مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

  • وجود موهای زائد و امتحان روش های مختلف برای کاهش میزان رشد آن ها همواره یکی از مهم ترین چالش خانم ها و آقایان است. به همین دلیل یکی از بهترین روش هایی که امروزه برای از بین بردن موهای زائد پیشنهاد می شود، لیزر است. در این روش با استفاده از دستگاه های خاص و پیشرفته، اشعه هایی روی قسمت هایی از پوست صورت یا بدن تابیده می شود و از میزان رشد موهای زائد جلوگیری می کند.

    ۶ مورد از مهمترین مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

    نکته مهمی که در این زمینه مطرح می شود، رعایت کردن مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد است. رعایت این مراقبت ها کمک می کند تا از بروز عوارض احتمالی که ممکن است پس از لیزر رخ دهد، جلوگیری شود. در ادامه این مقاله به طور کامل تر به بررسی مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد می پردازیم.

    اهمیت رعایت مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد چیست؟

    زمان لیزر کردن موهای زائد با استفاده از دستگاه های مختص این کار، اشعه هایی به صورت متمرکز روی قسمت هایی از پوست صورت یا بدن که موهای زائد دارد، تابیده می شود. با گرم شدن و افزایش دمای سطح پوست فولیکول های مو کم کم قدرت خود را برای رشد کردن مجدد از دست می دهند. بنابراین طی چند جلسه متوالی رشد موهای زائد به شدت کاهش یافته و حتی متوقف می شود.

    مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

    اما نکته مهم در مورد اهمیت مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد این است که با گرم شدن و در برخی مواقع داغ شدن پوست بدن یا صورت، پوست در برابر عوامل محیطی آسیب پذیر می شود. به همین دلیل رعایت کردن مراقبت های بعد از لیزر از آسیب رسیدن به پوست، ایجاد التهاب، قرمزی و به ویژه عوارض دیگر جلوگیری می کند.

    مهم ترین مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد چیست؟

    با وجود این که نوع پوست افراد با یک دیگر متفاوت است. همچنین برای لیزر کردن موهای زائد از دستگاه ها و روش های مختلفی استفاده می شود؛ اما رعایت کردن مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد برای همه بیماران و مراجعین به کلینیک زیبایی در سعادت آباد لازم است. از جمله مهم ترین مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • در معرض نور مستقیم خورشید نباشید

    به طور کلی در زمان های عادی هم زمانی که در معرض نور مستقیم خورشید باشید، پوست آسیب می بینید. این موضوع زمانی که پوست به دلیل اشعه های لیزر حساس تر و آسیب پذیرترشده، از اهمیت بیشتری برخوردار است. در هفته اول لیزر حتی در منزل هم ضد آفتاب بزنید و حتی اگر مجبور هستید خارج از منزل باشید، از کلاه نقاب دار، عینک ضد آفتاب و کرم ضد آفتاب استفاده کنید و حتی الامکان در سایه راه بروید.

    در معرض نور مستقیم خورشید نباشید

    • رعایت روتین پوستی با محصولات بهداشتی ملایم

    اگر ملزم به استفاده و رعایت روتین پوستی هستید، از مواد و محصولات ملایم و بدون عطر استفاده کنید. در واقع باید تا مدتی استفاده از اکتیوهای پوستی و لایه بردارها را کنار بگذارید. برای شستن پوست خود نیز از شوینده ها و صابون های رقیق و ملایم استفاده کنید.

    • پوست خود را مرطوب نگه دارید

    اشعه های لیزر ممکن است پوست را حساس و التهاب پذیر کند. بنابراین لازم است که به صورت مرتب صورت را با استفاده از کرم های مراقبتی که پزشک توصیه می کند یا سایر کرم های دیگر استفاده کنید تا سد دفاعی پوست آسیب نبیند.

    • استفاده از کمپرس یخ

    پس از لیزر کردن ممکن است پوست صورت یا بدن حساس شده و ملتهب و قرمز شود. بنابراین برای کاهش قرمزی و التهاب پوست، یکی از بهترین روش ها استفاده از یخ است. توصیه می شود تا ۴۸ ساعت اول روی پوست خود کمپرس یخ قرار دهید.

    • به حمام داغ، سونا، و جکوزی نروید

    یکی از مهم ترین مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد در سعادت آباد این است که به هیچ وجه تا یک هفته اول تا نهایتا تا ۴۸ ساعت اول بعد از لیزر، از رفتن به حمام داغ، سونا و جکوزی خودداری کنید. برای دوش گرفتن نیز با آب ولرم یا سرد دوش بگیرید.

    به حمام داغ، سونا، و جکوزی نروید

    • تا ۴۸ ساعت از مواد آرایشی استفاده نکنید

    پس از لیزر کردن ظاهر پوست ممکن است آسیب دیده و ملتهب به نظر برسد. به همین دلیل برخی افراد علاقه دارند که با مواد آرایشی پوست خود را بپوشانند. در صورتی که این کار به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود و توصیه می شود که حداقل از ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از لیزر از مواد آرایشی، کرم پودر، پنکیک، و … استفاده نکنید.

    دریافت نتیجه مطلوب با رعایت مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

    به طور کلی برای این که به نتیجه مطلوب پس از لیزر موهای زائد برسید، لازم است که جلسات لیزر به صورت متوالی و در ۶ تا ۸ هفته انجام شود. بنابراین ممکن است که پس از پایان یافتن این ۶ تا ۸ هفته پوست حساس تر می شود. بنابراین برای این که به نتیجه مطلوب و مورد نظر برسید، باید به صورت مداوم وضعیت صورت و بدن خود را چک کنید تا اگر هر نوع عارضه ای را مشاهده کردید؛ سریعا راه های درمانی را انجام دهید یا انجام لیزر را متوقف کنید.

    علاوه بر این، در صورتی که بیماری خاصی دارید یا به تازگی به بیماری خاصی مبتلا شده اید، باید آن را به پزشک یا تکنسین اطلاع دهید. بنابراین برای دریافت نتیجه مطلوب مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد لازم است که این مراحل را به صورت کامل انجام دهید. در این دوره نیز استعمال قلیان، سیگار یا سایر دخانیات دیگر را کنار بگذارید. چون باعث به تعویق افتادن روند از بین بردن موهای زائد می شود.

    مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

    مراقبت هایی که بلافاصله بعد از لیزر موهای زائد باید انجام داد، چیست؟

    پس از این که لیزر موهای زائد انجام داد، و به منزل رسیدید لازم است که مراقبت هایی را به صورت کامل انجام دهید تا از بروز عوارض احتمالی جلوگیری کنید. مهم ترین مراقبت ها نیز به شرح زیر است:

    • در صورتی که پزشک دارویی را تجویز کرد، این داروها را به صورت مداوم و منظم مصرف کنید.
    • برای جلوگیری از تورم و قرمز شدن صورت، از کمپرس سرد استفاده کنید.
    • در صورتی که فعالیت های شدید یا ورزش های سخت انجام می دهید، تا ۲۴ ساعت اول از انجام ورزش های سنگین و سخت که باعث تعریق می شود جلوگیری کنید.
    • مصرف ضد آفتاب و تمدید کردن آن را فراموش نکنید.

    سوالات متداول مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

    هزینه انجام لیزر موهای زائد چقدراست؟

    لیزر موهای زائد را می توان برای از بین بردن موهای زائد صورت یا بدن انجام داد. بنابراین هزینه انجام لیزر با توجه به بزرگی و اندازه محل لیزر برای هر فرد متفاوت خواهد بود.

    بهترین کلینیک برای انجام لیزر موهای زائد کجاست؟

    در کلینیک ایران لیزر موهای زائد با استفاده از دستگاه های پیشرفته و مجهز استفاده می شود و بنابراین احتمال بروز عوارض به شدت کاهش می یابد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    تیم نویسندگی کلینیک ایرانمشاهده نوشته ها

    Avatar for تیم نویسندگی کلینیک ایران

    این مقاله به کوشش مدیریت و اعضای تیم کلینیک ایران تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش اعضا، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

    ۴ دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *