از بین بردن تاثیر بوتاکس

  • از بین بردن تاثیر بوتاکس

    افزایش میزان و عمق چین و چروک یکی از مهم ترین عوامل و نشانه های پیری است که در چهره نمایان می شود. خوشبختانه روش های مختلفی در بهترین کلینیک های پوست و مو از جمله کلینیک زیبایی ایران انجام می شود که فرد می تواند با تجویز پزشک بهترین روش ها را انجام دهد.

    یکی از بهترین روش های از بین بردن چین و چروک و خطوط مختلفی که بر اثر افزایش سن و کاهش کلاژن در پوست، تزریق بوتاکس است. در این روش پس از تزریق کردن، عضلات آن ناحیه به صورت موقت فلج شده و دیگر چین و چروکی وجود نخواهد داشت.

    از بین بردن تاثیر بوتاکس

    در برخی موارد در صورتی که تزریق بوتاکس با اصول صحیح و توسط پزشک مجرب انجام نشود، باعث یخ زدگی صورت فرد می شود. به صورتی که دیگر قادر به نشان دادن احساس و عکس العملی نیست. به همین دلیل پس از تزریق، برخی افراد به دنبال از بین بردن اثر تزریق بوتاکس هستند. برای از بین بردن اثر تزریق بوتاکس روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه این مقاله به بررسی و معرفی این روش ها می پردازیم.

    مدت زمان ماندگاری اثر تزریق بوتاکس چقدر است؟

    یکی از سوالات متداول و مهمی که پس از تزریق بوتاکس بیماران می پرسند، در مورد مدت زمان تاثیر بوتاکس است. به طور کلی با توجه به برند و کیفیت بوتاکس و همچنین تبهر و تجربه پزشک، مدت زمان ماندگاری تزریق بوتاکس بین ۳ تا ۶ ماه خواهد بود.

    در واقع در صورتی که تزریق به درستی انجام نشود، عضلات به صورت غیر طبیعی فلج شده و عملکرد طبیعی و معمولی خود را نخواهد داشت. علاوه بر این، مدت زمان ماندگاری بوتاکس در نواحی مختلف صورت هم با یک دیگر تفاوت دارد.

    اما برخی افراد به دلیل اشتباه در تزریق، عدم رضایت از تزریق، یا غیر طبیعی بودن فرم چهره می خواهند که اثر تزریق بوتاکس را از بین ببرند. به همین دلیل تکنیک ها و روش های مختلفی برای کاهش اثر این تزریق یا از بین بردن آن وجود دارد که در ادامه این مقاله به بررسی این روش ها می پردازیم.

    عوارض تزریق بوتاکس چیست؟

    به طور کلی تزریق بوتاکس باعث به وجود آمدن عارضه های خطرناک و بد نمی شود. اما در صورتی که پزشک تجربه و مهارت کافی برای تزریق نداشته باشد، همچنین اگر از زمان زیادی بوتاکس در ناحیه صورت تزریق کند، باعث یخ زدگی صورت یا افتادگی شدید در پلک ها می شود.

    برای مثال در صورتی که فردی دارای چین و چروک شدید و زیاد باشد، ممکن است تزریق بوتاکس برای او تاثیر مطلوبی نداشته باشد و لازم است روش های دیگر را برای درمان چین و چروک انجام دهد. در واقع تزریق زیاد بوتاکس، ممکن است باعث کم حرکت شدن عضلات صورت در نواحی مختلف، و احساس ناراحتی فرد شود.

    عوارض تزریق بوتاکس چیست؟

    یکی از مشکلات دیگر تزریق بوتاکس به طور غیر اصولی این است که باعث بالا رفتن غیر طبیعی ابروها و قرینه نبودن آن ها شود. در چنین شرایطی بدیهی است که بیمار از تزریق بوتاکس رضایت کافی نداشته و برای انجام روش های از بین بردن اثر تزریق بوتاکس اقدام می کند.

     

    تکنیک های از بین بردن تاثیر بوتاکس

    همان طور که می دانید برای افزایش مدت زمان ماندگاری تزریق بوتاکس روش های مختلفی وجود دارد که توسط پزشک توصیه می شود. یکی از مهم ترین مراقبت ها پس از تزریق بوتاکس این است که از انجام فعالیت های سنگین تا ۲ روز پس از تزریق خودداری کنید.

    طبق بررسی های انجام شده، یکی از موثرترین روش های از بین بردن اثر تزریق بوتاکس، این است که سوخت و ساز خود را افزایش دهید. بنابراین می توان گفت که از جمله مهم ترین تکنیک های از بین بردن یا کاهش اثر تزریق بوتاکس به شرح زیر است:

    • انجام فعالیت های شدید ورزشی

    انجام فعالیت های ورزشی شدید و زیاد، تاثیر زیادی در افزایش سوخت و ساز بدن و افزایش متابولیسم دارد. در نتیجه این اتفاق تاثیر زیادی در کاهش تاثیر و حتی از بین رفتن تاثیر تزریق بوتاکس دارد. در صورت لزوم توصیه می شود برای از بین بردن اثر تزریق بوتاکس در روزهای اول تزریق فعالیت های ورزشی و شدید انجام دهید.

    • ایجاد و افزایش حرارت در ناحیه تزریق بوتاکس

    یکی از بهترین روش های از بین بردن تزریق بوتاکس این است که با روش ها و راهکارهای مختلف مانند حوله، کیف آب گرم، و دستگاه آر اف فراکشنال محل تزریق را گرم کنید. این کار تاثیر زیادی در افزایش گردش خون و کاهش و از بین بردن اثر تزریق بوتاکس دارد. چرا که با گرم شدن این نواحی عضلات فلج شده، کم کم شل شده و تاثیر بوتاکس از بین خواهد بود. این کار را تا زمانی که تاثیر بوتاکس در عضلات صورت کاهش نیافته می توانید ادامه دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

    • تکنیک های از بین بردن تاثیر بوتاکس
    • حذف کردن روی در رژیم غذایی

    زمانی که میزان روی در بدن کاهش یابد، پیوند و اتصال بین گیرنده های عصبی  و مواد تزریق شده در پوست شدیدا کاهش می یابد. بنابراین می توانید تا زمانی که اثر بوتاکس در صورت از بین نرفته، روی را از رژیم غذایی خود حذف کنید. همچنین تا مدتی مصرف مکمل های غذایی حاوی روی را مصرف نکنید.

    • ماساژ دادن صورت

    همان طور که می دانید یکی از مهم ترین مراقبت های افزایش مدت زمان ماندگاری اثر تزریق بوتاکس این است که برای مدتی طولانی و به ویژه در روزهای اول ناحیه تزریق بوتاکس را ماساژ ندهید.

    بنابراین در صورتی که قصد از بین بردن اثر تزریق بوتاکس را دارید، می توانید صورت خود را ماساژ دهید تا از یک فیزیوتراپ بخواهید که عضلات مختلف صورت را به آرامی ماساژ دهد. از طریق ماساژ دادن عضلات، عملکرد عضلات فلج شده را به حالت قبلی و طبیعی خود باز گرداند.

    • طب سوزنی

    یکی از روش های رایج دیگری که برخی از پزشکان با تجربه و متبهر برای از بین بردن اثر تزریق بوتاکس انجام می دهند، طب سوزنی است. در این روش سوزن های تخصصی که از آن برای درمان بیماری ها استفاده می شود، در عضلات صورت وارد شده و اثر تزریق بوتاکس را از بین می برند.

    سوالات متداول از بین بردن تاثیر بوتاکس

    • آیا می توان بوتاکس را از عضلات تخلیه کرد؟

    خیر. صرفا با انجام روش های بالا می توان زمان ماندگاری و تاثیر آن را به شدت کاهش داد یا از بین برد.

    • آیا تزریق بوتاکس و یخ زدگی صورت خطرناک است؟

    خیر. اما ممکن است باعث ناراحتی برخی افراد به دلیل بی حرکت شدن عضلات صورت شود.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۲۰ رای

    تیم نویسندگی کلینیک ایرانمشاهده نوشته ها

    Avatar for تیم نویسندگی کلینیک ایران

    این مقاله به کوشش مدیریت و اعضای تیم کلینیک ایران تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش اعضا، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *