نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو

  • در دنیای امروزی پیروی از مد و اهمیت بسیاری که افراد به ظاهر خود می‌دهند، سبب شده کاشت مو با استقبال بسیاری مواجه شود. بعد از کاشت مو نیز همانند سایر عمل‌های زیبایی، فرد باید تا چند روز نکاتی را رعایت کرده تا روند بهبودی به بهترین شکل پیش برود. یکی از مراقبت‌های مهم پس از کاشت مو، توجه به نحوه خوابیدن و استراحت بعد از کاشت مو است.

    بهترین روش خوابیدن بعد از کاشت مو

    در واقع یکی از دلایل نتیجه مطلوب کاشت مو، نحوه خوابیدن محسوب می‌شود. در زمان نقاهت کاشت مو، شما باید به‌گونه‌ای بخوابید که هیچ ضربه‌ای به گرافت‌ها وارد نشود. زیرا هنگامی که سر خود را بر روی بالش قرار می‌دهید، قسمت کاشته‌ شده سر روی آن قرار می‌گیرد.

    در ادامه به بررسی نحوه خوابیدن و استراحت بعد از کاشت مو می‌پردازیم تا بتوانید بهترین نتیجه را از کاشت مو بگیرید.

    چرا نحوه استراحت و خوابیدن بعد از کاشت مو اهمیت دارد؟

    پس از کاشت مو، پوست سر بسیار آسیب‌پذیر می‌شود. بنابراین برای اینکه هنگام خوابیدن به گرافت‌ها و پوست سر آسیب جدی وارد نشود، لازم است برای نحوه خوابیدن و استراحت بعد از کاشت مو یک حالت مناسب را در نظر بگیرید.

    علاوه‌ بر حساس شدن پوست سر، محل کاشت مو بعد از انجام عمل دچار تورم و برآمدگی می‌شود و اگر حالت خوابیدن شما  صحیح نباشد، تورم قسمت‌های کاشته شده بیش‌تر می‌شود.

    در برخی موارد اگر هنگام خوابیدن به صورت نادرست به محل کاشت مو فشار زیادی وارد شود، خونریزی و از بین رفتن گرافت‌ها اتفاق می‌افتد. خوابیدن به‌صورت صحیح علاوه بر اینکه از آسیب رسیدن جدی به گرافت‌ها جلوگیری می‌کند، نتیجه قابل توجهی بر رشد مو‌ها و خروجی کاشت مو دارد.

    کم شدن تورم سر پس از کاشت مو و ‌کاهش فشار به گرافت‌ها از نتایج نحوه خوابیدن و استراحت بعد از کاشت مو به‌صورت صحیح است.

    روش صحیح خوابیدن بعد از کاشت مو

    روش صحیح خوابیدن بعد از کاشت مو

    رعایت نکاتی در مورد نحوه خوابیدن و استراحت بعد از کاشت مو بسیار اهمیت دارد. پس از کاشت مو، رعایت بهداشت محیط‌هایی که پوست سر در معرض آن‌ها قرار می‌گیرد، بسیار مهم است.

    – استفاده از روبالشی و ملحفه تمیز

    از مهم‌ترین مواردی که رعایت بهداشت آن بسیار اهمیت دارد، می‌توان به بالش و ملحفه روی بالش اشاره کرد.تمیز بودن بالشی که شما سر خود را بر روی آن قرار می‌دهید، اهمیت زیادی دارد؛ زیرا گرافت‌ها در محیطی تمیز به خوبی رشد می‌کنند. در غیر این صورت وقتی گرافت‌ها در معرض آلودگی قرار می‏گیرند، دچار عفونت خواهند شد. برای جلوگیری از این آسیب، بالش و ملحفه را با مواد شوینده بدون مواد حساسیت‌زا بشویید.

    – استفاده از حوله تمیز روی بالشت

    استفاده از یک حوله تمیز به عنوان رو بالشی در زمان نقاهت مهم است. زمانی که عمل کاشت مو را انجام می‏دهید، سر تا چند روز پس از عمل، ترشحاتی دارد که برای جلوگیری از نفوذ آن‌ها به بالش می توانید از حوله به عنوان روبالشتی استفاده کنید.

    – درست قرار گرفتن زاویه سر نسبت به بدن

    یکی از فاکتور‌های نحوه خوابیدن و استراحت بعد از کاشت مو به‌صورت صحیح، قرار دادن سر با زاویه ۳۰ تا ۴۵ درجه است؛ زیرا سر باید به نسبت بدن ارتفاع بیش‌تری داشته باشد. این پوزیشن سبب می‌شود که تورم سر کم شده و روند بهبودی مطلوب‌تر شود.

    درست قرار گرفتن زاویه سر نسبت به بدن

    – پرهیز از خوابیدن به روی شکم

    یکی از پوزیشن‌های غلط خوابیدن پس از کاشت مو، خوابیدن روی شکم است. این کار سبب آسیب رسیدن به گرافت‌ها و افزایش تورم می‌شود. بنابراین حتی اگر به این پوزیشن عادت دارید، مدتی آن را کنار بگذارید تا به گرافت‌ها آسیبی نرسد.

    – استفاده از بالشت طبی مناسب

    اگر پس از کاشت مو به پوست سر ضربه، خراش و فشار زیادی وارد شود، فولیکول‌ها دچار آسیب می‌شوند. برای جلوگیری از این آسیب، استفاده از بالش‌های طبی مناسب است. برای کسب نتیجه‌ مطلوب از کاشت مو باید استراحت کافی داشته باشید. داشتن یک الگو منظم خواب سبب استراحت کافی و در نتیجه کاهش دوران نقاهت با سرعت بیش‌تر می‌شود.

    بالشت مناسب بعد از کاشت مو

    چه مدت بعد از کاشت مو می‌توان به حالت عادی خوابید؟

    از آنجایی که نحوه و میزان کاشت مو در هر فردی متناسب با شرایط فیزیکی و بدنی آن فرد است، در این مورد بهتر است با پزشک معالج خود مشورت کنید. به طور کلی از زمانی که کاشت مو انجام می‌دهید تا ۲ هفته پس از آن لازم است تمامی موارد اشاره شده را رعایت کنید.

    رعایت بهداشت و نکاتی برای نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو به‌صورت صحیح، این فرصت را به شما می‌دهد تا دوران بهبودی خود را سریع‌تر و مطلوب‌تر پشت سر بگذارید.

    اگر پس از کاشت مو تمامی نکات اشاره شده را به درستی رعایت کنید، پس از دو هفته می‌توانید به روند طبیعی و همیشگی خوابیدن خود برگردید. البته دوران نقاهت هر فرد می‌تواند طولانی‌تر از دو هفته یا حتی کم‌تر از دو هفته طول بکشد. مدت دوران نقاهت به رعایت نکات اشاره شده بسیار بستگی دارد.

    رعایت این نکات علاوه‌ بر اینکه سبب تسریع روند بهبودی می‌شود، سبب مطلوب شدن نتیجه کاشت مو نیز خواهد شد. نحوه خوابیدن و استراحت بعد از کاشت مو اگر به صورت صحیح انجام گیرد، دیگر نگرانی برای نتیجه کاشت مو نخواهید داشت.

    سخن پایانی

    نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو بسیار اهمیت داشته و باید به آن توجه کنید. اگر پس از کاشت مو نحوه خوابیدن و استراحت به صورت اصولی انجام گیرد، از تاثیر کاشت مو شگفت‌زده خواهید شد.

    علاوه‌ بر نحوه خوابیدن، رعایت بهداشت محل خواب و استراحت نیز بسیار اهمیت دارد. زیرا در این مدت پوست سر شما بیش از هر زمان دیگری مستعد ابتلا به بیماری و عفونت است. با رعایت نکات اشاره شده در این مقاله می‌توانید بیش‌ترین نتیجه را از کاشت مو گرفته و از داشتن موهایی زیبا و سالم لذت ببرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    پشتیبان سایتمشاهده نوشته ها

    Avatar for پشتیبان سایت

    این مقاله به کوشش مدیریت و اعضای تیم کلینیک ایران تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش اعضا، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

    ۶ دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *