چند روز بعد از لیزر شیو کنیم

  • یکی از بهترین روش هایی که برای رفع موهای زائد پیشنهاد و انجام می شود، لیزر کردن است. با این وجود برای این که فرد بهترین نتیجه مورد انتظار را مشاهده کند لازم است که مراقبت هایی را قبل و بعد از لیزر انجام دهد. برای مهمترین سوال یعنی چند روز بعد از لیزر شیو کنیم ؟ همراه ما باشید.

    چند روز بعد از لیزر شیو کنیم؟

    یکی از مهم ترین نکات مربوط به زمان شیو کردن قسمتی است که قصد لیزر کردن آن را دارند. در ادامه این مطلب به بررسی کامل تر سؤال چند روز بعد از لیزر شیو کنیم؟ می پردازیم.

    بهترین زمان شیو کردن قبل از لیزر

    برای درک بهتر تعیین زمان شیو کردن موهای زائد، ابتدا باید گفت که پرتوهای لیزر زمانی که روی پوست تابیده می شوند، به لایه سطحی پوست نفوذ کرده و ریشه موها را سست کرده و می سوزاند. به همین دلیل توصیه می شود که قبل از لیزر، موهای زائد را شیو کنید.

    اما بهترین زمان برای شیو کردن با تیغ یا ژیلت قبل از لیزر، ۲۴ ساعت قبل از شروع لیزر درمانی است. در واقع دلیل این کار این است که تیغ یا ژیلت صرفا سطح بیرونی موها را کوتاه می کند و تاثیری روی ریشه، رنگ یا فولیکول موها ندارد.

    بهترین زمان شیو کردن قبل از لیزر

    اهمیت شیو کردن موهای زائد قبل از لیزر

    همان طور که در پاراگراف بالا هم ذکر شد، یکی از مهم ترین مراقبت ها و قوانین قبل از لیزر کردن، زمان صحیح شیو کردن موهای زائد است. اما سؤال مهم این است که دلیل و اهمیت شیو کردن قبل از لیزر چیست؟ در روش های دیگر رفع موهای زائد مانند وکس و اپیلاسیون موها از ریشه کنده می شود و حتی در برخی موارد باعث آسیب رسیدن به سطح پوست می شود.

    به همین دلیل لیزر هم تاثیری در رفع موهای زائد نخواهد داشت. علاوه بر این، در این شرایط لیزر کردن حتی باعث آسیب رسیدن به پوست هم می شود. چون پرتوهای لیزر به جای تاثیر گذاشتن روی فولیکول های مو، روی موهایی که رشد کرده اند تابیده می شود و باعث آسیب دیدن پوست و سد دفاعی آن می شود.

    نکات مهم قبل از شیو کردن موهای زائد

    علاوه بر اهمیت مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد، رعایت برخی از نکات بعد از لیزر کردن نیز اهمیت زیادی دارد. از جمله مهم ترین نکات قبل از شیو کردن می توان موارد زیر را نام برد:

    • مدتی قبل از شیو کردن، پوست خود را با ماسک های مناسب و ملایم لایه برداری کنید تا سلول های مرده سطح پوست از بین رود.
    • بعد از شیو کردن موها، به هیچ وجه از لوسیون یا کرم مرطوب‌کننده بدن استفاده نکنید.
    • اگر به استفاده از ژیلت یا تیغ حساسیت دارید، به جای از ماشین اصلاح استفاده کنید تا پوستتان تحریک نشود.

    نکات مهم بعد از شیو کردن موهای زائد

    علاوه بر رعایت نکات مهم قبل از شیو کردن موهای زائد، لازم است که نکات و مراقبت هایی بعد از شیو کردن موهای زائد باید انجام دهید. علاوه بر این، با توجه به این که پس از لیزر کردن ممکن است سطح پوست کمی حساس و قرمز شود، لازم است که بعد از لیزر و شیو کردن اقدامات لازم برای رعایت کردن نکات و مراقبت های لازم بعد از شیو موهای زائد و ضروری است.

    مهم ترین نکات بعد از شیو کردن موهای زائد به شرح زیر است:

    • برای بهبود قرمزی و التهاب ایجاد شده در قسمت لیزر، از لمس کردن شدید و ضربه زدن به پوست خودداری کنید.
    • پس از لیزر کردن موهای زائد، ۴ الی ۵ روز از لایه برداری کردن پوست خود خودداری کنید. (حتی اگر در پوست خود احساس تحریک و قرمزی نمی کنید. چون همچنان پوست در حال ترمیم شدن است.)
    • پس از لیزر کردن مقدار کم یا زیادی از موهای زائد که فولیکول آن ها آسیب دیده و سست شده می ریزد. به همین دلیل توصیه می شود اجازه دهید و صبر کنید که این موها به طور کامل بریزد و سپس شیو کنید.

    نکات مهم بعد از لیزر کردن موهای زائد

    چند روز بعد از لیزر موهای زائد را شیو کنیم؟

    یکی از مهم ترین سوالات متداول که بعد از لیزر کردن توسط مراجعین پرسیده می شود، این است که چند روز بعد از لیزر موهای زائد را شیو کنیم؟ بعد از تمام شدن لیزر به مدت چند روز تا یک هفته به پوست خود استراحت دهید و هیچ اقدامی انجام ندهید. سپس برای شیو کردن موها با استفاده از تیغ، ژیلت یا ماشین اصلاح اقدام کنید.

    همچنین بهتر است که بین جلسات لیزر حداکثر دو بار موهای زائد صورت یا سایر قسمت های بدن را شیو کنید. با این وجود با توجه به این که واکنش و نتیجه هر بدن بعد از هر جلسه لیزر متفاوت خواهد بود؛ در این مورد حتما با اپراتور یا پزشک صحبت کنید.

    عوارض شیو کردن موهای زائد بعد از لیزر

    با وجود این که لیزر موهای زائد به عنوان یکی از بهترین روش ها شناخته می شود که با استفاده از دستگاه های تخصصی و پیشرفته انجام می شود. اما شیو کردن موها بعد از لیزر کردن نیز ممکن است عوارض خاص خود را داشته باشد. اما نکته مهم این است که این عوارض نیز پس از مدت کوتاهی از بین می رود.

    از جمله مهم ترین عوارض شیو کردن بعد از لیزر موهای زائد این است که باعث التهاب، ایجاد قرمزی و تورم کمی می شود. به همین دلیل برای از بین رفتن این عوارض توصیه می شود حداقل ۳ تا ۴ روز بعد از لیزر کردن موهای زائد را شیو نکنید. علاوه بر این، حتما از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.


    سوالات متداول چند روز بعد از لیزر شیو کنیم؟

    روش شیو کردن موهای زائد قبل از لیزر چگونه است؟

    کافی است سطح پوست خود را با صابون یا شامپو کفی کرده و سپس ژیلت یا تیغ را در جهت رشد موها بکشید.

    تعداد فواصل زمانی برای شیو کردن بعد از لیزر چقدر است؟

    با توجه به نوع پوست هر فرد، و توصیه پزشک میزان فواصل زمانی برای شیو کردن بعد از هر بار لیزر متفاوت خواهد بود. به طور کلی جلسات لیزر، صرفا دو بار شیو کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۵ رای

    تیم نویسندگی کلینیک ایرانمشاهده نوشته ها

    Avatar for تیم نویسندگی کلینیک ایران

    این مقاله به کوشش مدیریت و اعضای تیم کلینیک ایران تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش اعضا، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *