عوارض هایفوتراپی صورت

  • چین ‌و چروک و افتادگی پوست از اولین مشکلاتی است که با افزایش سن برای افراد به وجود می‌آید. مراقبت از پوست و انجام روتین پوستی منظم می‌تواند پوست را شاداب‌تر و جوان‌تر نگه دارد. ایجاد چین و چروک از اصلی‌ترین نگرانی‌های بانوان و آقایان محسوب می‌شود. هایفوتراپی روشی مناسب برای کاهش حداکثری چین‌وچروک صورت است.

    مهم ترین عوارض هایفوتراپی صورت و راه پیشگیری

    با این روش بدون نیاز به جراحی، پوست صورت شما لیفت شده و اثر آن تا دو سال باقی خواهد بود. این روش علاوه‌بر لیفت صورت و ابرو، برای خط اخم، کاهش غبغب، سفت شدن دکلته و حتی درمان سلولیت نیز استفاده می‌شود.

    از آنجایی که این روش نیز مانند سایر روش‌های زیبایی با عوارضی همراه است، بنابراین بهتر است پیش از انجام آن با عوارض هایفوتراپی صورت آشنا شوید.

    شایع‌ترین عوارض هایفوتراپی صورت

    بسیاری از روش‌های جدید زیبایی مانند هایفوتراپی عوارضی به همراه دارند که برخی جزئی و برخی دیگر جدی‌تر هستند. بنابراین آگاهی از شایع‌ترین عوارض هایفوتراپی صورت بسیار اهمیت دارد. این روش عوارض زیادی نداشته و تا حد زیادی مطمئن است. البته پوست افراد مختلف ممکن است واکنش‌های متفاوتی نسبت به این کار نشان دهد. از شایع‌ترین عوارض هایفوتراپی صورت که شما ممکن است پس از انجام با آن مواجه شوید، می‌توان به سرخ شدن پوست و ورم صورت اشاره کرد.

    سوزن سوزن شدن نیز از دیگر عوارض هایفوتراپی صورت محسوب شده که معمولا با دارو برطرف می‌شود. همچنین کبودی یا بی‌حسی نیز عوارض دیگر این عمل بوده که بسیار نادر هستند. کبودی و سوزن سوزن شدن پس از ۲۴ الی ۴۸ ساعت رفع خواهد شد. عارضه سوزن سوزن شدن پوست می‌تواند تا یک هفته پس از هایفو تراپی نیز ادامه یابد.

    راه های کاهش عوارض هایفوتراپی صورت

    راه های کاهش عوارض هایفوتراپی صورت

    عوارض هایفوتراپی صورت برخلاف جراحی لیفت بسیار محدود بوده و با رعایت نکات مراقبتی پس از انجام هایفو می‏توان این عوارض را کاهش داد. به عنوان مثال دوری از آفتاب تا چند هفته پس از هایفو و همچنین پرهیز از حمام آب گرم راهکارهایی بسیار ساده برای کاهش عوارض هایفوتراپی صورت است. پس از انجام هایفوی صورت، هنگام بیرون رفتن از ضدآفتاب استفاده کرده و با نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز به حفظ سلامت پوست خود کمک کنید.

    آیا هایفوتراپی صورت درد دارد؟

    هایفو روشی ایمن و کم‌خطر برای کاهش چین‌‌وچروک ‌و افتادگی پوست است. در این روش برخلاف لیفت با جراحی، از چاقو جراحی استفاده نمی‌شود. به همین دلیل هیچ‌گونه زخمی ایجاد نشده و احساس درد پس از این روش بسیار کم و جزئی است. این درد خفیف از جمله عوارض هایفوتراپی صورت است که فقط در برخی افراد دیده می‌شود.

    چه کسانی نباید هایفو انجام دهند؟

    در هایفو از امواج اولتراسوند به شکل متمرکز استفاده می‏شود. این روش جدید و محبوب اثرگذاری بسیار سریعی داشته و برای افرادی که دچار افتادگی پوست هستند، موثر است. البته انجام این روش زیبایی برای برخی افراد ممنوع است. به عنوان مثال افرادی که در صورت یا گردن خود استنت‏های فلزی دارند، بهتر است از این روش استفاده نکنند در غیر اینصورت با عوارض هایفوتراپی صورت دچار می‌شوند.

    همچنین افراد دارای کاشت طلا نیز نباید هایفو انجام دهند. انجام این عمل برای افرادی که در بدن خود ضربان‏ساز و دستگاه‏های مشابه دارندیا شیمی درمانی شده‏ اند نیز ممنوع است. افراد دارای پوست خشک می‌توانند هایفو را انجام دهند اما بهتر است سه روز پیش از مراجعه به کلینیک ایران به طور مداوم از مرطوب‏ کننده استفاده کنند تا دچار عوارض هایفوتراپی صورت به طور شدید نشوند.

    از دیگر افرادی که نباید هایفو انجام دهند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • افرادی که دیابت و تیروئید کم‏ کار دارند.
    • افرادی که در نواحی مختلف صورت به غیر از لب، بوتاکس یا ژل تزریق کرده‏ اند.
    • افرادی که بیماری فعال سیستماتیک، زخم پوستی و آکنه شدید کیستیک دارند.
    • افرادی که طی ماه گذشته لیزر یا عمل IPL انجام داده ‏اند.
    • مصرف‏ کنندگان دارو‏های رقیق ‏کننده خون، بانوان باردار و شیرده نیز نمی‏‌توانند هایفوتراپی انجام دهند.

    مقایسه عوارض هایفو صورت و لیفت با جراحی

    مقایسه عوارض هایفو صورت و لیفت با جراحی

    هایفوتراپی صورت یک روش غیرتهاجمی بوده و عوارض آن بسیار محدود است که طی چند روز رفع می‌شود. هنگام لیفت صورت به روش هایفو بر خلاف لیفت با جراحی، با هیچگونه برش و جای زخمی مواجه نخواهید شد. هزینه مناسب‌تر و عدم نیاز به استراحت طولانی مدت نیز از دیگر مزایای هایفوی صورت نسبت به لیفت با جراحی محسوب می‌شوند. همچنین با انجام هایفو پس از مدت کوتاهی، نتیجه آن را خواهید دید. به همین دلیل استفاده از این روش در مقایسه با لیفت با جراحی مناسب‌تر است.

    مقایسه عوارض هایفوتراپی صورت و لیزر

    لیزر از دیگر روش‏های درمانی است که برای زیبایی پوست انجام می‏شود. این روش در مقایسه با هایفو درد بیش‌تر و تاثیرگذاری کم‌تری دارد. همچنین دمای بسیار زیادی که در لیزر وجود دارد، برای پوست‏ مناسب نبوده و عوارض بسیاری برجای می‌گذارد. بنابراین هایفو در مقایسه با لیزر بهتر و ایمن‏ تر است.

    عوارض هایفوتراپی صورت در بارداری

    امواج مورد استفاده در هایفو عمق نفوذ بسیار بالایی دارند. باتوجه به تحقیقات انجام شده، عوارض هایفوتراپی صورت در مادر و جنین دیده نمی‌شود. البته برای احتیاط هرچه بیش‌تر، پزشکان هایفو را برای بانوان باردار توصیه نمی‏کنند. بناباین بهتر است این کار چندین ماه پیش از بارداری یا پس از اتمام دوره بارداری انجام شود تا مادر و جنین دچار عوارض هایفوتراپی صورت نشوند.

    سخن پایانی

    در دنیای امروز جراحی‏ و سایر روش‌های زیبایی بسیار پرطرفدار هستند. اگر قصد استفاده از این روش ها را دارید، بهتر است شیوه ای که کم‌ترین خطر را دارد، انتخاب کنید. هایفوتراپی یکی از این روش‏های کم‌خطر برای زیبایی بوده که سبب کاهش چین‌وچروک پوست می‏شود. پس از انجام این روش مواجهه با برخی عوارض هایفوتراپی صورت که بسیار جزئی هستند، طبیعی است. البته با انجام مراقبت اصولی می‏توان تا حد زیادی این عوارض را کاهش داد.

    سوالات متداول عوارض هایفوتراپی صورت

    ۱) عوارض هایفو برای دندان چیست؟

    استفاده از روش هایفو برای دندان‌های ایمپلنت و پر شده ممنوع است. بنابراین اگر در صورت یا گردن خود استنت یا ایمپلنت فلزی دارید، بهتر است این موضوع را با پزشک خود در میان گذاشته تا دچار عوارض هایفوتراپی صورت و درد نشوید.

    ۲) نظرات کسانی که هایفوتراپی انجام داده‌اند مثبت است یا منفی؟

    هایفوتراپی برای افرادی که به دنبال راهی برای جوانسازی پوست خود بدون جراحی هستند، مناسب است. بسیاری از افرادی که این روش را امتحان کرده ‏اند راضی بوده و دچار عوارضی نشده‌اند. نظر مثبت بسیاری از افراد و کم‌خطر بودناین شیوه سبب شده این روش توسط بسیاری از متخصصان زیبایی پیشنهاد ‏شود.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۶ رای

    پشتیبان سایتمشاهده نوشته ها

    Avatar for پشتیبان سایت

    این مقاله به کوشش مدیریت و اعضای تیم کلینیک ایران تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش اعضا، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *