تفاوت بوتاکس و جالوبوتاکس

  • تفاوت بوتاکس و جالوبوتاکس

    همان طور که می دانید زیبایی چهره یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در افزایش اعتماد به نفس هر فردی محسوب می شود. اما بدیهی است که با افزایش سن و عدم رسیدگی به پوست ممکن است پوست صورت دچار چین و چروک شده و نشانه های پیری پوست ظاهر شود. این نشانه ها با افزایش سن طبیعی است، اما می توان برای جلوگیری و پیشگیری و حتی درمان این چین و چروک ها روش های مختلف جوانسازی را انجام داد.

    قیمت بوتاکس  💵 ۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان
    برند بوتاکس تزریقی در کلینیک ایران 🇰🇷 بوتاکس “نورونکس” کره
    فواید جالوبوتاکس 💎ماندگاری طولانی تر- تحریک کلاژن سازی و آبرسانی پوست

    دو نمونه از بهترین روش های جوانسازی پوست، بوتاکس و جالو بوتاکس است. برخی از مراجعین کلینیک پوست و مو زمانی که قصد انجام یکی از این دو روش را دارند؛ تصور می کنند که این دو روش با یک دیگر یکسان است. در صورتی که این گونه نیست. به همین منظور در این مقاله به بررسی تفاوت بوتاکس و جالو بوتاکس می پردازیم.

    تفاوت بوتاکس و جالوبوتاکس

    اهمیت توجه به زیبایی و جوانسازی پوست صورت امروزه بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. به همین دلیل همه خانم ها و آقایانی که به زیبایی چهره خود اهمیت می دهند، اقدام به تزریق بوتاکس یا جالو بوتاکس می کنند.

    برخی افراد تصور می کنند که این دو روش با یک دیگر یکسان و مشابه است. در صورتی که این گونه نیست و این دو روش جوانسازی یعنی بوتاکس و جالوبوتاکس با یک دیگر تفاوت های زیادی دارند. در این مقاله به بررسی کامل تر تفاوت تفاوت و جالوبوتاکس می پردازیم.

    بوتاکس چیست؟

    بوتاکس به عنوان یکی از بهترین روش های موثر در کاهش چین و چروک محسوب می شود که در آن ماده ای در پوست تزریق شده و به مدت چندین ماه پوستی صاف و یکدست خواهید داشت. در تزریق بوتاکس از یک سم به نام بوتولونیوم استفاده می شود که با بدن انسان سازگار بوده و باعث آسیب رسیدن به بدن نمی شود. با تزریق این ماده به قسمت هایی که دچار چین و چروک شده، برای مدتی نسبتا طولانی عضلات صورت فلج شده و چین و چروک های آن برطرف می شود.
    بوتاکس چیست؟

    کاربرد بوتاکس چیست؟

    همان طور که در پاراگراف بالا اشاره شد، بوتاکس به عنوان یکی از بهترین روش های درمان چین و چروک محسوب می شود که طرفداران زیادی دارد. علاوه بر موارد ذکر شده، کاربرد بوتاکس شامل موارد زیر نیز هست:

    • درمان سر درد میگرنی
    • پیشگیری و درمان خطوط پنجه کلاغی در اطراف چشم
    • درمان قرینه شدن صورت
    • پیشگیری و درمان چین و چروک صورت
    • پیشگیری و درمان خط اخم
    • کاهش و از بین بردن خطوط گردن
    • درمان تعریق زیاد

    جالپرو چیست؟

    برای این که با تفاوت بوتاکس و جالپرو آشنا شوید؛ بهتر است که ابتدا به تعریف جالپرو بپردازیم. جالپرو یک ماده استریل قابل جذب است که در زیر پوست تزریق می گردد. با تزریق کردن این ماده زیر پوست شاهد پوستی شاداب و زیبا خواهید بود. در واقع عملکرد جالپرو بوتاکس روی پوست صورت بدین صورت است که پوست صورت را شفاف، شاداب و صاف می کند. به گونه ای که شاهد پوستی بدون چین و چروک و خطوط خواهید داشت.

    جالپرو چیست؟

    به طور کلی می توان گفت تزریق جالپرو به منظور آبرسانی بهتر پوست انجام می شود. به همین دلیل می توان گفت تزریق جالپرو بوتاکس یک روش چند منظوره است؛ به صورتی که تاثیر زیادی در کاهش چین و چروک و خطوط صورت دارد؛ همچنین تاثیر زیادی در شادابی و طراوت پوست دارد. علاوه بر این، با تزریق جالپرو می توان به بر طرف کردن ترک‌ های پوستی (استرچ مارک) و درمان جای جوش‌ و … کمک زیادی کرد.

    عملکرد تزریق جالپرو بوتاکس چگونه است؟

    در عضلات و بافت های پوست مواد مختلفی وجود دارد. یکی از ترکیبات اصلی بافت پوست صورت، فیبروپلاست ها هستند. با افزایش سن بافت های همبند فیبروپلاست قابلیت های خود را از دست می دهند. بنابراین برای بازیابی شادابی و طراوت پوست، از تزریق جالپرو استفاده می شود. جالپرو میزان زیادی اسید آمینه است که از تخریب شدن این بافت های همبند جلوگیری می کند.

    علاوه بر این، با تقویت کردن فیبروپلاست های پوست صورت باعث اتصال بهتر بافت های همبند پوست شده و پوست صورت ترمیم می شود. بدین صورت پس از تزریق جالپرو شاهد پوستی شفاف و شاداب و زیبا و جوان خواهید بود. یکی از ویژگی های دیگر جالپرو این است که در دو نوع کلاسیک و HMW وجود دارد.

    از نوع کلاسیک آن برای افراد جوان که چین و چروک کم تری دارند و صورت آن ها هنوز شادابی خود را از دست نداده، استفاده می شود. از نوع HMW برای افراد مسن که پوست آن ها به دلیل افزایش سن آسیب دیده و چین و چروک زیادی دارد، استفاده می شود.

    جالو بوتاکس چیست؟

    در ابتدای مقاله ذکر شد که بوتاکس و جالو بوتاکس به عنوان دو روش مجزا برای درمان چین و چروک و بهبود شادابی پوست صورت استفاده می شود. اما به طور کلی با یک دیگر تفاوت دارند. جالو بوتاکس مخلوطی  از جالپرو  + حدودا ۳/۱ بوتاکس است. بنابراین زمانی که مراجع برای انجام جالو بوتاکس به کلینیک پوست ایران مشاهده می کنند، ابتدا باید پزشک تشخیص دهد که از کدام یک از انواع بوتاکس و جالپرو باید استفاده شود.

    به طور کلی عملکرد و تاثیر اصلی جالو بوتاکس برای جوانسازی و رفع چین ‌و ‌چروک پوست صورت است. تفاوت اصلی جالو بوتاکس و بوتاکس این است که می توانید عضلات صورت خود را پس از تزریق حرکت دهید. در صورتی که پس از تزریق بوتاکس چون عضلات صورت فلج می شود، دیگر نمی توان عضلات را حرکت داد.

    جالو بوتاکس چیست؟

    در واقع تفاوت این اثر گذاری به این دلیل است که در تزریق جالو بوتاکس  ۱ سی سی از جالو پرو کلاسیک آماده شده و به همراه ۲۰  واحد بوتاکس ۵۰۰  واحدی در یک سرنگ ریخته می شود. در برخی موارد نیز هر ۳  سی سی جالو پرو کلاسیک را با  ۶۰ واحد بوتاکس ترکیب می شود. سپس به صورت بیمار تزریق می گردد.

    این میزان از ترکیب دو ماده برای افرادی که میزان چین و چروک پوست صورت آن ها زیاد است و مسن هستند، پیشنهاد و انجام می شود. اما نکته مهم این است که این روش ممکن است کمی ریسک داشته باشد. به همین دلیل حتما باید توسط پزشک متخصص انجام شود.

    ویژگی جالو بوتاکس چیست؟

    با توجه به تعاریف ذکر شده در مورد جالو بوتاکس می توان گفت که این روش دارای ویژگی های منحصر به فردی است. به  همین دلیل پزشک متخصص پوست و مو، در کلینیک پوست و مو ایران تشخیص می دهد که این روش برای چه افرادی و با چه شرایطی مناسب است. از جمله مهم ترین ویژگی های جالو بوتاکس می توان موارد زیر را نام برد:

    • امکان تزریق جالو بوتاکس در تمامی نواحی پوست صورت وجود دارد. در صورتی که ژل بوتاکس را نمی توان در همه نواحی پوست صورت تزریق کرد.
    • امکان تزریق جالو بوتاکس برای افرادی که به ترکیبات بوتاکس حساسیت دارند، وجود دارد.
    • تزریق جالوبوتاکس تاثیر زیادی در رفع چین و چروک دارد.
    • تزریق جالو بوتاکس باعث تحریک کلاژن سازی و بهبود آبرسانی پوست می شود.
    • در مقایسه با تزریق بوتاکس و جالپرو ماندگاری طولانی تری دارد.

    تفاوت بین تزریق بوتاکس و جالوبوتاکس

    افزایش تعداد روش های جوانسازی پوست صورت به گونه ای است که برخی از مراجعین زمان انتخاب روش جوانسازی مردد می شوند و در مورد تفاوت بین تزریق بوتاکس و جالوبوتاکس می پرسند.

    تفاوت این دو روش این است که در بوتاکس صورت عضلات فرد برای مدتی نسبتا طولانی فلج می شود و فرد زمان صحبت کردن، اخم کردن و … نمی تواند عضلات صورت خود را تکان دهد. در صورتی که جالوبوتاکس عضلات صورت را فلج نمی کند و بیشتر خاصیت جوانسازی دارد.

    عملکرد تزریق جالپرو بوتاکس چگونه است؟
    بدین صورت که این روش نه تنها باعث رفع چین و چروک می شود، بلکه تاثیر زیادی در جوانسازی پوست نیز دارد. یکی از تفاوت های دیگر بوتاکس و جالوبوتاکس این است که جالوبوتاکس را می توان به کل صورت تزریق کرد. اما بوتاکس صرفا به برخی از نقاط صورت که دارای چین و چروک است، تزریق می شود.

    کیفیت و ماندگاری بوتاکس و جالوبوتاکس

    یکی از تفاوت های اصلی بوتاکس و جالوبوتاکس در کیفیت و ماندگاری آن ها است. به طور کلی می توان گفت که مدت زمان ماندگاری بوتاکس با توجه به انجام مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس، عمق تزریق، برند بوتاکس و … بین ۵ تا ۸ ماه خواهد بود.

    در صورتی که مدت زمان ماندگاری جالوبوتاکس در صورتی که مراقبت های آن را به صورت صحیح انجام شود، همچنین در صورتی که در کلینیک پوست و مو معتبر اقدام به تزریق نمایید، مدت زمان ماندگاری آن ۶ تا ۷ ماه خواهد بود.

    بوتاکس و جالوبوتاکس: کاربردها و نتایج آن‌ ها

    یکی از تفاوت های شایع دیگر که باعث تفاوت در انتخاب بوتاکس و جالوبوتاکس است، کاربردها و نتایج آن ها با یک دیگر است. یکی از مهم ترین تفاوت های بوتاکس و جالوبوتاکس این است که نتیجه بوتاکس و جالوبوتاکس نیز با هم متفاوت است.

    نتیجه بوتاکس پس از ۴ تا ۷ روز مشخص خواهد شد. در صورتی که نتیجه تزریق جالو بوتاکس پس از ۶ روز نمایان می شود. علاوه بر این، کاربرد اصلی بوتاکس موارد مختلف زیادی است که به شرح زیر است:

    • درمان میگرن
    • درمان تعریق زیاد
    • پیشگیری و درمان خطوط چین و چروک های ریز یا عمیق
    • درمان و رفع خط اخم
    • پیشگیری و درمان خطوط پنجه کلاغی

    از جمله مهم ترین کاربردهای جالوبوتاکس نیز می توان موارد زیر را نام برد:

    • رفع چین و چروک همه قسمت های صورت
    • قابل استفاده برای تزریق در همه نواحی صورت
    • مناسب برای افرادی که به مواد بوتاکس حساسیت دارند.
    • تحریک کلاژن سازی
    • افزایش خاصیت ارتجاعی پوست

    کاربردهای جالوبوتاکس

    مزایا و معایب بوتاکس و جالوبوتاکس

    داشتن صورتی صاف و بدون چین و چروک تاثیر زیادی در افزایش زیبایی چهره و جوان تر نشان دادن صورت دارد. به همین دلیل افرادی که به زیبایی و جوانسازی صورت خود اهمیت می دهند، با توجه به تشخیص و تجویز پزشک متخصص پوست اقدام به انجام و تزریق بوتاکس یا جالوبوتاکس می کنند. هر کدام از این روش ها مزایای خاص خود را دارد که به شرح زیر است:

    مزایای بوتاکس شامل رفع چین و چروک به صورت نسبتا طولانی، قرینه کردن دو طرف صورت، عدم نیاز به بستری شدن در بیمارستان، قیمت مقرون به صرفه، دوره نقاهت کوتاه مدت، داشتن مراقبت های آسان، و … است. این روش در برخی موارد معایبی هم دارد که شامل کبودی، قرمزی، درد، ضعیف شدن عضلات، افتادگی ابرو، افتادگی پلک و … است.

    در برخی موارد نیز پزشک تزریق جالو بوتاکس را پیشنهاد می کند که مزایای مختلف و منحصر به فردی دارد، از جمله:

    • ماندگاری طولانی مدت
    • جوانسازی صورت
    • رفع چین و چروک ها
    • افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و بهبود روند کلاژن سازی
    • عدم فلج شدن عضلات

    از طرفی باید گفت که جالوبوتاکس معایبی هم دارد که به شرح زیر است:

    • کبودی و تورم
    • خونریزی خفیف
    • نیاز به مراقبت کم

    بوتاکس و جالوبوتاکس: کدام را انتخاب کنم؟

    یکی از چالش های مهمی که برخی افراد برای انتخاب روش جوانسازی با آن روبرو هستند، این است که بین جالوبوتاکس و بوتاکس کدام را انتخاب کنم؟ به طور کلی انتخاب روش جوانسازی مناسب صرفا به عهده و با تشخیص پزشک صورت می گیرد. چون با وجود این که هر دو روش باعث جوانسازی پوست صورت و بهبود چین و چروک ها می شود؛ اما عملکرد آن ها با یک دیگر متفاوت است.

    برای مثال تزریق بوتاکس تاثیری فوری دارد و در عرض چند روز رفع چین و چروک ها را می توانید مشاهده کنید. در صورتی که پس از تزریق جالوبوتاکس خاصیت ارتجاعی پوست تقویت شده و پوست مجددا شروع به کلاژن سازی می کند.

    بوتاکس و جالوبوتاکس کدام را انتخاب کنم؟

    تفاوت در ماندگاری بین بوتاکس و جالوبوتاکس

    در مورد مدت زمان ماندگاری بوتاکس و جالوبوتاکس نیز می توان گفت که ماندگاری بوتاکس بین ۳ تا ۸ ماه خواهد بود. اما مدت ماندگاری جالوبوتاکس ۶ ماه خواهد بود. با این تفاوت که می توان جالوبوتاکس را به همه قسمت های صورت تزریق کرد و کاربرد آن بیشتر است.

    اما نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که پس از تزریق بوتاکس و همچنین پس از تزریق جالو بوتاکس لازم است که مراقبت های لازم را به بهترین نحو انجام دهید تا ماندگاری آن افزایش یابد.

    آیا بوتاکس یا جالوبوتاکس برای درمان رفع چین و چروک دور چشم مناسب است؟

    بله. اما نکته مهمی که برای انتخاب بوتاکس و جالوبوتاکس وجود دارد این است که باید ابتدا توسط پزشک متخصص پوست در کلینیک پوست و مو ایران معاینه شوید تا روش مناسب برای رفع چین و چروک را انتخاب و پیشنهاد کند.

    به طور کلی می توان بوتاکس و جالوبوتاکس را می توان دور چشم تزریق کرد. اما لازم است که این کار صرفا باید توسط پزشک متخصص پوست و در کلینیک پوست انجام شود. در تزریق بوتاکس صرفا می توان خطوط ریز و پنجه کلاغی دور چشم را می توان رفع و درمان کرد.

    سوالات متداول تفاوت بوتاکس و جالوبوتاکس

    ۱- هزینه بوتاکس و جالوبوتاکس با هم متفاوت است؟

    بله. برای استعلام دقیق بوتاکس و جالوبوتاکس باید به صورت حضوری به کلینیک ایران مراجعه نمایید.

    ۲- بهترین کلینیک پوست برای تزریق بوتاکس و جالوبوتاکس کجاست؟

    در کلینیک پوست و مو ایران کلیه خدمات جوانسازی و تزریق بوتاکس و جالوبوتاکس با بهترین برندها انجام می شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    تیم نویسندگی کلینیک ایرانمشاهده نوشته ها

    Avatar for تیم نویسندگی کلینیک ایران

    این مقاله به کوشش مدیریت و اعضای تیم کلینیک ایران تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش اعضا، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *