انواع دستگاه لیزر الکساندرایت

  • حذف مو‌های زائد بدن همیشه یکی از مشکلات افراد به خصوص خانم‌ها بوده است. امروزه استفاده از دستگاه‌های لیزر برای از بین بردن مو‌های زائد بدن، نسبت به سایر روش‌های پیشین طرفداران زیادی دارد. با استفاده از روش‌هایی مانند اپیلاسیون و پودر موبر علاوه بر صرف زمان زیاد، پس از مدتی مجددا مو‌ها رشد می‌کردند.

    تفاوت انواع دستگاه لیزر الکساندرایت با یکدیگر چیست؟

    اما با استفاده از دستگاه‌های لیزر، رویش موها رفته رفته کم‌تر می‌شود و در برخی نواحی موها از بین می‌روند. اما یکی از دغدغه همه خانم‌ها و آقایان انتخاب بهترین کلینیک و بهترین دستگاه برای لیزر موهای زائد است. احتمالا شما هم نام دستگاه لیزر الکساندرایت را شنیده‌اید. آیا با انواع آن آشنا هستید؟ در این مطلب همراه ما باشید تا انواع دستگاه لیزر الکساندرایت را بررسی کنیم.

    دستگاه لیزر الکساندرایت چیست؟

    دستگاه لیزر از نوع الکساندرایت یکی از روش‌های پرکاربرد برای حذف موی زائد بدن و صورت به حساب می‌آید. این دستگاه به دلیل لیزری که روی پوست بدن می‌تاباند، با این عنوان شناخته می‌شود. در واقع لیزر الکساندرایت، نوع لیزر تعبیه شده در هندپیس دستگاه است که طول موجی به اندازه ۷۵۵ نانومتر دارد.

    لیزر الکساندرایت چیست؟

    الکساندرایت نام یک برند یا دستگاه خاص نیست. بلکه طول موج ۷۵۵ نانومتر به کار رفته در دستگاه‌های لیزر، الکساندرایت نام دارد. در روش استفاده از این مدل دستگاه‌ها، پرتو لیزر را با طول موج ۷۵۵ نانومتر به پوست می‌تابانند تا انرژی لیزر در محل رشد مو‌ها جذب شود.

    مزایای لیزر الکساندرایت نسبت به سایر لیزرها

    • تاثیر بسیار خوب: لیزر الکساندرایت تاثیر زیادی روی حذف مو‌های زائد دارد و آن‌ها را به طور دائمی از بین می‌برد.
    • سرعت بالا: حذف مو‌های زائد با لیزر الکساندرایت با سرعت بسیار بالا انجام می‌شود.
    • احساس درد کم‌تر: استفاده از این دستگاه به دلیل وجود قابلیت خنک کنندگی در آن، درد کم‌تری را در طول درمان ایجاد می‌کند.
    • کاربری گسترده: لیزر الکساندرایت در بسیاری از مناطق بدن مانند صورت، دست، پا، سینه و… برای حذف مو‌های زائد قابل استفاده است.

    انواع دستگاه لیزر الکساندرایت کدامند؟

    انواع دستگاه‌های الکساندرایت از مدرن‌ترین و بهترین دستگاه‌های لیزر در جهان به حساب می‌آیند که محبوبیت زیادی دارند. دلیل اصلی این محبوبیت، برخورداری از قابلیت تنظیم طول موج و تنظیم میزان انرژی دستگاه جهت حذف انواع مو برای تمامی پوست‌های مختلف است.

    بر اساس نظر کارشناسان، دستگاه‌های الکساندرایت جزو قوی‌ترین محصولات لیزر محسوب می‌شوند که در ادامه انواع آن‌ها را معرفی و بررسی می‌کنیم.

    ادامه مطلب
    تفاوت لیزر فول بادی و توتال بادی

    ۱- کندلا

    کندلا یکی از انواع دستگاه لیزر الکساندرایت با طول موج ۷۷۵ نانومتر است. این دستگاه با دقت بالا و نفوذ به عمق پوست، عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان می‌دهد. با استفاده از این دستگاه طول درمان شما کم‌تر می‌شود. کندلا دارای یک سیستم سرماساز قوی است که از هر گونه احساس درد یا سوزش هنگام لیزر جلوگیری می‌کند.

    لیزر کندلا

    دستگاه لیزر کندلا یکی از جدیدترین و بروزترین دستگاه‌های لیزر موجود در بازار است. این دستگاه با اسکنر بزرگی که دارد، ناحیه‌های بزرگی از بدن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن لیزر می‌کند. کندلا برای از بین بردن دائمی مو‌های زائد، تعداد زیادی پالس کوتاه ارسال کرده تا فولیکول‌های مو را گرم کند و آن‌ها را بدون درد از بین ببرد.

    ۲- سایناشور

    سایناشور یکی از محبوب‌ترین انواع دستگاه لیزر الکساندرایت برای حذف مو است که با استفاده از فناوری اپتیمایز شده به شکلی کاملا ایمن و موثر عمل می‌کند. این دستگاه با برخورداری از تکنولوژی SHR پالس‌های لیزری را به‌صورت مستمر در دمای پایین ارسال کرده و مو‌های زائد را بدون عارضه و درد از بین می‌برد.

    طول موج سایناشور ۱۰۶۴ نانومتر است که انواع رنگ پوست از جمله تیره، روشن، برنزه و… را پوشش می‌دهد.

    سایناشور از یک سیستم خنک‌کننده قوی ساخت آلمان استفاده کرده که دما را تا منفی ۳۰ درجه سانتی‌گراد خنک می‌کند. بنابراین ناحیه تحت درمان خنک شده و مانع از ایجاد هر گونه درد یا سوزش هنگام درمان می‌شود. با استفاده از این دستگاه، مو‌های زائد بدن در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با بالاترین سرعت از بین ‌می‌روند.

    ۳- تیتانیوم

    تیتانیوم از دیگر انواع دستگاه لیزر الکساندرایت است که به دلیل برخورداری از سیستم خنک‌کننده و سه طول موج مختلف، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای از بین بردن مو‌های زائد بدن محسوب می‌شود. با وجود ارسال پالس‌های کوتاه برای حذف مو‌های زائد توسط این دستگاه، وجود سیستم خنک‌کننده به طور قابل توجهی مانع از ایجاد عوارضی مانند سوختگی می‌شود.

    دستگاه لیزر تیتانیوم

    ۴- دکا

    دستگاه لیزر دکا با استفاده از یک لامپ قوی و نور الکساندرایت بدون آسیب به بافت اطراف، از فولیکول‌های مو شامل رنگدانه، انرژی را جذب می‌کند و باعث تخریب آن‌ها می‌شود. مناسب بودن این دستگاه برای انواع پوست‌های روشن و تیره، یکی از مزایای آن نسبت به سایر دستگاه‌ها به حساب می‌آید. دکا برای از بین بردن مو‌های کرکی و نازک هم قابل استفاده است و در مدت بسیار کوتاهی هرگونه موی زائد را از بین می‌برد.

    ادامه مطلب
    8 تا شایع ترین عوارض لیزر موهای زائد را بدانید + راه پیشگیری

    ۵- ورتکس ولکانو

    ورتکس ولکانو یکی از سریع‌ترین دستگاه‌های لیزر در دنیا است که در طول موج‌های ترکیبی اصلی از ۴ نوع طول موج بسیار قوی استفاده می‌کند. این موضوع سبب ارائه بهترین بازدهی برای حذف مو‌های زائد بدن می‌شود. ورتکس ولکانو فارغ از نوع موی شما، آن را به‌صورت کامل حذف می‌کند. داشتن هندپیس بزرگ از ویژگی‌های مهم این دستگاه در مقایسه با سایر دستگاه‌های لیزر است که باعث عملکرد سریع آن می‌شود.

    ۶- کلاریتی

    کلاریتی با پهنای پالس ۳۵ میلی ثانیه تا ۳۰۰ میلی ثانیه، مناسب استفاده برای از بین بردن مو‌های زائد در انواع پوست است. این دستگاه خدمات بسیار سریع و مناسبی با سیستم تحویل فیبر ارائه می‌دهد. کلاریتی یکی از بهترین انواع دستگاه لیزر الکساندرایت تولید شده است که علاوه بر از بین بردن مو‌های زائد، کاربرد‌های دیگری مانند جوانسازی پوست و… هم دارد.

    ۷- نابلکس

    نابلکس بهترین مدل از انواع دستگاه لیزر الکساندرایت به حساب می‌آید که با بیش‌ترین قدرت و کم‌ترین عوارض لیزر موهای زائد،آنها را از بین می‌برد. این دستگاه علاوه بر نابودی مو‌های ضخیم، برای حذف مو‌های نازک و روشن هم قابل استفاده است. برخورداری از طول موج Pulse Duration یکی از ویژگی‌های خاص این دستگاه به حساب می‌آید که در واقع میزان انرژی لازم برای حذف هر نوع مو روی هر مدل پوست را دارد.

    لیزر نابلکس

    ۸- DUETTO

    دستگاه DUETTO با سیستم خنک‌کننده قوی Cooling Zimmer جهت تولید سرمای مناسب برای پوست، مانع از ایجاد احساس درد و هرگونه سوختگی می‌شود. این مدل از انواع دستگاه لیزر الکساندرایت به دلیل وجود امکان افزایش قطر Spot Size تا اندازه ۱۶ میلی‌متر، رفع مو‌های زائد را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و کم‌ترین تعداد جلسات انجام می‌دهد.

    ۹- گرویتی

    گرویتی با برخورداری از تکنولوژی خاص Smart pulse برخلاف سایر دستگاه‌های لیزر به جای یک تا چهار پالس، از هشت پالس استفاده می‌کند. به همراه این پالس‌ها یک Duty Cycle که به‌صورت اسمارت ایجاد می‌شود و عرضه هر پالس آن برابر یک میلی ثانیه است هم وجود دارد. این دستگاه برای افرادی با انواع پوست‌های تیره و نواحی تیره هم بدون ایجاد سوختگی قابل استفاده است.

    لیزر گرویتی

    تفاوت‌ انواع دستگاه لیزر الکساندرایت

    لیزر‌های غیرتماسی که از تکنولوژی الکساندرایت استفاده می‌کنند، بسته به قطعات به کار رفته در خود تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. این تفاوت‌ها در طول عمر مفید دستگاه، قیمت، کیفیت و توان مفید و سایر موارد این چنینی قابل مشاهده است. انواع دستگاه‌های الکساندرایت در بازار از لحاظ انرژی، راد، اسپات سایز، قطعات مصرفی و منوی کاربری با یکدیگر تفاوت دارند که در ادامه به طور کامل بررسی می‌کنیم.

    ادامه مطلب
    دلیل ایجاد موی زیر پوستی و راه درمان

    ۱- انرژی

    انواع دستگاه‌های لیزر الکساندرایت موجود در بازار، انرژی را به اندازه‌ای میان ۶۰ تا ۱۰۰ ولت ارائه می‌دهند. کیفیت قطعاتی مانند راد، نقش بسیار موثری در توانایی تولید این انرژی دارد. توان تولید انرژی بالا متناسب با افزایش کیفیت چگالی انرژی تخلیه شده روی پوست، تاثیرگذاری لیزر را در از بین بردن مو‌های زائد افزایش می‌دهد.

    تفاوت‌ انواع دستگاه لیزر الکساندرایت

    ۲- راد

    راد یکی از اجزای تعیین‌کننده در تفاوت انواع دستگاه لیزر الکساندرایت محسوب می‌شود که از مهم‌ترین و گران‌ترین قطعات مصرفی آن است. قطر راد لیزر در واقع شدت، پایداری و قدرت دستگاه را تعیین می‌کند.

    ۳- اسپات سایز

    اسپات سایز، قطر لیزری است که از هندپیس انواع دستگاه لیزر الکساندرایت خارج می‌شود. سرعت فرآیند لیزر کردن و عمق نفوذ آن تحت تاثیر اسپات سایز قرار دارد. هر چقدر که اسپات سایز بزرگ‌تر باشد، سرعت فرآیند لیزر و عمق نفوذ آن بیش‌تر است.

    ۴- قطعات مصرفی

    قطعات مصرفی در واقع قطعات سازنده انواع دستگاه لیزر الکساندرایت هستند که با فرسودگی در طول زمان به تعویض نیاز دارند. زمان و شرایط تعویض این قطعات به چند مولفه وابسته است. قطعاتی مانند راد، فیبر و لامپ از عمده قطعات مصرفی لیزر‌ها محسوب می‌شوند که علاوه بر کیفیت خود، تحت تاثیر کیفیت سایر قطعات و نحوه نگهداری از دستگاه قرار دارند.

    ۵- منوی کاربری

    منوی کاربری یکی دیگر از تفاوت‌های انواع دستگاه لیزر الکساندرایت است. با استفاده از این منو اپراتور به راحتی تنظیماتی را اعمال می‌کند تا لیزر را برای هر تایپ پوستی با اثرگذاری بالا و بدون آسیب انجام دهد.

    سخن پایانی

    امروزه دستگاه‌های لیزر طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و در سراسر دنیا مردم به استفاده از آن‌ها روی آورده‌اند؛ زیرا این دستگاه‌ها با هدف حذف دائمی مو‌های زائد، طراحی و تولید شده‌اند. انواع دستگاه‌های لیزر الکساندرایت از بهترین گزینه‌ها برای انجام لیزر به حساب می‌آیند. اما توجه داشته باشید که الکس و الکساندرایت نام یک دستگاه یا برند نیستند، بلکه لیزر با طول موج ۷۵۵ نانومتر الکساندرایت نام دارد.

    در این مطلب انواع دستگاه‌های دارای لیزر الکساندرایت را بررسی کردیم. شما می‌توانید برای از بین بردن موهای زائد خود از خدمات لیزر موی زائد در سعادت آباد استفاده کنید.

    ما در کلینیک زیبایی در سعادت آباد علاوه بر استفاده از بهترین دستگاه‌ها با اپراتورهایی با تجربه و ماهر همکاری داریم تا زیباجویان از ارائه این خدمات راضی باشند. شما می‌توانید به‌صورت اینترنتی از سایت کلینیک ایران نوبت بگیرید یا از طریق راه‌های ارتباطی با ما در ارتباط باشید.

    میانگین امتیازات ۳ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    پشتیبان سایتمشاهده نوشته ها

    Avatar for پشتیبان سایت

    این مقاله به کوشش مدیریت و اعضای تیم کلینیک ایران تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش اعضا، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *