جدیدترین روش کاشت مو

  • امروزه اهمیت زیبایی بر هیچکس پوشیده نیست و یکی از مهم‌ترین عواملی که در زیبایی چهره افراد نقش دارد، داشتن موهای پرپشت و جذاب است. بسیاری از افراد هزینه‌های بسیار زیادی برای زیباتر نشان دادن خود می‌کنند. حال تصور کنید که این پارامتر مهم در زیبایی، دچار ریزش شود!

    جدیدترین روش کاشت مو چیست؟

    ریزش مو علاوه بر تاثیر زیادی که در چهره می‌گذارد، تا حدی اعتماد به نفس افراد را هم کاهش می‌دهد. اگر شما هم از پرداخت هزینه‌های زیاد برای داروها و شامپوهای ریزش مو خسته شده‌اید و موهایتان همچنان می‌ریزد، بهترین پیشنهاد ما برای شما کاشت مو است. در این مطلب همراه ما باشید تا جدیدترین روش کاشت مو را بررسی کنیم.

    ۱- کاشت مو به روش FUE VIP (پلاس)

    واحدهایی درون پوست سر وجود داشته که ما آن‌ها را با نام فولیکول می‌شناسیم. فولیکول‌ها موظف به تولید تارهای مو هستند. نام دیگر فولیکول‌ها، گرافت‌های مو بوده که هر کدام از آن‌ها می‌توانند یک تا پنج تار مو را درون خود جای دهند. روش Fue vip یا سوپر اف یو ای، جدیدترین روش کاشت مو بوده که تکمیل کننده روش کاشت منفرد فولیکول‌های مو است.

    کاشت مو به روش FUE VIP

    در این روش سعی می‌شود که مسیر استخراج تا پیوند مو در بالاترین کیفیت و کم‌ترین زمان و عارضه به افراد ارائه شود. این روش در ۵ مرحله انجام می‌شود که عبارتند از:

    1. طرح ریزی برای پیوند موها که به وسیله اسکن‌های لیزری، خط رویش مشخص می‌شود.
    2. ضد عفونی کردن ناحیه بانک مو و محل پیوند برای جلوگیری از عفونت و زخم‌های طولانی
    3. اعمال بی حسی موضعی در هر دو بخش پوست سر برای کم شدن درد ناشی از جراحی
    4. استخراج کردن منفرد گرافت‌های مو از قسمت بانک مو و آنالیز کردن کیفیت این موهای خارج شده
    5. کاشت و پیوند زدن گرافت‌های خارج شده در بخش‌های خالی مانند جلوی سر

    مزایای کاشت مو به روش FUE VIP

    ایده  جراحی مو به روش Fue vip یکی از جدیدترین روش‌های کاشت مو بوده که با ضریب اثر بخشی بسیار بالا و عوارض کم، طرفداران زیادی را بین خود پیدا کرده است. اگر چه این روش نو پا بوده، اما با استفاده از دستگاه ظریف و دقیق، مقدار نتیجه بخش بودن عمل را تا حد زیادی افزایش داده است. برخی از مزایای این روش کاشت عبارتند از:

    • بی حسی در این روش جراحی کاشت مو، با دستگاهی خاص و به طور دقیق انجام می‌شود. در این روش بی حسی با سوزن و داروهای حساسیت زا کاربرد ندارد.
    • مقدار تراکم مو در روش Fue vip چهار تا پنج برابر بیش‌تر از روش‌های قدیمی و سنتی است.
    • رسیدن به تراکم بالا و پر پشت شدن مو در این روش، حدود ۶ تا ۹ ماه زمان می‌برد. در روش‌های قدیمی این مدت زمان از ۹ ماه شروع می‌شود.
    • کاشت Fue vip نوعی روش غیر تهاجمی بوده که دوره نقاهت و عوارض بسیار کمی دارد.
    • در جدیدترین روش کاشت مو هیچ گونه جای زخم و خونریزی باقی نمی‌ماند. دیگر خبری از بخیه و دردهای طولانی مدت و التهابات عفونی نیست.
    • لیزر تراپی در منطقه پیوند مو موجب شده تا التهاب پس از کاشت در مدت زمان بسیار کوتاهی ترمیم شود.

    ۲- کاشت به روش SUT

    روش Sut هم جدیدترین روش کاشت مو محسوب می‌شود که همانند کاشت به روش FIT است. در این روش برداشت فولیکول یا گرافت مو از بانک مو، به‌صورت گروهی و با دستگاه‌های غیر اتوماتیک و غیر دقیق انجام می‌شود. ممکن است گاهی هنگام برداشتن گرافت‌ها، تعداد کمی از آن‌ها دچار آسیب شوند. با این حال در  این روش‌ هم هیچگونه جراحی صورت نمی‌گیرد. در روش Sut ممکن است در همان ابتدای کار تعدادی از فولیکول‌های مو از بین بروند.

    این نوع شیوه جراحی از سال ۲۰۰۰ میلادی وارد کشور ایران شده و تاکنون عمل‌های اثر بخش زیادی به این روش انجام شده است. اگر چه با پیشرفت تکنولوژی، شیوه‌های جدیدتری هم روی کار آمد. اما این روش جراحی کاشت مو محبوبیت خود را از دست نداده است. دستگاه Sut همانند روش Fit موها را به‌صورت گروهی یا تک تک از پشت سر جدا می‌کند. متد این روش جراحی کاشت مو از نوع پانچ بوده و طرفدار زیادی دارد.

    ۳- کاشت به روش FUE

    روش کاشت موی Fue هم به عنوان جدیدترین روش کاشت مو مانند Fue vip بوده که در واقع ورژن قدیمی‌تر سوپر اف یو ای محسوب می‌شود. در این روش جراحی هیچ بخشی از پوست سر برش داده نمی‌شود. فولیکول‌ها هم به‌صورت واحدی از پوست سر جدا شده و سپس جایگذاری می‌شوند. بنابراین یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این روش نبودن هیچ گونه خونریزی و بخیه است.

    کاشت مو به روش FUE

    پیوند زدن فولیکول‌ها در قسمت جلویی سر در زاویه و عمق خاصی انجام می‌شود. در این صورت شرایط رشد مو به بهترین شکل فراهم شده و موهای یکدست و پرپشت ایجاد می‌شوند.

    استخراج گرافت‌ها از بانک مو به دو صورت دستی و یا به وسیله دستگاه‌های برقی انجام می‌شود. در ابتدای کار هم برای حس نکردن هیچ دردی، پزشک از بی حسی موضعی در محل پیوند مو استفاده می‌کند. پس از اتمام کار هم با شست و شو ضدعفونی کردن محل کاشت، از ایجاد عفونت در آن محل جلوگیری می‌شود.

    سخن پایانی

    در این مقاله از کلینیک ایران در خصوص جدیدترین روش کاشت صحبت کردیم. امروزه روش‌های جدیدی همچون Fue vip، Fue، Sut و … برای جراحی مو بین پزشکان رایج شده که علاوه بر کوتاه بودن دوره نقاهت، خونریزی و بخیه هم ندارد. این روش‌ها نسبت به روش‌های قدیمی با دقت بیش‌تری انجام می‌شوند و به همین دلیل طرفداران بیش‌تری دارند.

    با توجه به اهمیت زیادی که موها بر روی زیبایی و اعتماد به نفس افراد دارند، پیشنهاد می‌شود که جراحی کاشت مو در سعادت آباد را طبق جدیدترین روش کاشت مو انجام دهید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    پشتیبان سایتمشاهده نوشته ها

    Avatar for پشتیبان سایت

    این مقاله به کوشش مدیریت و اعضای تیم کلینیک ایران تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش اعضا، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *