کاشت مو به روش FIT

  • یکی از مهم ترین عوامل موثر در حفظ زیبایی چهره هر فرد، داشتن موهایی پر پشت است. اما امروزه به دلیل عوامل ژنتیکی و ارثی، و مشکلات و موارد ارثی مختلف میزان ریزش مو در بین خانم ها و آقایان افزایش یافته است.

    باید و نباید‌ های کاشت مو به روش FIT

    در برخی موارد مصرف مکمل های خوراکی و همچنین داروهای موضعی دیگر در جلوگیری از ریزش مو دارد. اما در برخی موارد دیگر نیز انجام سایر روش های درمانی جوابگو نیست و ممکن است ریزش مو شدید و زیاد باشد.

    به همین دلیل یکی از بهترین روش هایی که پیشنهاد و انجام می شود، کاشت مو به روش FIT است. بنابراین افرادی که قصد کاشت مو در تهران را دارند، می توانند از طریق کلینیک ایران اقدام نمایند. همراه ما باشید تا با ویژگی ها، مزایا و معایب و کاربردهای مختلف کاشت مو به روش FIT  آشنا شوید.

       

      کاشت مو به روش FIT چیست؟

      کاشت مو به روش FIT با نام دیگر کاشت مو FUE نیز شناخته می شود. یکی از بهترین مزایای این روش جراحی این است که جای اسکار و زخم ها باقی نمی ماند و سریعا بهبودی حاصل می شود.

      کاشت مو به روش FIT چیست؟

      در این روش هر واحد موی سالم فرد برداشته می شود. علاوه بر این، پزشک متخصص کاشت مو از ناحیه ای از سر مو بر می دارد که تحت تاثیر هورمون ها قرار نداشته باشد.

      به طور کلی طبق بررسی های انجام شده، کاشت مو به روش FIT برای ۴۲ درصد از مردان بین ۱۸ تا ۴۹ سال که دارای الگوی ریزش مردانه هستند، موثر و بهترین روش کاشت است.

      بهترین کلینیک کاشت مو به روش FIT در سعادت آباد کجاست؟

      یکی از مهم ترین دغدغه افرادی که قصد کاشت مو دارند، انتخاب کلینیک مناسب برای کاشت مو است. انتخاب کلینیک با کیفیت و معتبر تاثیر زیادی در افزایش کیفیت کاشت و جلوگیری از عوارض ذکر شده دارد.

      کلینیک کاشت مو ایران با سابقه درخشان در زمینه ارائه انواع کاشت مو، به عنوان یکی از بهترین کلینیک های معتبر در تهران و بخصوص کاشت مو در سعادت آباد محسوب می شود.

      هزینه کاشت مو به روش FIT چقدر است؟

      پس از پیدا کردن و انتخاب بهترین کلینیک زیبایی در تهران برای کاشت مو، یکی از مهم ترین چالش های افرادی که قصد کاشت مو دارند در مورد هزینه کاشت است. به طور کلی هر فرد دارای الگوی ریزش منحصر به فرد خود است که ممکن است به دلایل مختلف رخ دهد و فرد اعتماد به نفس خود را از دست دهد.

      هزینه کاشت مو به روش FIT

      علاوه بر این، با توجه به این که در کاشت مو با روش FIT با توجه به الگوی ریزش هر فرد نیاز به پیوند تعداد فولیکول ها و گرافت های مختلفی است؛ هزینه کاشت مو برای هر فرد نیز متفاوت خواهد بود. بنابراین لازم است که انتخاب توسط پزشک متخصص کاشت مو در کلینیک ایران معاینه و ویزیت شوید.

      روش کاشت مو به روش FIT چگونه است؟

      با وجود این که در روش کاشت مو به روش FIT بیمار درد کمی احساس می کند، اما معمولا از بی حسی موضعی استفاده می شود تا فرد درد کم تری را احساس کند.

      سپس پزشک از قسمت پشت سر واحدهای فولیکولی و گرافت در واحدهای گروهی ۱ تا ۴ تایی استخراج می کند. در این روش نیازی به آماده سازی کردن گرافت ها نیست و فولیکول های برداشته شده همان زمان روی ناحیه طاس شده کاشته می شود. این کار چند بار تکرار می شود تا ناحیه طاسی به طور کامل پر شده  به مقدار مناسب برسد.

      کاربرد کاشت مو به روش FIT چیست؟

      هر کدام از روش های کاشت مو که در سراسر دنیا انجام می شود، مناسب برای مردان یا زنانی است که شرایط و ویژگی های مختلفی دارند. کاشت مو به روش FIT نیز از این قاعده مستثنی نیست و مانند سایر روش های دیگر کاشت مو کاربرد خاص خود را دارد.

      کاربرد کاشت مو به روش FIT به شرح زیر است:

      1. افرادی که دارای ریزش مو با الگوی مردانه هستند. در این الگوی ریزش، موهای پشت سر فرد به طور کامل می ریزد و ریزش مو با عقب نشینی فرونتال آغاز می شود. این روش ریزش مو در مردان با افزایش سن آغاز می شود.
      2. طاسی با الگوی زنانه: زنان نیز ممکن است به دلایل مختلف و از جمله افزایش سن دچار ریزش مو شوند. در طاسی و ریزش مو با الگوی زنانه مو در بالای سر به‌ مرور تار موها نازک شده و موها کم حجم می شود.

      مزایای کاشت مو به روش FIT چیست؟

      امروزه در کلینیک های پوست و مو مختلف روش های مختلف کاشت مو انجام می شود. هر کدام از روش های کاشت مو مزایا و معایب خاص خود را دارد که شناخت مزایای مختلف آن قبل از اقدام به کاشت خالی از لطف نیست. مهم ترین مزایای کاشت مو به روش FIT به شرح زیر است:

      • جز عمل های جراحی سخت و سنگین و با عوارض مختلف محسوب نمی شود.
      • جای زخم پشت سر باقی نمی ماند.
      • مدت زمان بهبودی در مقایسه با روش های دیگر سریع تر است.
      • به غیر از پشت سر می توان از قسمت های مختلف بدن نیز فولیکول های سالم را برداشت.
      • نیازی به بخیه زدن نیست.

      کاربرد کاشت مو به روش FIT

      معایب کاشت مو به روش FIT

      علاوه بر مزایای ذکر شده در مورد کاشت مو به روش FIT، این روش معایبی هم دارد. به همین منظور برای شناخت بیشتر این روش لازم است با معایب مختلف آن نیز آشنا باشید. مهم ترین معایب این روش عبارتند از:

      • ممکن است به چند جلسه برای کاشت نیاز باشد.
      • در مقایسه با سایر روش های دیگر کاشت مو هزینه بیشتری دارد.
      • در ناحیه کاشت مو ممکن است درد و تورم خفیفی را تجربه کنید.
      • ممکن است در محل کاشت مو احساس سوزن سوزن شدن داشته باشید.
      • در برخی مواقع موهای فرد نازک می شود.

      مراقبت های پس از کاشت مو به روش FIT چیست؟

      با توجه به این که در کاشت مو به روش FIT در نواحی پشت سر گرافت هایی ایجاد می شود، لازم است که مراقبت های لازم انجام شود تا فرد عوارض مختلف دیگری را تجربه نکند.

      مهم ترین مراقبت های کاشت مو به روش FIT به شرح زیر است:

      • در صورتی که پزشک آنتی بیوتیک یا داروهای دیگری تجویز کرد، تا پایان درمان داروها را مصرف کنید.
      • تا یک هفته اول از انجام ورزش های سنگین و سخت که باعث تعریق می شود، خودداری کنید.
      • تا ۳ هفته اول موهای خود را شانه نکنید.
      • تا چند هفته اول از شامپوهای ملایم و بدون عطر استفاده کنید.
      • تا ۳ روز اول موهای خود را نشویید.

      میانگین امتیازات ۵ از ۵
      از مجموع ۳ رای

      تیم نویسندگی کلینیک ایرانمشاهده نوشته ها

      Avatar for تیم نویسندگی کلینیک ایران

      این مقاله به کوشش مدیریت و اعضای تیم کلینیک ایران تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش اعضا، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

      ۴ دیدگاه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *