مراقبت‌ها بعد از تزریق ژل لب

  • احتمالا پیش از انجام یک پروسه زیبایی یا درمانی از پزشک خود توصیه‌هایی را شنیدید. همچنین بعد از انجام آن از شما می‌خواهید برخی نکات را رعایت کنید تا این فرایند نتیجه خوبی داشته باشد.

    مراقبت های بعد از تزریق ژل لب شامل چه مواردی است؟

    این موضوع درباره تزریق ژل به لب‌ها هم صادق است. یعنی برای داشتن لب‌هایی زیبا، بروز نکردن عارضه و کسب نتیجه قابل قبول باید مراقبت های بعد از تزریق ژل لب را انجام دهید. در این مطلب همراه ما باشید تا به شما بگوییم رعایت چه نکاتی بعد از تزریق ژل به لب‌ها، الزامی است.

    مراقبت های بعد از تزریق ژل لب چیست؟

    خیلی وقت‌ها بیماران نتیجه دلخواهشان را از تزریق ژل لب نمی‌گیرند و گاهی دچار عوارض جانبی می‌شوند. شاید یکی از دلایل مهم آن انتخاب بهترین کلینیک و پزشک زیبایی باشد، ولی رعایت مراقبت های بعد از تزریق ژل لب هم بی تاثیر نیست. در ادامه تعدادی از این مراقبت‌های بعد از این پروسه زیبایی را بررسی می‌کنیم.

    ۱- گذاشتن کیسه یخ برای مراقبت بعد از تزریق ژل لب

    یک راه‌حل ساده و البته در دسترس، گذاشتن کیسه‌ای از یخ‌ها روی لب‌ها است. راه‌حلی که روی نتیجه این فرایند زیبایی، تاثیر زیادی می‌گذارد. علت قرار دادن کیسه یخ، سرما است. سرما به دلیل تاثیری که بر عروق دارد، در کاهش عوارضی نظیر تورم و التهاب تاثیر داشته و می‌تواند به طور موقت باعث کاهش درد شود. حتی برای ورم لب‌ها، قرار دادن یخ روی آن‌ها در مدت کوتاه، بسیار موثر است.

    ۲- ممنوعیت ورزش‌های سنگین و شنا بعد از تزریق ژل لب

    هیچ پزشکی برای رعایت مراقبت های بعد از تزریق ژل لب از شما نمی‌خواهد که استراحت مطلق داشته باشید یا فعالیت نکنید. بلکه از شما می‌خواهد به آرامی راه بروید.برای مدت ۲۴ یا ۴۸ ساعت از حرکات سنگین ورزشی اجتناب کنید. تا ۴۸ ساعت پس از درمان هم در محیط‌هایی با دمای بالا مثل سونا نمانید؛ زیرا با افزایش فشار خون، تورم افزایش پیدا می‌کند.همچنین برای ۲ تا ۳ روز از شنا کردن بپرهیزید تا کلر موجود در استخر روی پوست شما تاثیر منفی نگذارد.
    نکات مراقبت های بعد از تزریق ژل لب

    ادامه مطلب
    تزریق ژل لب مدل فانتزی

    ۳-ممنوعیت خوردن داروهای رقیق کننده خون بعد از تزریق ژل لب

    آسپرین یا وارفارین از داروهای رقیق کننده خون هستند. پس از تزریق ژل لب، از این دست داروها خودداری کنید؛ زیرا باعث افزایش خونریزی و ایجاد عوارضی همچون کبودی شدید در محل تزریق می‌شوند. برای رعایت برخی مراقبت های بعد از تزریق ژل لب مانند خوردن یا نخوردن بعضی از داروها حتما با پزشک خود مشورت کنید.

    ۴-ممنوعیت مصرف سیگار بعد از تزریق ژل

    سیگار کشیدن پس از تزریق ژل لب خطرناک بوده و باعث افزایش احتمال ابتلا به عفونت می‌شود. سیگار با داشتن ترکیباتی خاص، می‌تواند پروسه زمانی بهبود و ترمیم را کاهش داده و باعث عفونت و التهاب شود. پس به عنوان مراقبت های بعد از تزریق ژل لب توصیه می‌کنیم تا زمان بهبودی کامل، سیگار کشیدن را کنار بگذارید.

    ۵-ممنوعیت نوشیدن الکل بعد از تزریق ژل

    برای مراقبت های بعد از تزریق ژل لب توصیه ما این است که از مصرف الکل دوری کنید. الکل رقیق کننده خون بوده و باعث بدتر شدن تورم، کبودی و التهاب می‌شود. در عین حال، مصرف زیاد الکل، کاهش آب بدن را در پی دارد. به جای الکل برای هیدراته نگه داشتن بدن، مقدار کافی آب بنوشید.

    ۶-ممنوعیت استحمام پس از تزریق ژل لب

    دوش گرفتن یا حمام را بهتر است بعد از تزریق انجام ندهید؛ زیرا باعث بدتر شدن وضعیت کبودی و تورم می‌شود. با حفظ تمیزی صورت، خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهید.

    ۷-ممنوعیت آرایش لب‌ها پس از تزریق ژل لب

    از اصلی‌ترین مراقبت های بعد از تزریق ژل لب که تاثیر زیادی هم روی نتیجه این فرایند زیبایی و بهبود دارد، استفاده نکردن از محصولات آرایشی است. تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق، از آرایش لب‌ها خودداری کرده تا بهبود پیدا کنند. طی این مدت، استفاده از آرایش باعث افزایش شدت عوارض می‌شود و فرآیند بهبودی را کاهش خواهد داد.

    ممنوعیت آرایش لب‌ها پس از تزریق ژل لب

    ۸-ممنوعیت خوابیدن روی صورت

    سرتان را روی یک بالش بلند بگذارید. اینگونه جریان خون به لب‌ها کاهش یافته و تورم کم‌تر می‌شود. به هیچ عنوان روی صورت خود نخوابید؛ زیرا فشار وارده بر لب‌ها در این حالت می‌تواند تورم را بیش‌تر کرده و سرعت بهبود را کاهش دهد.

    ۹-خوردن مسکن پس از تزریق ژل لب

    مصرف مسکن را به عنوان مراقبت های بعد از تزریق ژل لب در نظر بگیرید. داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی، رقیق‌کننده خون هستند و باید از مصرف آن‌ها دوری کرد. این نوع مسکن‌ها وضعیت کبودی و تورم را بدتر می‌کنند.

    ادامه مطلب
    علت ورم بعد از تزریق مزوژل چیست؟

    ۱۰-ماساژ دادن لب‌ها بعد از تزریق ژل لب

    ماساژ لب جزو مراقبت های بعد از تزریق ژل لب است. طی این فرایند، ژل به خوبی در ناحیه‌ای که تزریق صورت گرفته، توزیع و جذب لب‌ها می‌شود. توصیه‌ها و دستورالعمل‌های موردنیاز را پزشک یا دستیار او به شما توضیح می‌دهند. گاهی توصیه پزشک این است که به لب‌های خود دست نزده و آن‌ها را ماساژ ندهید.

    ۱۱-شستن صورت بعد از تزریق ژل

    در مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب توصیه می‌کنیم به مدت ۳ الی۴ ساعت، لب‌ها را شستشو ندهید. پس از این مدت می‌توانید شستشوی لب‌ها را با فشار بسیار ملایم آب انجام دهید.

    ۱۲- کاهش ورم بعد از تزریق ژل

    لب ها بعد از تزریق فیلر، بیش‌تر از آنچه که انتظار دارید بزرگ خواهند شد. این مورد طبیعی است و به دلیل التهاب موقتی لب اتفاق می‌افتد. این تورم بین چند ساعت تا یک روز طول می‌کشد. بر اساس عوامل مختلف، ممکن است مدت زمان این التهاب کم‌تر یا بیش‌تر باشد.

    کاهش ورم بعد از تزریق ژل

    ۱۳-رفع کبودی بعد از تزریق ژل لب

    بعد از تزریق فیلر، بعضی از افراد خوشبختانه دچار کبودی لب نخواهند شد. اگر در این دسته از افراد هم نبودید، هیچ نگران نباشید. کبودی لب پس از تزریق، طبیعی بوده که با قرص‌های آرنیکا و کرم هیرودوئید رفع می‌شود.

    ۱۴-سفر با هواپیما بعد از تزریق ژل لب

    از دغدغه‌های متقاضیان تزریق ژل لب این است که: آیا پس از تزریق ژل می‌توان بلافاصله پرواز کرد؟ از آنجایی که فشار هوا در هواپیما باعث بدتر شدن وضعیت تورم و کبودی می‌شود، برای پرواز حداقل یک هفته صبر کنید.

    ۱۵-ممنوعیت قرارگیری در دمای بالا

    گرمای اتاق، تورم را افزایش می‌دهد. پس از تزریق به مدت ۴۸ ساعت به محیط‌هایی با دمای بالا نظیر حمام بخار، سونا، یا کلاس‌های ورزشی نروید.

    ۱۶-هیدراته نگه داشتن لب‌ها برای مراقبت بعد از تزریق ژل لب

    لب‌ها را بعد از تزریق ژل باید در طول روز، هیدراته نگه دارید. به همین خاطر توصیه می‌کنیم آب زیاد بنوشید.

    غذا خوردن بعد از تزریق ژل لب

    • خوردن غذا تا زمانی که اثر داروی بی حس کننده از بین نرفته، بسیار خطرناک است. پس صبر کنید تا اثر آن به طور کامل از بین برود.
    • حتما بعد از تزریق ژل لب، غذا خوردن را با غذاهای نرم مانند سوپ شروع کنید. خوردن غذاهای سفت که سخت جویده می‌شوند، ممنوع است.
    • غذاهای تند و شور که لب‌ها را تحریک می‌کنند، برای مدت مشخصی نخورید.
    • پس از تزریق ژل به لب، حداقل به مدت ۲۴ ساعت نوشیدنی گرم نخورید.
    • خوردن خوراکی‌هایی مثل میوه آناناس برای رفع کبودی توصیه می‌شود.
    ادامه مطلب
    تزریق ژل در شهرک غرب

    تاثیر مراقبت های بعد از تزریق در ماندگاری ژل لب

    مراقبت های بعد از تزریق ژل لب از جمله عوامل و فاکتورهای مهم بوده که در افزایش مدت زمان ماندگاری فیلرها تاثیرگذار است. با رعایت این نکات، عوارض جانبی که این فرآیند خواهد داشت، کاهش یافته و شما سریع‌تر به نتیجه مورد نظر می‌رسید. در واقع انجام این توصیه‌ها باعث می‌شود فیلر مدت زمان بیش‌تری زیر لب‌ها بماند.

    تاثیر مراقبت های بعد از تزریق در ماندگاری ژل لب

    تزریق ژل لب قبل یا بعد از جراحی بینی

    همان‌طور که میدانید فاصله میان لب‌ها و بینی کم است. برای انجام اقدامات زیبایی باید فاصله زمانی خاصی را در نظر داشته باشید. چنانچه برنامه‌تان این است که تزریق ژل را بعد از عمل زیبایی بینی انجام دهید، در رابطه با زمان مناسب آن با دکتر مشورت کنید. به طور کلی بهتر است بین این دو فرایند زیبایی، حداقل ۶ هفته فاصله وجود داشته باشد. لب‌ها تا مدتی بعد از تزریق ژل، متورم هستند.این تورم، نتیجه جراحی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تورم بافت های اطراف بینی را در نظر بگیرید و تا زمان بهبودی کامل و رفع تورم، صبر کنید.

    سخن پایانی

    قطعا همه مراجعین برای تزریق ژل لب می‌خواهند که نتیجه دلخواهشان را از این فرایند زیبایی ببینند. اما گاهی بعد از تزریق ژل به لب‌ها، تورم شدید، کبودی، عفونت و… اتفاق می‌افتد. عوامل مختلفی روی نتیجه تزریق ژل لب و بروز عوارض بعد از آن، تاثیر می‌گذارند. ولی رعایت مراقبت های بعد از تزریق ژل لب هم یکی از دلایل آن است.

    حتما در جلسات مشاوره و بعد از تزریق به صحبت‌ها و توصیه‌های پزشک خود خوب گوش کنید. ما در این مطلب برخی از مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب را توضیح دادیم. اما برای موارد بیش‌تر سوالات خود را از پزشک بپرسید. شما می‌توانید برای خدمات تزریق ژل لب به کلینیک ایران مراجعه کنید.

    برای این کار کافی است از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در سایت با ما تماس بگیرید یا پیغام بگذارید. پیش از تزریق ژل به لب‌ها می‌توانید مشاوره رایگان بگیرید و بعد از آن هم تیم متخصص دکتر اصغر مسعودی در کلینیک ایران کنار شما هستند تا به نتیجه دلخواه‌تان برسید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    پشتیبان سایتمشاهده نوشته ها

    Avatar for پشتیبان سایت

    این مقاله به کوشش مدیریت و اعضای تیم کلینیک ایران تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش اعضا، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *