رابطه جنسی پس از کاشت مو

  • معمولا پس از انجام هر عمل جراحی، ممنوعیت‌هایی توسط پزشک معالج برای بیمار تعیین می‌شود که بیمار موظف است برای بهبودی سریع و کامل به این توصیه‌ها عمل کند. اگر شما نیز به تازگی عمل جراحی کاشتن مو را پشت سر گذاشته‌اید، شاید برایتان سوال پیش آید که آیا داشتن رابطه جنسی پس از کاشت مو محدودیت دارد؟ جواب این سوال‌ را در درجه اول باید از پزشک معالج خود دریافت کنید. در ادامه مقاله به طور کامل به بررسی این موضوع می‌پردازیم تا بهترین نتیجه را از کاشتن مو بگیرید.

    آیا رابطه جنسی پس از کاشت مو ممنوع است؟

    اگر عمل جراحی کاشتن مو را انجام داده‌اید، برای بهبودی سریع‌تر باید به توصیه‌های پزشک خود توجه کنید. عمل جراحی کاشت مو یک عمل جراحی حساس است. بنابراین نکاتی که بیمار باید پس از این عمل جراحی رعایت کند بسیار مهم هستند. اگر بیمار به دستور پزشک عمل نکند، نتیجه مطلوب و دلخواهی از کاشت مو کسب نخواهد کرد.

    برقراری رابطه جنسی پس از کاشت مو تا مدت تعیین شده از سوی پزشک سبب آسیب به نتیجه عمل جراحی می‌شود. بنابراین برقراری رابطه جنسی پس از این عمل جراحی ممنوع است. البته جزئیات این نکته و اینکه تا چه مدتی این ممنوعیت برقرار است، بستگی به شرایط سلامتی بیمار و توصیه پزشک معالج دارد. برای این ممنوعیت دلایل بسیاری وجود دارد.

    دلایل ممنوعیت رابطه جنسی پس از کاشت مو

    دلایل ممنوعیت رابطه جنسی پس از کاشت مو

    توجه داشته باشید که نباید پس از عمل کاشت مو رابطه جنسی برقرار کرد. شاید برایتان سوال باشد که علت ممنوعیت رابطه جنسی پس از کاشت مو چیست؟ در ادامه به بررسی مهم‌ترین دلایل ممنوعیت رابطه جنسی پس از کاشت مو می‌پردازیم تا با رعایت نکات اشاره شده بتوانید نتیجه مطلوبی از این فرایند بگیرید.

    ۱- تغییر فشار خون

    مو‌های کاشته شده روی سر پس از انجام عمل جراحی باید بدون فشار و در استراحت باشند. در غیر این صورت فشار زیاد سبب نابودی مو‌های کاشته شده می‌شوند. یکی از مواردی که سبب افزایش فشار خون در رگ‌ها می‌شود، برقراری رابطه جنسی پس از کاشت مو است. با برقراری رابطه جنسی، سطح هورمون‌های بدن تغییر کرده و سبب افزایش فشار خون و افزایش جریان خون در رگ‌ها می‌شود. بنابراین برقراری رابطه جنسی برای مو‌های کاشته شده بسیار خطرناک است.

    ۲- تغذیه مو‌های کاشته شده

    موهای کاشته شده علاوه‌ بر استراحتی که نیاز دارند باید در شرایط یکسان و آرامی قرار بگیرند تا تغذیه کنند و در نتیجه روند رشد و نتیجه عمل جراحی بهتر پیش برود. انجام هر فعالیتی که میزان فشار خون را در بدن بالا ببرد، سبب تغییر شرایط بدن و از بین رفتن فشار متناسب بدن و در نتیجه بهم خوردن شرایط رشد و بهبودی کاشت مو می‌شود. از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به برقراری رابطه جنسی پس از کاشت مو اشاره کرد.

    ۳ – عرق کردن

    عرق کردن یکی از مواردی است که سبب آسیب به موهای کاشته شده می‌شود. برقراری رابطه جنسی یک فرآیند خسته‌کننده است. به طوری که هر دو طرف براساس حرکاتی که حین این کار انجام می‌دهند، تحت فشار زیادی قرار گرفته و دمای بدن به طور قابل توجهی بالا می‌رود. با بالا رفتن دمای بدن در اثر رابطه جنسی، بدن فرد که سر و محل کاشتن مو‌ها نیز شامل آن می‌شوند، عرق می‌کند.

    چند روز پس از کاشت مو می‌توان رابطه جنسی داشت؟

    از آنجایی که برقراری رابطه جنسی پس از عمل کاشت مو بسیار خطرناک است، شاید برایتان سوال پیش آید که رابطه جنسی پس از کاشت مو تا چند روز ممنوع است؟ براساس نظر پزشکان پس از گذشت ۱۰ الی ۱۲ روز از این عمل جراحی می‌توانید رابطه جنسی داشته باشید.

    البته بهتر است جواب قطعی این سوال را از پزشک معالج خود دریافت کنید؛ زیرا پزشک براساس شرایط بدنی شما جواب این سوال را به طور قطعی به شما می‌دهد. بنابراین پیش از مشورت با پزشک متخصص از برقراری رابطه جنسی خودداری کنید تا در نتیجه عمل کاشتن مو مشکلی ایجاد نشود.

    رابطه جنسی قبل از کاشت مو

    رابطه جنسی قبل از کاشت مو

    برخی از افراد تصور می‌کنند که با وجود ممنوعیتی که در برقراری رابطه جنسی پس از عمل کاشت مو وجود دارد، این ممنوعیت به قبل از دوران کاشتن مو نیز مربوط می‌شود. در واقع دلیل ممنوعیت برقرار کردن رابطه جنسی پس از کاشت مو این است که بدن تحت فشار‌ زیاد و افزایش فشار خون ناگهانی قرار نگیرد تا به مو‌های کاشته شده آسیبی وارد نشود. بنابراین در زمانی که موها کاشته نشده‌اند، هیچگونه ممنوعیتی برای برقراری رابطه جنسی وجود ندارد.

    البته بهتر است یک هفته پیش از انجام عمل جراحی کاشتن مو از استعمال دخانیات، استفاده از خوراکی‌های رقیق‌کننده خون و مصرف الکل خودداری کنید؛ زیرا این موارد سبب رقیق شدن خون شده و در طول عمل جراحی کاشتن مو، بیمار و پزشک را دچار مشکل می‌کنند.

    سخن پایانی

    اگر شما عمل جراحی ‌کاشت مو در پیش دارید یا اکنون در دوران نقاهت به سر می‌برید، از برقراری رابطه جنسی در زمان نقاهت خودداری کرده تا نتیجه مطلوبی از عمل خود به دست آورید. بهتر است سوالات  خود در مورد برقرار کردن رابطه جنسی پس از کاشت مو‌ را با پزشک معالج خود یا کارشناسان ما در کلینیک ایران در میان بگذارید تا پزشک بتواند بر اساس ویژگی و شرایط بدن شما نظر قطعی و مناسبی را برای شما اعلام کند.

    معمولا برقراری رابطه جنسی پس از عمل‏های جراحی از جمله کاشتن مو سبب اختلال در نتیجه‌گیری مطلوب عمل جراحی و روند بهبودی آن می‌شود. در این مقاله سعی کردیم به سوال شما در مورد آیا رابطه جنسی پس از کاشت مو ممنوع است؟ پاسخ دهیم تا با رعایت این نکات نتیجه مطلوب را کسب کرده و از ضرر مالی جلوگیری کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    پشتیبان سایتمشاهده نوشته ها

    Avatar for پشتیبان سایت

    این مقاله به کوشش مدیریت و اعضای تیم کلینیک ایران تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش اعضا، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *