هزینه کاشت مو

  • کاشت مو یکی از عمل‌های جراحی زیبایی پرطرفدار است. انجام این عمل معمولا مورد استقبال افرادی که ریزش مو شدیدی دارند یا مو‌های سر آن‌ها کاملا ریخته است، قرار می‌گیرد. بر خلاف تصور برخی از افراد، هزینه کاشت مو در ایران هزینه کم‌تری نسبت به سایر عمل‌های جراحی زیبایی دارد.

    هزینه کاشت چگونه محاسبه میشود؟

    مبلغی که برای انجام این عمل تعیین می‌شود بستگی به عوامل‌ مختلفی دارد که برخی از آن‌ها در همه‌ کلینیک‌های کاشت مو یکسان بوده و برخی دیگر با توجه به شرایط محیطی، روش‌هایی که برای کاشت انجام می‌شود و امکاناتی که برای این عمل استفاده می‌‌شود، با یکدیگر متفاوت هستند.

    ✅ هزینه کاشت مو  ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان تقریبی
    ✅ عوامل موثر بر هزینه کاشت مو    دستمرد پزشک – روش کاشت – نعداد موهای کاشته شده – مکان مطب
    ✅ کم هزینه ترین روش کاشت  روش FUT 
    ✅ گران ترین روش کاشت کاشت به روش ARTAS 
    ✅ دلایل تفاوت هزینه کاشت   منطقه جغرافیایی کلینیک، روش های متفاوت، وسعت ناحیه تحت درمان 

    کاشتن مو افزایش اعتماد به نفس و زیبایی ظاهری بیش‌تری را به همراه دارد. اگر قصد انجام این عمل را دارید، علاوه بر توجه به هزینه کاشت به اعتبار کلینیک و تجربه پزشک نیز بسیار توجه کنید؛ زیرا معتبر نبودن کلینیک و ماهر نبودن پزشک مشکلاتی بسیاری را برای شما به وجود می‌آورد.

    عوامل مؤثر بر هزینه کاشت مو

    هنگامی که به کلینیک زیبایی در تهران برای انجام کاشت مراجعه می‌کنید و هزینه‌ای برای انجام این عمل می‌پردازید، این هزینه به عوامل مختلفی بستگی‌ دارد. عواملی که روی هزینه کاشت مو تاثیر می‌گذارند، عبارتند از:

    عوامل موثر بر هزینه کاشت مو

    ۱- دستمزد پزشک معالج

    یکی از عوامل مهمی که در تعیین هزینه این عمل جراحی موثر خواهد بود، دستمزد پزشک معالج است. هرچه پزشک از مهارت و تجربه بیش‌تری برای این کار برخوردار باشد، دستمزدی با مبلغ بالا دریافت خواهد کرد. با مراجعه به یک پزشک ماهر و باتجربه، هزینه بیش‌تری را پرداخت می‌کنید؛ اما تجربه پزشک باعث بالا رفتن کیفیت فرایند کاشت خواهد شد.

    ۲- تراکم موی کاشته شده

    میزان طاسی سر و حجم مو‌های مورد نیاز برای انجام این عمل هم یکی دیگر از عوامل‌ تاثیرگذار در هزینه کاشت محسوب می‌شود. هرچه طاسی سر بیش‌تر بوده و تراکم‌ موهای مورد نیاز زیادتر باشد، هزینه کاشت مو هم بیش‌تر خواهد شد؛ زیرا تعداد گرافت‌ها برای برداشت بیش‌تر شده و زمان بیش‌تری برای ‌انجام این عمل صرف خواهد شد.

    ۳- نوع برداشت گرافت‌ها

    نوع برداشت گرافت‌ها هم متفاوت بوده و هر کدام به تکنیک‌های مختلفی نیاز دارند. این تکنیک‌ها به دو صورت دستی و تمام اتومات برای برداشت گرافت‏ها و کاشت مو به کار گرفته می‌شوند. هر کدام از این روش‌ها قیمت خاص خود را دارند و از عوامل مهم بر تعیین هزینه کاشت به شمار می‌روند.

    ۴- موقعیت مکانی کلینیک

    موقعیت مکانی کلینیک موردنظر از دیگر عوامل تاثیرگذار بر هزینه کاشت است. کلینیک‌های کاشت در بهترین منطقه شهر هزینه بیش‌تری نسبت به سایر کلینیک‌ها در مناطق متوسط و مرکز شهر می‌گیرند.

    البته موقعیت مکانی کلینیک تاثیری در نتیجه مطلوب کاشت ندارد. بلکه وجود پرسنلی ماهر و امکانات‌ پیشرفته در کلینیک، سبب نتیجه‌گیری مطلوب از کاشت مو در سعادت آباد می‌شود.

    ۵- هزینه‌های جانبی

    پیش از اقدام به کاشتن مو باید چندین آزمایش انجام دهید تا مشکلی هنگام عمل و پس از آن رخ ندهد. پس از انجام کاشت به لوازم مراقبتی نیاز خواهید داشت که شامل دارو‌ها و شامپو‌های مخصوص هستند. هزینه‌های این محصولات هم به عنوان هزینه‌های جانبی کاشت محسوب می‏شوند.

    هزینه کاشت مو به روش‌های مختلف

    دو روش مهم و اصلی برای انجام این عمل وجود دارد که پزشک معالج براساس صلاح‌دید خود و شرایط بیمار یکی از آن‌ها را برای انجام این عمل به کار می‏گیرد که هر یک از این روش‌ها هزینه متفاوتی دارند.

    هزینه کاشت به روش FUT

    در روش FUT پزشک از قسمت اهداکننده نواری از پوست را برداشته و جای برش را با بخیه می‌بندد. سپس با استفاده از یک میکروسکوپ پوست برداشته شده را را در قسمت مورد نیاز برای کاشت مو قرار می‌دهد تا آن را از واحد‌های فولیکولی کوچک که هر کدام دارای چند فولیکول مو هستند، جدا کند. یکی از نقاط ضعف این روش ایجاد زخم است که سبب می‌شود هزینه این روش از دیگر روش‌ها ارزان‌تر باشد.

    هزینه کاشت به روش FUE

    در روش FUE واحد‌های مورد نیاز فولیکولی مو به طور مجزا از پوست سر برداشته می‌شوند. از آنجایی که جدا کردن فولیکول‌های مو به طور اتفاقی است، پزشک این فرصت را دارد که آن‌ها را به‌گونه‌ای جدا کند که کم پشت بودن آن‌ها کم‌تر به نظر برسد.

    این روش به‌صورت رباتیک هم انجام شده و دقت بسیار بالایی دارد. این کار توسط پزشک معالج هدایت‌ می‌شود. هزینه‌ای که باید برای این روش پرداخت کنید، نسبت به روش‌های دیگر بالاتر است؛ زیرا عوارض آن در کم‌ترین حالت ممکن خواهد بود.

    هزینه کاشت میکروفیت

    روش میکروفیت هم به عنوان یک روش بسیار محبوب شناخته می‌شود که نسبت به دو روش دیگر مزایایی همچون عدم وجود درد و خونریزی و جای زخم دارد. همچنین با این روش تراکم مو هم بیش‌تر خواهد بود.

    کم‌ترین هزینه برای کاشت مو

    کم‌ترین هزینه برای کاشت مو

    در انجام عمل کاشت روش‌های مختلفی وجود دارد که در هر کدام از این روش‌ها امکانات و متریال متفاوتی استفاده می‌شود. از جمله تفاوت‌های این روش‌ها با یکدیگر می‌توان به مدت زمان عمل جراحی‌ اشاره کرد. اگر به دنبال کم‌ترین هزینه کاشت هستید، می‏توانید از روش FUT استفاده کنید. در این روش، برداشت فولیکول‌های مو یکجا انجام شده و زمان این عمل به حداقل حالت ممکن می‏رسد.

    در واقع روش FUT یکی دیگر از روش‌های ارزان کاشتن مو است. برای انجام این روش از دستگاه‏هایی استفاده می‌شود که در مقایسه با روش‌های دیگر همانند میکروفیت هزینه کم‌تری دارد.

    چرا قیمت کاشت مو در کلینیک‌های مختلف فرق دارد؟

    انجام عمل جراحی کاشت در کلینیک‌های مختلف به دلیل تفاوت این کلینیک‌ها با یکدیگر، هزینه‌های متفاوتی هم به همراه دارند. تفاوت هزینه در کلینیک‌های مختلف به میزان مهارت پزشک و سابقه کاری او بستگی دارد.

    یکی دیگر از این عوامل، امکانات کلینیک موردنظر است. هرچه کلینیک مورد نظر دارای امکانات پیشرفته و تخصصی مطابق با استاندارد‌های بهداشتی باشد، هزینه بیش‌تری بابت خدمات خود دریافت خواهد کرد.

    سخن پایانی

    در برخی از کلینیک‌ها مانند کلینیک ایران، مشاور تخصصی برای پوست و مو حضور دارد که پیش از انجام جراحی به بیمار راهنمایی‌های لازم را می‌دهد تا عمل جراحی به بهترین نحو و بدون بروز مشکلی انجام شود.

    هزینه کاشت در هر کلینیک زیبایی براساس عواملی که اشاره شد، با یکدیگر متفاوت است. شما با در نظر گرفتن هزینه‌ عوامل موثر بر هزینه این عمل، رعایت مراقبت‌های قبل و بعد از انجام کاشت و انتخاب بهترین کلینیک کاشت مو متناسب با شرایط خود می‌توانید بهترین تجربه از کاشت را داشته باشید.

    سوالات متداول هزینه کاشت مو 

    هزینه کاشت مو به چه عواملی بستگی دارد؟

    هزینه کاشت مو به عواملی مانند موقعیت جغرافیایی کلینیک، تجهیزات پزشکی استفاده‌شده، تجربه و تخصص تیم پزشکی، نوع روش استفاده شده برای کاشت، تعداد موهایی که باید کاشته شود و جلسات پساعملی که نیاز است بستگی دارد.

    چگونه می‌توان هزینه کاشت مو را کاهش داد؟

    انتخاب مرکز کاشت مو در مناطقی با هزینه کمتر،بهینه کردن هزینه ها با مطالعه و مشاوره قبل از تصمیم‌گیری، تعیین دقیق خط‌مشی درمانی و گراف های موردنیاز، استفاده از تخفیفات و پیشنهادات ویژه کلینیک ها و درنهایت مقایسه قیمت مراکز مختلف با یکدیگر.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    پشتیبان سایتمشاهده نوشته ها

    Avatar for پشتیبان سایت

    این مقاله به کوشش مدیریت و اعضای تیم کلینیک ایران تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش اعضا، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *