جوانسازی پوست با نخ کلاژن ساز

  • توجه و رسیدگی و مراقبت از پوست در هر سنی جز ضروری ترین اقدامات محسوب می شود. با این وجود بر اثر افزایش سن به دلیل کاهش تولید میزان کلاژن در بدن و کاهش الاستین، شاهد بروز چین و چروک در قسمت های مختلف صورت خواهید بود. به صورتی که در قسمت های مختلف صورت از جمله خط اندوه، خط لبخند، خط اخم، دور چشم ها چین و چروک هایی را می بنید که باعث پیرتر به نظر رسیدن فرم چهره خواهد شد.

    همه چیز درباره جوانسازی پوست با نخ کلاژن ساز

    در چنین شرایطی یکی از بهترین روش های جوانسازی پوست که برای افراد میانسال و حتی با سنین بالاتر پیشنهاد می شود، جوانسازی پوست با نخ کلاژن ساز است. در این مطلب از مجله سایت کلینیک ایران نیز قصد داریم به بررسی کامل کاربردها، مزایا و ویژگی های مختلف این روش جوانسازی بپردازیم.

    لیفت صورت با نخ کلاژن ساز چگونه است؟

    با افزایش سن یا بر اثر عدم مراقبت از پوست، در سنین جوانی هم ممکن است شاهد شل و افتاده شدن پوست باشید. به همین دلیل به منظور لیفت شدن صورت یکی از بهترین روش هایی که در کلینیک زیبایی ایران انجام می شود، لیفت صورت با نخ کلاژن ساز است. لیفت صورت و جوانسازی پوست با نخ کلاژن ساز، یک روش و فرایند کم تهاجم و موثر برای لیفت شدن صورت محسوب می شود.

    ادامه مطلب
    5 روش خانگی از بین بردن جوش بازو ❤️ دلایل + پیشگیری

    در این روش با استفاده از نخ های کلاژن ساز، در قسمت هایی از صورت که دارای چین و چروک های زیادی است و افتاده شده، نخ ها در زیر پوست قرار می گیرد و فرایند کلاژن سازی در پوست تحریک می گردد. به همین دلیل پس از مدتی شاهد رفع چین و چروک ها و افتادگی ها در قسمت های مختلف صورت از جمله در قسمت خط لبخند، خط اندوه و خطوط پنجه کلاغی خواهید بود.

    سن مناسب جوانسازی پوست با نخ کلاژن ساز 

    سن مناسب جوانسازی پوست با نخ کلاژن ساز

    بدیهی است که افراد بالای ۳۵ و ۴۰ سال روند کلاژن سازی در پوست و بدنشان به صورت کامل متوقف می شود. به همین دلیل می توان گفت که بهترین سن برای جوانسازی پوست با نخ کلاژن ساز بین ۳۰ تا ۵۰ سال است. بدین صورت که حتی اگر ۳۰ سال سن دارید و شواهدی از افتادگی پوست را مشاهده می کنید، با انتخاب این روش می توانید از بروز چین و چروک در قسمت های مختلف صورت جلوگیری کنید.

    با این وجود در صورتی که بالای ۳۰ سال هم هستید و میزان و عمق چین و چروک ها در قسمت های مختلف صورتتان زیاد شده، در سنین بالاتر هم می توانید جوانسازی پوست با نخ کلاژن ساز را انتخاب کنید. چون این روش حتی برای رفع چین و چروک های عمیق هم موثر خواهد بود. با تحریک شدن فرایند کلاژن سازی در بدن، سلول ها نیز فرایند بازسازی کردن خود را مجددا آغاز می کنند و پوست صورت ظاهری جوان تر خواهد داشت.

    اقدامات قبل از جوانسازی پوست با نخ کلاژن ساز

    با وجود این که روش جوانسازی پوست با نخ کلاژن ساز یک روش کم تهاجم محسوب می شود، اما برای این که نتیجه مورد نظر را سریع تر و به بهترین نحو مشاهده کنید، باید اقدامات لازم برای جوانسازی با این روش را انتخاب کنید. اقدامات مهم برای جوانسازی پوست با نخ کلاژن ساز شامل موارد مختلف زیر است:

    • چند روز قبل از انجام این روش جوانسازی، مصرف الکل و سیگار را به صورت کامل قطع کنید. وجود الکل و نیکوتین در بدن، باعث کاهش و اختلال در روند گردش خون در بدن شده و فرایند بهبودی به تعویق می افتد.
    • در صورتی که به بیماری خاصی مبتلا هستید یا داروی خاصی مصرف می کنید، حتما این مورد را به پزشک خود اطلاع دهید تا در صورت لزوم مصرف داروها را قطع کنید. همچنین انجام این روش زیبایی برای برخی افراد بیمار از جمله افراد درگیر با بیماری خود ایمنی یا مبتلا به بیماری های پوستی مجاز نیست و ممکن است برای این افراد باعث بروز عوارض مختلفی شود.
    • چند روز قبل از این که برای این روش جوانسازی اقدام کنید، از مصرف هر گونه داروی رقیق کننده خون از جمله آسپرین و وارفارین و ایبوبروفن خودداری نمایید.
    • تا چند روز قبل و بعد از انجام لیفت نخ، به مقدار کافی آب و سبزیجات و مواد غذایی و تغذیه های مفید و مغذی مصرف کنید. با این کار روند کلاژن سازی در بدن به بهترین نحو صورت می گیرد.
    • تا چند روز قبل از انجام لیفت نخ به هیچ وجه در معرض نور مستقیم خورشید نروید. چون اشعه نور خورشید باعث آسیب دیدن سد دفاعی پوست خواهد شد و روند بهبودی را با مشکل مواجه می کند.
    ادامه مطلب
    پی ار پی شهرک غرب

    کاندید نامناسب جوانسازی پوست با نخ کلاژن ساز

    کاندید نامناسب جوانسازی پوست با نخ کلاژن ساز

    جوانسازی پوست با نخ کلاژن ساز به صورت کلی جز روش های کم تهاجم و بسیار موثر محسوب می شود. با این وجود انجام آن برای همه افراد با تیپ های پوستی مختلف، مناسب نیست و ممکن است عوارضی هم داشته باشد. بنابراین می توان گفت که این روش جوانسازی برای افراد زیر مناسب نیست و پیشنهاد نمی شود:

    • افرادی که دارای آکنه فعال یا سایر مشکلات پوستی درمان نشده هستند.
    • افرادی به بیماری های نقص ایمنی مبتلا هستند.
    • بیمارانی که دارای سابقه برآمده شدن محل زخم هستند.
    • بیمارانی که سابقه مبتلا شدن به بیماری مسری و فعال در بدن خود هستند.
    • افرادی که سابقه مصرف الکل و سیگار با مقدار زیاد را دارند.
    • زنانی که در دوران بارداری یا شیردهی هستند.
    • بیمارانی که به دلیل مبتلا شدن به بیماری های خاص، ضروری است که از داروهای رقیق کننده خون مصرف کنند.
    • بیمارانی که دارای بیماری هایی نظیر هپاتیت، هموفیلی یا اختلال عملکرد پلاکت هستند.
    • بیمارانی که تحت درمان با شیمی درمانی یا پرتو درمانی یا رادیوتراپی هستند.

    میزان ماندگاری جوانسازی پوست با نخ کلاژن ساز

    به طور کلی میزان ماندگاری جوانسازی پوست با روش نخ کلاژن ساز برای افراد مختلف با توجه به میزان کیفیت نخ مورد استفاده و پزشک زیبایی متفاوت و متغیر خواهد بود. همچنین عوامل دیگری هم در مدت زمان ماندگاری موثر هستند. با این وجود مدت زمان ماندگاری معمولا بین ۱ تا ۲ سال خواهد بود. عوامل موثر در ماندگاری این روش جوانسازی شامل موارد مختلف زیر است:

    • تعداد نخ های مورد استفاده در جوانسازی
    • رعایت یا عدم رعایت مراقبت های قبل و بعد از جوانسازی
    • مهارت و تخصص پزشک زیبایی
    • نحوه قرار دادن نخ های کلاژن ساز در قسمت های مختلف صورت
    ادامه مطلب
    اولتراپی بهتر است یا هایفو؟ تفاوت ها و مزایا، هزینه

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *