درمان واژینیسموس با بوتاکس

  • درمان واژینیسموس با بوتاکس

    یکی از رایج ترین مشکلات زنان که ممکن است برخی از خانم ها در طول زندگی خود آن را تجربه کنند، واژینیسموس است. همین مشکل در صورتی که درمان نشود، تاثیر زیادی در رابطه عاطفی زوجین دارد. به همین دلیل خوشبختانه روش های مختلفی برای درمان آن وجود دارد که یکی از بهترین روش ها، درمان واژینیسموس با بوتاکس است.

    در واقع واژینیسموس بیماری یا مشکلی است که در آن واژن دچار انقباض شده و زوجین امکان تجربه رابطه جنسی خوبی را نخواهند داشت. به همین دلیل در پزشکی به ترس از برقراری رابطه جنسی نیز واژینیسموس می گویند.

    درمان واژینیسموس با بوتاکس

    پزشکان به منظور درمان این مشکل خانم، تزریق بوتاکس را پیشنهاد می کنند. درمان واژینیسموس با بوتاکس باعث آزاد شدن و ایجاد حالتی ریلکس در عضلات واژن و لگن خانم ها می شود.

    تاثیر این روش به گونه ای است که خانم ها برای درمان آن اقدام کرده و نتایج مورد نظر را مشاهده می کنند. در ادامه این مقاله نیز به بررسی کامل تر درمان واژینیسموس با بوتاکس و کلیه نکات پیرامون این موضوع می پردازیم.

    درمان واژینیسموس با بوتاکس چگونه انجام می شود؟

    به طور کلی از بین هر ۶ زن ممکن است یک نفر به عارضه واژینیسموس مبتلا شود. به همین دلیل این عارضه توسط پزشکان شناخته شده، اما دلیل اصلی بروز این مشکل هنوز شناخته شده نیست. به همین منظور پزشکان روش های ساده و سرپایی را برای درمان واژینیسموس توصیه می کنند.

    در روش درمان واژینیسموس با بوتاکس، ابتدا معاینات لازم توسط مختصص انجام شده و سپس بر اساس میزان گرفتگی یا منبقض بودن عضلات لگن، میزان مشخصی از سم بوتولینوم برای تزریق آماده می شود.

    با توجه به میزان گرفتگی عضلات لگن و واژن ممکن است هر بیمار به چند جلسه تزریق نیاز داشته باشد. پس از آن به عضلات ناحیه لگن و واژن مقداری بی حسی موضعی استعمال شده و سپس مقدار مشخصی بوتاکس به این عضلات تزریق می گردد.

    درمان واژینیسموس با بوتاکس چگونه انجام می شود؟

    بهترین کلینیک درمان واژینیسموس با بوتاکس

    با توجه به این که درمان واژینیسموس با بوتاکس یک درمان تخصصی است و باید توسط پزشک متخصص انجام شود، انتخاب کلینیک مناسب نیز اهمیت زیادی دارد. یک کلینیک زیبایی در سعادت آباد که فعال در زمینه درمان واژینیسموس با بوتاکس است، کلینیک ایران میباشد که به بهترین نحو این خدمات را با کیفیت عالی و همچنین در محیطی تمیز و بهداشتی ارائه می کند.

    فواید درمان واژینیسموس با بوتاکس

    طبق بررسی های انجام شده با توجه به این که روش های مختلفی برای درمان واژینیسموس وجود دارد، اما در این میان درمان واژینیسموس با بوتاکس به عنوان یکی از بهترین روش ها محسوب می شود. به طور کلی می توان گفت فواید بوتاکس واژن به شرح زیر است:

    1. حجیم کردن واژن
    2. محکم شدن عضلات دیواره واژن
    3. بهبود حال روحی بیمار
    4. درمان بی اختیاری ادرار
    5. بهبود رابطه جنسی زوجین
    6. درمان دردهای لگنی
    7. افزایش انعطاف پذیری عضلات
    8. کاهش اختلالات کف واژن
    9. جوانسازی واژن

    فواید درمان واژینیسموس با بوتاکس

    درمان واژینیسموس با بوتاکس درد دارد؟

    یکی از دغدغه های مهم خانم هایی که قصد بوتاکس واژن دارند، این است که می پرسند آیا بوتاکس کردن واژن درد دارد یا خیر؟ نکته مهمی که برای تزریق بوتاکس واژن وجود دارد این است که از منقبض شدن عضلات جلوگیری کرده و به درمان واژینیسموس کمک زیادی می کند.به همین دلیل لازم است که ابتدا توسط متخصض زنان و زایمان معاینه شده و سپس اقدام به درمان واژینیسموس با بوتاکس کنید.

    در این روش معمولا برای هر جلسه تزریق ۲۰۰ واحد ماده سم بوتولینوم بوتاکس داخل عضلات لگن و نزدیک واژن تزریق می شود، بنابراین بیمار حین تزریق ممکن است احساس درد کند. به همین دلیل در برخی موارد پزشک استفاده از بی حسی یا بی هوشی عمومی را توصیه می کند تا بیمار حین تزریق دردی را احساس نکند.

    عوارض بوتاکس برای درمان واژینیسموس

    علاوه بر مزایا و فواید ذکر شده برای درمان واژینیسموس با بوتاکس، انجام این روش در صورتی که به درستی انجام نشود، عوارضی نیز به همراه خواهد داشت.

    در واقع نکته مهمی که برای تزریق بوتاکس واژن وجود دارد، انتخاب عضلات مناسب برای تزریق است. چون تزریق اشتباه به جای تزریق به عضلات دیواره واژن ممکن است عوارض زیر را به همراه داشته باشد:

    • بی اختیاری ادرار
    • بروز کبودی در ناحیه تزریق
    • آریتمی قلبی (در موارد نادر)
    • احساس درد در قفسه سینه (در مورد نادر)
    • خارش
    • ضعف در ناحیه واژن
    • واکنش های آلرژیک
    • تورم و التهاب در ناحیه تزریق

    مراقبت ‌های قبل و بعد از درمان واژینیسموس با بوتاکس

    همان طور که در پاراگراف های بالاتر هم ذکر شد تزریق بوتاکس واژینال مزایا و عوارض خاص و مختلف خود را دارد. به همین دلیل در صورت بروز جلوگیری از عوارض مختلف بعد از بوتاکس لازم است که مراقبت هایی قبل و بعد از بوتاکس کردن واژن انجام شود که مهم ترین مراقبت ها به شرح زیر است:

    1. از مصرف داروهای رقیق کننده خون نظیر آسپرین، وارفارین، مشروبات الکلی و … خودداری کنید.
    2. اگر بیماری های خاص نظیر مانند MS ، سرطان، ناراحتی کلیوی و بیماری واژینیسموس و … دارید، مشکل خود را با پزشک مطرح کنید.
    3. قبل از تزریق بوتاکس ناحیه واژینال را شیو کنید.
    4. بعد از تزریق بوتاکس واژن تا مدتی رابطه جنسی نداشته باشید.
    5. تا مدت ۲ هفته بعد از تزریق به هیچ وجه ورزش های سنگین انجام ندهید.
    6. داروهایی که پزشک در دوران نقاهت تجویز می کند به صورت مرتب مصرف کنید.

    مراقبت ‌های قبل و بعد از درمان واژینیسموس با بوتاکس

    هزینه درمان واژینیسموس با بوتاکس

    تمام تزریقات مختلفی که در کلینیک های زیبایی و پوست و مو انجام می شود، به طور کلی تعرفه و هزینه مشخصی ندارد. این موضوع در مورد هزینه درمان واژینیسموس با بوتاکس نیز صدق می کند. بنابراین می توان گفت هزینه تزریق بوتاکس واژن به عوامل مختلف زیر بستگی دارد:

    1. موقعیت جغرافیایی کلینیک زیبایی
    2. میزان مهارت و سابقه پزشک
    3. نوع برند بوتاکس
    4. میزان دوز لازم برای تزریق بوتاکس

    بوتاکس واژن برای چه کسانی خوب نیست؟

    با وجود این که بوتاکس واژن یک روش کم عارضه و مفید برای درمان واژینیسموس محسوب می شود، اما ممکن است بوتاکس زدن به واژن برای همه خانم ها مناسب نباشد و پیشنهاد نشود.

    به طور کلی بوتاکس واژن برای خانم های مبتلا به عفونت های سیستمیک و یا عفونت های پوستی در محل واژن، اختلالات خونریزی یا انعقاد، و افراد حساس به داروهای تجویزی که پزشک تجویز می کند، مناسب نیست.

    ماندگاری درمان واژینیسموس با بوتاکس

    به طور کلی مدت زمان مشخصی برای مدت زمان ماندگاری درمان واژینیسموس با بوتاکس وجود ندارد. بلکه عوامل مختلفی در تعیین این موضوع تاثیر گذار هستند. اما به طور کلی مدت زمان ماندگاری درمان واژینیسموس با بوتاکس بین ۳ تا ۵ ماه است و در برخی موارد ممکن است فرد به طور کامل درمان شود. مهم ترین عوامل به شرح زیر است:

    • نوع تکنیکی که پزشک برای تزریق بوتاکس به ناحیه واژن انتخاب می کند.
    • برند بوتاکس
    • میزان واحد تزریقی بوتاکس به واژن
    • میزان شدت واژینیسموس

    درمان واژینیسموس با بوتاکس بهتر است یا دیلاتور؟

    یکی از مهم ترین سوالات متداولی که زمان تزریق بوتاکس به واژن برای درمان واژینیسموس مطرح می شود، این است که درمان واژینیسموس با بوتاکس بهتر است یا دیلاتور؟

    دیلاتور یکی از روش های درمان واژینیسموس است. در واقع دیلاتور وسیله ای مخروطی شکل با اندازه های مختلف است که از آن برای گشاد کردن دهانه واژن استفاده می شود. بدین صورت که می توانید متناسب با میزان گرفتگی یا کوچک بودن دهانه واژن از دیلاتور با سایز مورد نظرتان استفاده کنید و حتی برای دفعات بعدی سایزهای بزرگ تر را انتخاب کرده و سپس آن را وارد واژن کنید.

    درمان واژینیسموس با بوتاکس بهتر است یا دیلاتور؟برای انجام این کار لازم است که روزانه این کار را چند بار تکرار کنید تا بتوانید از دیلاتور با سایز بزرگ تر استفاده کنید. اما درمان واژینیسموس با بوتاکس یک بار توسط پزشک متخصص انجام شده و مدت زمان ماندگاری نسبتا بیشتری دارد.

    بدین صورت که فقط کافی است مراقبت های قبل و بعد آن را انجام دهید تا اثر گذاری مطلوبی داشته باشد. در صورتی که درمان واژینیسموس با دیلاتور زمان بر است و برای افرادی که واژینیسموس شدید دارند، تاثیر زیادی ندارد.

    دوره درمان واژینیسموس با بوتاکس

    به طور کلی دوره درمان واژینیسموس با بوتاکس برای همه خانم ها ممکن است یکسان و مشابه با یک دیگر نباشد. چرا که ممکن است شدت واژینیسموس برای همه خانم ها یکسان نباشد.

    برخی از خانم ها ممکن است با یک بار تزریق بوتاکس، مشکل واژینیسموس آن ها به طور کامل برطرف و درمان شود. در برخی دیگر نیز ممکن است درمان واژینیسموس با بوتاکس نیاز به تعداد جلسات بیشتر و حتی میزان دوز بیشتری داشته باشند.

    در صورتی که خانم ها زمان طی کردن دوره درمان واژینیسموس با بوتاکس وقفه ایجاد نکنند، احتمال موفقیت آمیز بودن این بیماری افزایش می یابد.

    سوالات متداول درمان واژینیسموس با بوتاکس

    ۱- مدت زمان ماندگاری تاثیر بوتاکس واژن چقدر است؟

    با توجه به نوع و کیفیت برند بوتاکس، مدت زمان ماندگاری بوتاکس بین ۵ تا ۱۲ماه است.

    ۲- برای درمان واژینیسموس با بوتاکس حتما باید به متخصص زنان مراجعه کرد؟

    خیر. تزریق بوتاکس واژینال را می توان در کلینیک پوست و مو ایران انجام داد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای

    تیم نویسندگی کلینیک ایرانمشاهده نوشته ها

    Avatar for تیم نویسندگی کلینیک ایران

    این مقاله به کوشش مدیریت و اعضای تیم کلینیک ایران تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش اعضا، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *