مراحل کاشت مو

  • یکی از عمل‌های زیبایی که موجب متراکم‌تر شدن موها و پوشاندن قسمت‌های خالی سر می‌شود، عمل کاشتن مو است. با استفاده از این روش، موها مجدد به‌صورت منظم رشد می‌کند و شما در کم‌ترین زمان، شاهد رویش مجدد موها خواهید بود.

    مراحل کاشت مو به چه صورت است؟

    این عمل مراحل مختلفی داشته که انجام هر یک از این مراحل به شیوه‌ای صحیح، اهمیت زیادی دارند. در این مقاله قصد داریم تا مراحل این عمل را قبل و در حین کاشت بررسی کنیم. پس برای اطلاعات بیش‌تر از مراحل کاشت مو تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

    مراحل کاشت مو قبل از عمل

    برای رسیدن به نتیجه مثبت از جراحی مو، باید کارهایی را انجام دهید تا گرافت‌های جدید پس از عمل بر روی سر تثبیت شوند. به طور کلی مراحل کاشت مو قبل از عمل عبارتند از:

    مراحل کاشت مو قبل از عمل

    ۱- انتخاب یک کلینیک معتبر

    اولین قدم برای جراحی کاشت مو، انتخاب یک کلینیک پوست و موی معتبر است. این عمل هم باید مثل تمامی جراحی‌های دنیا توسط یک پزشک متخصص و مجرب انجام شود. پس انتخاب یک کلینیک خوب، نقش بسیار مهمی در نتیجه نهایی کار و سلامت جسمانی افراد دارد. یک کلینیک معتبر باید مجوز رسمی از‌ وزارت بهداشت‌ و درمان داشته باشد.

    ۲- رزرو جلسه مشاوره

    دومین قدم قبل از جراحی کاشتن مو، رزرو مشاوره است؛ زیرا این عمل برای همه افراد مناسب نیست. اگر سلامت عمومی خوبی برخوردار هستید یا موهای پرپشتی در کناره‌ها و پشت سر خود دارید، کاندیدای خوبی برای کاشت محسوب می‌شوید. همه این موارد توسط پزشک بررسی شده و‌ در نهایت با دادن مجوز کاشت، قبل از عمل به شما مشاوره می‌دهد. شما می‌توانید سوالات خود را درباره مراحل کاشت مو و مراقبت‌های قبل و بعد آن از کارشناسان کلینیک ایران بپرسید.

    ۳- انتخاب روش درست برای کاشت

    از گذشته تا کنون روش‌های مختلفی برای جراحی مو وجود داشته است. البته این روش‌ها با توجه به پیشرفت تکنولوژی تغییر کرده و اکنون از فناوری‌های جدید استفاده می‌شود. تکنیک‌های درست جراحی مو تنها توسط پزشک تعیین می‌شوند.

    ۴- انجام مراقبت‌های پس از عمل

    پس از انتخاب بهترین روش و تعیین دستورالعمل‌های خاص توسط پزشک، مهم‌ترین مرحله، انجام مراقبت‌های پس از عمل است. برای مثال لازم است تا بعد از عمل از کشیدن سیگار، مصرف الکل و خوردن فست فود خودداری کنید. از ویتامین‌های E، A، امگا سه، پروتئین و دیگر مواد مغذی استفاده کنید.

    مراحل کاشت مو در روز عمل

    مراحل کاشت مو در روز عمل

    پس از گذراندن مراحل قبل از کاشت، باید در زمان تعیین شده توسط پزشک برای عمل کاشت آماده شوید. اگر همه مراحل کاشت مو در روزهای قبل از عمل را با دقت زیادی طی کرده باشید، دیگر در ر‌وز عمل هیچگونه نگرانی ندارید. البته در روز عمل هم باید مراحل مختلفی را طی کنید که در ادامه توضیح می‌دهیم.

    ۱- خوردن صبحانه

    تمامی مراحل کاشت مو چندین ساعت طول می‌کشند. بنابراین لازم است که با انرژی کامل در کلینیک زیبایی در سعادت آباد حضور پیدا کنید. یک صبحانه مقوی و خوب بخورید و لباس راحتی و ساده بپوشید. بهترین لباسی که در این موقعیت می‌توانید بپوشید، لباس‌های جلوباز هستند.

    ۲- برداشت گرافت‌ها

    برداشت گرافت، مهم‌ترین بخش از مراحل کاشت مو است. ابتدا پوست سر کاملا تمیز و ضدعفونی شده و کمی بی حسی تزریق می‌شود. معمولا گرافت‌های مو توسط پانچ از بخش سطحی سر برداشته شده و سوراخ‌های کوچکی را به وجود می‌آورد.

    ۳- آماده‌سازی گرافت‌ها

    پس از برداشت گرافت‌ها، نوبت به آماده سازی آن می‌رسد. البته توجه کنید که برداشتن گرافت با پانچ به آماده سازی نیاز ندارد. در این صورت پزشک پس از برداشت گرافت، سریعا فولیکول‌ها را در نقاط مشخص پیوند می‌زند.

    ۴- کاشت مو

    مرحله نهایی در جراحی کاشت مو، پیوند زدن فولیکول‌های جدید در قسمت زیرین پوست سر است. تعداد پیوندها و نوع آن معمولا به کیفیت، رنگ و ناحیه گیرنده بستگی دارد. در مرحله آخر، ناحیه پشت سر یا همان بانک مو برای برداشت فولیکول‌های مو تراشیده می‌شود. پس از خارج کردن گرافت‌ها، ناحیه گیرنده باید سریعا ضدعفونی و تمیز شود.

    ۱۰ مرحله عمل کاشتن مو

    10 مرحله عمل کاشتن مو

    کاشتن مو یک فرایند چند مرحله‌ای است که بیمار باید مراحل مختلفی را قبل از کاشت، حین کاشت و بعد از آن انجام دهد. در این قسمت کاشت مو در سعادت آباد را در ۱۰ مرحله بررسی می کنیم:

    ۱) آماده سازی فولیکول برای کاشت

    در اولین مرحله از جراحی کاشت، فولیکول‌ها از قسمت پشت سر برداشته شده و آماده کاشت می‌شوند.

    ۲) تراشیدن موهای منطقه پیوند

    قبل از انجام پیوند مو، باید موهای منطقه‌ی اهدا کننده به طور کامل تراشیده شوند. معمولا موهای پشت سر جزو مناطق اهدا کننده هستند.

    ۳) آماده سازی منطقه اهدا کننده‌ مو

    بعد از تراشیدن کامل موها در بخش اهداکننده، از بی حسی موضعی در این ناحیه استفاده می‌شود.

    ۴) برداشت فولیکول از ناحیه اهدا کننده‌ مو‌ و بخیه زدن محل برش

    فولیکول‌های مقاومی که در بخش اهدا کننده سر وجود دارند، توسط ابزار جراحی و به‌صورت تخصصی برداشته می‌شوند. معمولا ابزاری به نام پانچ که لبه‌های استوانه‌ای شکل و تیز داشته، نقش بسیار مهمی در برداشتن فولیکول‌های مو دارد. پس از برش پشت سر توسط پانچ، واحدهای فولیکولی مو با کمک انبرهای بسیار ریز از  قسمت پوست سر برداشته می شوند.

    ۵) ایجاد تغییراتی در فولیکول‌های مو

    پس از اینکه فولیکول‌های مو از بانک مو برداشته شد، در محلول‌های شاداب سازی قرار می‌گیرند. با مشاهده این فولیکول‌ها زیر میکروسکوپ، می‌توان از آماده بودن گرافت‌ها مطمئن شد.

    ۶) آماده سازی منطقه گیرنده پوست سر برای کاشت

    در بخش گیرنده کف سر، بی حسی‌های موضعی مورد استفاده قرار می‌گیرند تا گرافت‌ها به این نواحی انتقال پیدا کنند.

    ۷) ایجاد سوراخ‌های ریز در منطقه گیرنده کف سر

    در این مرحله گرافت‌های فولیکول مو در ناحیه گیرنده، آماده پیوند زدن هستند. برش‌هایی با ضخامت یک میلی‌متر در این ناحیه برابر با طول فولیکول انجام می‌شود.

    ۸) قرار گیری گرافت‌ها در محل مورد نظر بسته به چگالی آن‌ها

    گرافت‌های کوچک مو در مقابل خط رویش مو و گرافت‌های بزرگ‌تر، در پشت هم قرار می‌گیرند. این روش بهترین شکل برای قرار گیری گرافت‌ها است.

    ۹) مشاهده نتایج جایگذاری گرافت

    پس از اینکه گرافت‌ها تا حدی در جای مناسب خود قرار گرفتند، برش‌های ریز با موهای کوتاه در ناحیه گیرنده (معمولا جلو و کناره‌های سر) دیده می‌شود.

    ۱۰) اتمام کاشت

    مرحله آخر، اتمام کاشت مو بوده که برش‌های سر به طور طبیعی بهبود یافته و قرمزی ناشی از التهاب پس از یک هفته از بین می‌رود.

    سخن پایانی

    در این مطلب در مورد مراحل کاشت مو صحبت کردیم. مراقبت‌های قبل و حین عمل جراحی مو اهمیت زیادی داشته و باید همه مراحل به‌صورت دقیق انجام شود. به طور کلی کاشت مو در شهرک غرب ۱۰ مرحله و با بی حسی انجام شده و پس از یک تا دو هفته هم التهاب و قرمزی آن از بین می‌رود. البته به شرطی که به توصیه‌های پزشکی عمل کنید و مراقبت‌های پس از عمل را جدی بگیرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    پشتیبان سایتمشاهده نوشته ها

    Avatar for پشتیبان سایت

    این مقاله به کوشش مدیریت و اعضای تیم کلینیک ایران تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش اعضا، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *