نواحی تزریق بوتاکس صورت

  • نواحی تزریق بوتاکس صورت

    با افزایش سن و کاهش میزان کلاژن سازی در پوست یکی از مهم ترین مشکلاتی که در پوست ایجاد می شود، چین و چروک است. این مشکل با افزایش سن، داشتن عادات غلط در صحبت کردن، عدم استفاده از عینک آفتابی، کلاه نقاب دار و عدم استفاده از کرم ضد آفتاب و … تشدید می یابد. به گونه ای که ممکن است در میانسالی شاهد افزایش چین و چروک ها و عمیق تر شدن آن ها باشید.

    به همین دلیل استفاده از روش های جوانسازی پوست، از سنین پایین و به ویژه جوانی پیشنهاد می شود. یکی از بهترین روش های بسیار موثر تزریق بوتاکس است.در این روش به نواحی مختلف صورت که دارای چین و چروک زیادی است، با تشخیص پزشک، بوتاکس تزریق می شود. سپس با گذشت ۱ الی ۲ هفته شاهد صاف و باز شدن چروک های صورت خواهید بود.

    مهمترین نواحی تزریق بوتاکس در صورت

    به طور کلی تزریق بوتاکس برای درمان و از بین بردن چین و چروک برخی از قسمت های صورت پیشنهاد می شود که در ادامه مقاله به معرفی مهم ترین نواحی تزریق بوتاکس می پردازیم.

    آیا می توان بوتاکس را می توان در همه نواحی صورت تزریق کرد؟

    یکی از مهم ترین مشکلات شایعی که همه ما به دلایل مختلف با آن روبرو هستیم، بروز چین و چروک در نواحی مختلف صورت است. یکی از مهم ترین دلایل شایع ایجاد چین و چروک در نواحی مختلف صورت، عدم استفاده از کرم های مراقبتی و خشک شدن (دهیدراته شدن) پوست صورت است.

     

    به همین دلیل سوال مراجعینی که به کلینیک پوست و مو از جمله کلینیک زیبایی ایران مراجعه می کنند، این است که می توان بوتاکس را در همه نواحی صورت تزریق کرد؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا بهتر است که با عملکرد تزریق بوتاکس و تزریق آن آشنا شوید.

    بوتاکس با استفاده از باکتری کلستریدیوم، سمی به نام بوتولینوم را تولید می کند. این سم بین ۱ الی ۲ هفته پس از تزریق شدن تاثیر گذاشته و باعث فلج شدن آن نواحی می شود. بدین صورت که پس از تزریق شدن این نواحی دیگر زمان صحبت کردن، خندیدن یا اخم کردن دچار تغییر خاصی نمی شود و دیگر چین و چروکی در آن ناحیه دیده می شود.

    بنابراین می توان گفت تزریق بوتاکس صورت در صورتی که به درستی در نواحی حساس و توسط پزشک با تجربه و متخصص پوست و مو و در کلینیک پوست انجام شود، مانعی ندارد.

    تزریق بوتاکس پیشانی

    یکی از مهم ترین نواحی که در مقایسه با سایر قسمت های دیگر زودتر و بیشتر دچار چین و چروک می شود، پیشانی است. به وجود آمدن چین و چروک در پیشانی تاثیر زیادی در ایجاد نشانه های پیری پوست دارد. به همین دلیل با تزریق بوتاکس می توان این چین و چروک ها را کاهش داد یا به طور کامل از بین برد.

    تزریق بوتاکس پیشانی

    تزریق بوتاکس در بالای بینی

    یکی از نواحی دیگری که زمان صحبت کردن یا اخم کردن و خندیدن چروک های آن بیشتر دیده می شود، بالای بینی است. این ناحیه با نام دیگر خطوط بانی نیز شناخته می شود که با افزایش سن و چروک شدن بینی، نمایان می شود.

    با تزریق بوتاکس در بالای بینی می توان تا زیادی چین و چروک های بالای بینی را کاهش داد. اگر در بالای بینی دارای خطوط بانی هستید، صرفا تزریق بوتاکس را نزد یک پزشک ماهر انجام دهید تا به طور دقیق و بدون آسیب رسیدن به این نواحی چین و چروک ها از بین رود.

    تزریق بوتاکس در اطراف لب

    همان طور که حتما شما هم مشاهده کرده اید، یکی از نواحی که با افزایش سن دچار چین و چروک می شود، خطوط اطراف لب است. با تزریق بوتاس در این نواحی می توانید چین و چروک هایی که در اطراف لب ها زمان خندیدن یا صحبت کردن ایجاد می شود را به طور کامل محو کنید.

    در برخی موارد پزشکانی که مهارت و تجربه زیادی در تزریق بوتاکس دارند، آن را در همه نواحی اطراف لب تزریق می کنند. بدین ترتیب فرد پس از مدتی لب هایی زیبا و بدون افتادگی خواهد داشت.

    تزریق بوتاکس در اطراف چشم

    چشم ها آینه بدن هستند و هر گونه مشکل یا چین و چروکی در اطراف آن ها ایجاد شود، تاثیر زیادی در ایجاد نشانه های پیری پوست در چهره به همراه دارد. به طور کلی عوامل مختلفی در ایجاد چین و چروک اطراف چشم تاثیر دارند که مهم ترین آن ها، عدم استفاده از عینک آفتابی، عدم استفاده از ضد آفتاب مناسب و استفاده نکردن از کرم های دور چشم در سنین پایین است.

    بنابراین با تزریق بوتاکس می توان خطوط ایجاد شده در اطراف چشم که با اصطلاح خطوط پنجه کلاغی شناخته می شود، را درمان کنید. تزریق بوتاکس در اطراف چشم تاثیر زیادی در درمان افتادگی پلک ها و همچنین شاداب و سرزنده به نظر رسیدن چهره دارد.

    تزریق بوتاکس در ابرو

    حتما شما هم افرادی را دیده اید که چهره آن ها معمولا عصبانی یا خسته به نظر می رسد. دلیل اصلی این مشکل وجود چین و چروک در نواحی ابروها است. در صورتی که شما نیز چنین مشکلی دارید، توصیه می شود با تزریق بوتاکس در بین دو ابرو چهره ای شاداب و زیبا داشته باشید.

    تزریق بوتاکس بین دو ابرو باعث از بین رفتن چین و چروک بین ها و از بین رفتن حالت خسته یا عصبانی بودن چهره می شود. علاوه بر این، تزریق در جلوگیری  و درمان افتادگی ابروها نیز دارد.

    تزریق بوتاکس در ابرو

    مراقبت های پس از تزریق بوتاکس چیست؟

    به طور کلی تزریق بوتاکس یک روش بدون عارضه محسوب می شود که سالیانه افراد زیادی برای انجام آن اقدام می کنند. اما برای این که مدت زمان ماندگاری تزریق بوتاکس افزایش یابد، لازم است که مراقبت هایی را پس از تزریق انجام دهید. از جمله مهم ترین مراقبت های پس از تزریق می توان موارد زیر را نام برد:

    1. به مدت یک هفته از انجام ورزش های سخت و سنگین خوداری کنید.
    2.  بین ۴ الی ۸ ساعت پس از تزریق صورت خود را نشویید.
    3. تا ۸ ساعت پس از تزریق سر خود را خم نکنید و برای خوابیدن نیز از یک بالشت بزرگ که کمی سر بالاتر باشد، استفاده نمایید.
    4.  تا دو روز پس از تزریق از فشار وارد کردن به نواحی تزریق بوتاکس خودداری کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    تیم نویسندگی کلینیک ایرانمشاهده نوشته ها

    Avatar for تیم نویسندگی کلینیک ایران

    این مقاله به کوشش مدیریت و اعضای تیم کلینیک ایران تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش اعضا، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *