاوت خواهد بود.

    اما به طور کلی بیش از ۹۰ درصد افرادی که مزوتراپی انجام می دهند، چند روز پس از این که جلسه چهارم مزوتراپی را انجام دادند، شاهد نتایج آن خواهند بود. به گونه ای که حداقل چندین روز پس از پایان جلسه چهارم، ریزش موها متوقف شده و حتی در صورتی که از مکمل های تقویتی مناسب استفاده کنید، شاهد رویش مجدد موها خواهید بود.

    تاثیر مزوتراپی پس از چند بار مشخص می شود؟

    یکی از مهم ترین فاکتورهای تاثیر گذار در اثر گذاری بهتر رشد موها پس از مزوتراپی سن فرد است. هر چه در سنین پایین تر برای انجام مزوتراپی اقدام کنید، سریع تر و بهتر نتایج آن مشخص می شود. مدت اثر مزوتراپی مو بعد از حدودا ۳ ماه رشد مجدد موها آغاز می شود.

    تغییرات انجام مزوتراپی چیست؟

    پس از این که چند روز از انجام جلسات درمانی مزوتراپی گذشت، شاهد تغییرات زیر در موها خواهید بود:

    • ترکیبات مزوتراپی باعث گشاد شدن عروق و بهبود خونرسانی می شود.
    • پس از چندین جلسه فولیکول موها تقویت شده و به اصطلاح موها جان می گیرد.
    • پوست سر و فولیکول های مو تقویت می شود.

    آیا تاثیر تزریق مزوتراپی دائمی است؟

    یکی از سوالات رایج دیگری که در مورد تزریق مزوتراپی مو مطرح می شود، این است که آیا مزوتراپی تاثیر دائمی دارد؟ به طور کلی تاثیر تزریق مزوتراپی دائمی نیست. به همین دلیل لازم است که در طول سال چندین بار به کلینیک پوست و مو مراجعه کنید تا مجددا تاثیر آن را برای رفع ریزش مو و تقویت شدن ریشه و ساقه موها مشاهده کنید.

    علاوه بر این، در جلسات اول میزان و فواصل تزریق مزوتراپی کم و کوتاه است. اما در جلسات بعدی و معمولا پس از گذشت ۱۰ جلسه باید با فواصل طولانی تری اقدام به تزریق مزوتراپی مو کنید تا همواره تاثیرات مطلوبی که روی تقویت و رشد موها دارد، را مشاهده کنید.

    مزوتراپی برای چه افرادی ممنوع است؟

    با وجود این که مزوتراپی به عنوان یکی از بهترین روش های درمان و کمک کننده به بهبود رشد افرادی که دارای ریزش و کم پشتی مو هستند، محسوب می شود اما در برخی مواقع ممکن است برای برخی از مراجعین ممنوعیت و حتی ضرر داشته باشد. به همین دلیل توصیه می شود زمان مراجعه به کلینیک پوست و مو ابتدا هر گونه مشکل یا حساسیت دارویی دارید، با پزشک در میان بگذارید.

    همچنین هر گونه دارویی در آن زمان مصرف می کنید، به پزشک اطلاع دارید. چرا که مزوتراپی برای افراد زیر ممنوع است:

    1. افرادی که آلرژی و حساسیت دارویی به داروهای خاص دارند.
    2. خانم های باردار (چون احتمال بروز عفونت در این افراد افزایش می یابد.)
    3. افراد مبتلا به بیماری و عفونت های پوستی

    سوالات متداول زمان تاثیر مزوتراپی

    ۱- هر جلسه مزوتراپی مو چقدر طول می کشد؟

    هر جلسه مزوتراپی مو، بین ۲۰ دقیقه تا ۱ ساعت زمان می برد.

    ۲- چند جلسه مزوتراپی مو نیاز است؟

    با توجه به میزان ریزش و کم پشتی موها، تعداد جلسات لازم برای مزوتراپی به تشخیص پزشک خواهد بود.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۹ رای

    تیم نویسندگی کلینیک ایرانمشاهده نوشته ها

    Avatar for تیم نویسندگی کلینیک ایران

    این مقاله به کوشش مدیریت و اعضای تیم کلینیک ایران تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش اعضا، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *