رابطه جنسی بعد از لیزر بیکینی

  • از بین بردن مو‌های زائد مخصوصا در نواحی زیر بغل و بیکینی از مهم‌ترین دغدغه‌های زیبایی خانم‌ها است. رفع مو‌های ناحیه تناسلی روش‌های گوناگونی دارد. یکی از این روش‌ها، شروع درمان با لیزر است که باید به همراه مراقبت‌های خاصی باشد.

    رابطه جنسی بعد از لیزر بیکینی (واژن)

    با از بین بردن مو‌های زائد بیکینی، پوست ناحیه درمان دچار تغییراتی می‌شود. بنابراین اگر راجع به رابطه جنسی بعد از لیزر بیکینی سوال دارید، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

    رفع مو‌های زائد با لیزر، رشد فولیکول‌های مو را مختل می‌کند. بنابراین در ساعت اولیه پس از لیزر، پوست بیشتر از هر زمانی مستعد تحریک یا عفونت است. در هر صورت امکان برقراری رابطه جنسی بعد از لیزر واژن وجود دارد. به شرطی که به اندازه کافی صبر داشته باشید و بعضی نکات را رعایت کنید.

    عوارض رابطه جنسی بعد از لیزر بیکینی

    عوارض رابطه جنسی بعد از لیزر بیکینی

    رابطه جنسی بعد از لیزر بیکینی یا واژن باعث تحریک عوارض پس از لیزر مو‌های زائد می‌شود. انرژی لیزر در ناحیه تحت درمان باعث ایجاد تحریک و التهاب می‌شود که البته موقت است. از طرفی ناحیه تناسلی مستعد ابتلا به عفونت می‌شود.

    چیزی که عوارض رابطه جنسی بعد از لیزر بیکینی را تحریک می‌کند، اصطکاک ناشی از برقراری رابطه است. در کنار همه این‌ها بیکینی پس از لیزر حساس‌تر می‌شود و مستعد درد یا ناراحتی است. همانطور که گفتیم برقراری رابطه جنسی بعد از لیزر واژن مشکلی ندارد. با این وجود ممکن است مقاربت دردناک‌تر از قبل انجام شود. در بعضی موارد نادر هم برای خانم‌ها، خونریزی یا تورم خفیف واژن رخ می‌دهد.

    چه زمانی برقراری رابطه جنسی بعد از لیزر بیکینی بی‌خطر است؟

    برای برقراری رابطه جنسی بعد از لیزر واژن حداقل ۲۴ تا ۴۸ ساعت صبر کنید. انجام رابطه جنسی بعد از گذشت زمان به بهبود پوست کمک کرده و خطر ایجاد عفونت را کاهش می‌دهد. تا یک هفته پس از درمان هم بهتر است از انجام هر گونه فعالیت جنسی خشن خودداری شود. بدین ترتیب پوست فرصت پیدا می‌کند تا بهتر شود. بهترین زمان رابطه جنسی بعد از لیزر بیکینی ۳ روز پس از درمان است.

    نکات لازم برای رابطه جنسی بعد از لیزر واژن

    رابطه جنسی بعد از لیزر بیکینی باید حداقل پس از ۲۴ تا ۴۸ ساعت انجام شود. تا یک هفته هم بهتر است مراجعه کننده، فعالیت جنسی خشن یا تهاجمی نداشته باشد. برای کم‌تر شدن اصطکاک و ناراحتی ناشی از رابطه جنسی میتوان از روان‌کننده استفاده کرده و هرگونه درد یا احساس ناخوشایندی را با پارتنر خود در میان بگذارید. در نهایت برای کاهش خطر عفونت، ناحیه تحت درمان را تمیز و خشک نگه دارید.

    مراقبت های قبل و بعد از لیزر بیکینی

    مراقبت های قبل و بعد از لیزر بیکینی

    قبل و بعد از لیزر بیکینی یا واژن باید به خوبی از پوستتان مراقبت کنید. بدین ترتیب احتمال ایجاد هر گونه عفونت، درد یا سوزش در ناحیه تناسلی کم‌تر می‌شود. در ادامه با بررسی مراقبت‌های ضروری به شما می‌گوییم که چه موقع بهترین زمان رابطه جنسی بعد از لیزر واژن است.

    مراقبت‌های قبل از لیزر بیکینی

    1. حداقل دو هفته قبل از لیزر در معرض نور خورشید نبوده و سولاریوم نکنید.
    2. در صورت داشتن سابقه تبخال در ناحیه تناسلی آن را با پزشک خود در میان بگذارید چراکه ممکن است لیزر باعث شیوع بیماری شما شود.
    3. قبل از لیزر از کرم‌ها یا اسپری‌های برنز‌کننده استفاده نکنید.
    4. حداقل یک هفته قبل از لیزر، مصرف محصولات حاوی آلفا هیدروکسی اسید، بتا هیدروکسی اسید یا رتینوئید را قطع کنید.
    5. حداقل ۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل لیزر، ناحیه درمان را اصلاح نکنید.
    6. مطمئن شوید که بیکینی تمیز و عاری از هرگونه کرم، لوسیون یا روغن است.

    مراقبت‌های بعد از لیزر واژن

    1. حداقل تا دو هفته بعد از لیزر، در معرض نور خورشید قرار نگرفته یا برنز نکنید‌.
    2. حداقل ۲۴ الی ۴۸ ساعت از برقراری رابطه جنسی بعد از لیزر واژن خودداری کنید.
    3. حداقل تا دو هفته پس از درمان، مصرف هرگونه کرم یا اسپری برنز‌کننده را قطع کنید.
    4. در صورت ایجاد قرمزی یا احساس ناراحتی، از کمپرس آب سرد یا ژل آلوئه ورا استفاده کنید‌.
    5. حداقل به مدت ۲۴ الی ۴۸ ساعت بعد از لیزر بیکینی یا واژن، ناحیه درمان را اصلاح نکنید.
    6. حداقل یک هفته بعد لیزر، محصولات حاوی آلفا هیدروکسی اسید، بتا هیدروکسی اسید یا رتینوئید را استفاده نکنید.

    آیا لیزر بیکینی باعث نازایی می‌شود؟

    این تصور که لیزر باعث نازایی می‌شود، کاملا اشتباه است. سطح پوست، رنگدانه و فولیکول‌های مو تنها نواحی هستند که تحت تاثیر لیزر قرار می‌گیرند. از این رو لیزر به صورت عمقی به اندام‌ها و مخصوصا تخمدان‌ها نفوذ نمی‌کند.

    شما می‌توانید مطمئن باشید که لیزر هیچ تاثیر منفی روی توانایی باروری شما ندارد. ولی استفاده از دستگاه‌های لیزر نامناسب، خطرناک است. پوست‌های تیره یا افراد برنز شده، مستعد سوختگی یا ایجاد لک‌های تیره روی پوستشان هستند.

    سخن پایانی

    یکی از مهمترین دغدغه‌های افراد، از بین بردن مو‌های زائد در ناحیه بیکینی است‌. بسیاری افراد می‌خواهند بدانند که رابطه جنسی بعد از لیزر بیکینی یا واژن به چه صورت است و آیا این درمان نقشی در نازایی دارد یا خیر؟

    همانطور که در این مقاله هم گفتیم، لیزر درمانی برای از بین بردن دائمی مو‌های زائد موثر است و هیچ خطری هم ندارد. تنها باید مراقبت‌های بعد از لیزر موهای زائد و همچنین قبل از آن رعایت شوند تا فرد بدون هیچ نگرانی، رابطه جنسی را درست مانند قبل لیزر، انجام دهد.

    سوالات متداول رابطه جنسی بعد از لیزر واژن

    ۱) در صورت بروز درد حین رابطه جنسی بعد از لیزر بیکینی چه کاری انجام دهم؟

    اگر بعد رابطه جنسی دچار درد شدید، این مشکل را با شریک زندگی خود در میان گذاشته و صبر کنید تا بهبودی کامل خود را به دست‌ آورید. البته می‌توانید برای کاهش اصطکاک و ناراحتی از انواع روان‌کننده هم استفاده کنید.

    ۲) آیا رابطه جنسی روی نتایج لیزر واژن تاثیر می‌گذارد؟

    رابطه جنسی بعد از لیزر واژن بدون ایراد است. فعالیت جنسی داشتن به خودی خود تاثیری روی نتایج لیزر ندارد؛ اما ممکن است باعث تحریک و التهاب موقت در ناحیه تناسلی و مستعد ابتلا به عفونت شود.

    در صورت داشتن سوالات بیشتر در این مورد میتوانید با کارشناسان کلینیک ایران تماس حاصل نمایید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    پشتیبان سایتمشاهده نوشته ها

    Avatar for پشتیبان سایت

    این مقاله به کوشش مدیریت و اعضای تیم کلینیک ایران تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش اعضا، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

    ۱ دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *