کاشت مو با تراکم بالا

  • یکی از عوامل موثر بر زیبایی چهره و جذابیت ظاهری، داشتن مو‌هایی سالم و پرپشت است. اگر شما مو‌های سالم و خوش حالتی داشته باشید، زیباتر و جوان‌تر به نظر می‌رسید. با توجه به اینکه عوامل زیادی مثل وراثت، استرس و… باعث ریزش مو و حتی طاسی سر می‌شوند، آشنایی با بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا یک راهکار مناسب برای رفع این مشکل است.

    بدین ترتیب فرد می‌تواند مو‌هایی زیبا و طبیعی داشته و برای همیشه از شر کم پشتی مو‌ها و طاسی سر خلاص شود. در این مطلب همراه ما باشید تا بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا را معرفی کنیم.

    چگونه کاشت مو با تراکم بالا داشته باشیم؟

    جدیدترین تبلیغ در دنیای امروزی، جراحی پیوند مو با تراکم بالا است. تراکم مو نشان می‌دهد که در هر سانتی‌مترمربع، چه تعداد واحد‌های فولیکولی وجود دارند. در یک آقا تراکم مو‌های طبیعی در هر سانتی‌مترمربع، حدود ۹۰ تا ۱۱۰ واحد فولیکولی است. اجرای بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا نتیجه بسیار خوبی دارد و ظاهر طبیعی برای موها ایجاد می‌کند. هر چه مو‌ها طبیعی‌تر کاشته شوند، پرپشت‌تر به نظر می‌رسند. همچنین ریزش زیادی نداشته و بسیار طبیعی و خوش حالت دیده می‌شوند.

    کسانی که واحد‌های فولیکول دهنده زیادی در ناحیه دائمی دارند، کاندیدای مناسبی برای پیوند مو با تراکم بالا هستند. البته این روش برای گروه‌های دیگری از مراجعین هم مناسب است. مخصوصا آن‌هایی که از معضل بزرگی مثل طاسی رنج می‌برند یا ریزش موی تثبیت شده دارند. با توجه به اینکه هر گرافت شامل ۴ یا ۵ عدد تار مو است، حدود ۱۴ هزار تار مو به ناحیه سر کاشت داده می‌شوند. البته متناسب با درخواست مراجع و صلاحدید پزشک این مقدار می‌تواند بیش‌تر هم شود‌.

    عوامل تاثیرگذار روی کاشت مو با تراکم بالا

    در بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا به مراجعین وعده‌های غیر واقعی داده نمی‌شود. به طور کلی امکان کاشت حداکثر ۴۵۰۰ گرافت به صورت علمی و عملی وجود دارد. از این رو هر وعده بیش‌تر از این ادعای توخالی است که نباید جدی گرفته شود؛ زیرا حتی برای کاشت این تعداد گرافت مو هم باید از ترکیب روش‌های FIT و FUT استفاده شود.

    عوامل تاثیرگذار روی کاشت مو با تراکم بالا

    تجربه و مهارت پزشک متخصص هم که بسیار مهم و تاثیر‌گذار است. به طور کلی عوامل موثر بر ایجاد تراکم بالا در کاشت موی طبیعی شامل موارد زیر هستند:

    ۱- گرافت مو

    میزان تراکم موی شخص وابسته به گرافت‌های آن است. گرافت‌ها یا فولیکول‌های برداشته شده از ناحیه اهدایی، در دسته‌های مختلفی قرار گرفته و برای پیوند مو استفاده می‌شوند. هر چه تعداد گرافت‌های آماده شده در مقایسه با میزان طاسی کم‌تر باشد، احتمال موفقیت در بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا کم‌تر می‌شود.

    ۲- ظرفیت پوست سر برای پذیرش مو

    میزان پذیرش مو در پوست سر بیمار یکی از مهم‌ترین عواملی است که تراکم موی کاشته شده را تحت تاثیر قرار می‌دهد. پوست سر افراد مختلف ظرفیت متفاوتی برای کاشت دارد و اگر پوست سر ظرفیت لازم را نداشته باشد، احتمال ایجاد زخم در ناحیه درمان بیش‌تر می‌شود.

    ۳- بانک مو

    به طور معمول در هر سانتی‌مترمربع در حدود ۳۵ تا ۵۵ فولیکول کاشته می‌شود تا ناحیه طاسی پر شود. البته در بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا این مقدار دو برابر است. یعنی در هر سانتی‌مترمربع بین ۷۰ تا ۱۰۰ واحد فولیکولی کاشته می‌شود که البته این به وضعیت بانک مو هم بستگی دارد.

    ۴- فاصله بین تار‌های مو

    برای اینکه بتوانید نتیجه خوبی از پیوند مو بگیرید، باید تار‌های موی شما فاصله مناسبی از هم داشته باشند.

    ۵- تجربه و مهارت پزشک

    هرچه کلینیک انتخابی شما معتبر بوده و تجهیزات پیشرفته‌تری داشته باشد، احتمال پیدا کردن یک پزشک ماهر و باتجربه هم بیش‌تر است. بدین ترتیب جراحی پیوند مو بسیار طبیعی انجام شده و مراجعه کننده بهترین نتیجه را می‌گیرد. یک پزشک حرفه‌ای می‌داند که چطور با سالم نگه داشتن فولیکول‌ها یک کاشت موی طبیعی انجام دهد.

    روش‌های کاشت مو با تراکم بالا

    روش‌های کاشت مو با تراکم بالا

    در ادامه بهترین روش‌های کاشت مو با تراکم بالا را مورد بررسی قرار می‌دهیم. از این طریق می‌توانید مو‌های طبیعی و خوش حالتی داشته باشید.

    ۱- کاشت به روش Super‌ Fue Plus

    یکی از بهترین روش‌های پیوند مو که به‌صورت تمام الکترونیک و با استفاده از دستگاه‌های هوشمند انجام می‌شود، Super‍ Fue Plus است. در این روش گرافت‌های ضخیم و چند ریشه‌ای انتخاب شده و بدون آسیب به بافت‌های زیرین پوست سر به ناحیه مورد نظر کاشت داده می‌شوند. از طرفی گرافت‌های کاشته شده ۵ تا ۷ برابر از روش‌های دیگر تراکم بیش‌تری دارند.

    ۲- کاشت موی طبیعی با ترکیب FIT و FUT

    در این روش ترکیبی تا ۵۰۰۰ گرافت مو در یک جلسه برداشته و در ناحیه مورد نظر کاشته می‌شوند. بدین ترتیب آن ناحیه از سر که بدون مو است و دچار ریزش شده، تراکم بالایی پیدا می‌کند.

    ۳- کاشت با روش DHI

    در این روش، گرافت‌ها از طریق دستگاه میکرومتر و با استفاده از قلمی به نام ایمپلنتر در ناحیه مورد نظر کاشته می‌شوند. این مداد با ایجاد یک شکاف روی پوست، کاشت مو‌ها را امکان‌پذیر می‌کند. از این رو باعث پیوند طبیعی ۸۰ تا ۹۰ درصد مو در هر سانتی‌مترمربع می‌شود. DHI به عنوان یکی از بهترین روش‌های کاشت مو به گرافت‌ها زاویه و جهت داده و این کار را بدون کاهش خون‌رسانی انجام می‌دهد.

    ۴- کاشت با روش میکروفیت

    میکروفیت، یکی از بهترین روش‌های کاشت مو با تراکم بالا است. در این روش با استفاده از یک دستگاه ظریف، سوراخ های‌ریزی برای کاشت گرافت روی پوست ایجاد می‌شوند. پیوند مو با روش میکروفیت بدون خونریزی است و به بخیه احتیاج ندارد. از طرفی دوره نقاهت کوتاهی داشته و باعث ترمیم سریع بانک مو و ناحیه کاشت می‌شود.

    سخن پایانی

    اکنون که با بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا آشنا شدید، با مراجعه به یک کلینیک معتبر و مشورت با یک پزشک حرفه‌ای برای جراحی آماده شوید. پیوند مو یک روش بسیار عالی برای درمان مو‌های کم پشت و طاسی سر است که عوارض جانبی بسیار کمی دارد. از طرفی با داشتن دوره نقاهت کوتاه مدت، خیلی سریع شما را به زندگی روزمره باز می‌گرداند.

    این روز‌ها با پیشرفت علم داشتن مو‌های سالم، پرپشت و خوش حالت تنها یک آرزو نیست و هر کسی می‌تواند از این طریق چهره‌اش را زیباتر و شاداب‌تر کند.

    میانگین امتیازات ۳ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    پشتیبان سایتمشاهده نوشته ها

    Avatar for پشتیبان سایت

    این مقاله به کوشش مدیریت و اعضای تیم کلینیک ایران تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش اعضا، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *