دستگاه لیزر سایناشور بهتر است یا کندلا؟

  • لیزر موهای زائد سال هاست که به عنوان یکی از بهترین روش های حذف و از بین بردن موها در صورت و بدن محسوب می شود. به همین دلیل طرفداران زیادی هم در سراسر دنیا دارد و افراد زیادی برای انجام آن اقدام می کنند. علاوه بر این، با افزایش استقبال افراد زیادی برای انجام این روش، دستگاه های مختلفی نیز برای انجام لیزر تولید می شوند که هر کدام مزایا و ویژگی های خاص خود را دارند.

    لیزر کندلا یا سایناشور

    از جمله دو مورد از بهترین دستگاه های لیزر موی زائد دستگاه لیزر سایناشور و دستگاه لیزر کندلا است. هر کدام از این دستگاه های لیزر کاربردهای خاص خود را داشته و برای افرادی با شرایط پوستی مختلف استفاده می شود. همراه ما باشید تا با ویژگی های مختلف هر دو دستگاه و مقایسه دستگاه سایناشور و کندلا آشنا شوید.

    بررسی دستگاه لیزر کندلا

    یکی از محصولات معروف و پر طرفدار شرکت کاندلا، دستگاه لیزر کاندلا است. این دستگاه با داشتن ویژگی ها و مزایای مختلفی جز یکی از بهترین دستگاه های لیزر پرچمدار در دنیا شناخته می شود. به صورتی که کاربرد آن صرفا برای رفع موهای زائد و کاهش رشد آن ها نیست.

    بلکه از دستگاه کندلا می توان برای درمان ضایعات خوش‌خیم پوستی، کاهش چین و چروک پوست و حتی بدن، لایه برداری کردن به صورت ملایم و خفیف، رفع آکنه و جای جوش، کاهش سلولیت و از بین بردن خالکوبی ها در صورت و بدن استفاده کرد.

    کندلا یا سایناشور

    بررسی دستگاه لیزر سایناشور

    دستگاه لیزر سایناشور نیز طی بررسی های انجام شده استانداردهای جهانی لازم را کسب کرده، و همچنین نتایج درمانی که در سال های اخیر به دست آورده، جز یکی از بهترین دستگاه های لیزر در دنیا شناخته می شود. در واقع نتایج درمانی لیزر سایناشور تا حدی بوده که این لیزر بین ۶۰ کشور در دنیا به منظور استفاده از قابلیت های منحصر به فرد آن توزیع می شود.

    مقایسه دستگاه لیزر سایناشور و کندلا

    در پاراگراف بالا به صورت مختصر در مورد لیزر کندلا و لیزر سایناشور صحبت شد. این دو لیزر با توجه به قابلیت ها و ویژگی های بسیار مطلوبی که دارند، جز دو مدل از بهترین لیزرهای مطرح در دنیا شناخته می شوند. این دو لیزر در عملکرد و کیفیت تفاوت های جزئی با یک دیگر دارند که در ادامه به بررسی این تفاوت ها و ویژگی های مختلف هر دستگاه می پردازیم:

    •  مجهز شدن به سیستم خنک‌کننده

    هر دو دستگاه لیزر دارای سیستم خنک‌کننده بودن و پس از لیزر کردن صورت یا بدن فرد احساس سوزش، خارش، یا التهاب نمی کند. در این میان سیستم خنک‌کننده تعبیه شده روی لیزر کندلا از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و به هیچ وجه احساس گرما و سوزش نخواهید کرد.

    علاوه بر این، روی لیزر کندلا دو نوع خنک‌کننده دینامیکی (DCD) یا خنک‌کننده های هوای تنظیم دستی (ACC)  تعبیه شده است. لیزر سایناشور از سیستم خنک‌کننده باد سرد فشرده با نام زیمر استفاده می کند.

    • بررسی هندپیس های روی هر دو لیزر

    هندپیس همان دستگاه کوچکی است که برای لیزر کردن روی پوست قرار داده شده و روی سطح آن تابیده می شود. هندپیس های تعبیه شده روی دستگاه کندلا قابل تعویض بوده و برای هر فرد می توان از یک هندپیس جداگانه استفاده کرد.

    بنابراین احتمال انتقال بیماری های پوستی به صفر می رسد. هندپیس دستگاه لیزر سایناشور بسیار سبک و کاربردی است؛ اما نمی توان آن را تعویض کرد.این هندپیس از جنس استیل بوده و به راحتی می توان به منظور جلوگیری از انتقال بیماری ها آن را استریل کرد.

    هندپیس های روی هر دو لیزر

    • مقایسه طول موج سایناشور و کندلا

    همان طور که می‌دانید پوست انسان در مقابل طول موج لیزرهای مختلف مقاومت خاص خود را دارد. بنابراین اطلاع از طول موج دستگاه های لیزر اهمیت زیادی دارد. طول موج دستگاه لیزر کندلا ۷۵۵ نانومتر است و با این طول موج به عمق پوست نفوذ می کند. به همین دلیل بسیار دقیق و سریع رشد فولیکول های مو را سست کرده و اثر بخشی بسیار مطلوبی دارد.

    علاوه بر این، طول موج دوم این دستگاه ۱۰۶۴ نانومتر است که می توان از آن برای تاثیر گذاری بیشتر روی موهای نازک و کم رنگ استفاده کرد. دستگاه لیزر سایناشور فقط یک طول موج ۱۰۶۴ نانومتری دارد. به همین دلیل عملکرد و کیفیت آن در مقایسه با لیزر کندکلا ضعیف تر است. همچنین ممکن است برای تیپ های پوستی مناسب نباشد.

    مزایای لیزر سایناشور

    همان طور که در ابتدای مقاله هم ذکر شد، هر کدام از دستگاه های لیزر مزایا و معایب و همچنین کاربردهای خاص خود را دارند. به همین دلیل آشنایی با مزایای هر کدام خالی از لطف نیست. مهم ترین مزایای لیزر سایناشور می توان موارد زیر را نام برد:

    • این لیزر درد بسیار کمی دارد.
    • لیزر سایناشور با داشتن سیستم خنک‌کننده باعث ملتهب شدن پوست بیمار نمی شود. همچنین طول درمان سریع تر خواهد بود.
    • از لیزر سایناشور می توان برای همه قسمت های بدن از جمله صورت، زیر بغل، دست، پا، کمر، بیکینی، بالا تنه استفاده کرد.
    • به هیچ مواد مصرفی زمان لیزر نیاز ندارد؛ چون به سیستم خنک‌کننده مجهز شده است.

    مزایای لیزر سایناشور

    مزایای لیزر کندلا

    دستگاه لیزر کندلا مانند لیزر سایناشور مزایا و کاربرد خاص خود را دارد. مهم ترین مزایای لیزر کندلا می توان موارد زیر را نام برد:

    • همه افراد با انواع تیپ های پوستی می توانند از این لیزر استفاده کنند.
    • با استفاده از لیزر کندلا می توان همه موهای روشن و نازک را هم حذف کرد.
    • تعداد جلسات لیزر و درمان با لیزر کندلا کم‌تر و سریع تر است.
    • با استفاده از لیزر کندلا می توان پر مویی و مشکل سندروم آمبراس را هم درمان کرد.
    • میزان نفوذ دستگاه لیزر کندلا در مقایسه با لیزر سایناشور بیشتر است.

    سوالات متداول دستگاه لیزر سایناشور بهتر است یا کندلا؟

    ۱- مدت زمان لیزر کردن چقدر است؟

    با توجه به نوع و برند دستگاه و همچنین ناحیه ای که لیزر می شود، مدت زمان متفاوت خواهد بود.

    ۲- دستگاه لیزر سایناشور بهتر است یا کندلا؟

    با توجه به ویژگی های ذکر شده در مورد هر دو دستگاه لیزر می توان گفت که کندلا قابلیت های جدید و ویژه تری دارد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    تیم نویسندگی کلینیک ایرانمشاهده نوشته ها

    Avatar for تیم نویسندگی کلینیک ایران

    این مقاله به کوشش مدیریت و اعضای تیم کلینیک ایران تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش اعضا، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *