مزوتراپی بعد از کاشت مو

  • یکی از روش‌های درمانی برای موها که موجب رشد بیش‌تر و تزریق مواد مغذی به پوست سر می‌شود، مزوتراپی است. معمولا برای افرادی که دچار ریزش شدید مو، کم‌پشتی مو یا کمبود ویتامین هستند، مزوتراپی یک انتخاب بسیار عالی است. اما آیا مزوتراپی بعد از کاشت مو واجب است یا خیر؟

    لزوم مزوتراپی بعد از کاشت مو و فواید آن

    کاشت مو نیز یکی از جراحی‌های بسیار آسان برای جابه‌جایی فولیکول‌های مو به شمار می‌آید. در کاشت مو، موها از بانک مو یعنی پشت سر به قسمت جلویی منتقل می‌شوند. معمولا مراقبت‌های پس از کاشت مو اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از این مراقبت‌ها، انجام مزوتراپی است که در این مطلب درباره مزوتراپی بعد از کاشت مو توضیح می‌دهیم.

    آشنایی با مزوتراپی

    قبل از اینکه بخواهیم در خصوص مزوتراپی بعد از کاشت مو صحبت کنیم، ابتدا باید با خود مزوتراپی بیش‌تر آشنا شویم. مزوتراپی یکی از روش‌های تزریقی بوده که داروها و مواد معدنی، مواد ویتامینه، پروتئین‌ها و … از طریق یک سوزن ریز برای رشد بیش‌تر فولیکول‌های مو در عمق یک میلی‌متری پوست سر تزریق می‌شوند.

    این تزریق کاملا بدون درد بوده و حدود پانزده تا سی دقیقه طول می‌کشد. مزوتراپی برای بهبود ساختار مو، از بین رفتن موهای خاکستری و بور، تقویت رشد مو، افزایش ترشح چربی‌های طبیعی و‌ … استفاده می‌شود. افرادی که ریزش بسیار شدید یا موهای بسیار آسیب دیده دارند هم می‌توانند از مزوتراپی استفاده کنند.

    آیا مزوتراپی بعد از کاشت مو ضروری است؟

    آیا مزوتراپی بعد از کاشت مو ضروری است؟

    پس از کاشتن مو، مراقبت از موهای جدید اهمیت بسیار زیادی دارد. استفاده از دارو و شامپوهای مخصوص برای رسیدن به یک نتیجه موفقیت آمیز ضروری است. اما مراقبت‌های پس از کاشت مو تنها به این موارد محدود نمی‌شود. دغدغه بسیاری از افرادی که کاشت مو انجام دادند، این است که آیا مزوتراپی بعد از کاشت مو ضروری است یا نه؟

    اگر می‌خواهید که رشد موهای شما پس از کاشت تسریع پیدا کند، از روش مزوتراپی استفاده کنید. مزوتراپی با افزایش گردش خون و رساندن ویتامین و مواد معدنی به پوست سر، رشد مجدد فولیکول را تحریک می‌کند. در این روش داروها به طور مستقیم روی فولیکول مو اثر گذاشته و تعادل هورمونی در پوست سر بازیابی می‌شود.

    هزینه مزوتراپی بعد از کاشت مو

    اگر تا این قسمت از مطلب به پاسخ اینکه آیا مزوتراپی بعد از کاشت مو واجب است یا خیر رسیده‌اید، پس لازم است تا در خصوص هزینه‌های مزوتراپی هم صحبت کنیم. بسیاری از افرادی که کاشت مو انجام دادند به دلیل ضعیف بودن موها و ریزش زیاد، مزوتراپی مو را هم انجام می‌دهند. مزوتراپی مو موجب تغذیه و تقویت موهای جدید می‌شود.

    هزینه مزوتراپی به عوامل مختلفی بستگی دارد که برخی از این عوامل عبارتند از:

    1. وسعت ناحیه تزریق: هر چه برای انجام مزوتراپی ناحیه تزریق شده بزرگ‌تر باشد، کوکتل تزریقی هم بزرگ‌تر بوده و در نتیجه هزینه آن بیش‌تر می‌شود.
    2. نوع و کیفیت کوکتل: مزوتراپی توسط کوکتل‌های تزریقی انجام می‌شود که هرچه کیفیت این کوکتل‌ها بیش‌تر باشد، هزینه آن هم بالاتر خواهد رفت. از جمله مواردی که بر قیمت کوکتل‌ها تاثیر می‌گذارد، نوع برند و معتبر بودن آن است.
    3. تعداد جلسات تزریق: هرچه تعداد جلسات تزریق مزوتراپی بیش‌تر باشد، هزینه کل درمان هم افزایش پیدا می‌کند. در حالت معمولی حداقل چهار جلسه برای انجام مزوتراپی بعد از کاشت مو لازم است.

    بهترین زمان مزوتراپی بعد کاشت مو

    پس از اینکه کاشت مو انجام دادید، حدود ده روز صبر کنید تا زخم‌های شما بهبود یافته و بعد مزوتراپی را انجام دهید. این زمان تقریبی بوده و تا حد زیادی به بهبود زخم شما بستگی دارند.

    پس از بهبودی کامل زخم با فاصله‌های زمانی منظم حدود ماهی ۱ بار به پزشک مورد نظر خود مراجعه کنید تا مزوتراپی مو را با استفاده از سرنگ و ایجاد چند سوراخ، تزریق سرم‌های حاوی ویتامین، آمینو اسید، آنتی‌بیوتیک و مواد دارویی و ضد التهاب انجام دهد. مدت زمان انجام مزوتراپی هم با توجه به شرایط شما تعیین می‌شود و از چهار تا ده جلسه متغیر است.

    نحوه انجام مزوتراپی بعد از کاشت مو

    نحوه انجام مزوتراپی بعد از کاشت مو

    همان‌طور که گفتیم یکی از روش‌های درمانی و تقویتی بعد از کاشت مو، مزوتراپی است. حدود چهار هفته پس از کاشت مو می‌توانید مزوتراپی را شروع کنید. زمان انجام هر جلسه از مزوتراپی با توجه به حجم موهای شما تعیین می‌شود که پس از شروع می‌توانید تزریق را یکبار در روز هم انجام دهید.

    پس از انجام مزو، افراد می‌توانند به طور عادی مراقبت‌های لازمه را انجام دهند. بعد از تزریق ممکن است پوست سر شما کمی قرمز یا دچار خارش شود، اما این امر موقتی است و جای نگرانی ندارد.

    مزایای مزوتراپی بعد از کاشت مو چیست؟

    قبل از انجام مزوتراپی، بهتر است افراد در مورد این کار تحقیق کافی را انجام دهند و با مزایای آن آشنا شوند. مخصوصا افرادی که کاشت مو انجام دادند، باید در مورد مزایا و معایب مزوتراپی بیش‌تر تحقیق کنند. سوالی که برای همه افرادی که کاشت مو انجام دادند پیش می‌آید این است که آیا مزوتراپی بعد از کاشت مو واجب است یا خیر؟ در ادامه به بررسی مزایای مزوتراپی بعد از کاشت مو می‌پردازیم.

    • تحریک گردش خون: انجام مزوتراپی به بهبود بیش‌تر گردش خون در اطراف فولیکول‌های تازه کاشته شده کمک می‌کند و موجب تسریع رشد موها می‌شود.
    • کاهش ریزش موها پس از کاشت: پس از کاشت مو بسیاری از افراد دچار افت و ریزش مو می‌شوند. انجام مزوتراپی نتایج یکنواختی را به همراه دارد و تا حدودی باعث ریزش مو کنترل می‌شود.
    • تسریع بهبودی: بعد از کاشت مو، ممکن است تا مدتی محل کاشت دچار قرمزی و عفونت شود و بهبودی شما را به تاخیر بیندازد. با مزوتراپی بهبودی منطقه کاشت شده سریع‌تر اتفاق می‌افتد و فرد زودتر می‌تواند فعالیت‌های روزمره خود را انجام دهد.

    مهم‌ترین نکات مزوتراپی بعد از کاشت مو

    مهم‌ترین نکات مزوتراپی بعد از کاشت مو

    پس از انجام مزوتراپی مو لازم است که نکات و مواردی را رعایت کنید. مراقبت اصولی و صحیح بعد از هر جراحی و تزریقی، بهترین نتیجه را به همراه دارد. مهم‌ترین نکاتی که باید برای تزریق مزوتراپی بعد از کاشت مو بدانید، شامل موارد زیر هستند:

    • پس از مزوتراپی در اولین روز، پوست سر خود را شستشو ندهید. تا حد ممکن از شامپوهای شیمیایی هم استفاده نکنید.
    • از کشیدن سیگار، خوردن الکل، قهوه و غذاهای حساسیت زا خودداری کنید.
    • پس از مزوتراپی به هیچ عنوان از وسایل حرارتی همچون خشک کن، سشوار، اتو مو و شانه حرارتی و… استفاده نکنید.
    • از لوسیون‌هایی که تنظیم کننده PH پوست سر شما هستند، استفاده کنید.

    سخن پایانی

    در این مطلب درباره مزوتراپی بعد از کاشت مو صحبت کردیم. افرادی که کاشت مو انجام داده‌اند، به طور دقیق نمی‌دانند که آیا مزوتراپی بعد از کاشت مو واجب است یا خیر؟ در این مطلب روش انجام مزوتراپی و مزایای آن را نام بردیم.

    در این روش ویتامین و مواد مغذی به طور مستقیم به پوست سر می‌رسند و موجب تقویت و افزایش رشد مو می‌شوند. مزوتراپی پس از کاشت مو یک انتخاب عالی بوده، اما هیچ الزامی برای انجام آن وجود ندارد. بنابراین اگر می‌خواهید که موهای زیبا و پرپشت داشته باشید، این کار بهترین پیشنهاد کلینیک ایران به شما است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    پشتیبان سایتمشاهده نوشته ها

    Avatar for پشتیبان سایت

    این مقاله به کوشش مدیریت و اعضای تیم کلینیک ایران تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش اعضا، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *