آیا لیزر موهای زائد باعث روشن شدن پوست می‌شود

  • لیزر موهای زائد یکی از پرطرفدارترین روش‌ها برای از بین بردن موهای زائد در نواحی مختلف بدن است. در این روش، با استفاده از دستگاه لیزر، نور روی فولیکول‌های مو تابانده می‎شود و رفته رفته آن‌ها را کم می‌کند. به همین دلیل خیلی کم روی پوست تاثیر می‌گذارد و به طور کلی عوارضی ندارد.

    اما خیلی وقت‌ها برای مراجعین سؤال پیش می‌آید که آیا لیزر موهای زائد باعث روشن شدن پوست می‌شود؟ شاید در برخی افراد کمی تیره شدن یا روشن شدن رنگدانه‌های پوستی را به همراه داشته باشد.

    آیا لیزر موهای زائد باعث روشن شدن پوست می‌شود؟

    اگر پوست تیره‌ای داشته و می‌خواهید بدانید که آیا لیزر موهای زائد باعث روشن شدن پوست می‌شود یا خیر، این مطلب برای شما است! یکی از بهترین روش‌های درمانی حال حاضر، لیزر مو‌های زائد است که نقش مهمی در صاف و یکدست کردن پوست شما دارد. در ادامه به شما می‌گوییم که تغییر رنگ پوست بیکینی به چه علت است، تا چه مدت ادامه دارد و چطور برطرف می‌شود.

    آیا لیزر مو‌های زائد باعث تغییر رنگ پوست می‌شود؟

    آیا لیزر مو‌های زائد باعث تغییر رنگ پوست می‌شود؟

    بعضی افراد دوست دارند بدانند که آیا لیزر موهای زائد باعث روشن شدن پوست می‌شود یا خیر؟ در پاسخ باید بگوییم که لیزر تاثیر نامطلوبی روی بدن ندارد. از این رو نباید از لیزر و عوارض جانبی آن ترسید.

    لیزر مو‌های زائد باعث تغییر رنگ پوست یا تیره شدن آن نمی‌شود. بلکه در بعضی موارد می‌تواند آن را روشن هم کند. با بسته شدن روزنه‌های پوست به مرور زمان، ریشه تیره رنگ موهای زائد دیده نمی‌شوند. بدین ترتیب رنگ پوست فرد روشن‌تر به نظر می‌آید.

    تاثیر لیزر مو‌های زائد در روشن شدن پوست

    واقعیت این است که لیزر مو‌های زائد در حالت عادی،  رنگ پوست را تغییر نداده و باعث روشن شدن یا تیرگی آن نمی‌شود. بلکه ممکن است باعث ایجاد سوختگی روی پوست شود. به همین دلیل است که مراجعه به یک کلینیک معتبر مانند کلینیک ایران و انتخاب یک پزشک با مهارت از اهمیت بالایی برخوردار است. توجه به نوع دستگاه و سازگاری آن با پوست شما نیز اهمیت زیادی دارد.

    به عنوان فردی که دچار تیرگی پوست است، اول باید به متخصص پوست مراجعه و علت تیرگی را جویا شوید. در این شرایط، پزشک متناسب با رنگ مو و تیپ پوستی شما، بهترین دستگاه لیزر را پیشنهاد می‌دهد. اما روشن شدن پوست شما را تضمین نمی‌کند. یادتان باشد که پیش از شروع این فرایند از اپراتور لیزر بپرسید که آیا لیزر موهای زائد باعث روشن شدن پوست می شود؟

    آیا تیره شدن پوست بعد از لیزر ممکن است؟

    همانطور که بعضی افراد می‌پرسند  آیا لیزر موهای زائد باعث روشن شدن پوست می‌ شود؟ برای بعضی افراد نیز درباره تیرگی پوست سؤال پیش می‌آید. تیره شدن پوست بعد لیزر یکی از عوارض نادر این روش است. لیزر مو‌های زائد از جمله روش‌های زیبایی موثر برای داشتن پوستی صاف و یکدست به حساب می‌آید.

    البته ممکن است لیزر دارای عوارضی مثل تیره شدن پوست هم باشد. این عارضه خیلی نادر است و حداکثر تا دو روز ادامه دارد. امروزه با استفاده از به‌روز‌ترین دستگاه‌های لیزر نه تنها مو‌های زائد از بین ‌می‌روند، بلکه پوست شما جوان‌تر و زیباتر هم می‌شود.

    آیا قرار گرفتن در معرض نور خورشید بعد از لیزر تاثیری روی رنگ پوست می‌گذارد؟

    تاثیر نور خورشید بر رنگ پوست بعد از لیزر

    یکی از مهم‌ترین مراقبت‌های بعد لیزر موهای زائد این است که در معرض نور خورشید قرار نگرفته و آفتاب نگیرید. نور خورشید با تحریک تولید ملانین ممکن است باعث تغییر رنگ پوست و ایجاد لکه‌های تیره شود.

    نواحی لیزر شده نسبت به نور حساسیت بالایی داشته و در برابر خورشید آسیب‌پذیر هستند. از این رو ممکن است خیلی زودتر دچار آفتاب سوختگی شوند. افرادی با پوست روشن و موی تیره، مناسب‌ترین افراد برای لیزر هستند. در هر صورت امکان ادامه دادن لیزر در تابستان وجود دارد؛ اما مناطق لیزر شده باید از تابش نور خورشید محافظت شوند.

    آیا لیزر بیکینی باعث سفیدی این ناحیه می‌شود؟

    آیا لیزر موهای زائد باعث روشن شدن پوست می‌شود و بیکینی را سفید می‌کند؟ لیزر ملانین موجود در فولیکول‌های مو را هدف قرار داده و روی پوست اطراف تاثیر نمی‌گذارد. با این حال ممکن است باعث تغییر رنگ موقت پوست یا پر پیگمانتاسیون شود.

    اکنون که می‌دانید آیا لیزر موهای زائد باعث روشن شدن پوست می‌شود یا خیر، می‌توانید راجع به انتخاب این روش زیبایی تصمیم بهتری بگیرید. رنگ طبیعی بیکینی در هر فرد متفاوت است و لیزر هیچ ارتباطی به روشن کردن آن ندارد. البته تاثیر دستگاه‌های مختلف روی پوست فرق می‌کند.

    چرا ناحیه بیکینی بعد از لیزر تیره می‌شود؟

    اگر لیزر موهای زائد باعث روشن شدن پوست می‌شود، پس چرا ناحیه بیکینی تیره شده است؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که یکی از حساس‌ترین خدمات لیزر مو‌های زائد، لیزر بیکینی است. این ناحیه باید به صورت اصولی لیزر شود؛ در غیر این صورت ممکن است عوارض موقتی مانند تیرگی ناحیه بیکینی را به وجود می‌آورد.

    اگر حساسیت پوستی یا بیماری خاصی نداشته و مراقبت‌های قبل و بعد لیزر را رعایت کنید، تحت هیچ شرایطی دچار تیرگی بیکینی نمی‌شوید.

    درمان تیرگی بیکینی بعد از لیزر

    روشن شدن یا تیرگی این ناحیه بعد از لیزر در هر فرد متفاوت است.  پیشنهاد ما این است برای درمان تیرگی بیکینی از انواع ژل‌ها، کرم‌ها یا لوسیون‌های روشن‌کننده بدن استفاده کنید‌.

    سخن پایانی

    در این مطلب توضیح دادیم که آیا لیزر موهای زائد باعث روشن شدن پوست می‌ شود یا خیر؟ با کمک این روش درمانی، میتوان فولیکول‌های درشت زیر مو‌ها را تخریب کرد. استفاده از لیزر طی جلسات متعدد باعث از بین بردن مو‌های زیر پوستی و روشن شدن پوست می‌شود. این روشن شدن به اندازه یک تا دو درجه است و به علت از بین بردن مو‌های زیرپوستی یا فولیکول‌ها و ریشه‌های درشت مو رخ می‌دهد.

    سوالات متداول روشن شدن پوست با لیزر موهای زائد

    ۱) چند وقت بعد از لیزر، پوست بدن و صورت روشن می‌شود؟

    لیزر مو‌های زائد هیچ تاثیری روی رنگ پوست ندارد. با این حال بسته شدن روزنه‌های پوست می‌تواند پوست شما را بهتر از قبل نشان دهد. همه چیز به خود فرد و نوع پوست او بستگی دارد. در بیش‌تر موارد به دلیل بسته شدن منافذ، پوست یک تا دو درجه روشن می‌شود.

    ۲) آیا تغییر رنگ بعد از لیزر مو‌های زائد طبیعی است؟

    بله کمی تغییر رنگ طبیعی است و در عرض یک هفته یا بیش‌تر برطرف می‌شود. البته این تغییر رنگ از عوارض لیزر است.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    تیم نویسندگی کلینیک ایرانمشاهده نوشته ها

    Avatar for تیم نویسندگی کلینیک ایران

    این مقاله به کوشش مدیریت و اعضای تیم کلینیک ایران تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش اعضا، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *