کاشت مو با بیمه

  • یکی از بهترین روش‌ها برای بازگرداندن زیبایی از دست رفته چهره، کاشت مو است. هزینه عمل‌های زیبایی تحت پوشش بیمه قرار ندارد، اما کاشت مو اندکی متفاوت است. معمولا افراد تحت پوشش بیمه خیلی دوست دارند بدانند که برای انجام کاشت مو می‌توانند بخشی از هزینه‌های عمل را از بیمه دریافت کنند یا نه.

    چگونه کاشت مو با بیمه انجام دهیم؟

    این موضوع یک دغدغه مهم و جدی برای مراجعین است و هزینه کاشت مو با بیمه به موارد مختلفی بستگی دارد. عواملی مانند نوع بیمه بیمار، کیفیت کاشت موی انجام شده و موفق بودن آن، طول دوره درمان و… روی پوشش دادن هزینه‌های کاشت مو توسط بیمه، تاثیر می‌گذارند. در این مطلب همراه ما باشید تا به این سوال پاسخ دهیم که آیا کاشت مو با بیمه امکان‌پذیر است یا خیر.

    شرایط پرداخت هزینه کاشت مو با بیمه 

    با وجود اینکه در ایران هیچ عمل زیبایی تحت پوشش بیمه قرار ندارد، شرایط پرداخت هزینه کاشت مو متفاوت است. کاشت مو به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین خدمات زیبایی، توسط هیچ نوع بیمه‌ای پوشش داده نمی‌شود. البته داشتن بیمه تکمیلی خاص اندکی فرق دارد و شرایط را تغییر می‌دهد.

    مبلغ پرداختی بیمه برای کاشت مو چقدر است ؟

    مبلغ پرداختی بیمه برای کاشت مو چقدر است ؟

    هزینه کاشت مو با بیمه، متناسب با تعداد گرافت‌های کاشته شده متفاوت است و به تعرفه وزارت بهداشت بستگی دارد. مبلغ کاشت مو با توجه به نوع کلینیک، مهارت پزشک، وضعیت بانک مو، تعداد گرافت‌ها و… فرق دارد. همان‌طور که گفتیم کاشت مو با بیمه تنها به ارائه یک ضمانت نامه محدود می‌شود. از این رو این جراحی هم مثل سایر اقدامات زیبایی تحت پوشش بیمه قرار ندارد.

    تفاوت انواع بیمه ها در پرداخت هزینه کاشت مو

    خیلی از خانم‌ها و آقایان برای داشتن موهایی زیبا به سراغ کلینیک زیبایی در تهران یا شهرستان ها جهت جراحی کاشت مو می‌روند. ولی باید هزینه زیادی هم برای کاشت موها بپردازند. بیمه در کشور ما این نوع جراحی‌ها و اقدامات زیبایی را پوشش نمی‌دهند. در ادامه به شما می‌گوییم که شرایط پرداخت هزینه کاشت مو با بیمه‌ چگونه است:

    بیمه ایران

    در کشور ما بیمه ایران با ارائه ضمانت نامه، شرایط را برای کاشت مو راحت‌تر کرده است. این بیمه هم مثل بیمه‌های دیگر هزینه کاشت مو را پوشش نمی‌دهد، اما شرایطی را برای ارائه ضمانت نامه در نظر گرفته است. در این شرایط دارندگان بیمه ایران برای انجام جراحی می‌توانند این ضمانت نامه را بگیرند.

    بیمه ایران با اجرای این طرح ویژه به صورت اختصاصی امکان بهره‌مندی از مزایای کاشت مو با بیمه را فراهم می‌کند. این ضمانت نامه به شما متعهد می‌شود که اگر در طول درمان ۵۰ درصد از مو‌های کاشته شده بر روی سرتان جواب ندهد، بیمه تا ۵۰ درصد مبلغ کاشت مو را به شما بر می‌گرداند.

    بیمه نیرو‌های مسلح

    بیمه نیرو‌های مسلح تنها درمان‌هایی که جنبه ترمیمی دارند را تحت پوشش قرار می‌دهد. یعنی بیمه نیروهای مسلح فقط پرداخت هزینه جراحی‌هایی را پوشش می‌دهد که برای نجات جان بیمار و برطرف کردن مشکلات ناشی از بیماری هستند. جراحی‌های زیبایی مثل کاشت مو که هزینه‌های سنگینی دارند، تحت پوشش بیمه نیرو‌های مسلح قرار نمی‌گیرند.

    بیمه تکمیلی

    کاشت مو یکی از عمل‌های زیبایی است که تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار نمی‌گیرد. البته برخی بیمه‌های تکمیلی در موارد خاص هزینه ویزیت و برخی دارو‌ها را برای درمان پوست و مو پوشش می‌دهند.

    بیمه تامین اجتماعی

    هزینه کاشت مو با بیمه تامین اجتماعی تحت پوشش قرار نمی‌گیرد. کاشت مو یک عمل زیبایی است و بیمه تنها در صورتی بخشی از هزینه‌های ویزیت و دارو‌ها را پوشش می‌دهد که پزشک متخصص با تامین اجتماعی قرارداد داشته باشد.

    در چه حالت می‌توان هزینه کاشت مو را با بیمه پرداخت کرد؟

    در چه حالت می‌توان هزینه کاشت مو را با بیمه پرداخت کرد؟

    در شرایط عادی کاشت مو یک نوع خدمات زیبایی است که مشمول بیمه نمی‌شود. از این رو فرد نمی‌تواند با دفترچه‌های درمانی هزینه پیوند مو را پرداخت کند. اما در بعضی شرایط خاص، پرداخت بخشی از هزینه‌های کاشت مو با بیمه امکان‌پذیر است.برای مثال اگر فردی عمل زیبایی بینی انجام دهد، هزینه‌های آن شامل بیمه نمی‌شود. ولی در صورت وجود انحراف بینی، جزو هزینه‌های بیمه قرار می‌گیرد.

    درباره کاشت مو هم شرایط خاص یا دلایل درمانی مانند سوختگی باعث شده جراحی کاشت مو هم تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.ممکن است یک شخص طی وقوع حادثه‌ای، موهای خود را از دست بدهد. در این شرایط بخشی از هزینه‌های ویزیت، پیوند و خرید دارو توسط دفترچه‌های درمانی پرداخت می‌شود.

    از طرفی فردی که تحت شیمی درمانی قرار داشته و بخشی از مو‌های خود را از دست داده است هم می‌تواند بر روی بیمه حساب باز کند. در شرایط خاص افراد می‌توانند بخشی از هزینه‌های درمان خود را از بیمه بگیرند اما معمولا بیشتر آن‌ها پیگیری‌های لازم را انجام نداده و تمام هزینه‌های عمل را خودشان پرداخت می‌کنند.

    سخن پایانی

    کاشت مو به عنوان یکی از اقدامات زیبایی، بسیار ظریف و حساس است. این جراحی هزینه‌های سنگینی دارد و مراجع نباید برای پرداخت هزینه کاشت مو بر روی بیمه حساب کند.

    البته در بعضی موارد خاص متناسب با اینکه پزشک با چه بیمه‌ای قرارداد بسته است، هزینه ویزیت و بعضی دارو‌ها توسط بیمه پوشش داده می‌شود. برای مثال بیمه ایران در صورت عدم جواب دهی ۵۰ درصد از گرافت‌های کاشته شده، نیمی از هزینه جراحی را به شما برمی‌گرداند.

    جهت دریافت پاسخ سوالات خود در مورد بهره‌مندی از بیمه جهت کاشت مو میتوانید با کارشناسان کلینیک ایران تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    پشتیبان سایتمشاهده نوشته ها

    Avatar for پشتیبان سایت

    این مقاله به کوشش مدیریت و اعضای تیم کلینیک ایران تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش اعضا، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *