بوتاکس صورت

  • بوتاکس صورت

    داشتن صورتی صاف و بدون چین و چروک یکی از مهم ترین فاکتورهای تاثیر گذار در جوان تر نشان دادن چهره می شود. به همین دلیل افرادی که به زیبایی چهره خود اهمیت می دهند، در صورت مشاهده اولین چین و چروک ها اقدام به تزریق بوتاکس می کنند.

    در واقع نکته مهم برای انتخاب بهترین زمان تزریق بوتاکس نیز این است که قبل از عمیق شدن چین و چروک ها اقدام به تزریق کنید. چون با این کار نه تنها تاثیر تزریق بوتاکس بیشتر خواهد بود، بلکه تاثیر زیادی در جلوگیری از افزایش چین و چروک ها در سنین بالاتر دارد.

    بوتاکس صورت با وجود این که یک روش موثر و مفید برای درمان چین و چروک ها است، اما هنوز هم برخی از مراجعین کلینیک پوست و مو ایران در این مورد سوالاتی دارند که در ادامه این مقاله به پاسخ دادن سوالات متداول روش بوتاکس صورت می پردازیم.

    آیا بوتاکس باعث چاقی صورت می شود؟

    به طور کلی و علمی خیر. اما با توجه به این که تزریق بوتاکس باعث پٌر شدن و فلج شدن عضلاتی که دارای چین و چروک بوده اند، می شود، در نگاه اول ممکن است برخی افراد تصور کنند که بوتاکس باعث چاقی و پر شدن صورت می شود.

    در صورتی که بوتاکس صرفا با فلج کردن عضلات صورت، صرفا چین و چروک ها را برطرف و درمان می کند. به همین منظور برای درمان چین و چروک اطراف چشم، پیشانی، دور لب، روی بینی و خط اخم بین دو ابرو بوتاکس صورت پیشنهاد می شود.

    آناتومی صورت برای تزریق بوتاکس

    یکی از مهم ترین ویژگی هایی که باعث افزایش رضایت مراجعین و بیماران زمان تزریق می شود، تشخیص و شناخت دقیق آناتومی صورت برای تزریق بوتاکس است. به همین دلیل همواره توصیه می شود که برای تزریق بوتاکس صورت صرفا نزد پزشکان متخصص بروید.

    آناتومی صورت برای تزریق بوتاکس

    پزشکان متبهر و با تجربه با آناتومی صورت آشنا هستند و بر اساس آناتومی چهره هر فرد اقدام به تزریق بوتاکس در نقاط مورد نیاز صورت می کنند. با شناخت آناتومی صورت نه تها تاثیر زیادی در بهبود تزریق بوتاکس و برطرف شدن چین و چروک ها دارد؛ بلکه پزشک با شناخت آناتومی صورت هر فرد می تواند نقاط مهم برای تزریق بوتاکس را به صورت صحیح تر انتخاب کند.

    کدام قسمت های صورت بوتاکس می شود؟

    به طور معمول با افزایش سن و کاهش میزان کلاژن سازی در پوست، همه قسمت های صورت دچار افتادگی شده و شاهد چین و چروک خواهید بود. اما برای برطرف کردن چین و چروک های همه قسمت های صورت تزریق بوتاکس توصیه و انجام نمی شود.

    بلکه در برخی موارد تزریق مواد بوتاکس به عضلات برخی از قسمت های صورت نه تنها باعث زیبایی نمی شود، بلکه با بی حس شدن آن عضلات صورت دچار بی حسی و خشکی شدید شده و دچار مشکل خواهید شد. بنابراین می توان گفت که صرفا قسمت های زیر را می توان بوتاکس تزریق کرد:

    1. دور چشم ها
    2. خط اخم
    3. پیشانی
    4. خطوط اطراف دهان
    5. خطوط بین ابروها

    آیا بوتاکس برای صورت ضرر دارد؟

    خیر. برای این که بهتر با عملکرد و تاثیر بوتاکس آشنا شوید می توان گفت که در این روش سمی به نام سم بولوتونیوم به قسمت هایی از صورت که دچار چین و چروک های سطحی یا عمیق است، تزریق می شود. این سم با وارد شدن و نفوذ کردن به لایه میانی پوست پس از گذشت ۱ هفته الی ۱۰ روز باعث فلج شدن آن عضلات و برطرف شدن چین و چروک ها خواهد شد.

    به طور کلی مدت زمان ماندگاری بوتاکس با توجه به برند مورد استفاده، عمق تزریق بوتاکس، میزان چین و چروک ها وتاثیر پذیری پوست صورت هر فرد بین ۳ تا ۸ ماه خواهد بود. بنابراین می توان گفت به طور کلی در صورتی که به سم بولوتونیوم موجود در بوتاکس حساسیت نداشته باشید، بوتاکس برای ضورت ضرری نخواهد داشت.

    آیا بوتاکس باعث لک صورت می شود؟

    خیر. ماده سم بولوتیونوم موجود در بوتاکس طبق بررسی های انجام شده نه تنها با بدن انسان سازگاری دارد و به آن آسیبی نمی رساند؛ بلکه تاکنون گزارشی مبنی بر ایجاد لک صورت پس از تزریق بوتاکس مشاهده و گزارش نشده است.

    آیا بوتاکس باعث لک صورت می شود؟

    اما به طور کلی توصیه می شود برای این که عوارض بوتاکس را تجربه نکنید، تزریق بوتاکس را صرفا در کلینیک های معتبر و توسط پزشک متخصص و با تجربه انجام دهید. همچنین رعایت مراقبت های لازم پس از تزریق بوتاکس نیز تاثیر زیادی در جلوگیری از بروز عوارض مختلف پس از تزریق نیز دارد.

    بوتاکس صورت چگونه انجام می شود؟

    برای انجام و تزریق بوتاکس در سعادت آباد ابتدا لازم است که توسط متخصص پوست و زیبایی در کلینیک زیبایی پوست ایران معاینه شده تا پزشک از میزان عمق چین و چروک ها، سن، آناتومی چهره و … مطلع شود.

    پس از آن در صورتی که به میزان بیشتری ماده بوتاکس نیاز باشد، پزشک میزان لازم را آماده کرده و سپس نواحی که باید تزریق انجام شود، و با کمک و نظر بیمار مشخص می کند. پس از آن با توجه به عمق چروک ها میزان مناسب ماده بوتاکس داخل لایه میانی پوست به آرامی تزریق شده و محل را به مدت چند ثانیه به آرامی ماساژ می دهد. در برخی موارد در صورتی که بیمار دردی احساس نکند، از بی حسی موضعی نیز استفاده می شود.

    بهترین برند برای بوتاکس صورت

    یکی از مهم ترین سوالاتی که بیماران و مراجعین قبل از تزریق بوتاکس به خوبی در مورد آن تحقیق می کنند، انتخاب بهترین برند برای بوتاکس صورت است. به طور کلی شرکت های مختلفی در سراسر دنیا انواع برندهای بوتاکس را با ویژگی ها و مزایای مختلفی تولید می کنند. اما در نهایت پزشک و بیمار با توافق و نظر قطعی و علمی پزشک متخصص پوست، تصمیم می گیرد که کدام یک از برندها را برای بوتاکس صورت انتخاب کند.

    از جمله بهترین برندها برای بوتاکس صورت می توان موارد زیر را معرفی کرد:

    1.  برند مسپورت Masport
    2. برند زئومین  Xeomin
    3. برند ژوو
    4. برند دیسپورت  Dysport
    5. برند نورونوکس  Neuronox
    6. برند کنیتوکس
    7. برند آزالور
    8. برند درماتوکس

    چه زمانی بعد از بوتاکس صورت را بشوییم؟

    یکی از مهم ترین مراقبت ها بعد از تزریق بوتاکس که توسط پزشک توصیه می شود تا رعایت کنید، زمان شستن صورت است. به طور کلی توصیه می شود ۸ الی ۱۰ ساعت پس از تزریق بوتاکس به هیچ وجه صورت خود را حتی با آب سرد هم نشویید.

    پس از آن نیز در صورتی که حتما برای نماز خواندن می خواهید وضو بگیرید، آب ولرم و تقریبا سرد به صورت خود بزنید. مراقب باشید که زمان دست کشیدن به صورت به هیچ وجه فشاری روی صورت وارد نشود. همچنین تا ۲۴ ساعت استحمام نکنید پس از آن نیز سر خود را داخل آب فرو نبرید تا آب به صورت مستقیم با صورتتان برخورد کند.

    آیا بوتاکس صورت عوارض دارد؟

    به طور کلی خیر. اما در صورتی که تزریق بوتاکس را در کلینیک های نا معتبر و نزد پزشکان بی تجربه و با استفاده از برندهای نا معتبر و بی کیفیت انجام دهید، ممکن است عوارض مختلفی را تجربه کنید.

    به طور کلی برخی از بیماران ممکن است پس از تزریق بوتاکس صورت با عوارضی مانند کبودی، تورم، و احساس گرم شدن در نواحی مختلف صورت را تجربه کنند که این عوارض بسیار زود گذر است و به سرعت برطرف می شود.

    علاوه بر این، نکته مهم دیگری که باید برای جلوگیری از عوارض بوتاکس مد نظر داشته باشید، رعایت مراقبت های لازم بعد از تزریق است که تاثیر زیادی در جلوگیری از بروز عوارض بوتاکس دارد.

    آیا بوتاکس صورت دائمی است؟

    خیر. همان طور که در پاراگراف های بالاتر هم ذکر شد، ماده سم بولوتیونوم موجود در بوتاکس باعث فلج شدن عضلات صورت برای مدت زمان موقتی خواهند شد. با توجه به میزان عمق چروک ها، سن فرد، نوع برند بوتاکس، میزان عمق تزریق و همچنین نظر و تبهر پزشک متخصص پوست و مو، میزان ماندگاری تاثیر بوتاکس برای هر فرد متفاوت خواهد بود.

    به طور معمول مدت زمان ماندگاری تزریق بوتاکس صورت بر اساس عوامل ذکر شده بین ۳ تا ۸ ماه خواهد بود. در برخی موارد رعایت مراقبت های لازم پس از تزریق تاثیر زیادی در افزایش مدت زمان ماندگاری نیز دارد.

    آیا بوتاکس صورت دائمی است؟

    آیا بوتاکس صورت درد دارد؟

    طبق بررسی های انجام شده بیماران بسیار محدودی از درد بوتاکس صورت شکایت داشته اند. در واقع حین تزریق از یک سوزن بسیار ظریف و کوچک برای تزریق استفاده می شود که باعث احساس درد شدیدی برای بیماران و مراجعین نمی شود. بدین صورت که می توان گفت این درد قابل تحمل است و به سرعت برطرف می شود.

    اما در صورتی که برخی از بیماران احساس خوشایندی ندارند یا از تزریق بوتاکس هراس دارند، پزشک مقدار کمی داروی بی حسی روی نقاط مختلف صورت بیمار استعمال می کند. با این کار درد بیمار حین تزریق تا حد زیادی کاهش می یابد و دردی را احساس نمی کند.

    بوتاکس برای لاغری صورت

    یکی از مشکلاتی که برخی از خانم ها برای درمان آن به کلینیک های پوست و مو مراجعه می کنند، لاغر و عضلانی شدن صورت است. به همین دلیل در این روش لازم است که پزشک متخصص پوست ماده بوتاکس را به عضلات  ماستر تزریق می کند.

    این نوع تزریق کردن باعث کاهش یافتن و کم شدن حجم عضلات صورت و لاغر شدن آن می شود. این روش برای افرادی پیشنهاد می شود که گونه ها و پیشانی خیلی برجسته ای دارند و به صورت معمول فرم صورت آن ها درشت و چاق است.

    نحوه تزریق بوتاکس صورت

    نحوه تزریق بوتاکس صورت بدین صورت است که ابتدا توسط پزشک متخصص پوست در کلینیک زیبایی معاینه خواهید شد تا سطح و میزان چین و چروک ها بررسی شود. همچنین زمان تزریق پزشک از شما می خواهد که به صورت عمیق اخم کنید یا لبخند بزنید تا میزان عمیق شدن چین و چروک ها مشخص شود.

    نحوه تزریق بوتاکس صورت

    پس از آن با استفاده از مدادهای مخصوص و بر اساس آناتومی چهره هر فرد، قسمت هایی که باید تزریق انجام شود را مشخص می کند. سپس میزان لازم ماده بوتاکس برای بوتاکس آماده شده و به نقاط مورد نظر تزریق انجام می شود.

    قیمت انواع بوتاکس صورت

    به طور کلی قیمت مشخصی در مورد انواع بوتاکس صورت تعیین نمی شود. بلکه تعیین قیمت بوتاکس صورت به موارد زیر بستگی دارد:

    1. میزان عمیق بودن چین و چروک ها
    2. نوع برند بوتاکس
    3. میزان مهارت و تجربه پزشک متخصص
    4. محل و موقعیت جغرافیایی کلینیک زیبایی یا مطب پزشک
    5. سن فرد
    6. میزان بوتاکس لازم برای تزریق

    برای مشخص شدن قیمت دقیق بوتاکس صورت لازم است که ابتدا توسط پزشک متخصص پوست معاینه شده و همچنین برند مورد نظر را برای بوتاکس انتخاب و مشخص کنید.

    روش بوتاکس طبیعی صورت

    با توجه به افزایش اهمیت زیبایی صورت، روش های مختلفی برای برطرف کردن چین و چروک های صورت و بوتاکس کردن طبیعی آن توسط برخی افراد پیشنهاد و توصیه می شود. به طور کلی یکی از بهترین روش های بوتاکس طبیعی صورت، جلوگیری از اخم کردن به صورت مداوم و طبق عادت و خندیدن با چشم و عضلات صورت است.

    علاوه بر این، یکی از متداول ترین روش های بوتاکس طبیعی صورت که توسط پزشکان متخصص پوست نیز تایید شده، یوگا و ورزش های مرتبط با صورت است که با انجام مداوم آن ها شاهد کاهش چین و چروک ها و بوتاکس طبیعی صورت خواهید بود.

    بوتاکس چه تاثیری روی صورت دارد؟

    تا این قسمت از مقاله با عملکرد کلی بوتاکس و تاثیری که روی پوست صورت دارد، آشنا شدید. بنابراین به طور کلی می توان گفت مهم ترین تاثیر بوتاکس صورت در درمان و از بین بردن چین و چروک های سطحی و نسبتا عمیق صورت است.

    همچنین در صورتی که با مشاهده اولین چین و چروک ها به پزشک مراجعه کنید، می توانید از عمیق تر شدن چروک ها جلوگیری کنید. یکی از تاثیرات دیگر تزریق بوتاکس صورت جلوگیری و درمان تعریق بیش از حد صورت است.

    بوتاکس برای عرق صورت

    تزریق بوتاکس صورت علاوه بر کاهش میزان چین و چروک های صورت، کاربردهای دیگری نیز دارد. یکی از بهترین کاربردهای دیگر بوتاکس برطرف کردن و درمان عرق صورت است. چرا که عرق کردن بیش از حد صورت یکی از دغدغه های مهم برخی از افراد و به ویژه افرادی است که ساعات زیادی از روز را در بیرون از منزل کار و فعالیت می کنند.

    در این روش بوتاکس به غدد عرق موجود در صورت تزریق می شود و در نتیجه پس از مدتی شاهد کاهش میزان تعریق در صورت خود خواهید بود.

    انواع ژل بوتاکس صورت

    برندها و انواع مختلف ژل بوتاکس صورت تاثیرات مختلفی در میزان ماندگاری و میزان کیفیت تزریق بوتاکس برای کاهش چین و چروک ها یا سایر مشکلات دیگر دارند. بنابراین می توانید با توجه به بودجه خود و میزان چین و چروک های موجود در چهره و صورت خود و همچنین با تجویز پزشک متخصص پوست بهترین نوع ژل بوتاکس صورت را انتخاب کنید.

    به طور کلی از جمله بهترین انواع ژل بوتاکس صورت که به تایید وزارت بهداشت نیز رسیده می توان موارد زیر را نام برد:

    1. آزالور (Azzalure)
    2. نورونوکس (Neuronox)
    3. کنیتوکس

    انواع ژل بوتاکس صورت

    آیا بوتاکس باعث جوش صورت می شود؟

    به طور معمول تزریق بوتاکس صورت باعث ایجاد آکنه برای همه افراد نمی شود. اما برخی افراد نیز به دلیل حساسیت داشتن به ماده بوتاکس ممکن است برای مدتی در ناحیه پیشانی خود میزان کمی جوش و آکنه را تجربه کنند.

    علاوه بر این موارد مختلف دیگری نظیر دستکاری کردن محل تزریق، و استفاده از برخی از کرم های موضعی و داروهای ضد التهاب موضعی که پس از استفاده کردن و استعمال روی صورت فرد شسته و تمیز نمی شود، نیز ممکن است برای برخی افراد باعث جوش صورت شود.

    آیا بوتاکس باعث فلجی صورت می شود؟

    در صورتی که بوتاکس به نواحی حساس صورت و به صورت اشتباه توسط پزشکان کم تجربه و غیر معتبر انجام شود، ممکن است باعث فلج شدن موقت صورت شود.

    در برخی مواقع نیز در صورتی که فرد مراقبت های پس از تزریق بوتاکس را به درستی انجام ندهد، ممکن است مقداری از فلجی و بی حسی عضلات صورت تا آخر عمر یا مدت بسیار طولانی ماندگار شود.

    در واقع به همین دلیل تمرکز روی انتخاب کلینیک پوست و زیبایی و پزشک معتبر و با کیفیت اهمیت زیادی در جلوگیری از بروز عوارض مختلف دارد.

    سوالات متداول بوتاکس صورت

    • قیمت تزریق بوتاکس صورت چقدر است؟

    برای آشنایی با هزینه تزریق بوتاکس قسمت های مختلف صورت می توانید با کلینیک پوست و مو ایران تماس بگیرید.

    • بهترین کلینیک تزریق بوتاکس کجاست؟

    کلینیک ایران به منظور حفظ رضایت مراجعین محترم از بهترین برندهای معتبر بوتاکس و با تایید پزشک متخصص پوست استفاده می کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    تیم نویسندگی کلینیک ایرانمشاهده نوشته ها

    Avatar for تیم نویسندگی کلینیک ایران

    این مقاله به کوشش مدیریت و اعضای تیم کلینیک ایران تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش اعضا، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *