تاثیر گرما و سرما بعد از کاشت مو

  • کاشت مو، یکی از عمل‌هایی است که در تغییر چهره افراد، نقش به سزایی دارد. اینکه نتیجه کاشت مو برای شما مثبت باشد یا خیر تا حد زیادی به نوع کاشت و مراقبت‌های بعد از آن بستگی دارد. بنابراین اگر می‌خواهید که یک عمل نتیجه بخش داشته باشید، لازم است که مراقبت‌های قبل و بعد از عمل را جدی بگیرید.

    تاثیر گرما و سرما بعد از کاشت مو چگونه است؟

    یکی از مراقبت‌هایی که باید پس از کاشت مو انجام دهید، محافظت از مو در برابر سرما و گرمای مستقیم است. تاثیر گرما و سرما را بعد از کاشت مو جدی بگیرید و در معرض مستقیم آن نباشید. اگر می‌خواهید با نحوه مراقبت و حفاظت از مو در برابر سرما و گرما بیش‌تر آشنا شوید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

    سرما چه تاثیری روی کاشت مو دارد؟

    به طور کلی سرما پس از کاشت مو به طور مستقیم تاثیر منفی بر روند بهبودی موها ندارد. اما برای مراقبت بهتر از فولیکول‌های جدید مو، لازم است که در روزهای ابتدایی از موهای کاشته شده در برابر همه عوامل خارجی محافظت کنید. برای مثال باید مراقب باشید که موها در معرض برف و باران قرار نگیرند. همچنین قرار گرفتن مو به طور مستقیم در برابر حرارت سشوار و بخاری هم کار درستی نیست.

    تاثیر گرما و سرما پس از کاشت مو تا حد زیادی در نتیجه کاشت مو هم تاثیر می‌گذارد. اگر شما عادت دارید که در فصل زمستان از کلاه استفاده کنید، بهتر است در روزهای اول کاشت مو این عادت خود را کنار بگذارید؛ زیرا استفاده از هر کلاهی در روند رشد اولیه کاشت مو تاثیر گذاشته و از رویش موهای جدید، جلوگیری می‌کند.

    بهتر است که حتی در فصل سرما، تا مدتی از سرپوش و کلاه استفاده نکنید. برای مثال هنگام باریدن برف و باران به جای استفاده از کلاه، از چتر استفاده کنید تا موها در معرض مستقیم برف و باران قرار نگیرند.

    گرما چه تاثیری روی کاشت مو دارد؟

    گرما چه تاثیری روی کاشت مو دارد؟

    علاوه بر سرما، گرما هم تا حد زیادی بر روی فولیکول‌های مو تاثیر می‌گذارد. تاثیر گرما و‌ سرما بعد از کاشت مو دقیقا به یک اندازه بوده و همانطور که موهای جدید نباید به طور مستقیم در معرض سرما قرار گیرند، قرار گرفتن در معرض مستقیم گرما هم آسیب‌های جدی به مو وارد می‌کند.

    یکی از مهم‌ترین مواردی که در فصل گرما همچون تابستان باید به آن توجه کنید، عرق کردن مو است. موها در فصل گرم ممکن است به صورت ناخودآگاه عرق کنند که این کار برای رشد آن‌ها ضرر بسیار زیادی دارد. بنابراین از فعالیت و جنب و جوش‌هایی که موجب عرق کردن مو می‌شود، در روزهای ابتدایی دست بکشید.

    در محیط‌هایی با دمای مطلوب به فعالیت و استراحت خود بپردازید. همچنین نور مستقیم آفتاب هم می‌تواند به گرافت‌های جدید آسیب برساند. بنابراین تا چندین روز پس از کاشت مو هم نباید در معرض مستقیم نور آفتاب قرار بگیرید.

    بهترین فصل برای کاشت مو

    همانطور که گفتیم، تاثیر گرما و سرما بعد از کاشت مو، به یک اندازه بر روی نتیجه بخش بودن عمل تاثیر می‌گذارد. هم عامل گرما و هم عامل سرما بر روند بهبود کاشت مو تاثیر داشته و حتی می‌تواند بهبودی را به تاخیر بیندازد. در کل بهترین فصل برای کاشت مو وجود ندارد و هر فصل مزایا و معایب خود را دارد.

    • فصل سرما: در روزهای ابتدایی باید از موهای خود در برابر باران و برف محافظت کنید. توجه کنید که در فصل سرما نمی‌توانید از کلاه برای محافظت استفاده کنید.
    • فصل گرما: در دوران نقاهت خود تا حد ممکن در معرض مستقیم نور آفتاب قرار نگیرید. سعی کنید فعالیت‌هایی را که موجب عرق کردن می‌شوند تا چندین روز انجام ندهید.

    حفاظت از موهای کاشته شده در برابر سرما و گرما

    حفاظت از موهای کاشته شده در برابر سرما و گرما

    برای محافظت از سر بعد از کاشت مو، تا سه روز اول از حمام کردن و دستکاری موهای کاشته شده خودداری کنید. معمولا پزشک برای بهبودی زودتر، مسکن‌ها و آنتی بیوتیک‌هایی تجویز می‌کند که باید به طور مرتب و سر وقت آن را استفاده کنید.

    پس از کاشت مو از مصرف سیگار یا الکل به طور جدی خودداری شود؛ زیرا این روش موجب آسیب رسیدن به فولیکول‌های جدید مو می‌شود. نحوه خوابیدن پس از کاشت مو هم اهمیت زیادی دارد. سعی کنید در این مدت به پشت بخوابید.

    پوشیدن کلاه بعد از کاشت مو و نکات آن

    اگر عادت به پوشیدن کلاه دارید یا مجبورید که به هر دلیل از کلاه استفاده کنید، باید مراقبت‌های پس از عمل کاشت را جدی بگیرید. برای استفاده از کلاه برای اینکه به موهای جدید آسیب نرسد، موارد زیر را رعایت کنید:

    1. ابتدا باید کلاه مناسبی را انتخاب کنید که هم بزرگ‌تر و هم پهن‌تر از سر شما باشد. به هیچ عنوان از کلاه‌های تنگ و بدون سوراخ استفاده نکنید. بهتر است کلاهی که انتخاب کردید را به پزشک نشان داده تا شما را در این زمینه بهتر راهنمایی کند.
    2. کلاه‌های لبه‌دار که قابلیت تنظیم دارند، انتخاب خوبی هستند. برای پوشیدن کلاه عجله نکنید. کلاه نباید به طور مستقیم با قسمت‌های حساس و جراحی شده برخورد کند.
    3. اگر قسمت‌های جلویی کلاه شما تنگ باشد، موجب کشیده شدن پیوندهای مو در آن ناحیه شده و در نتیجه موجب آسیب رسیدن به فولیکول‌های جدید مو می‌شود.
    4. پس از کاشت مو تا یک ماه از پوشیدن کلاه کاسکت یا کلاه‌های مشابه به آن خودداری کنید؛ زیرا این کار به فولیکول‌های تازه کاشته شده آسیب می‌رساند.
    5. برداشتن کلاه یا گذاشتن آن را به آرامی انجام دهید. یعنی کلاه را به آرامی و به صورت عمودی از روی سر خود بردارید و به کف سر فشار ندهید. توجه کنید که کلاه را از هر زاویه‌ای جدا نکنید.
    6. پس از کاشت مو، کلاه‌های خود را زود به زود ضدعفونی کرده و بشویید. داخل کلاه را تمیز نگه دارید و اگر مایعات یا خون درون کلاه مشاهده کردید، دیگر از آن کلاه استفاده نکنید.

    سخن پایانی

    در این مطلب درباره تاثیر گرما و سرما بعد از کاشت مو صحبت کردیم. گرما و سرما دو‌ پارامتری هستند که نباید پس از کاشت به طور مستقیم موهای شما را تحت تاثیر قرار دهند. مهم‌ترین مراقبت‌هایی که پس از کاشت مو می‌توانید انجام دهید، نرسیدن سرما و گرما به سر است.

    عملکرد و رویش موها تحت تاثیر سرما و گرما قرار گرفته و رشد آن دچار اختلال می‌شود. همچنین پوشیدن کلاه هم پس از کاشت مو توصیه نمی‌شود اما تمامی نکاتی را که باید برای پوشیدن کلاه پس از کاشت مو بدانید، در این مطلب توضیح دادیم.

    برای دریافت پاسخ سوالات خود در زمینه تاثیر گرما و سرما بر کاشت مو میتوانید با کلینیک ایران در تماس باشید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۷ رای

    پشتیبان سایتمشاهده نوشته ها

    Avatar for پشتیبان سایت

    این مقاله به کوشش مدیریت و اعضای تیم کلینیک ایران تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش اعضا، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *