نکته قبل از لیزر مو‌های زائد

  • لیزر یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش مو‌های زائد و از بین بردن دائمی آن‌ها است. اگر چه این روش کاملا بدون خطر بوده و هیچ گونه عوارضی ندارد، با این حال انجام آن به مادران باردار توصیه نمی‌شود. در دوران حاملگی سطح هورمون‌ها تغییر پیدا کرده و در اطراف شکم و سینه‌ها مو‌های زائد زیادی ایجاد می‌شود. این موارد فقط چند نمونه از نکات قبل از لیزر موهای زائد است. در این مطلب همراه ما باشید تا با نکات بیش‌تری آشنا شوید.

    مهم ترین نکته قبل از لیزر مو‌های زائد

    اینکه شما بدانید لیزر مو‌ی زائد چگونه انجام شده و چه مراقبت‌هایی دارد، باعث آمادگی بیش‌تر شما می‌شود. در ادامه شما را با نکات قبل از لیزر موهای زائد آشنا می‌کنیم:

    • تا ۲۴ ساعت قبل لیزر از مصرف کافئین خودداری کنید.
    • احتمال تجویز بی‌حسی‌های موضعی توسط پزشک متخصص وجود دارد. این کار برای افزایش آرامش شما هنگام لیزر است.
    • پس از لیزر نواحی تحت درمان را مقابل نور آفتاب قرار ندهید. همچنین با استفاده از ضد آفتاب از پوست خود بیش‌تر مراقبت کنید.
    • شیو کردن، یکی از مهم‌ترین نکات قبل از لیزر مو‌های زائد است که تاثیر درمان را بیش‌تر می‌کند. البته کندن مو‌های زائد، اپیلاسیون یا وکس کردن ممنوع است.
    • پس از لیزر تا ۶ هفته از کندن مو‌های زائد خودداری کنید. با توجه به سست بودن ریشه مو‌ها و ریختن مقدار زیادی از آن‌ها در طول درمان، می‌توانید با استفاده از قیچی، مو‌های زائد باقی مانده را کوتاه کنید.

    نحوه شیو کردن پیش از لیزر

    نحوه شیو کردن پیش از لیزر

    قبل از شروع هر جلسه، شیو کردن ضروری است و توسط تمام پزشکان متخصص توصیه می‌شود؛ زیرا می‌تواند بر روند درمان تاثیر گذاشته و اثربخشی لیزر را چند برابر کند. توصیه ما این است که فرد از ۴ تا ۶ هفته قبل شروع لیزر، شیو کردن مو‌های ناحیه مورد نظر را شروع کند. سپس آخرین شیو را در ۳ تا ۴ روز قبل از شروع اولین جلسه انجام دهد.

    در طول درمان با لیزر هم شب قبل از شروع جلسه، مو‌های زائد خود را شیو کند. این موضوع یکی از مهم‌ترین نکات قبل از لیزر مو‌های زائد است که علاوه بر اثربخش کردن درمان، باعث بهتر دیده شدن مو‌های باقی مانده هم می‌شود. هنگام شیو کردن تیغ باید در جهت رشد مو‌ها کشیده شود. برای شروع درمان هم حداقل باید ۶ ماه از زمان وکس کردن گذشته باشد تا فرد بتواند جلسات لیزر را شروع کند.

    لیست نکته قبل از لیزر مو‌های زائد

    لیزر یکی از بهترین راه‌هایی است که فرد با آن می‌تواند برای همیشه از شر مو‌های زائد خود خلاص شود. البته برای اثر بخشی بهتر باید به چند نکته مهم توجه کند. در ادامه شما را با مهم‌ترین نکات قبل از لیزر مو‌های زائد آشنا می‌کنیم:

    ۱- مصرف نکردن ترکیبات ایزوترتینوئین

    قرص‌هایی مثل آکوتان، دکوتان، راکوتان و… دارای ترکیبات ایزوترتینوئین هستند و مصرف آن‌ها باید حداقل ۶ ماه قبل لیزر قطع شود. در صورت استفاده موضعی از این قرص‌ها، مصرف آن‌ها به مدت حداقل یک هفته قبل از جلسه ممنوع است.

    ۲- مطلع نمودن پزشک از بیماری و داروها

    یکی از مهم‌ترین نکات قبل از لیزر مو‌های زائد این است که پیش از شروع اولین جلسه، پزشک خود را از هر بیماری که به آن مبتلا هستید یا هر داروی مصرفی، مطلع کنید. عدم اطلاع ‌رسانی صحیح شما می‌تواند روند درمان را دردناک کند یا به پوست شما آسیب بزند.

    ۳- شیو کردن

    شب قبل از جلسه لیزر، مو‌های بدن خود را شیو کنید؛ زیرا اگر مویی بالای سطح پوست قرار داشته باشد، باعث جذب انرژی لیزر شده و تاثیری که باید بر روی ریشه در فولیکول گذاشته نمی‌شود. از طرفی شیو کردن در صبح روز جلسه درمان هم می‌تواند به پوست شما آسیب برساند. یکی دیگر از مهم‎ترین نکات قبل از لیزر مو‌های زائد، عدم استفاده از وکس یا اپیلاسیون است. هر کدام از این روش‌ها فولیکول مو را از بین برده و لیزر را بی‌اثر می‌کنند.

    ۴- توجه به سابقه تبخال

    در صورت داشتن سابقه تبخال، حداقل ۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل لیزر از دارو‌های ضد ویروسی استفاده کنید.

    ۵- لایه برداری پوست بدن

    بهتر است که ناحیه درمان را ۳ یا ۴ روز قبل لیزر لایه‌برداری کنید. با لایه‌برداری، سلول‌های مرده از سطح پوست برداشته می‌شوند.

    لایه برداری پوست بدن

    ۶- استفاده نکردن از مرطوب‌کننده و دئودورانت

    ناحیه تحت درمان باید عاری از هر گونه کرم نرم‌کننده یا محصولات آرایشی باشد. استفاده از اسپری، مرطوب‌کننده، روغن، محصولات آرایشی و… در طول جلسه و قبل از آن ممنوع است؛ زیرا در صورت مصرف توسط پرتو لیزر سوزانده شده و به پوست شما آسیب می‌رساند.

    ۷- ممنوعیت برنزه کردن

    تا ۶ هفته قبل از شروع جلسه از آفتاب گرفتن و برنزه کردن خودداری کنید. لیزر رنگدانه‌های تیره بدن را مورد هدف می‌گیرد. با برنزه کردن، رنگ پوست شما تیره شده و پرتو لیزر نمی‌تواند پوست و موی شما را از هم تشخیص دهد. این گونه ممکن است باعث سوختگی پوستتان هم شود.

    ۸- در نظر گرفتن زمان لیزر هر ناحیه

    یکی از مهم‌ترین نکات قبل از لیزر مو‌های زائد، داشتن زمان‌بندی مناسب است. شما باید بدانید که لیزر هر ناحیه چقدر طول می‌کشد. برای مثال لیزر صورت، زیر بغل و بیکینی کوتاه‌تر است. اما لیزر پا‌ها و کل بدن وقت بیش‌تری می‌برد.

    ۹- ممنوعیت لیزر روی نواحی دارای تتو

    اگر قصد برطرف کردن مو‌های زائدتان را دارید، اما در آن ناحیه تتو زده‌اید، لیزر راه مناسبی نیست؛ زیرا احتمال دارد پوست را سوزانده یا تتو را محو کند.

    ۱۰- انجام لیزر با توجه به نوع پوست

    یکی از مهم‌ترین نکات قبل از لیزر مو‌های زائد این است که نوع پوست خود را مشخص کرده و سپس با انتخاب یک دستگاه مناسب از شر تمام مو‌های مزاحم سرتاسر بدن خلاص شوید.

    سخن پایانی در مورد نکته قبل از لیزر مو‌های زائد

    اکنون که با مهم‌ترین نکات قبل از لیزر مو‌های زائد آشنا شدید، جلسات لیزر را به طور منظم دنبال کنید. در پایان فراموش نکنید لیزر تمام بدن در یک جلسه ممکن نیست! پس از این روش انتظار معجزه نداشته باشید. لیزر مو‌های زائد یک روش شگفت‌انگیز و بدون عوارض جانبی است که مراجعه کننده به کلینیک ایران با داشتن صبر و حوصله می‌تواند به مرور از شر مو‌های مزاحم خود خلاص شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    پشتیبان سایتمشاهده نوشته ها

    Avatar for پشتیبان سایت

    این مقاله به کوشش مدیریت و اعضای تیم کلینیک ایران تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش اعضا، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *