• همه ما از داشتن صورتی زیبا و بی عیب و نقش لذت می بریم. به گونه ای که امروزه هر فرد در صورتی که به دلایل مختلف نقص یا ایرادی را در چهره خود مشاهده کند، سریعا برای رفع آن اقدام می کند. یکی از مشکلاتی که امروزه بین افراد مختلف در سنین متفاوت و حتی بین جوانان شایع شده، ریزش موی شدید است.

    همه چیز درباره کاشت مو

    بدیهی است یکی از مهم ترین فاکتورهای تاثیر گذار در زیبایی چهره، داشتن موهای پر پشت و زیبا است. به همین دلیل می توان گفت امروزه نیاز به کاشت مو بین افراد زیادی در سنین متفاوت احساس می شود. به طور کلی ریزش مو و نیاز به کاشت به دلایل مختلفی وابسته است.

    در صورتی که قصد کاشت مو دارید، میتوانید با مطالعه این مطلب و تماس با مشاوران کلینیک ایران نسبت به نحوه کاشت و سایر موارد مربوط به کاشت مو در سعادت آباد اطلاعات کافی کسب کنید.

    ✅ انواع روش کاشت مو FUE – FUT – SUE – ترکیبی
    ✅ بهترین کاندیدهای کاشت مو افرادی که ریزش موی طبیعی دارند
    ✅ دوره نقاهت کاشت مو بستگی به روش کاشت مو دارد
    ✅ عوارض احتمالی کاشت مو خارش، سکسکه، تورم

       

      کاشت مو چیست؟

      کاشت مو یکی از بهترین روش های ایجاد یا افزایش زیبایی به چهره افراد است. بدین صورت که مو از یک ناحیه سر به ناحیه دیگر انتقال داده شده و کاشته می شود. در کاشت مو جراح معمولا از موهای پشت سر فرد یا کناره های گوش او مو می گیرد و به قسمت جلویی سر انتقال می دهد.

      این روش صرفا در کلینیک ها و مطب های زیبایی و زیر نظر پزشک معالج انجام می دهد. کاشت مو کاملا از طریق بی حسی انجام می شود و در حین عمل هیچ دردی را احساس نمی کنید.

      کاشت مو

      بهترین روش کاشت مو

      امروزه یکی از شایع ترین مشکلاتی که خانم ها و آقایان حتی از سنین پایین در مورد آن شکایت می کنند، ریزش مو است. به همین دلیل زمانی که میزان و شدت ریزش مو افزایش پیدا کند، حجم زیادی از موها خالی شده و فرد اقدام به کاشت مو می کند.

      خوشبختانه روش ها و متدهای مختلفی برای کاشت مو وجود دارد که پزشک با توجه به الگوی ریزش مو، سن فرد، حجم و میزان ریزش مو، و پس از انجام آزمایشات لازم بهترین روش کاشت مو را انتخاب می کند. به همین منظور در ادامه این مقاله قصد بررسی بهترین روش کاشت مو را داریم تا با شناخت بیشتر اقدام به کاشت کنید.

      یکی از مهم ترین اقداماتی که زمان کاشت مو انجام می شود، انجام مشاوره های تخصصی، معاینه سر و پوست سر، همچنین بررسی بانک موی فرد است. بنابراین پس از انجام این مراحل بهترین مدل کاشت مو که متناسب با شرایط فرد باشد انتخاب می شود.

      به طور کلی طی بررسی های انجام شده، یکی از بهترین مدل های کاشت مو، کاشت مو با روش Super FUE plus است که در کلینیک های معتبر و با کیفیت از جمله کلینیک ایران نیز انجام می شود. در این روش با استفاده از دستگاه های مخصوص بانک موی فرد بررسی شده و بهترین فولیکول های با کیفیت برداشته می شود. سپس در کلیه نقاطی که ریزش مو رخ داده، کاشت مو انجام می شود.

      بهترین روش کاشت مو در جهان

      با رشد و پیشرفت تکنولوژی در صنعت کاشت مو هم اتفاقات زیادی رخ داده است. بر همین اساس به صورت ترکیبی هم روش های مختلف کاشت مو انجام می شود. برای مثال یکی از بهترین روش های کاشت مو در جهان، کاشت مو با ترکیب روش ‌های SUT و FIT با نام روش Micro FIT است.

      در این روش با استفاده از ابزارهای کوچک و مشابه با مینیاتور سوراخ هایی روی سر برای برداشتن فولیکول ها ایجاد می شود. به همین دلیل این روش در مقایسه با سایر روش های دیگر کاشت مو عوارض کم تر و دوران نقاهت کوتاه تری دارد.

      هزینه کاشت مو

      همان طور که از ابتدای مقاله تاکنون ذکر شد، روش های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد که هر کدام مزایای خاص خود را دارند. از طرفی تفاوت اصلی روش های مختلف کاشت مو در هزینه آن است. بنابراین می توان گفت با توجه به نوع متد کاشت مو و همچنین مدت زمانی که برای کاشت انجام می شود، و دستمزد پزشک و هزینه های کلینیک، هزینه کاشت مو برای افراد مختلف متفاوت خواهد بود.

      کاشت مو چگونه انجام می شود؟

      تاثیر گذاری کاشت مو پس از اتمام این عمل تا حدی است که برخی از مراجعین علاقه دارند قبل از انجام کاشت مو، با روش کاشت آن آشنا شوند. روند کاشت مو بدین صورت است که ابتدا پزشک معالج بانک موی بیمار را بررسی می کند. در بسیاری از شرایط مو از پشت سر برداشته می شود.

      اما در برخی شرایط نیز ممکن است موها از سایر قسمت های بدن گرفته و استفاده شود. به همین منظور پزشک قبل از عمل و کاشت مو، فولیکول های آن قسمتی که باید برداشته شود را استریل و سپس بی حس می کند. پس از انجام اقدامات اولیه پزشک دو روش جراحی و کاشت مو را انتخاب می کند.

      کاشت مو به روش FUT

      انواع روش های کاشت مو

      انواع روش های کاشت مو با جراحی به شرح زیر است:

      1. کاشت مو به روش FIT یا FUE
      2. کاشت مو به روش FUT

      در ادامه به طور کامل تر در مورد این دو روش صحبت خواهیم کرد.

      کاشت مو به روش FIT

      به کاشت مو به روش FIT استخراج واحد مولکولی گفته می شود. این روش نوین که FUE نیز نامیده میشود، عوارض کم تری دارد. روش انجام روش FIT به صورت زیر است:

      1. موهای پشت سر کوتاه می شود.
      2. پزشک با استفاده از ابزارهای خاص فولیکول های مو را به صورت مستقیم از سر استخراج می کند.
      3. پزشک جراح سوراخ هایی را در سر ایجاد می کند و فولیکول هایی که جدا کرده بود را پیوند می دهد.
      4. سر را با استفاده از بانداژ یا گاز پانسمان می کند.

      کاشت مو به روش FUT

      این روش به عنوان یکی از بهترین روش های تاثیر گذار شناخته می شود که طرفداران زیادی دارد. مراحل انجام کاشت مو به روش FUT به شرح زیر است:

      1. پزشک نواری از پوست را از پشت سر با اندازه بین دو گوش بر می دارد.
      2. نواری که از آن مو برداشته است را بخیه می زند.
      3. جراح یا دستیاران او، نواری از پوست سر که از آن مو برداشته شد را به قطعات کوچک تر که گرافت های مو نامیده می شود، تقسیم می کند. یکی از ویژگی های گرافت مو برخی افراد این است که ممکن است هر گرافت فقط یک تار مو داشته باشد.
      4. پزشک فولیکول های مو را سوراخ هایی ایجاد شده را در پوست سر می کند. این مرحله همان انجام پیوند مو است.
      5. محل جراحی در نهایت با گاز یا پانسمان بانداژ می شود.

      آخرین روش کاشت مو

      زمانی که صحبت از روش کاشت مو می شود، معمولا بیماران با دغدغه های مختلفی روبرو هستند. اما نکته مهمی که باید مد نظر داشته باشید این است که زمان کاشت مو صرفا روشی انتخاب و برای شما توسط پزشک یا تکنسین انجام می شود، که با توجه به الگوی ریزش موها و متناسب با شرایط شما باشد.

      اما به طور کلی آخرین روش کاشت مو که امروزه در کلینیک های معتبر در ایران و بهترین کلینیک کاشت مو در تهران انجام می شود، کاشت مو با روش SUT است. این روش با تراکم بسیار بالا و چند برابر سایر روش های دیگر انجام می شود. بنابراین موهایی با تراکم بیشتر و بسیار پر پشت تر خواهید داشت.

      علاوه بر روش SUT برای کاشت مو، متد دیگری نیز برای کاشت مو وجود دارد که جز بهترین و آخرین متد کاشت مو در کلینیک های کاشت مو معتبر در ایران از جمله در کلینیک ایران انجام می شود. یکی از بهترین و جز آخرین متدهای کاشت مو، روش FUE VIP است.

      در این روش، کاشت مو با استفاده از دستگاه پلاس انجام می شود. این متد کاشت مو برای افرادی که بانک موی خوب و با کیفیتی دارند، انجام می شود و تاثیر بسیار مطلوبی در افزایش تراکم موها دارد. بدین صورت که حتی با پٌر کردن شکاف های ظریف بین موها می توانید شاهد موهایی پر پشت و زیبا پس از کاشت باشید.

      کاشت مو چیست؟

      کاشت مو با بهترین نتیجه

      در صورتی که به دنبال کاشت مو در تهران با روشی کم دردسر و بهترین نتیجه هستید، کاشت مو با روش نئوگرافت یکی از بهترین روش های کاشت مو است. در واقع این روش به عنوان جدیدترین روش کاشت مو محسوب می شود که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد.

      در کاشت مو با روش نئوگرافت، با استفاده از ربات و سیستم کامپیوتری اقدام به برداشتن فولیکول های مو می کنند. سپس خط رویش مو توسط تیم مجربی طراحی شده و موهای فرد تراشیده می شود.

      برای برداشت فولیکول های مو نیز از قبل پوست سر با استفاده از سرنگ های بسیار ظریف بی حس می شود. یکی از بهترین ویژگی های این روش این است که ربات بانک موی فرد را آنالیز کرده و سوزن های مخصوص ربات، به عمق اپیدرم مو نفوذ کرده و فولیکول را استخراج می کند.

      بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا

      تراکم کاشت مو به معنای تعداد مو‌های کاشته شده در قسمت مورد نظر از سر گفته می‌شود. هرچه تعداد مو‌های کاشته شده بیش‌تر باشد، تراکم کاشت مو نیز بیش‌تر خواهد بود. یکی از پرطرفدارترین روش‌های کاشت مو با تراکم بالا، روش superfue plus است. این روش توسط دستگاه‌های هوشمند و تمام الکترونیک انجام می‌گیرد.

      پزشک در این روش کاشت مو با تراکم بالا با کمک دستگاه، بهترین گرافت‌ها را با ضخامت مناسب برداشته و با برداشته شدن گرافت‌ها، آسیب به بافت زیرین پوست وارد نمی‌شود. از آنجایی که تراکم تعداد گرافت‌های برداشته شده در این روش ۵ تا ۷ برابر روش‌های دیگر است، شما می‌توانید کاشت مو با تراکم بالا را تجربه کنید.

      میکروفیت یکی از روش‌های کاشت مو بوده که از محبوبیت بسیاری برخوردار است. این عمل درد و خونریزی بسیار کمی دارد و فرد پس از مدت کوتاهی بهبود پیدا خواهد کرد.  روش میکروفیت سبب ایجاد تراکم قابل توجه مو خواهد شد. در این روش از طریق برداشتن فولیکول از بانک مو و پیوند زدن آن در نواحی خالی سر، کاشت مو انجام خواهد شد.

      پرتراکم به نظر رسیدن موها پس از کاشت با این روش و همچنین رشد طبیعی موها از دیگر نقاط قوت روش میکروفیت محسوب می‌شود.

      کاشت مو برای چه افرادی مناسب است؟

      با وجود این که سال هاست کاشت مو در سراسر دنیا انجام می شود، اما این روش صرفا به برخی از مراجعه کنندگان پیشنهاد داده می شود. متخصصین پوست و زیبایی روش کاشت مو را به عنوان آخرین روش درمانی پیشنهاد می کنند. به همین دلیل طبق بررسی های انجام شده می توان گفت کاشت مو برای افراد زیر مناسب است:

      1. افرادی که طی ۵ سال گذشته موهای خود را به دلیل الگوی طاسی از دست داده اند.
      2. افرادی که سال هاست ریزش موی شدید دارند و ریزش موی آن ها تثبیت شده است.
      3. افرادی که به دلیل سوختگی یا ضربه موهای خود را از دست داده اند.
      4. افرادی که بعد از انجام عمل های زیبایی مانند لیفت، دچار ریزش مو شده اند.

      تعداد فولیکول های مو در جراحی به چه عواملی وابسته است؟

      به طور کلی برای این که یک پیوند و کاشت مو به خوبی انجام شود، به تعداد فولیکول های مو وابسته است. علاوه بر این، تعداد فولیکول هایی که در طول یک جراحی و کاشت مو توسط یک فرد دریافت می شود، عوامل زیر بستگی دارد:

      • نوع یا جنس موها
      • کیفیت مو
      • ویژگی ضخیم یا نازک بودن مو
      • رنگ مو

      روش های کاشت مو

      توصیه های مهم قبل از کاشت مو

      کاشت مو یک روش کم تهاجمی محسوب می شود، با این وجود به دلیل خون ریزی که در محل کاشت رخ می دهد، یک نوع جراحی است. به همین دلیل برای این که فرایند کاشت مو به بهترین نحو انجام شود، لازم است که فرد مراقبت و توصیه هایی را انجام دهد. از جمله مهم نکات و توصیه های مهم قبل از کاشت مو می توان موارد زیر را نام برد:

      1. دو هفته قبل از جراحی، داروهایی مثل آسپرین، داروهای ضد التهاب، ویتامین B و E، رقیق کننده‌های خون و ایبوپروفن را مصرف نکنید. استفاده از این داروها باعث رقیق شدن خون و و افزایش خون ریزی در حین کاشت مو می شود.
      2. قبل از کاشت مو مصرف سیگار را ترک کنید. سیگاربه دلیل داشتن نیکوتین باعث تنگ شدن رگ های خونی می شود. به همین جریان خون در سر کاهش می یابد. همچنین وجود دی اکسید کربن ناشی از دود سیگار باعث کاهش غلظت اکسیژن خون و به تعویق افتادن روند بهبودی و درمان می شود.
      3. در صورتی که به بیماری هایی نظیر مانند آلرژی، آسم، فشار خون بالا، مشکلات تنفسی، اختلالات خواب، دیابت و پسوریازیس مبتلا هستید، قبل از جراحی با پزشک مطرح کنید.
      4. دو هفته قبل از کاشت مو، به هیچ وجه موها را کوتاه نکنید. با این کار ناحیه اهدا کننئده مو بهتر مشخص می شود.

      نکات مهمی که در روز کاشت مو باید رعایت کنید

      موارد ذکر شده در بالا صرفا به منظور بهبود روند کاشت مو باید قبل از جراحی به بهترین نحو رعایت شود. اما توجه داشته باشید که روز کاشت مو نیز باید مراقبت هایی را انجام دهید که فرایند کاشت مو با کیفیت بالاتری انجام شود. به نکات زیر دقت کنید:

      1. روز کاشت مو اگر استرس دارید، از خوردن داروهای آرام بخش خودداری کنید. چون در صورت نیاز و با تایید پزشک معالج داروهای آرام بخش تجویز می شود.
      2. صبح روز جراحی حمام کنید. موهای خود را با شامپوی معمولی بشویید.
      3. لباس های گشاد و راحت مانند لباس های دکمه دار یا زیپ دار بپوشید.

      مراقبت های بعد از کاشت مو

      جراحی کاشت مو یک عمل سرپایی است و همان روز به خانه بر می گردید. اما ممکن است کاشت مو چندین جلسه طول بکشد. پس از اتمام جراحی ممکن است محل عمل دارای تورم باشد. در صورت بروز مشکل نیز پزشک داروهایی برای رفع التهاب و تورم این ناحیه تجویز می کند.

      از جمله داروهای لازم برای جلوگیری و درمان عفونت از داروهای آنتی بیوتیک، برای درمان التهاب، داروهای ضد التهاب مانند استروئید خوراکی، همچنین برای کمک به تحریک رشد مو، داروهایی مانند فیناستراید یا ماینوکسیدیل را تجویز می کند. با این وجود لازم است که مراقبت هایی را بعد از کاشت مو نیز انجام دهید که این موارد عبارتند از:

      1. چند روز بعد از جراحی برای استحمام کردن اقدام کنید.
      2. برای شستن موها از شامپوهای ساده و ملایم استفاده کنید.
      3. تا زمانی که پزشک اجازه نداده، روی سر خود کلاه نگذارید.
      4. یک هفته ورزش نکنید.
      5. بعد از گذشت ۳ روز به فعالیت عادی و روزمره خود ادامه دهید.
      6. تا ۳ هفته، موهای خود را به آرامی و بدون فشار وارد کردن به موهای پیوند شده، شانه کنید.

      مراقبت های مهم قبل از کاشت مو

      دلایل ریزش مو چیست؟

      برخی از مراجعین به کلینیک زیبایی تصور می کنند که ریزش مو فقط مختص افراد مسن است. در صورتی که به هیچ وجه این گونه نیست و ریزش مو حتی در سنین پایین هم به دلایل مختلف رخ می دهد. به گونه ای که فرد در اوایل جوانی اقدام به کاشت مو می کند. از مهم ترین دلایل ریزش مو می توان موارد زیر را نام برد:

      1. عوامل ژنتیکی و ارثی
      2. فشار و استرس های روانی شدید
      3. بیماری های خاص مختلف
      4. مصرف داروهای شیمی درمانی
      5. عدم تعادل هورمون ها در بدن
      6. تغذیه نامناسب و عدم دریافت ویتامین های لازم برای بدن

      سوالات متداول کاشت مو

      ۱- عوارض احتمالی کاشت مو چیست؟

      ممکن است پس از جراحی عوارضی مانند تورم، خونریزی، خارش، پوست پوست شدن پوست سر رخ دهد که موقت است و برطرف می شود.

      ۲- کدام روش کاشت مو بهتر است؟

      بهترین روش کاشت مو برای هر فرد بسته به شرایطی بدنی، میزان و نوع طاسی سر و با تجویز پزشک تعیین می شود.

      ۳- هزینه کاشت مو چقدر است؟

      هزینه کاشت مو به موارد مختلفی از جمله تخصص پزشک و میزان طاسی سر و تکنیک کاشت مو بستگی دارد.

      میانگین امتیازات ۵ از ۵
      از مجموع ۶ رای

      ۱۰ دیدگاه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *