از بین بردن جوش‌ بازو

  • جوش بازو یکی از مشکلات بسیار شایعی است که ممکن است برای بسیاری از افراد رخ دهد. به دلیل اینکه جوش بازو در معرض دید نیست، بسیاری از افراد درمان از بین بردن جوش بازو را جدی نمی‌گیرند. همین موضوع سبب افزایش جوش‌ های بازو خواهد شد. رعایت برخی نکات هنگام دچار شدن به این مشکل، اهمیت زیادی دارد.

    سریع ترین روش از بین بردن جوش‌ بازو

    از بین بردن جوش‌ بازو با روش‌های مختلفی انجام می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از محصولات پوستی شیمیایی و روش‌های خانگی، جوش‌های بازو خود را از بین ببرید. در ادامه بهترین روش‌ها برای از بین بردن جوش‌ های بازو را بررسی می‌کنیم تا از این طریق بتوانید از شر این جوش‌ها راحت شوید.

    دلایل ایجاد جوش بازو

    ایجاد جوش روی بازو ممکن است برای بسیاری از افراد ناخوشایند باشد. به همین دلیل است که اطلاع از دلایل ایجاد جوش بازو به شما کمک می‌کند تا بتوانید روش درمانی مناسبی را برای آن در نظر بگیرید. از جمله متداول‌ترین علت‌های ایجاد جوش روی بازو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • بهم ریختن هورمون‌ها: تغییرات هورمونی در دورانی نظیر بلوغ، قاعدگی، بارداری و یائسگی سبب افزایش تولید سبوم می‌شود. با افزایش ترشح چربی، شاهد ایجاد جوش روی نواحی مختلف بدن نظیر بازو خواهیم بود.
    • ژنتیک: برخی از افراد از لحاظ ژنتیکی مستعد ابتلا به آکنه و جوش هستند.
    • استرس: از دیگر دلایل رایج ایجاد جوش در نواحی مختلف بدن نظیر بازو می‌توان به استرس اشاره کرد. استرس سبب ترشح هورمون‌هایی شده که ترشح چربی را افزایش می‌دهد. افزایش چربی روی سطح پوست سبب ایجاد جوش خواهد شد.
    • مصرف برخی داروها: مصرف برخی داروها نظیر کورتیکواستروئیدها، لیتیوم و برخی قرص‌های ضد بارداری نقش بسیار مهمی در ایجاد آکنه دارند.
    • رعایت بهداشت: اگر شما روتین مراقبتی مناسبی برای حفاظت از پوست خود نداشته باشید و به صورت مرتب حمام نروید، سلول‌های مرده و چربی روی پوست جمع می‌شوند. تجمع چربی و سلول‌های مرده روی پوست سبب ایجاد جوش روی بازو و سایر قسمت‌های بدن خواهد شد.

    بهترین راه‌ از بین بردن جوش‌ بازو

    از بین بردن جوش‌ بازو اهمیت زیادی دارد؛ زیرا عدم توجه به روش‌های مختلف برای درمان آن سبب افزایش تعداد آن‌ها می‌شود و کار شما را برای از بین بردن سخت‌تر می‌کند. شما می‌توانید برای از بین بردن جوش‌ های روی بازوی خود از روش‌های دارویی و خانگی مختلفی استفاده کنید.

    با پیشرفت حوزه پزشکی، محصولات بهداشتی و مراقبتی مختلفی تولید و به بازار عرضه شدند. شما برای از بین بردن جوش‌ روی بازوی خود می‌توانید از پن‌ها و شامپوهای بدن که مخصوص پوست‌های جوش‌دار هستند، استفاده کنید. همچنین کرم‌ها و لوسیون‌های مختلفی نیز تولید و به بازار عرضه شده‌اند که به از بین بردن جوش‌ های بازو، کمک بسیاری می‌کنند.

    برای از بین رفتن جوش‌ بازو باید صبور باشید و از این محصولات روی سطح پوست به صورت مرتب استفاده کنید. اگر از محصولات مراقبتی پوست و ضد جوش‌ها به‌صورت مرتب استفاده نکنید، پس از مدت کوتاهی مجدد روی بازو خود جوش‌ هایی را خواهید دید.

    از دیگر راه‌های از بین بردن جوش‌ بازو می‌توان به روش‌های خانگی اشاره کرد. استفاده از سرکه سیب، روغن نارگیل، چای سبز، روغن درخت چای و… به شما کمک می‌کند تا بازویی بدون جوش داشته باشید.

    روش های خانگی از بین بردن جوش بازو

    روش های خانگی از بین بردن جوش‌ بازو

    اگر شما نیز دارای جوش‌ های متعددی در بازو خود هستید، باید به فکر درمان آن‌ها باشید. درمان‌های خانگی یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن جوش‌ بازو است. شما می‌توانید از روش‌های مختلف خانگی برای از بین بردن این جوش‌ها استفاده کنید. البته مدت زمان جواب‌دهی درمان‌های خانگی نسبت به درمان‌های شیمیایی کمی طولانی بوده و به صبر و حوصله شما نیاز دارد. روش‌های خانگی به دلیل بی‌خطر بودن، طرفداران زیادی دارد.

    ۱- درمان جوش بازو با چای سبز

    چای سبز یکی از بهترین روش‌های درمان خانگی برای از بین بردن جوش‌ های بازو است. پلی‌فنول‌های موجود در چای سبز به کاهش ترشح سموم و ایجاد آکنه کمک بسیاری می‌کند. شما می‌توانید برای از بین بردن جوش‌های روی بازوی خود، چای سرد را به صورت خوراکی و موضعی استفاده کنید. اگر قصد استفاده موضعی از چای سبز را دارید، باید آن را دم کرده و با استفاده از پد پنبه‌ای روی پوست خود بمالید. پس از گذشت ۲۰ – ۱۵ دقیقه آن را بشویید.

    ۲- از بین بردن جوش بازو با روغن نارگیل

    از دیگر روش‌های درمان خانگی برای از بین بردن جوش‌ های روی بازو می‌توان به استفاده از روغن نارگیل اشاره کرد. روغن نارگیل دارای اسیدهای چرب لوریک اسید است. این اسید، خاصیت ضدالتهابی و ضد میکروبی داشته و از ایجاد باکتری‌های و بروز جوش جلوگیری می‌کند. برای از بین بردن جوش‌ بازو با استفاده از روغن نارگیل، کافی است قبل از استحمام آن را روی پوست خود مالیده و پس از گذشت ۳۰ دقیقه آن را بشویید.

    ۳- درمان جوش بازو سرکه سیب

    اگر می‌خواهید از بین بردن جوش‌ های بازوخود را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید، سرکه سیب یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما است. سرکه سیب به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد، برای از بین بردن جوش‌ها گزینه‌ای بسیار مناسب محسوب می‌شود. شما با چند بار استفاده از سرکه سیب خواهید دید که التهاب جوش‌هایتان از بین رفته است. برای استفاده از سرکه سیب در درمان جوش بازو باید این ماده را با آب ترکیب کنید.

    ۴- درمان با روغن درخت چای

    از موثرترین روش‌های خانگی برای از بین بردن جوش‌ های بازومی‌توان به استفاده از روغن درخت چای اشاره کرد. روغن درخت چای به عنوان روغنی با خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی شناخته می‌شود. به همین دلیل این روغن یکی از بهترین روغن‌ها در درمان جوش است. با استفاده منظم و درست از روغن درخت چای، جوش‌های بازو پس از گذشت یک هفته از بین می‌روند.

    ۵ – از بین بردن جوش بازو با آلوئه ورا

    آلوئه ورا به عنوان یکی از پرخاصیت‌ترین گیاهان برای مشکلات پوستی شناخته می‌شود. شما می‌توانید آلوئه ورا در کنار داروهای ضد جوش استفاده کنید تا شاهد خواص بی‌نظیر آن برای درمان و جلوگیری از جوش باشید. گیاه آلوئه ورا با خاصیت ضد جوش و ضد التهابی که دارد، به راحتی به از بین بردن جوش‌ بازو کمک می‌کند. برای تاثیرگذاری بهتر، روزی ۲ تا ۳ بار از آلوئه ورا استفاده کنید.

    درمان‌های کلینیکی جوش بازو

    استفاده از درمان‌های کلینیکی و غیرخانگی هم در بهبود جوش بازو و حتی جای آن موثر هستند. برای از بین بردن جوش بازو با درمان‌های غیرخانگی روش‌های مختلفی وجود دارد که شما با مراجعه به پزشک می‌توانید از هر یک از این روش‌ها استفاده کنید.این روش‌ها عبارتند از:

    لیزر:

    از جمله روش‌های درمانی برای از بین بردن جوش‌های بازو و سایر قسمت‌های بدن می‌توان به درمان با استفاده از لیزر اشاره کرد. لیزر، غدد چربی پوست را فعال کرده و باعث می‌شود که چربی‌های باقی مانده در عمق پوست هم تخلیه شوند.

    استفاده از لایه‌بردارها:

    لایه‌بردارهای شیمیایی تاثیر قابل توجهی در درمان آکنه دارند. البته درمان با استفاده از این روش باید طی جلسات مختلفی انجام شود. با چند جلسه لایه‌برداری، ۵۰ درصد آکنه‌ها برطرف خواهند شد.

    میکرودرم ابریژن پوست:

    میکرودرم ابریژن پوست روشی مناسب برای از بین بردن جوش‌های بازو از نوع غیر التهابی است. کریستال‌های موجود در میکرودرم سبب تحریک پوست شده و سلول‌های مرده را که سبب مسدود شدن منافذ پوست شده‌اند، تخلیه می‌کند.

    پیشگیری از بروز جوش‌های بازو

    پیشگیری از بروز جوش‌های بازو

    جوش بازو یکی از مشکلات بسیار شایع است که بسیاری از افراد با آن روبرو می‌شوند. بنابراین پیشگیری از آن اهمیت زیادی دارد. برای پیشگیری از بروز جوش‌های بازو باید به برخی نکات مهم توجه کنید. رعایت این نکات به شما کمک می‌کند تا دچار این مشکل نشوید.

    ۱ – شستن پوست بعد از فعالیت‌های بدنی

    اگر اهل ورزش هستید، باید بیش از سایر افراد حواستان باشد تا دچار جوش روی بازو خود نشوید. ورزش کردن سبب افزایش دما و عرق کردن می‌شود. در برخی موارد نیز بافت لباس به گونه‌ای است که سبب تحریک پوست و ایجاد جوش می‌شود. همچنین انجام ورزش‌های سنگین سبب تحریک پوست و ایجاد آکنه خواهد شد. به همین دلیل است که برخی ورزشکاران با جوش روی بازو، شانه و کمر خود مواجه می‌شوند.

    ۲- عدم استفاده از لباس‌های تنگ

    پوشیدن لباس‌های تنگ سبب تعریق پوست و تجمع تعریق روی بازو می‌شود. برای جلوگیری از ایجاد جوش‌های بازو بهتر است از پوشیدن لباس‌های تنگ خودداری کنید. اگر به لباس‌های تنگ علاقه دارید، پس از پوشیدن این لباس‌ها حتما بدن خود را بشویید تا تعریق از روی آن پاک شود.

    ۳- استفاده از محصولات پوستی مناسب

    اگر پوست بازو شما مستعد جوش است، برای جلوگیری از این جوش‌ ها باید از محصولات پوستی مناسب استفاده کنید. با پیشرفت حوزه پزشکی شاهد محصولات پوستی متنوعی هستیم که به شما در جلوگیری از ایجاد جوش روی بازو کمک بسیاری می‌کند.

    ۴- کاهش مصرف شیرینی

    شیرینی یکی از خوراکی‌هایی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند. مواد موجود در شیرینی سبب می‌شود که پوست شما بیش از هر زمان دیگری مستعد ابتلا به جوش باشد. بنابراین اگر می‌خواهید از ایجاد جوش روی بازو و دیگر نقاط بدن جلوگیری کنید، مصرف شیرینی را کاهش دهید.

    ۵ – دوری کردن از نور خورشید

    اگر مستعد ابتلا به جوش بازو هستید، تا جایی که می‌توانید به صورت مستقیم زیر نور آفتاب قرار نگیرید. اشعه‌های مضر خورشید سبب ایجاد چربی اضافه در ناحیه بازو شده و منافذ پوست را می‌بندند. بسته شدن منافذ پوست سبب ایجاد آکنه و جوش در بازو خواهد شد.

    نکات مهم درمان جوش‌ های بازو

    نکات مهم درمان جوش‌های بازو

    از بین بردن جوش‌ بازو، دغدغه افراد بسیاری است. این جوش‌ها ممکن است هنگام پوشیدن لباس‌های مجلسی در مراسم‌ها و حتی باشگاه برای شما آزاردهنده باشد.

    • برای از بین بردن جوش‌ های بازو در روزهای تابستان، باید به صورت مرتب به حمام بروید؛ زیرا تعریق یکی از مهم‌ترین عواملی است که سبب ایجاد جوش روی بازو می‌شود.
    • پوشیدن لباس‌های خنک و راحت در رفع جوش‌ های بازو تاثیر زیادی دارد.پوشیدن لباس‌های تنگ، پوست را تحریک می‌کند و موجب ایجاد جوش روی بازو می‌شود.
    • مصرف کم شیرینی و خوراکی‌های تشدیدکننده آلرژی نیز به از بین رفتن جوش‌ بازو کمک بسیاری می‌کند.
    • بسیاری از مواقع جوش‌ بازو به دلیل مشکلاتی در درون بدن ایجاد می‌شود. اگر دلیل ایجاد جوش از داخل بدن باشد، استفاده از روش‌های موضعی در درمان جوش موثر نخواهد بود. بنابراین شما با آزمایش دادن می‌توانید علت ایجاد جوش روی بازو را فهمیده و به از بین بردن جوش‌ بازو خود کمک بسیاری کنید.

    سخن پایانی

    از بین بردن جوش‌ بازو دغدغه بسیاری از افراد است. اگر شما نیز با این مشکل مواجه هستید، می‌توانید از درمان‌های خانگی و دارویی برای رفع این جوش‌ ها کمک بگیرید. البته پیش از هر چیزی توجه داشته باشید که برای اثرگذاری هر یک از روش‌های خانگی و دارویی، تداوم استفاده از آن‌ها اهمیت زیادی دارد. اگر در استفاده از محصولات ضد جوش و روش‌های خانگی برای از بین بردن جوش‌ بازو تداوم نداشته باشید، نتیجه لازم را نخواهید دید.

    جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد راه های درمان جوش بازو و گرفتن پاسخ سوالات خود در این مورد می‌توانید توسط شماره ۰۲۱۷۵۱۱۳ با کارشناسان ما در کلینیک ایران تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید.

    سوالات متداول از بین بردن جوش‌ بازو

    ۱- آیا جوش روی بازو و کبد چرب ارتباطی با هم دارند؟

    بله، کبد چرب یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد آکنه روی پوست است. اگر کبد چربی داشته باشید، جوش‌هایی روی بازوهای شما ظاهر می‌شوند. بنابراین درمان مشکلات داخلی بدن، اصلی‌ترین راه درمان برای از بین بردن جوش‌ های بازو به حساب می‌آید.

    ۲- چه کرمی برای از بین بردن جوش های بازو مؤثر است؟

    کرم‌های ضدجوش یکی از بهترین محصولات برای از بین بردن جوش‌ بازو هستند. این کرم‌ها با ترکیباتی که دارند می‌توانند خیلی سریع جوش‌های روی بازو را از بین ببرند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱۰ رای

    پشتیبان سایتمشاهده نوشته ها

    Avatar for پشتیبان سایت

    این مقاله به کوشش مدیریت و اعضای تیم کلینیک ایران تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش اعضا، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم.

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *