جوانسازی پوست با تزریق ژل

  • همه چیز درباره جوانسازی پوست با تزریق ژل

    این روزها یکی از چالشهای پیش روی خانمها و شاید بعضی از آقایان , این است که با بالا رفتن سن قدرت سلول های پوستی برای تولید الاستین و کلاژن لازمه برای پوست کاهش می‌یابد و به همین دلیل به تدریج علایم پیری در پوست ظاهر می شود و پوست آرام آرام شادابی و طراوت خود را از دست خواهد داد.

    اگر چه سبک زندگی و نوع شرایط زندگی کردن افراد بر سرعت پیری اثر دارد ولی ما می توانیم با مراقبت های ویژه , روند پیری را به تاخیر اندازیم. عدم تولید پروتئین‌ کلاژن و الاستیک و کاهش چربی پوست با بالا رفتن سن چین و چروک و لک هایی را در سطح پوست بوجود خواهد آورد که با روش های مختلف جوانسازی پوست می توان آن را درمان کرد؛من جمله تزریق ژل که از جمله روش هایی است که می تواند جوانی و شادانی پوست را برگرداند.

    بنابراین جوانسازی پوست با تزریق ژل و یا فیلر یکی از ساده ترین و آسان ترین  روش هایی است که به درمان افتادگی و چین و چروک های پوستی کمک می کند و طرفداران مخصوص به خود را دارد. در این مقاله , بر آن شدیم تا اطلاعات کافی در خصوص تزریق ژل را با شما در میان بگذاریم.

    جوانسازی پوست با تزریق ژل

    کاربردهای تزریق ژل برای جوانسازی پوست

    در سال های اخیر یکی از بهترین تکنیک های زیبایی که در کلینیک ها بخصوص کلینیک زیبایی ایران بسیار رواج پیدا کرده، تزریق ژل می باشد. تزریق ژل در سعادت آباد به دلیل تاثیر گذاری وسیع و کاربرد های فراوان آن در سطح دنیا توجه زیادی را به خود جلب نموده مخصوصا در بین خانمها محبوبیت خاصی را پیدا نموده است. تزریق ژل و یا فیلر در سطح صورت کاربردهای زیادی دارد از جمله :

    • برطرف نمودن چین و چروک های عمیق پوست
    • برطرف نمودن خط های اخم و خط خنده
    • درمان تیرگی و گودی زیر چشم
    • برطرف کردن چروک های به وجود آمده روی پیشانی
    • برطرف کردن افتادگی ابرو و لیفت مژه ها
    • برجسته کردن گونه‌ها
    • فرم دادن به چانه و لب ها

    مزایای جوانسازی پوست با تزریق ژل

    یکی از بزرگترین مزایای تزریق ژل این است که این کار مشکلات و عوارض ناشی از عمل جراحی را ندارد و یک کار غیر تهاجمی است و طول درمان بسیار کوتاه است و عوارض خاصی ندارد .

    از دیگر مزایای تزریق ژل می توان به جوانسازی پوست و صورت اشاره کرد که بعد از درمان چین و چروک ها  و افتادگی پوست , صورت شاداب تر و جوان تر می شود و این کار سبب افزایش اعتماد به نفس در افرار خواهد شد و دیگر مزایای ان این است که بعد از تزریق ژل , چهره حالت طبیعی تری به خود میگیرید و زیبایی طرف دو چندان خواهد شد.

    با  تزریق ژل و رفع خط خنده و اخم , صورت همیشه خندان تر به نظر میرسد و در اطرافیان هم احساس بهتری را به وجود خواهد اورد. و به طور کلی می توان به مزایای دیگری هم اشاره کرد:

    1. یک تکنیک درمانی آسان و سریع
    2. مشاهده نتیجه ی کاربه محض انجام تزریق
    3. عارضه ی خطرناک ندارد
    4. از نظر اقتصادی به صرفه تر است.

    مزایای جوانسازی پوست با تزریق ژل

    معایب جوانسازی پوست با تزریق ژل

    اگر چه تزریق ژل در حالت کلی باعث جوانسازی پوست می شود و زیبایی خوبی را به همراه دارد , معایب کمی را هم به دنبال دارد. این که در چند روز اول ممکن است کبودی هایی را در محل تزریق به همراه داشته باشد و بستگی به نوع پوست افراد و مراقبت های بعد تزریق دارد.

    اگر این عمل با پزشکان متخصص و حرفه ای صورت نگیرد عوارض بیشتری را به دنبال دارد. و حتی تزریق ژل های غیر استاندارد و نامرغوب باعث بروز خطراتی همچون ایجاد حساسیت و به وجود آمدن سطح قرمزی روی پوست خواهد شد.

    به طور کلی از معایب این کار می توان به درد زیاد ناشی از تزریق اشاره کرد که اصولا متخصصین پوست قبل از تزریق محل مورد نظر را از پمادهای بی حس کننده استفاده می کنند و مورد بعدی اینکه بعد از تزریق ممکن است التهاب و ورم و یا کبودی موقتی ایجاد شود.

    در کدام نواحی تزریق ژل برای جوانسازی پوست انجام میشود؟

    در حال حاضر هر کس که بخواهد لیفت غیر جراحی انجام دهد و یا خطوط ریز زیر چشم خود را صافتر نماید و همچنین چروک عمیق را پر کند , از تزریق ژل استفاده می کند و هزاران نفر از فیلرهای پوستی برای داشتن ظاهری صافتر و جوانتر خود استفاده می کنند و یکی از محاسن کار این است که می توانند عضلات صورت خود را به راحتی حرکت دهند.

    ۱-چروک زیر چشم

    با یک روش پیشرفته ی علمی یعنی تزریق ژل یا فیلرهای پوستی می توانید چروک های زیر چشم را بپوشانید و این چروک ها اگر پوشانده نشوند , ظاهری خسته به چشم ها می دهند, و با تزریق ژل می توان از این عارضه جلوگیری کرد.

    تزریق ژل برای چروک زیر چشم

    ۲- چین‌های دور لب و بینی

    به چین های دور لب و بینی که خطوط خنده یا لبخند  هم می گویند تقریبا در دو طرف بینی قرار دارند که کناره های لب امتداد دارند. که با بالا رفتن سن این شیارها عمیق تر شده و با تزریق ژل می توان این شیار را پر کرد و زیبایی خاصی را در صورت به وجود اورد.

    ۳- گوشه‌های لب

    بعضی مواقع که گوشه های لب ممکن است افتاده تر به نظر برسد این ژل را تزریق می کنند تا این افتادگی جبران شود

    ۴- خطوط ماریونت

    در اصطلاح علمی به خطوطی گفته می شود که بین گوشه های لبها به سمت چانه و فک ادامه دارد. با افزایش سن استخوانهای صورت یک مقدار تحلیل رفته و منجر به ایجاد یکسری خطوط در صورت می شود که با تزریق فیلر می توان این خطوط ماریونت را پر کرد.

    ۵- پر کردن گونه‌ها

    هر چه که سن بالاتر می رود چربی های زیر پوست بیشتر از بین می رود و باعث کاهش حجم گونه ها و از بین رفتن حالت کشسانی پوست می شود. این افتادگی پوست در سطح صورت , ظاهری خسته و پیرتری را به وجود می اورد که با تزریق ژل و یا فیلر باعث حجم دهی طبیعی به گونه ها و لیفت ان می شود.

    ۶ – حجم دادن به لب ها

    در این حالت فیلر پوستی به درون لب ها تزریق می شود تا به آن حجم دهد و لب ها برجسته تر شوند و ظاهری زیباتری را در صورت به وجود آورد.

    تزریق ژل برای حجم دادن به لب ها

    ۷- افزایش حجم چانه

    یکی از بهترین جایگزین ها برای ایمپلنت چانه با عمل جراحی , می توان از تزریق فیلر در چانه استفاده کرد. این فیلرها می توانند در برجسته کردن خطوط فک موثر باشند و روش خوبی برای افزایش حجم چانه در سطح صورت باشد.

    ۸- اصلاح فرم بینی

    بدون اینکه بخواهید عمل جراحی انجام دهید و هزینه های سنگینی را متحمل شوید می توان از تزریق ژل و یا فیلر برای صاف کردن هر گونه برجستگی روی بینی , استفاده نمود.

    مراقبت های بعد از تزریق ژل برای جوانسازی پوست

    اصولا ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از تزریق ژل یا فیلر نباید از مواد الکل , کافئین , غذاهایی که دارای سدیم و یا شکر و حتی کربوهیدرات دارند , استفاده کرد. از مصرف سیگار جدا باید دوری کرد و از مصرف غذاهای تند و شور باید خودداری کرد. چون  ممکن است سبب افزایش ورم و حساسیت در پوست شود و پوست را تحریک نماید و عوارض شدیدی را در سطح پوست به وجود آورد.

    بعد از تزریق ژل برای جوانسازی بهتر است که از کمپرس آب یخ در نواحی تزریق شده استفاده نمود تا از تورم و کبودی جلوگیری کند. مقدار زیادی آب بنوشید و از مصرف چای و قهوه خودداری کنید. از انجام فعالیت های بدنی به خصوص ورزش کردن نیز خودداری نمایید و بیشتر سعی کنید از مغزی جات برای تسریع روند بهبودی استفاده نمایید.

    زمان ماندگاری تزریق ژل برای جوانسازی پوست

    عوامل مختلفی در ماندگاری ژل تاثیر دارد. ماندگاری این ژل ها به خود افراد هم بستگی دارد. ژل ها حتما باید استاندارد و از نوع مرغوب باشند و از برندهای معتبر باشند.

    اصولا ماندگاری ژل ها تا یک سال ادامه دارند. در صورتی که از نوع مرغوب باشد تا ۱۸ الی ۲۴ ماه هم می ماند. قابل توجه است که این ژل ها دائمی نیستند و لازم است بعد از گذشت این زمانها که اشاره شد مجددا تزریق شود تا پوست افراد مجددا چروک و افتاده نشود و به حالت اول خود برگردد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    پشتیبان سایتمشاهده نوشته ها

    Avatar for پشتیبان سایت

    این مقاله به کوشش مدیریت و اعضای تیم کلینیک ایران تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش اعضا، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

    ۱ دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *