آزمایش‌های لازم کاشت مو

  • این روزها، عمل‌های زیبایی در سراسر دنیا بسیار رایج شدند. کاشت مو یکی از این عمل‌های زیبایی است که آقایان و خانم‌های زیادی آن را انجام می‌دهند. اگر تصمیم قطعی برای کاشت مو دارید، باید حتما آزمایش‌های لازم برای کاشت مو را انجام دهید.

    همه چیز درباره آزمایش‌های لازم کاشت مو

    غربالگری و همچنین معاینه پزشک از اقداماتی هستند که مشخص می‌کنند شما شرایط لازم برای کاشت مو را دارید یا خیر. به عنوان مثال آزمایش خون یکی از آزمایش‌های لازم کاشت مو محسوب می‌شود. این آزمایش به منظور بررسی سلامت فرد از نظر خونی انجام ‌می‌شود که از الزامات اولیه برای این جراحی است.

    غربالگری اولیه پیش از کاشت مو

    غربالگری اولیه یکی از مراحل قبل از انجام عمل کاشت مو است. طی این غربالگری شما باید به طور دقیق و به درستی به سوالات مرتبط با سلامتی جسمی خود پاسخ دهید تا پزشک مهم‌ترین آزمایش‌ها را برای شما تجویز کند.

    در واقع آزمایش‌های لازم قبل کاشت مو از طریق همین غربالگری اولیه تجویز می‌شوند. سوالات غربالگری مرحله مهمی هستند. زیرا پزشک طی این پرسش و پاسخ تشخیص می‌دهد که آیا شرایط کاشت مو را دارید یا خیر. بنابراین در پاسخ به این سوالات بسیار دقت کنید. به عنوان مثال پزشک متخصص برای افراد مبتلا به دیابت یا دارای فشار خون انجام عمل کاشت مو را منع خواهد کرد.

    دلیل انجام آزمایش قبل کاشت مو

    هنگامی که برای کاشت مو به کلینیک‌ ایران مراجعه می‌کنید، ابتدا پزشک متخصص به کمک آزمایش‌هایی دلایل ریزش موی شما را بررسی می‌کند. بررسی قند خون و ابتلا به هرگونه ویروسی که امکان انتقال از طریق خون را دارد، از دیگر دلایلی است که باید آزمایش‌های لازم قبل کاشت مو را انجام دهید.

    این بیماری‌های خونی شامل ایدز، هپاتیت و… هستند. پزشک برای انجام عمل کاشت مو باید از وضعیت علامت پوست سر و ریشه‌ها، نوع و اندازه ریشه مو آگاه شود. این موارد از طریق آزمایش‌های قبل کاشت مو بررسی خواهند شد. با انجام این آزمایش‌ها بیماری‌ها و عفونت‌های احتمالی پوست سر نیز بررسی می‌شوند.

    هزینه آزمایش های لازم کاشت مو چقدر است؟

    هزینه آزمایش های لازم کاشت مو

    تعداد آزمایش‌هایی که هر فرد باید پیش از انجام عمل کاشت انجام دهد، متفاوت است. به همین دلیل هزینه آن نیز برای هر فرد متفاوت خواهد بود و تا حد بسیاری به تعداد آزمایش‌های او بستگی دارد. بنابراین پیش از عمل کاشت مو باید توسط پزشک متخصص معاینه شده و آزمایش‌های تجویز شده را انجام دهید. همچنین توجه به توصیه‌های پزشک پیش از عمل کاشت مو بسیار اهمیت دارد.

    مهم ترین آزمایش ها قبل کاشت مو

    برای انجام عمل کاشت مو باید آزمایش‌های مختلفی انجام دهید که دلایل متفاوتی دارند. برخی از این آزمایش‌ها برای بررسی وضعیت و سلامت پوست سر و مو و برخی دیگر برای بررسی بیماری‌های مختلف مانند بیماری‌های خونی دیابت و… انجام می‌شوند. از جمله مهم‌ترین آزمایش‌های لازم قبل کاشت مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    ۱- آزمایش‌های  HIV

    این آزمایش از ضروری‌ترین آزمایش‌های قبل کاشت مو است. از آنجایی که در فرایند کاشت مو با خون نیز سر و کار داریم، آزمایش HIV حتما باید انجام شود. در واقع نتیجه آزمایش HIV تاثیر بسیاری روی نحوه انجام عمل خواهد داشت. همچنین با آگاهی از این مورد تیم جراحی نیز می‌تواند اقدامات مورد نیاز برای حفاظت از افراد دخیل در عمل را با دقت بیش‌تری انجام دهند.

    ۲-  آزمایش‌های هپاتیت B و C

    بررسی هپاتیت B و C نیز از آزمایش‌های لازم کاشت مو در شهرک غرب و سایر کلینیک ها محسوب می‌شوند که اهمیت بسیاری دارند. از آنجایی که هپاتیت B و C از جمله بیماری‌های عفونی هستند، تشخیص آن‌ها برای انجام کاشت مو ضروری است. در صورتی که آزمایش فرد در این مورد مثبت باشد، با تشخیص پزشک کاشت مو انجام نشده تا از انتشار عفونت جلوگیری شود.

    ۳- آزمایش‌های خون

    آزمایش خون برای بررسی موارد متعددی انجام می‌شود. در واقع این آزمایش یکی از مهم‌ترین آزمایش‌های لازم قبل کاشت مو به شمار می‌آید. در آزمایش خون مشخص می‌شود که بدن فرد ویتامین‌ها و دیگر مواد لازم را داشته و همچنین دچار انواع مسمومیت با مواد مختلف نیست.

    ۴- آزمایش‌های فشار خون

    بررسی فشار خون از دیگر اقدامات ضروری پیش از انجام عمل کاشت مو در سعادت آباد یا هر کلینیک دیگری است. زیرا طی این عمل فشار خون شما باید نرمال باشد. در صورتی که فشار خون بالاتر یا پایین‌تر حد طبیعی باشد، امکان انجام این عمل وجود ندارد. البته افرادی که فشار خون خود را با مصرف دارو کنترل کرده‌اند، با تایید پزشک متخصص می‌توانند عمل کاشت مو را انجام دهند.

    ۵- آزمایش  fbs

    آزمایش fbs یکی از آزمایش‌های لازم برای کاشت مو محسوب می‌شود که به آن آزمایش قند خون ناشتا نیز می‌گویند. برای آزمایش fbs شما باید حداقل ۱۰ ساعت پیش از انجام آزمایش ناشتا باشید. در این آزمایش اگر مقدار قند بین ۶۰ تا ۱۱۰ میلی‌گرم بر دسی‌متر باشد، به این معنا است که قند خون طبیعی است. در غیر این صورت فرد بیمار محسوب شده و در صورت تشخیص پزشک نباید عمل کاشت مو را انجام دهد.

    ۶- آزمایش ادرار

    این مورد نیز یکی از آزمایش‌های لازم قبل کاشت مو به شمار می‌آید که طی انجام آزمایش ادرار، پزشک قصد دارد که مشکلات متابولیکی فرد را بررسی کند. این مشکلات شامل عفونت‌های ادراری، مشکلات کبدی و… است. اطلاع پزشک از این موارد در نوع داروهایی که بعد از عمل باید تجویز شود، تاثیرگذار است.

    ۷- آزمایش‌های دیگر

    آزمایش‌های اشاره شده از شناخته‌شده‌ترین آزمایش‌هایی هستند که پیش از انجام عمل کاشت انجام می‌شود. آزمایش‌های دیگری مانند آزمایش CBC به منظور شمارش سلول‌های خونی و برای تشخیص بیماری‌هایی همچون کم‌خونی، برخی عفونت‌ها و سرطان انجام می‏شود. در این آزمایش مشکلات انعقاد خون نیز مشخص شده که آگاهی پزشک از آن‌ها بسیار اهمیت دارد.

    از دیگر آزمایش‌هایی که پزشک ممکن است پیش از انجام عمل کاشت تجویز کند، می‌توان به انواع آزمایش‌های انعقادی، آزمایش‌های هورمونی، آزمایش کلسترول، سونوگرافی تیروئید، نوار قلب و… اشاره کرد.

    آیا برای کاشت مو باید آزمایش خون بدهیم؟

    آزمایش خون، یکی از مهم‌ترین آزمایش‌های لازم کاشت مو است. در این آزمایش مشخص می‌شود که شما ویتامین‌های لازم برای رشد مو را دارید یا خیر. همچنین طی این آزمایش وجود مسمومیت با فلزات سنگین و اختلالات هورمونی موثر بر رشد مو مشخص خواهد شد.

    برای آزمایش‌های قبل کاشت مو باید ناشتا بود؟

    برای آزمایش‌های قبل کاشت مو باید ناشتا بود؟

    ناشتا بودن قبل از انجام آزمایش‌های مربوط به کاشت مو به نوع آزمایش بستگی دارد. برای انجام آزمایش خون بهتر است ۸ تا ۱۲ ساعت پیش از زمان انجام آزمایش ناشتا باشید. زیرا با این کار نتیجه ارائه شده دقیق‌تر خواهد بود.

    آزمایش‌های لازم برای کاشت مو که به منظور بررسی پوست سر، ریشه مو و چک کردن التهابات و عفونت‌های احتمالی انجام می‌شود، نیاز به ناشتا بودن ندارند. با این حال توصیه می‌شود که از پزشک خود درباره ناشتا بودن برای آزمایش مورد نظر سوالاتتان را بپرسید.

    معنی مثبت بودن آزمایش‌های لازم قبل کاشت مو

    آزمایش‌هایی که پیش از کاشت مو انجام می‌شود، برای بررسی بیماری‌های احتمالی است که فرد از آن‌ها اطلاعی ندارد. انجام بهترین عمل کاشت توسط پزشک متخصص نیازمند بررسی تمامی سوابق سلامتی فرد است. بنابراین آگاهی پزشک از تمام موارد مرتبط با سلامتی نواحی پوست سر، ریشه مو و همچنین سلامت خون بسیار اهمیت دارد.

    اگر جواب آزمایش برای عمل کاشت مو مثبت شود، این معنی را می‌دهد که وضعیت سلامت بدن فرد به‌گونه‌ای است که آمادگی انجام عمل کاشت را دارد. تشخیص این مورد به معاینه پزشک نیز بستگی داشته و در صورت تایید پزشک متخصص، عمل کاشت مو انجام می‌شود.

    سخن پایانی

    کاشت مو یکی از عمل‌های زیبایی محسوب می‌شود که میان مردم سراسر دنیا بسیار رایج شده است. این عمل پیش‌نیازهایی دارد که پزشک متخصص باید آن‌ها را بررسی کند. برای نتیجه‌گیری بهتر از کاشت مو باید آزمایش‌های لازم قبل کاشت مو را به طور کامل انجام دهید. در غیر این صورت ممکن است با عوارض غیرقابل جبران مواجه شده و سلامت شما به خطر بیفتد.

    همچنین اگر بیماری خاصی دارید، پیش از انجام این عمل پزشک را در جریان بگذارید تا پزشک توصیه‌های لازم را در اختیار شما قرار دهد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *