نواحی ممنوع برای تزریق بوتاکس

  • نواحی منع تزریق بوتاکس

    اهمیت دادن به زیبایی و جلوگیری کردن از بروز مشکلات پوستی مختلف امروزه در مقایسه با گذشته، بیشتر شده است. به گونه ای که حتی جوانان هم از سنین پایین به منظور جلوگیری از ایجاد چین و چروک در پوست و نمایان شدن نشانه های پیری روش های مختلفی را انجام می دهند.

    یکی از نشانه ها و علائم پیری پوست که همه ما معمولا از سن ۲۵ سالگی به بعد شاهد آن هستیم، چین و چروک در قسمت های مختلف صورت است. در صورتی که با انجام و رعایت مراقبت های لازم می توان میزان چین و چروک ها را کاهش داد یا به طور کامل برطرف کرد.

    یکی از بهترین روش ها تزریق بوتاکس است. این روش امروزه به عنوان یکی از بهترین روش های موثر در کاهش چین و چروک شناخته می شود و طرفداران زیادی دارد. در این روش پس از تزریق بوتاکس به نقاط و نواحی مورد نظر در صورت، این عضلات به صورت موقت فلج شده و دیگر حرکت نمی کنند.

    آیا تزریق بوتاکس در همه قسمت های صورت مجاز است؟

    بنابراین به صورت موقت و در یک بازه زمانی بین ۶ تا ۸ ماه تزریق بوتاکس تاثیر می گذارد و چین و چروک ها را از بین می برد. به طور کلی امکان تزریق بوتاکس در همه نواحی و قسمت های صورت ممکن است وجود نداشته باشد. به همین منظور در ادامه این مقاله به بررسی مهم ترین نواحی منع تزریق بوتاکس می پردازیم.

    آیا تزریق بوتاکس در همه قسمت های صورت مجاز است؟

    به طور کلی تزریق بوتاکس عارضه یا مشکلی خاصی به همراه ندارد. اما تزریق آن در همه جای صورت پیشنهاد نمی شود. در واقع دلیل منع شدن تزریق بوتاکس در همه قسمت های صورت این است که  عضلات منطقه تزریق مورد نظر فلج میشود. بنابراین نمی توانید آن عضلات را به خوبی منقبض کنید و ممکن است این موضوع آزار دهنده باشد. به همین دلیل توصیه می شود تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا با مهم ترین نواحی منع تزریق بوتاکس آشنا شوید.

    چه نقاطی از بدن یا صورت را نمی توان بوتاکس کرد؟

    به آن دسته از نقاط و قسمت های بدن یا صورت که نمی توان آن را بوتاکس کرد، منطقه ممنوعه گفته می شود. طبق بررسی های انجام شده این نقاط به دلیل حساس یا ظریف بودن عضلات تحمل تزریق را ندارند و ممکن است باعث آسیب رسیدن به بدن شوند. از جمله مهم ترین نواحی منع تزریق بوتاکس می توان موارد زیر را نام برد:

    • روی ابروها

    با وجود این که معمولا بیشترین میزان چین و چروک ها روی ابروها دیده می شود، اما تزریق بوتاکس بر روی ابروها امکان پذیر و مناسب نیست. چون در صورت تزریق اشتباه ممکن است ابروها دچار افتادگی شده و زیبایی طبیعی اولیه خود را از دست دهند.

    • روی پلک های بالا و پایین چشم

    همان طور که می دانید پلک های بالا و پایین چشم بسیار ظریف و حساس هستند. به همین دلیل به هیچ وجه تزریق بوتاکس در این نواحی حتی با وجود زیاد بودن چین و چروک ها پیشنهاد نمی شود. هر گونه تزریق اشتباه در این نواحی صورت باعث آسیب رسیدن به بافت پلک ها و حتی افتادگی پلک بالا می شود.

    • زیر دو سوراخ بینی

    یکی از نقاط دیگری که با افزایش سن دچار چین و چروک می شود، اطراف بینی و نزدیک چشم ها است. اما تزریق بوتاکس زیر دو سوراخ بینی توسط پزشک متخصص در کلینیک پوست و مو پیشنهاد نمی شود. چون منقبض شدن و فلج شدن عضلات این قسمت باعث می شود که در غذا خوردن و صحبت کردن و … مشکل داشته باشید.

    • دو طرف لب ها

    یکی از نواحی دیگری که منع تزریق بوتاکس دارد، دو طرف لب ها است. همان طور که در ابتدای مقاله ذکر شد، بوتاکس در هر قسمتی که تزریق شود آن ناحیه به صورت موقت فلج می شود. اما همان طور که می دانید ما در طول شبانه روز با لب ها صحبت می کنیم، غذا می خوریم و … . بنابراین پس از فلج شدن عضلات این نواحی، منقبض کردن لب ها و صحبت کردن و غذا خوردن دشوار خواهد بود.

    • زیر لب پایین

    چانه و زیر لب پایین نیز یکی از نواحی دیگری است که با افزایش سن و به مرور دچار چین و چروک می شود. اما تزریق بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک و کاهش میزان این نشانه ها راه مناسبی نیست. چون عضلات زیر لب پایین با افزایش سن بی حس و فلج می شوند و این موضوع آزار دهنده است.

    • روی گونه ها

    برخی از مراجعین تصور می کنند که امکان تزریق بوتاکس روی گونه ها و برای درمان افتادگی گونه وجود دارد. در صورتی که اینگونه نیست و تزریق بوتاکس برای فرم دادن به گونه ها، کاهش چین و چروک در این قسمت یا بالا رفتن گونه ها پیشنهاد نمی شود.

    روش های جایگزین جوانسازی پوست به جای تزریق بوتاکس

    خوشبختانه با رشد و پیشرفت در صنایع مختلف و به ویژه صنعت پزشکی امکان انجام سایر روش های جوانسازی برای مراجعین وجود دارد. بنابراین زمانی که در نواحی مختلف صورت مانند زیر لب ها، روی گونه ها و اطراف پلک های چشم چین و چروک های زیادی مشاهده کردید، صرفا تزریق بوتاکس پیشنهاد نمی شود. بلکه می توانید سایر روش های جایگزین را برای جوانسازی پوست خود انجام دهید.

    از جمله بهترین روش های مناسب برای جوانسازی پوست می توان موارد زیر را نام برد:

    • تزریق ژل

    در این روش از ژل های مناسب مانند هیالورونیک اسید و سایر ژل هایی که باعث تحریک شدن و افزایش تولید میزان کلاژن می شود، استفاده می گردد. امکان تزریق ژل های مختلف از جمله ژل فیلر در نواحی مختلف صورت مانند روی گونه ها، اطراف لب، روی چانه، و حتی زیر چشم وجود دارد. چون با تزریق فیلر این نواحی پر می شود.

    • هایفوتراپی

    یکی از بهترین روش های دیگر جوانسازی پوست که طرفداران زیادی دارد، هایفوتراپی است. در این روش با استفاده از دستگاه مخصوص، امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا روی پوست تابیده می شود. این روش به عنوان یکی از بهترین روش های درمان چین و چروک محسوب می شود و می توان از آن برای درمان چین و چروک گردن و صورت استفاده کرد.

    هایفوتراپی جایگزین بوتاکس

    • لیفتنگ صورت

    یکی از روش های رایج دیگر برای جوانسازی پوست، لیفتینگ صورت است. این روش در بهترین کلینیک های پوست و مو مانند کلینیک ایران و با توجه به تشخیص پزشک انجام می شود. لیفت صورت برای بیمارانی پیشنهاد و انجام می شود که در سن میانسالی هستند و چین و چروک صورت آن ها زیاد است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    تیم نویسندگی کلینیک ایرانمشاهده نوشته ها

    Avatar for تیم نویسندگی کلینیک ایران

    این مقاله به کوشش مدیریت و اعضای تیم کلینیک ایران تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش اعضا، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *