مراقبت بعد از بوتاکس پیشانی

  • مراقبت بعد از بوتاکس پیشانی

    با گذشت زمان و پس از گذشتن از سن ۲۵ سالگی همه ما شاهد افزایش چین و چروک ها در نواحی مختلف صورت هستیم. به همین دلیل افرادی که به صورت ژنتیکی و از سنین پایین این چین و چروک ها را مشاهده می کنند، برای درمان و پیشگیری از آن اقدام می کنند.

    یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک، و درمان آن تزریق بوتاکس است. پیشانی یکی از مهم ترین و مستعدترین قسمت های صورت است که در آن چین و چروک های بیشتری دیده می شود. در واقع دلیل اصلی این چین و چروک ها و خطوط در نواحی پیشانی به دلیل اخم کردن، در معرض نور آفتاب قرار گرفتن و همچنین عادات بد و حرکات تکراری زمان صحبت کردن است.

    بوتاکس پیشانی

    برای از بین بردن چروک ها و به ویژه جلوگیری از ایجاد خطوط عمیق در افراد مستعدی که به صورت ژنتیکی چروک دارند، از روشهای جوانسازی پوست مثل تزریق بوتاکس استفاده میشود. اما نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد، اصول مهم مراقبت بعد از بوتاکس پیشانی است.

    به طور کلی تزریق بوتاکس در سعادت آباد باید زیر نظر و به ویژه توسط پزشک متخصص در کلینیک پوست و مو ایران انجام شود. اما مهم ترین اقدام انجام مراقبت ها بعد از بوتاکس پیشانی است.

    در ادامه این مقاله نیز به بررسی کامل تر این مراقبت ها و اهمیت این مراقبت ها می پردازیم.

    بوتاکس پیشانی چیست؟

    پیشانی یکی از مهم ترین نواحی مستعد چین و چروک است که با افزایش سن و به دلیل عادات بد در آن چین و چروک ایجاد می شود. بهترین روش برای درمان چین و چروک ها، تزریق بوتاکس پیشانی است. برای تزریق بوتاکس پیشانی یک آمپول در همان نواحی که دارای چین و چروک زیادی است، طبق نظر پزشک تزریق می شود.

    با تزریق شدن سم بوتاکس، به صورت موقت عضلات پیشانی به مدت ۳ تا ۶ ماه فلج می شوند. بنابراین فرد در این مدت زمان صورتی صاف و بدون چین و چروک خواهد داشت. همچنین سبب می شود که در طی این مدت، زمان صحبت کردن و اخم کردن عضلات فلج شده و حرکت کامل و کافی نداشته باشند.

    بوتاکس پیشانی چیست؟

    موارد مراقبت بعد از بوتاکس پیشانی

    با وجود این که تزریق بوتاکس پیشانی یک روش بی عارضه، و بی خطر و موقت محسوب می شود؛ اما نکته مهمی که پس از تزریق وجود دارد، انجام کارهایی برای مراقبت بعد از بوتاکس پیشانی است. انجام این مراقبت ها به صورت صحیح تاثیر زیادی در افزایش مدت زمان ماندگاری بوتاکس و جلوگیری از عارضه های مختلف دارد. از جمله مهم ترین موارد مراقبت بعد از بوتاکس پیشانی می توان موارد زیر را نام برد:

    ۱- انجام فعالیت های ورزشی به صورت صحیح

    برخی افراد در طول روز عادت به ورزش کردن دارند. بنابراین اگر ورزش می کنید و قصد تزریق بوتاکس در ناحیه پیشانی را دارید، به مدت دو روز از انجام ورزش های سنگین و سخت که باعث تعریق می شود، خودداری کنید. این کار باعث ایجاد کبودی در ناحیه تزریق و منتقل شدن و حرکت کردن مواد تزریق به نواحی دیگر صورت می شود.

    ۲- استحمام کردن بعد از تزریق

    برای افزایش ایمنی تزریق بوتاکس پیشانی، به مدت ۱ روز پس از تزریق استحمام نکنید. پس از آن نیز به مدت ۲ الی ۳ روز به محیط هایی که دارای بخار و رطوبت زیاد است، نروید. در وان حمام، سونا، استخر، و جکوزی نمانید و از عینک شنا استفاده نکنید.

    ۳- نحوه شستن صورت پس از تزریق بوتاکس پیشانی

    یکی از مهم ترین اصول در مراقبت بعد از بوتاکس پیشانی، صحیح شستن صورت است. حتی الامکان تا ۲۴ ساعت پس از تزریق، به صورت مستقیم به صورتتان آب نزنید. در صورت لزوم یک دستمال را خیس کرده و به آرامی و بدون کوچک ترین فشار، پیشانی را تمیز کنید.

    ۴- نحوه خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس

    یکی از مهم ترین سوالاتی که بعد از تزریق بوتاکس پیشانی مطرح می شود، نحوه خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس است. چون برخی افراد پس از تزریق بوتاکس به ویژه در ناحیه پیشانی احساس گیجی و سر درد دارند. توصیه می شود بین ۶ تا ۸ ساعت بعد از تزریق نخوابید. در صورت لزوم روی صندلی استراحت کنید و چشمان خود را ببندید.

    نحوه خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس

    دراز کشیدن و خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس باعث جا به جا شدن و حرکت کردن ماده تزریق شده می شود. بنابراین زمان خوابیدن هم سر خود را بالاتر از بدن نگه دارید و زیر سر خود یک بالش بزرگ تر قرار دهید. همچنین قبل از خواب به هیچ وجه حرکت های سنگین و زیاد نداشته باشید. به شکم یا پهلو نخوابید.

    ۵- مصرف داروهای مختلف

    یکی دیگر از پارامترهای مراقبت بعد از بوتاکس پیشانی، این است که باید مصرف کردن برخی داروها باید با تجویز و زیر نظر پزشک باشد. برای مثال مصرف مسکن های پارلاستامول، تایلنول یا استامینوفن با تشخیص پزشک، منعی ندارد.

    اما توصیه می شود، یک هفته قبل و بعد از بوتاکس از مصرف آسپرین و دیگر داروهای ضد التهاب خودداری کنید. مصرف این داروها باعث رقیق شدن خون و افزایش گردن خون در نواحی تزریق بوتاکس پیشانی می شود.

    ۶- تغذیه مناسب بعد از تزریق بوتاکس پیشانی

    داشتن تغذیه مناسب نیز مورد مهم دیگری از موارد مراقبت بعد از بوتاکس پیشانی است که تاثیر زیادی در افزایش ماندگاری و کیفیت آن دارد. به مدت یک تا دو روز از مصرف کردن نوشیدنی ها و خوراکی های دارای الکل خودداری کنید. مصرف الکل نیز باعث رقیق تر شدن خون و افزایش گردش خون در نواحی تزریق می شود.

    همین اتفاق تاثیر زیادی در ایجاد تورم و کبودی می شود. همچنین مصرف الکل به طور طبیعی باعث کاهش کیفیت پوست و شادابی آن می شود.

    ۷- ماساژ پیشانی بعد از تزریق

    یکی از مهم ترین نکات مراقبت بعد از بوتاکس پیشانی، وارد نکردن فشار به پیشانی و ماساژ این نواحی است. تا ۲۴ ساعت پس از تزریق به هیچ وجه به نواحی تزریق بوتاکس در پیشانی فشار وارد نکنید.

    بنابراین حداقل تا ۶ ساعت پس از تزریق از استفاده کردن کرم آرایشی که باعث وارد شدن فشار به پیشانی می شود، خودداری کنید. ماساژ دادن و دستکاری کردن این نواحی نیز باعث تکان خوردن و حرکت کردن مواد بوتاکس به قسمت های دیگر پوست می شود.

    سوالات متداول مراقبت بعد از بوتاکس پیشانی

     آیا بعد از تزریق بوتاکس پیشانی می توان از لایه بردار استفاده کرد؟

    خیر. از هیچ گونه لایه بردار یا مواد شیمیایی دیگر استفاده نکنید.

    آیا تزریق بوتاکس پیشانی باعث افتادگی پلک می‌شود؟

    در صورتی که موارد مراقبت بعد از بوتاکس پیشانی به خوبی انجام نگیرد، امکان آن هست که افتادگی پلک ها بعد از بوتاکس اتفاق بیفتد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۵ رای

    تیم نویسندگی کلینیک ایرانمشاهده نوشته ها

    Avatar for تیم نویسندگی کلینیک ایران

    این مقاله به کوشش مدیریت و اعضای تیم کلینیک ایران تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش اعضا، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *