شامپو برای موهای کاشته شده

  • امروزه کاشت مو یکی از روش‌های رایج برای درمان ریزش مو به حساب می‌آید. این روش درمانی پرطرفدار، نوعی جراحی بی‌خطر بوده که عوارض جانبی بسیار اندکی دارد.  پس از کاشت مو، بیماران باید طبق دستورالعمل‌های دکتر عمل کنند تا پیوند فولیکول‌های مو به خوبی انجام شود و نتیجه مثبتی از جراحی خود بگیرند.

    انتخاب شامپو برای موهای کاشته شده

    مراقبت‌های پس از کاشت مو برای ترمیم و بازسازی مو اهمیت زیادی دارد و در نتیجه بیماران باید به آن توجه بیش‌تری داشته باشند. یکی از مهم‌ترین مراقبت‌های پس از کاشت مو، استفاده از یک شامپوی باکیفیت است.

    بسیاری از بیماران پس از کاشت مو نمی‌دانند که چه شامپویی برای آن‌ها مناسب است و چگونه موهای خود را شستشو دهند. اگر این سوال برای شما هم به وجود آمد که بعد از کاشت مو‌ چه شامپویی استفاده کنیم، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

    مناسب ترین شامپو برای موهای کاشته شده

    مناسب ترین شامپو برای موهای کاشته شده

    طی جراحی کاشت مو، فولیکول‌ها از ناحیه زیاد و بانک مو همچون پشت سر به نواحی کم تراکم انتقال پیدا می‌کنند. این انتقال با جراحت کمی همراه بوده که باید مراقبت‌های اصولی برای آن انجام شود.

    فولیکول‌های انتقال یافته مدت زمان کمی طول می‌کشد تا در جای خود تثبیت شوند، به همین دلیل طی این مدت باید از شامپوهای مناسب استفاده کرد. ممکن است از خود بپرسید که کدام شامپو برای موهای کاشته شده مناسب است یا استفاده از شامپو چه تاثیری در روند رشد مو دارد؟

    در پاسخ به شما می‌گوییم که بیش‌تر شامپوهای موجود در بازار، ترکیبات شیمیایی بسیار قوی دارند. این ترکیبات شیمیایی برای موهای معمولی و حساس هم بسیار آسیب زا هستند. چه بسا موهایی که تازه کاشته شده‌اند، فولیکول‌های بسیار ضعیف و آسیب‌پذیرتری هم دارند و با کوچک‌ترین مواد شیمیایی دچار ریزش می‌شوند. بنابراین انتخاب شامپوی مناسب می‌تواند از گرافت‌های مو محافظت کند.

    شامپو بچه برای موهای کاشته شده

    همان‌طور که گفتیم، انتخاب یک شامپوی مناسب در نتیجه بخش بودن عمل کاشت مو، تاثیر بسیار زیادی دارد. پس اگر می‌خواهید که از کاشت موی خود رضایت کاملی داشته باشید باید از شامپوی مناسب برای موهای کاشته شده استفاده کنید. بعد از جراحی، بیماران باید شامپوهای قبلی خود را کنار گذاشته و شامپوهای جدید و مخصوصی را تهیه کنند.

    ادامه مطلب
    10 مراحل کاشت مو ❤️ صفر تا صد آزمایشات مراقبتها و قیمت

    یکی از بهترین شامپوهایی که پس از کاشت مو به شما پیشنهاد می‌کنیم، شامپو بچه است. ترکیبات این شامپو، ملایم بوده و در آن از ترکیبات قوی و مضر استفاده نشده است. البته در خصوص نوع شامپوی مصرفی پس از عمل و نحوه شستشوی مو، می‌توانید از پزشک هم سوالات خود را بپرسید.

    معرفی ۷ شامپو برای موهای کاشته شده

    با وجود مدل‌های مختلفی از شامپوها، کدام یک را بعد از کاشت مو استفاده کنیم؟ احتمالا پزشک در روزهای ابتدایی بعد از کاشت مو، شامپوهایی مانند شامپو بچه فیروز را پیشنهاد می‌کند. بعد از آن می‌توانید از شامپوهای مخصوص کاشت مو در برندهای مختلف استفاده کنید. بهترین شامپوها بعد از کاشت مو عبارتند از:

    ۱- شامپو ژاک آندرل

    شامپو ژاک آندرل برای موهای کاشته شده

    ژاک آندرل نام شامپویی است که علاوه بر از بین بردن آلودگی‌های مو باعث تقویت رشد آن‌ها می‌شود. در ترکیبات این شامپو از گیاهان زیادی استفاده شده که همگی برای سلامت مو مناسب هستند.

    ترکیب عصاره ۹ گونه از گیاهان، ترکیب منحصربه‌فردی ساخته که کمپلکس پرودی اکتیف بوده و در شامپو ژاک آندرل وجود دارد. با استفاده از این شامپو بعد از کاشت مو می‌توانید تاثیر آن را در کاهش حساسیت، التهاب و تورم پوست سر خود ببینید.

    ۲- شامپو فولیکا

    شامپو فولیکا برای موهای کاشته شده

    شامپوهای تولید شده توسط برند فولیکا، نه تنها فاقد مواد شیمیایی و سرطان زا هستند، بلکه در این شامپو از ویتامین‌ها، مواد مغذی و عصاره‌های گیاهی استفاده می‌شود.

    ۳- شامپو سریتا

    شامپو سریتا برای موهای کاشته شده

    برای نتیجه‌بخشی بیش‌تر کاشت مو و تقویت فولیکول موهای تازه کاشته شده باید از شامپو سریتا استفاده کنید. برای جذب بیش‌تر کافئین و ماینوکسیدیل به پوست سر و بدون ایجاد چسبندگی، این محصول حالت فوم دارد. رفع التهاب بعد از کاشت مو، درمان زخم‌های ایجاد شده، تنظیم چربی‌های موجود در پوست سر و جلوگیری از بروز شوره سر از مزایای شامپو سریتا هستند.

    ۴- شامپو آلپسین

    شامپو آلپسین برای موهای کاشته شده

    با استفاده از شامپو آلپسین، موهایی شاداب و بدون حساسیت خواهید داشت. این شامپو با تمام پوست‌ها سازگار است و مشکلاتی در پوست سر و موها به وجود نمی‌آورد.

    ۵- شامپو وچه

    شامپو وچه برای موهای کاشته شده

    برند وچه شامپوهای خود را تحت لیسانس فرانسه تولید می‌کند و هدف آن استفاده از ترکیبات گیاهی موثر است. شامپو وچه، خواص ضدقارچی و ضدباکتریایی دارد و تقویت فولیکول‌های تازه کاشته شده، رشد موها، بهبود زخم‌های روی سر و کاهش التهابات جزو مزایای آن هستند.

    ۶- شامپو اویدرم

    شامپو اویدرم برای موهای کاشته شده

    شامپو فوم پالمینکس اویدرم از محصولات این برند است که جلوی ریزش موها را می‌گیرد، پیاز و ساقه موها را تقویت می‌کند و باعث کاهش التهابات و خارش در پوست سر می‌شود.

    ادامه مطلب
    بهترین کلینیک کاشت مو در تهران کجاست؟

    ۷- شامپو اسکالپیا

    شامپو اسکالپیا برای موهای کاشته شده

    شامپوهای این برند با توجه به نیازهای مختلف بانوان و آقایان طراحی و تولید می‌شوند. شامپو مناسب موهای حساس و شکننده برند اسکالپیا، التهاب و خارش را کاهش می‌دهد، به رشد سلول‌های پوست و تغذیه پوست و موی سر کمک می‌کند.

    علاوه بر موارد گفته شده، شامپو کتوکونازول، شامپو استم سل و درمالیفت جزو بهترین شامپوها بعد از کاشت مو هستند.

    تا چه مدت بعد از کاشت مو از شامپوی مخصوص استفاده کنیم؟

    مدت زمانی که پس از کاشت مو باید از شامپوی مخصوصی استفاده کنید، تنها ماه اول است. البته باید این نکته را بدانید که شرایط برای همه بیماران یکسان نیست. ممکن است که پزشک با توجه به شرایط و وضعیت فولیکول و پیوند موهای شما، تشخیص دهد که مدت زمان بیش‌تری را از شامپوی مخصوص استفاده کنید.

    حتی گاهی ممکن است که پزشک تشخیص دهد تنها سه هفته پس از عمل لازم است که از شامپوی مخصوص استفاده شود؛ زیرا این مدت زمان برای تثبیت ریشه فولیکول موهای شما کافی بوده و گرافت‌ها کاملا محکم شده‌اند. بنابراین این مدت زمان برای همه افراد یکسان نیست و بنابر تشخیص پزشک، تعیین می‌شود.

    ترکیبات تشکیل دهنده بهترین شامپو برای موهای کاشته شده

    شامپوهایی که پس از کاشت مو استفاده می‌کنید باید ملایم‌تر از شامپوهای قبلی شما باشند. ترکیبات تشکیل دهنده‌ این شامپوها، اهمیت زیادی دارد و باید تمامی نیازهای موهای جدید را برطرف کند. برخی از ترکیبات تشکیل دهنده شامپوها که رعایت آن پس از کاشت مو ضروری است، عبارتند از:

    • بیوتین و نیاسین: ویتامین‌های گروه B برای رشد مو و ترمیم زخم، اهمیت زیادی دارند. بنابراین شامپو برای موهای کاشته شده باید دارای ترکیبات ویتامین B باشند.
    • آنتی بیوتیک و کتوکونازول: آنتی بیوتیک‌ها خاصیت ضد قارچی دارند که از عفونت پس از کاشت جلوگیری می‌کنند. پس شامپوهایی که پس از کاشت مو استفاده می‌کنید باید کمی آنتی بیوتیک و کتوکونازول داشته باشند.
    • آرژنین، سیستئین: این دو آمینو اسید، اصلی‌ترین تامین کننده‌های پروتئین مو هستند. وجود پروتئین در شامپو موجب رویش سریع‌تر موها شده و فولیکول مو‌ را قوی‌تر می‌کند. شامپوهایی که دارای پروتئین‌های هیدرولیز شده هستند، نقش بسیار مهمی در ترمیم موهای بعد از کاشت دارند.

    مهم‌ترین نکات شستشوی مو بعد از کاشت

    نکات شستشوی مو بعد از کاشت

    بعد از کاشت مو مهم‌ترین نکته، مراقبت اصولی و درست از ناحیه سر است. شما باید از موهای جدید بیش‌تر مراقبت کنید و به طور صحیح آن را شست‌وشو دهید. مهم‌ترین نکاتی که باید برای شستن مو بعد از کاشت رعایت کنید، شامل موارد زیر است:

    1. پس از کاشت مو، شستن موها باید با آب ولرم یا خنک انجام شود. دلیل استفاده نکردن از آب گرم این است که دمای زیاد آب موجب تحریک بیش‌تر سر و خشکی پوست شده و در نتیجه ریزش موها را به همراه دارد.
    2. بهترین شامپو برای موهای کاشته شده، شامپوی ویتامینه و بدون سولفات است. موهای خود را با دست‌هایتان نشویید؛ زیرا در این صورت ممکن است که موهای جدید از محل کاشت خارج شوند.
    3. پس از شستن موها با کمک حوله نرم به آرامی موهایتان را خشک کنید. موهای خود را خیلی فشار ندهید.
    4. در هفته اول پس از کاشت مو باید از کلاه یا شال و روسری استفاده کنید؛ زیرا برخورد مستقیم موها به فرش یا پتو موجب ریزش آن‌ها می‌شود.
    5. تا چندین هفته پس از کاشت مو از هرگونه وسایل حرارتی همچون سشوار یا اتوی مو استفاده نکنید.
    ادامه مطلب
    آزمایش‌های لازم کاشت مو کدامند؟ لیست کامل + دلیل اهمیت

    تاثیر استفاده از شامپو بر ریزش موهای کاشته شده

    افراد پس از کاشت مو ممکن است دچار ریزش مو شوند. این افراد پس از جراحی، دچار سردرگمی زیادی می‌شوند و تنها سوال آن‌ها این است که بعد از کاشت مو چه شامپویی استفاده کنیم تا موهایمان ریزش پیدا نکند.

    از نظر علمی هیچ شامپویی وجود ندارد که جلوی ریزش مو را بگیرد. اگرچه تولیدکنندگان شامپو برای تبلیغات بیش‌تر خود این ادعا را دارند که شامپوهای آن‌ها به دلیل استفاده از عصاره گیاهان مختلف، ریزش مو را کاملا قطع می‌کند. اما این ادعا از نظر پزشکی و علمی کاملا رد می‌شود.

    وجود عصاره‌های گیاهی تا حد بسیار کمی می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند؛ زیرا شامپو تنها چند دقیقه روی سر باقی می‌ماند. بنابراین قطع شدن کامل ریزش مو منطقی نیست. برای آگاهی از ریزش مو بهتر است که با مراجعه به متخصصین کلینیک ایران، ابتدا به علت آن پی ببرید و سپس با درمان آن، ریزش را کنترل کنید.

    سخن پایانی

    در این مطلب در خصوص انتخاب شامپو برای موهای کاشته شده صحبت کردیم. سوال بیش‌تر افرادی که جراحی کاشت مو انجام داده‌اند، این است که بعد از کاشت مو از چه شامپویی استفاده کنیم.

    ترکیبات شامپو برای موهای کاشته شده باید با ترکیبات شامپوهای معمولی تفاوت داشته باشد و از آمینو اسید، ویتامین و آنتی بیوتیک تشکیل شده باشد. انتخاب شامپو پس از کاشت مو اهمیت زیادی دارد که در مطلب بالا تمامی نکات مربوط به آن را برای شما توضیح دادیم. با رعایت این نکات می‌توانید از موهای جدید خود به خوبی مراقبت کنید.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۱۲ رای

    پشتیبان سایتمشاهده نوشته ها

    Avatar for پشتیبان سایت

    این مقاله به کوشش مدیریت و اعضای تیم کلینیک ایران تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش اعضا، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

    ۱ دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *