خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس

  • خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس

    با افزایش سن و کاهش میزان تولید کلاژن در صورت باعث می شود که میزان انعطاف پذیری پوست کاهش یافته و به مرور در قسمت های مختلف پوست صورت، چین و چروک هایی دیده شود. بدیهی است که در صورت عدم رسیدگی به پوست و استفاده نکردن از کرم های مراقبتی مناسب، میزان چین و چروک ها عمیق تر شده و به مرور ماندگار هم می شود.به همین دلیل انجام روش های درمانی مختلفی پیشنهاد می شود که بسیار موثر است.

    یکی از بهترین روش های درمانی برای از بین بردن و درمان چین و چروک، تزریق بوتاکس است. بوتاکس یک ماده تزریقی است که در نواحی مختلف صورت و به منظور کاهش چین و چروک ها تزریق می شود.

    خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس

    با افزایش سن یکی از مهم ترین تغییراتی که در چهره همه ما ایجاد می شود، چین و چروک و خطوط ریز یا عمیق در صورت است. اما خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی روش های مختلفی برای از بین بردن چین و چروک وجود دارد که در کلینیک های پوست و مو انجام می شود.

    یکی از بهترین روش ها تزریق بوتاکس صورت است تا مدت زمان چند ماه با فلج کردن عضلات چین و چروک ها را از بین می برد. اما نکته مهمی که زمان بوتاکس کردن صورت باید مد نظر داشته باشید، خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس است. نحوه خوابیدن بعد از بوتاکس تاثیر زیادی در کیفیت تزریق و به ویژه مدت زمان ماندگاری آن دارد، به همین منظور در ادامه این مقاله به بررسی کامل تر نکات پیرامون این موضوع خواهیم پرداخت.

    همان طور که می دانید برخی از قسمت های پوست صورت از جمله پیشانی، دور لب ها، دور چشم ها، در قسمت چانه و خطوط اخم چین و چروک های زیادی وجود دارد. به همین دلیل می توان با تزریق بوتاکس چین و چروک هایی که در این نواحی ایجاد شده را از بین برد.

    عملکرد بوتاکس بدین صورت که بوتاکس وارد عضلات قسمت هایی که دارای چین و چروک هستند، وارد می شود. سپس عصب‌ های گیرنده محرک در عضلات این نواحی که وظیفه انقباض عضلات را بر عهده دارند، شل و ضعیف می شود. سپس ۵ تا ۷ روز طول می کشد که تزریق بوتاکس اثر کرده و عضلات دیگر حرکتی نداشته باشند.

    نکته مهمی که در مورد تزریق بوتاکس وجود دارد انجام مراقبت های لازم پس از آن است. یکی از مهم ترین مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس که باید انجام دهید، این است که نباید پس از تزریق دراز بکشید یا بخوابید. اما چرا؟

    در صورتی که قصد تزریق سم بوتاکس را به عضلات صورت که دارای چین و چروک هستند، دارید؛ تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله در مورد دلیل این که چرا نباید بعد از تزریق بوتاکس خوابید صحبت خواهیم کرد.

    چند ساعت بعد از تزریق بوتاکس می توان خوابید؟

    برای درک بهتر دلیل نخوابیدن بعد از بوتاکس می توان گفت که در بوتاکس یک سم به نام سم بولوتونیوم وجود دارد که به قسمت عضلات تزریق می شود. این ماده با فلج کردن عضلات مانع حرکت آن ها شده و چین و چروک ها تا مدت نسبتا طولانی از بین می رود.

    زمانی که دراز می کشید، و می خوابید این سم شروع به حرکت کردن در عضلات و قسمت های دیگر صورت کرده و باعث نا فرم شدن قسمتی از صورت می شود. بنابراین توصیه می شود بین ۶ تا ۸ ساعت بعد از بوتاکس از دراز کشیدن و خوابیدن خودداری کنید. بعد از این مدت خوابیدن مجاز است و مشکلی رخ نمی دهد.

    بهترین روش خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس

    وارد کردن فشار به محل تزریق بوتاکس و حتی به کل صورت، باعث نافرم شدن تزریق و همچنین کاهش کیفیت تزریق خواهد شد. به همین دلیل می توان گفت که بعد از گذشت ۸ ساعت در صورتی که قصد خوابیدن دارد، صرفا به پشت بخوابید و سر خود را بالا نگه دارید.

    برای این کار یک بالش کوچک زیر سر خود قرار دهید تا سر کمی بالاتر از کل بدن قرار گیرد. با خوابیدن به پشت فشاری به صورت از طریق قرار دادن روی بالش وارد نمی شود. به همین دلیل حداقل دو شب اول به پشت بخوابید.

    بهترین روش خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس

    بهترین زمان تزریق بوتاکس

    همان طور که می دانید بعد از ۲۵ سالگی به مرور میزان کلاژن سازی در پوست کاهش پیدا کرده و شاهد افتادگی و چین و چروک در نواحی مختلف صورت خواهید بود. به همین دلیل می توان گفت یکی از بهترین روش هایی که برای تزریق بوتاکس پیشنهاد می شود، تزریق قبل از ایجاد چین و چروک است.

    به طور معمول از سن ۱۸- ۱۹ سالگی با تایید و نظر پزشک می توانید تزریق بوتاکس را آغاز کنید. اما در صورتی که تمایلی به تزریق بوتاکس از سنین پایین ندارید، در اولین زمانی که چین و چروک های کمی را در صورت و به ویژه دور چشم و نواحی پیشانی مشاهده کنید، تزریق بوتاکس را شروع کنید. در واقع با تعریف بهتر می توان گفت بهترین زمان تزریق بوتاکس، زمانی است که چین و چروک ها هنوز عمیق نشده است.

    مراقبت های لازم پس از تزریق بوتاکس

    برای افزایش مدت زمان ماندگاری تزریق بوتاکس معمولا پزشک متخصص در کلینیک پوست و مو ایران توصیه می کند که مراقبت های لازم و ضروری پس از تزریق را انجام دهید. به طور کلی مدت زمان ماندگاری تزریق بوتاکس بین ۴ تا ۶ ماه خواهد بود. بنابراین با انجام مراقبت های لازم می توانید زمان ماندگاری را افزایش دهید. مهم ترین مراقبت های پس از تزریق به شرح زیر است:

    1. حداقل از ۴ تا ۶ ساعت پس از تزریق دراز نکشید.
    2. ترجیحا به پشت بخوابید.
    3. از فشار وارد کردن و ماساژ دادن نواحی تزریق بپرهیزید.
    4. زمان خوابیدن برای جلوگیری از اصطکاک از روی ملافه ‌های ابریشمی استفاده کنید.
    5. تا ۴۸ ساعت پس از تزریق از کرم زدن و ماساژ نواحی تزریق خودداری نمایید.
    6. برای جلوگیری کردن از وارد شدن فشار، از هد بند استفاده نکنید.
    7. تا یک روز پس از تزریق، استحمام نکنید.

    عوارض خوابیدن به پشت پس از تزریق بوتاکس

    طبق بررسی های انجام شده و پزشکان متخصص پوست و مو، خوابیدن به پشت پس از تزریق بوتاکس ممکن است باعث بروز عوارض مختلفی شود. از جمله مهم ترین عوارض این کار به شرح زیر است:

    1. ایجاد تورم در نواحی مختلف تزریق و حتی در کل تزریق
    2. بروز عوارض جانبی دیگر از جمله قرمزی و خارش
    3. پخش شدن سم بوتاکس در نواحی مختلف صورت و نا متقارن شدن فرم صورت
    4. افتادگی پلک ها پس از تزریق بوتاکس در نواحی خط اخم، پیشانی و دور چشم
    5.  تحریک جوش در صورت افراد مستعد جوش و افرادی که پوست حساس دارند.
    6. کاهش اعتماد به نفس فرد به دلیل عدم تقارن در عضلات مختلف صورت

    عوارض خوابیدن به پشت پس از تزریق بوتاکس

    دلیل اهمیت نخوابیدن بعد از تزریق بوتاکس چیست؟

    یکی از مهم ترین مراقبت هایی که پزشک پس از تزریق بوتاکس در سعادت آباد توصیه می کند که آن را رعایت کنید، این است که به هیچ وجه تا چندین ساعت پس از تزریق نباید دراز بکشید یا بخوابید. در واقع دلیل اصلی این موضوع این است که زمان تزریق بوتاکس، عضلاتی که دارای چین و چروک هستند، شل می شود. سپس زمانی که دراز می کشید مواد دارای بوتاکس جهش کرده و به قسمت ها و عضلات دیگر صورت منتقل می شود.

    به صورتی که چند ساعت پس از تزریق شاهد نا متقارن بودن اعضای مختلف صورت و حتی غیر طبیعی بودن آن خواهید بود. در واقع معمولا پزشکان بر اساس فیزیک بدنی هر بیمار تشخیص می دهد که بیمار بین ۴ تا ۶ ساعت پس از تزریق بوتاکس به هیچ وجه نخوابید.

    در طی این ۴ تا ۶ ساعت، مواد فرصت دارند که به داخل عضلات مورد نظر نفوذ کرده و دیگر حرکت نکنند. بنابراین در صورتی که زمان غروب تزریق انجام داده اید، برای خوابیدن توجه داشته باشید که یک بالش زیر سر خود قرار داده و بخوابید.

    نکات مهم خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس

    یکی از دغدغه های مهم افرادی که قصد تزریق بوتاکس دارند، انجام و رعایت مراقبت های بعد از آن به منظور افزایش کیفیت تزریق و همچنین تاثیر گذاری بهتر است. این مورد با اهمیت بیشتری در مورد خوابیدن بعد از بوتاکس وجود دارد. به همین منظور در ادامه این مطلب به بررسی نکات مهم برای خوابیدن بعد از بوتاکس می پردازیم.

    یکی از بهترین مزایای بالاتر قرار دادن سر از بدن بعد از تزریق بوتاکس این است که از تورم و کبود شدن صورت پس از تزریق جلوگیری می کند. چون برخی افراد ممکن است به دلیل پوست حساسی که دارند، پوست آن ها دچار کبودی و تورم شود. بنابراین توصیه می شود حتی با گذشت ۴ الی ۶ ساعت پس از تزریق برای خوابیدن به نکات زیر دقت کنید:

    1. ۶ تا ۸ ساعت بعد از بوتاکس دراز نکشید و نخوابید، چون باعث حرکت کردن ماده بوتاکس و نفوذ آن در قسمت های دیگر خواهد شد.ترجیحا روی صندلی بخواهید و سر خود را بالاتر از بدن قرار دهید.
    2. حداقل تا ۴۸ ساعت بعد از تزریق بوتاکس به پشت بخوابید و به سمت صورت و پهلو غلت نزنید.
    3. در چند روز اول به صورت دمر نخوابید، در غیر این صورت باعث ناهمواری هایی در سطح پوست خواهد شد.
    4. به شکم یا پهلو نخوابید و ترجیحا به پشت بخوابید.برای جلوگیری از خوابیدن به پهلو یا شکم، بالشت های کوچک دو طرف خود قرار دهید.
    5. برای کاهش اصطکاک صورت با ملافه، از رو بالشتی های نرم و ابریشمی استفاده کنید.
    6. در برخی مواقع ممکن است به تحریک شدن پوست، پوست صورت دچار خارش شود. به همین برای جلوگیری از بروز این اتفاق، روی رختخواب و بالشت تمیز بخوابید.
    7. در صورتی که در منزل حیوان خانگی نگه داری می کنید، آن را کنار خود نخوابانید؛ چون ممکن است باعث مختل شدن خواب شما شود.

    نکات مهم خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس

    چرا بعد از تزریق بوتاکس باید به پشت خوابید؟

    یکی از مهم ترین مراقبت های دیگری که پس از تزریق بوتاکس توصیه می شود که به آن توجه داشته و به درستی آن را رعایت کنید، این است که به هیچ وجه محل تزریق را مالش یا فشار ندهید. این کار باعث می شود که ماده تزریق بوتاکس به محل ها و نواحی دیگر منتقل شده و در سر جای خود تثبیت نشود.

    بدین صورت که پس از چندین ساعت اولیه هم شاهد ظاهری غیر زیبا و نا متقارن خواهید بود. بنابراین برنامه ریزی کنید که حتی در صورت لزوم و نیاز داشتن به آرامش بین ۱ الی ۲ ساعت به پشت بخوابید و سرتان را کمی بالاتر بگیرید.

    سوالات متداول خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس

    ۱- تا چند روز بعد از بوتاکس نباید به پهلو خوابید؟

    با توجه به تجویز و تشخیص پزشک این زمان برای هر فرد متفاوت خواهد بود.

    ۲- خطرات اشتباه خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس چیست؟

    باعث حرکت کردن سم بولوتونیوم بوتاکس و نا فرم شدن فرم صورت می شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    تیم نویسندگی کلینیک ایرانمشاهده نوشته ها

    Avatar for تیم نویسندگی کلینیک ایران

    این مقاله به کوشش مدیریت و اعضای تیم کلینیک ایران تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش اعضا، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *